世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

スマート水道メーターの市場世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Smart Water Meter Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

スマート水道メーターの世界市場は、2021年に63億1,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.9%を示し、2027年には120億1千万米ドルに達すると予測しています。COV... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
146 英語

 

サマリー

スマート水道メーターの世界市場は、2021年に63億1,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.9%を示し、2027年には120億1千万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

急速な都市化と世界人口の増加により、世界的に水の需要が増加しています。その結果、従来使用されていたアナログメーターからスマートウォーターメーターへの置き換えが徐々に進んでいます。これは、水道水の消費量に関する情報を個人や行政にリアルタイムで提供することができるためです。さらに、水道メーターは、人件費の削減、水の正確な使用量の把握、盗難の検知など、より正確な請求に役立っています。また、水道事業者は、消費者の使用状況を把握し、季節や時間帯に応じて料金を調整することができます。

現在、スマートウォーターメーターは、節水を可能にすることから、世界中で需要が高まっています。また、水道メーターは改ざんができないため、水道料金の滞納があった場合、電力会社が遠隔操作で水道水の供給を停止させることができます。さらに、各国の政府は、各家庭や企業にスマートメーターを普及させるための取り組みを行っています。このほか、スマートウォーターメーターの普及、モノのインターネット(IoT)機器の普及、世界的なスマートシティ化なども、市場の成長を後押ししています。さらに、スマートウォーターメーターのカバレッジと接続性を高めるLPWA(低電力広域)ネットワーク技術の開発が、今後数年間で市場の成長を強化すると予想されます。

主な市場区分

IMARCグループは、スマートウォーターメーターの世界市場における各サブセグメントの主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、製品、メータータイプ、構成タイプ、コンポーネント、アプリケーションに基づき、市場を分類しています。

製品別の内訳。

電磁波メータ
超音波メータ
電気機械式メーター
その他

メーターの種類別構成比

スマート温水器
スマートコールドウォーターメーター

設定タイプ別の内訳。

自動検針システム(AMR)
高度計測インフラ(AMI)

コンポーネント別構成比。

メーター&アクセサリー
ITソリューション
通信システム

アプリケーション別構成比。

水道事業
商業
産業用
住宅用

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋地域
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況

業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとして、Badger Meter、Kamstrup A/S、Diehl Stiftung & Co.KG、Landis+Gyr、Aclara Technologies LLC(Hubbell Incorporated)、Sensus(Xylem Inc)、Itron Inc、Zenner、Neptune Technology Group(Roper Technologies)などです。本レポートで回答した主な質問

スマート水道メーターの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19はスマートウォーターメーターの世界市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場とは?
製品に基づく市場の内訳は?
メータータイプ別の市場構成は?
構成タイプに基づく市場のブレークアップは?
コンポーネント別の市場ブレークアップは?
アプリケーション別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
スマートウォーターメーターの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Smart Water Meter Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Electromagnetic Meter
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Ultrasonic Meter
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Electromechanical Meter
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Meter Type
7.1 Smart Hot-Water Meter
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Smart Cold-Water Meter
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Configuration Type
8.1 Automated Meter Reading (AMR)
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Advanced Metering Infrastructure (AMI)
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Component
9.1 Meters & Accessories
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 IT Solutions
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Communication System
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Application
10.1 Water Utilities
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Commercial
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Industrial
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Residential
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Indicators
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Badger Meter
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Kamstrup A/S
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Diehl Stiftung & Co. KG
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Landis+Gyr
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 SWOT Analysis
16.3.5 Aclara Technologies LLC (Hubbel Incorporated)
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 Sensus (Xylem Inc.)
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 Itron Inc.
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Zenner
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Neptune Technology Group (Roper Technologies)
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global smart water meter market reached a value of US$ 6.31 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 12.01 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 11.9% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Owing to rapid urbanization and the rising global population, there has been an increase in the demand for water around the world. As a result, the conventionally used analog metering systems are gradually being replaced by smart water meters. This can be attributed to their ability to offer instant and real-time information about water consumption to individuals and the authorities. In addition to this, these meters help in reducing the overall labor cost, keeping track of the exact usage of water and offering a relatively more accurate billing with the ability to detect thefts. Smart water meters also aid water utilities in monitoring consumer usage and adjusting the prices as per the season or time of the day.

At present, the demand for smart water meters is escalating across the globe as they enable users to conserve water. In addition to this, these meters are tamper-proof and allow utilities to remotely cut-off water supply in case of overdue bills. Moreover, governments in numerous countries are undertaking initiatives to ensure that every household and business firm is offered a smart meter. Some of the other factors that are impelling the market growth include the easy availability of smart water meters, the growing popularity of the Internet of Things (IoT)-based devices, and the development of smart cities across the globe. Furthermore, the development of LPWA (low power wide area) network technologies that provide enhanced coverage and connectivity for smart water meters is anticipated to strengthen the growth of the market in upcoming years.

Key Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global smart water meter market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product, meter type, configuration type, component and application.

Breakup by Product:

Electromagnetic Meter
Ultrasonic Meter
Electromechanical Meter
Others

Breakup by Meter Type:

Smart Hot-Water Meter
Smart Cold-Water Meter

Breakup by Configuration Type:

Automated Meter Reading (AMR)
Advanced Metering Infrastructure (AMI)

Breakup by Component:

Meters & Accessories
IT Solutions
Communication System

Breakup by Application:

Water Utilities
Commercial
Industrial
Residential

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Badger Meter, Kamstrup A/S, Diehl Stiftung & Co. KG, Landis+Gyr, Aclara Technologies LLC (Hubbell Incorporated), Sensus (Xylem Inc.), Itron Inc., Zenner, Neptune Technology Group (Roper Technologies), etc. Key Questions Answered in This Report:

How has the global smart water meter market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global smart water meter market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product?
What is the breakup of the market based on the meter type?
What is the breakup of the market based on the configuration type?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the application?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global smart water meter market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Smart Water Meter Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product
6.1 Electromagnetic Meter
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Ultrasonic Meter
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Electromechanical Meter
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Meter Type
7.1 Smart Hot-Water Meter
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Smart Cold-Water Meter
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Configuration Type
8.1 Automated Meter Reading (AMR)
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Advanced Metering Infrastructure (AMI)
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Component
9.1 Meters & Accessories
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 IT Solutions
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Communication System
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Application
10.1 Water Utilities
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Commercial
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Industrial
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Residential
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Indicators
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Badger Meter
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Kamstrup A/S
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Diehl Stiftung & Co. KG
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Landis+Gyr
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 SWOT Analysis
16.3.5 Aclara Technologies LLC (Hubbel Incorporated)
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 Sensus (Xylem Inc.)
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.4 SWOT Analysis
16.3.7 Itron Inc.
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Zenner
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Neptune Technology Group (Roper Technologies)
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る