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オーガニック乳製品市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Organic Dairy Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の有機乳製品市場は、2021年に222億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR7.9%を示し、2027年までに348億米ドルに達すると予測しています。 有機乳製品は、有機... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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95 英語

 

サマリー

世界の有機乳製品市場は、2021年に222億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR7.9%を示し、2027年までに348億米ドルに達すると予測しています。

有機乳製品は、有機農法で飼育された家畜から調達されます。従来の乳製品と比較すると、これらの製品は防腐剤を使用しておらず、抗酸化物質、ビタミン、オメガ3脂肪酸、共役リノール酸(CLA)を豊富に含んでいます。さらに、これらの製品は、新陳代謝の促進、免疫力の強化、筋肉や関節の痛みの軽減、癌や心臓病のリスクの最小化など、多くの健康上の利点を提供します。慢性疾患や生活習慣病の増加に伴い、消費者は合成成分の摂取による影響について認識するようになってきています。その結果、世界中で有機乳製品への需要が高まっています。

市場の推進要因

多くの国の政府は、教育キャンペーンを展開し、技術的・金銭的支援を提供することで、従来の農家における有機農法の実践を促しています。例えば、インド政府はNational Horticulture Missionのもと、自然食品の栽培にインセンティブを提供しています。同様に、EUでは、農家や事業者に公正な競争を保証するために、有機栽培とラベル付けに関する新しい規則を採択しています。これとは別に、有機乳製品の流通とサプライチェーンの改善と、急成長するオンライン食品小売セクターとの融合により、世界中でこれらの製品へのアクセス性が向上しています。さらに、低脂肪でナトリウムや砂糖の量を減らした革新的な製品を開発するための技術的進歩が、今後数年間の需要を促進すると予想されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界の有機乳製品市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界および地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、パッケージタイプ、流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

フルードミルク
ヨーグルト
チーズ
バター
クリーム
その他

現在、有機液体ミルクは世界市場の大半を占めています。

包装形態別内訳。

パウチ
テトラパック
ボトル

その他

パウチは、軽量で保管や輸送が容易なため、乳製品の包装に広く利用されています。

流通経路別構成比

スーパーマーケット
ハイパーマーケット
ディスカウントストア
コンビニエンスストア・食料品店
オーガニック専門店
オンライン/Eリテール
直販
その他

スーパーマーケットは、より多くの購買者を集め、一般的に都市の中心部に位置するため、最大のセグメントを形成しています。また、より広い棚スペースと豊富な品揃えで人気を博している。

地域別インサイト

北米
欧州
アジア太平洋
ラテンアメリカ
中近東・アフリカ

欧州は、有機食品への需要が高まっていることから、市場において主導的な地位を占めています。有機食品の供給と需要のバランスをとるため、ヨーロッパの農地の大部分は有機農法で管理されています。

競争環境
欧州には数多くのグローバルメーカーや地域メーカーが存在し、価格や品質の面で競合しているため、市場は断片的なものとなっています。市場には厳しい競争があり、地元企業が生き残ることは困難である。主なプレイヤーは以下の通りです。

アーラ フーズ A.M.B.A
オーロラ・オーガニック・デイリー(Aurora Organic Dairy
オーガニックバレー
ホライゾンオーガニック
ホールフーズマーケット
クローガー

本レポートで回答した主な質問
世界の有機乳製品市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の有機乳製品市場にどのような影響を及ぼしたか?
有機乳製品の世界市場における主要地域はどこか?
有機乳製品の世界市場で人気のある製品タイプは何ですか?
有機乳製品の世界市場における様々な流通チャネルは何ですか?
有機乳製品の世界市場における主要な包装タイプは何か?
有機乳製品の価格動向は?
世界の有機乳製品産業のバリューチェーンにおける様々な段階は何ですか?
有機乳製品の世界市場における主要な推進要因および課題は何か?
世界の有機酪農産業の構造と主要なプレーヤーは?
世界の有機酪農産業における競争の程度はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Organic Dairy Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Region
5.5 Market Breakup by Product Type
5.6 Market Breakup by Packaging Type
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.10.1 Raw Material Procurement
5.10.2 Manufacturing
5.10.3 Marketing
5.10.4 Distribution
5.10.5 Exports
5.10.6 End-Use
5.11 Porters Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Rivalry
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
5.12 Price Analysis
5.12.1 Key Price Indicators
5.12.2 Price Structure
5.12.3 Price Trends
5.13 Key Market Drivers and Challenges
6 Performance of Key Regions
6.1 North America
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Europe
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Asia Pacific
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Latin America
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Middle East and Africa
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Performance by Product Type
7.1 Organic Fluid Milk
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Organic Yogurt
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Organic Cheese
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Organic Butter
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Organic Cream
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Performance by Packaging Type
8.1 Pouches
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Tetra-packs
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Bottles
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Cans
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Performance by Distribution Channel
9.1 Supermarkets
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Hypermarkets
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Discount Stores
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Convenience and Grocery Stores
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Organic Specialty Stores
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Online/E-Retailing
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Direct Sales
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
11 Key Player Profiles

 

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Summary

The global organic dairy market reached a value of US$ 22.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 34.8 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 7.9% during 2022-2027.

Organic dairy products are procured from livestock which is raised through organic farming methods. In comparison with the conventional dairy goods, these products are preservative-free and rich in anti-oxidants, vitamins, omega-3 fatty acids and conjugated linoleic acid (CLA). Additionally, these products offer a number of health benefits such as boosting metabolism, strengthening immunity, reducing muscles and joint pain, and minimizing the risk of cancer and heart diseases. On account of the growing prevalence of chronic and lifestyle diseases, consumers are becoming aware about the effects of the consumption of synthetic ingredients. As a result, there has been a rise in the demand for organic dairy products worldwide.

Market Drivers:

The governments of numerous countries are encouraging organic farming practices among conventional farmers by launching educational campaigns and providing technical as well as monetary assistance. For instance, the Government of India is offering incentives for the cultivation of natural food products under the National Horticulture Mission. Similarly, the EU has adopted new rules for organic production and labeling to guarantee fair competition for farmers and operators. Apart from this, improving distribution and supply chain of organic dairy products in confluence with the burgeoning online food retail sector is increasing the accessibility to these products around the world. Further, technological advancements for developing innovative products with low fat and reduced levels of sodium and sugar are anticipated to drive their demand in the upcoming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global organic dairy market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, packaging type and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Fluid Milk
Yogurt
Cheese
Butter
Cream
Others

Organic fluid milk currently accounts for the majority of the total global market.

Breakup by Packaging Type:

Pouches
Tetra-packs
Bottles
Cans
Others

Pouches are widely used for packaging dairy products as they are light weight, easy to store and transport.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets
Hypermarkets
Discount Stores
Convenience and Grocery Stores
Organic Specialty Stores
Online/E-Retailing
Direct Sales
Others

Supermarkets represent the largest segment as they attract more buyers and are generally located in the central parts of cities. They have also gained popularity due to the availability of more shelf-space and a large number of products to choose from.

Regional Insights:

North America
Europe
Asia Pacific
Latin America
Middle East and Africa

Europe enjoys the leading position in the market on account of the rising demand for organic food products in the region. In order to balance the current supply and emerging demand for these products, a large part of Europe’s agricultural land is being managed for organic farming.

Competitive Landscape:
The market is fragmented in nature owing to the presence of a large number of global as well as regional manufacturers who are competing against one another in terms of prices and quality. There is a tough competition in the market which makes it difficult for the local players to survive. Some of the leading market players include:

Arla Foods A.M.B.A
Aurora Organic Dairy
Organic Valley
Horizon Organic
Whole Foods Market
Kroger

Key Questions Answered in This Report:
How has the global organic dairy market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global organic dairy market?
What are the key regions in the global organic dairy market?
Which are the popular product types in the global organic dairy market?
What are the various distribution channels in the global organic dairy market?
What are the major packaging types in the global organic dairy market?
What are the price trends of organic dairy products?
What are the various stages in the value chain of the global organic dairy industry?
What are the key driving factors and challenges in the global organic dairy industry?
What is the structure of the global organic dairy industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the global organic dairy industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Organic Dairy Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Region
5.5 Market Breakup by Product Type
5.6 Market Breakup by Packaging Type
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Forecast
5.9 SWOT Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Strengths
5.9.3 Weaknesses
5.9.4 Opportunities
5.9.5 Threats
5.10 Value Chain Analysis
5.10.1 Raw Material Procurement
5.10.2 Manufacturing
5.10.3 Marketing
5.10.4 Distribution
5.10.5 Exports
5.10.6 End-Use
5.11 Porters Five Forces Analysis
5.11.1 Overview
5.11.2 Bargaining Power of Buyers
5.11.3 Bargaining Power of Suppliers
5.11.4 Degree of Rivalry
5.11.5 Threat of New Entrants
5.11.6 Threat of Substitutes
5.12 Price Analysis
5.12.1 Key Price Indicators
5.12.2 Price Structure
5.12.3 Price Trends
5.13 Key Market Drivers and Challenges
6 Performance of Key Regions
6.1 North America
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Europe
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Asia Pacific
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Latin America
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Middle East and Africa
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Performance by Product Type
7.1 Organic Fluid Milk
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Organic Yogurt
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Organic Cheese
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Organic Butter
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Organic Cream
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Performance by Packaging Type
8.1 Pouches
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Tetra-packs
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Bottles
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Cans
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Performance by Distribution Channel
9.1 Supermarkets
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Hypermarkets
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Discount Stores
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Convenience and Grocery Stores
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Organic Specialty Stores
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Online/E-Retailing
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Direct Sales
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
11 Key Player Profiles

 

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