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ホットドリンク市場の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(コーヒー、紅茶、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ)、セグメント別予測、2025年~2030年


Hot Drinks Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Coffee, Tea, Others), By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, Middle East & Africa), And Segment Forecasts, 2025 - 2030

ホットドリンク市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のホットドリンク市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率7.4%を記録し、2030年には5677億米ドルに達すると... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月27日 US$5,950
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サマリー

ホットドリンク市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のホットドリンク市場規模は2025年から2030年にかけて年平均成長率7.4%を記録し、2030年には5677億米ドルに達すると予測されている。ホット飲料は、血圧、肥満、ストレスなど、様々な生活習慣病の蔓延を抑えるのに役立つ。若い世代の間で、ホットドリンクの消費に関連する様々な健康上の利点に関する認識が高まっていることが、予測期間にわたって市場を牽引すると予想される。

各ベンダーは、若い消費者を惹きつけるために、様々なフレーバーやアロマを持つ様々な即席飲料を発売している。製品の入手可能性と小売店の増加が、予測期間にわたってホットドリンク市場を牽引している。さらに、メーカー各社は、高品質の製品を確実に提供し、より多くの顧客層を獲得するために、GRAS、コーシャ、HACCP、USDAオーガニック、GMPなど、さまざまな食品安全規制を採用している。

発展途上国でも先進国でも、様々な生活習慣病が蔓延しているため、消費者の健康志向が高まっており、ホット飲料の成長機会となっている。ホット緑茶は非常に健康的であることが知られており、新陳代謝を高めて体重を減らすのに役立つことが調査されている。さらに、ハーブティーは解毒やストレス解消にも役立つため、予測期間中、お茶の需要を促進すると予想される。

コーヒーは2018年に市場を支配し、予測期間中もそのリードを維持すると予想される。オーガニックコーヒーとコーヒーポッドの普及が進んでいることが、予測期間にわたってコーヒーの需要を促進している主な要因である。紅茶は予測期間中に大幅な成長が見込まれる。フレーバーティーやアロマティーの発売が増加しており、若い消費者の関心を牽引している。

アジア太平洋地域は予測期間中CAGR 7.9%で拡大すると予想される。同地域におけるミレニアル世代の増加とフランチャイズ店舗の増加が、予測期間にわたって同地域のホットドリンク市場を牽引する主な要因となっている。さらに、オフィスでのコーヒー自動販売機の設置が増加していることも、予測期間中にホットドリンクの成長機会をもたらすだろう。

ホットドリンク市場レポートハイライト

- 製品別では、茶部門が2024年の売上高シェア39.0%で世界のホットドリンク市場を支配している。紅茶は水を抜いて世界で2番目に消費されている飲料であり、世界で最も広く消費されているホット飲料である。

- アジア太平洋地域のホット飲料は、2024年の売上シェアが41.6%で世界市場を支配した。世界人口の約60%を占める約43億人が住むアジア太平洋地域は、ホット飲料業界にとって最も有利な市場として浮上している。

- 業界は競争が激しく、コスタ・コーヒー、スターバックス、セレスティアル・シーズニング、カフェ・ネロ、味の素ゼネラルフーヅなどの大手企業が参入している。

- 様々なメーカーが新製品の発売、生産能力の拡大、技術革新に注力し、今後の製品セグメントから既存および将来の需要パターンを推定している。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.セグメント別スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章 ホットドリンク市場ホットドリンク市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連市場の見通し
3.2.産業バリューチェーン分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.デモグラフィック分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.購買決定に影響を与える要因
4.4.消費者の製品採用
4.5.考察と提言
第5章 ホットドリンク市場ホットドリンク市場:製品推定と動向分析
5.1.ホットドリンク市場:製品別主要項目
5.2.製品動向分析と市場シェア、2024年・2030年
5.3.2018〜2030年の製品別市場推定・予測(億米ドル)
5.3.1.コーヒー
5.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
5.3.2.紅茶
5.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
5.3.3.その他
5.3.3.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
第6章 ホットドリンク市場ホットドリンク市場地域別推計と動向分析
6.1.ホットドリンク市場地域別展望
6.2.地域別市場主なポイント
6.3.2018年~2030年の地域別市場推定と予測(10億米ドル)
6.3.1.北米
6.3.1.1.市場の推定と予測、2018年〜2030年 (USD Billion)
6.3.1.2.米国
6.3.1.2.1.主要国のダイナミクス
6.3.1.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.1.3.カナダ
6.3.1.3.1.主要国のダイナミクス
6.3.1.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.1.4.メキシコ
6.3.1.4.1.主要カントリーダイナミクス
6.3.1.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.2.欧州
6.3.2.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.2.2.英国
6.3.2.2.1.主要国のダイナミクス
6.3.2.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.2.3.ドイツ
6.3.2.3.1.主要国のダイナミクス
6.3.2.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.2.4.フランス
6.3.2.4.1.主要国のダイナミクス
6.3.2.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.2.5.イタリア
6.3.2.5.1.主要国のダイナミクス
6.3.2.5.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.2.6.スペイン
6.3.2.6.1.主要国のダイナミクス
6.3.2.6.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.3.アジア太平洋
6.3.3.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.3.2.中国
6.3.3.2.1.主要国のダイナミクス
6.3.3.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.3.3.インド
6.3.3.3.1.主なカントリーダイナミクス
6.3.3.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.3.4.日本
6.3.3.4.1.主要国のダイナミクス
6.3.3.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.3.5.オーストラリア・ニュージーランド
6.3.3.5.1.主要国の動態
6.3.3.5.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.3.6.韓国
6.3.3.6.1.主要国のダイナミクス
6.3.3.6.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.4.中南米
6.3.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.4.2.ブラジル
6.3.4.2.1.主要国のダイナミクス
6.3.4.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.5.中東・アフリカ
6.3.5.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Billion)
6.3.5.2.アラブ首長国連邦
6.3.5.2.1.主要国のダイナミクス
6.3.5.2.2.市場の推計と予測、2018~2030年(10億米ドル)
第7章.ホットドリンク市場競合分析
7.1.主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
7.2.企業分類
7.3.参加企業の概要
7.4.財務実績
7.5.製品ベンチマーク
7.6.企業市場シェア分析、2024年(%)
7.7.企業ヒートマップ分析
7.8.戦略マッピング
7.9.企業プロフィール
7.9.1.タゾ・ティー・カンパニー
7.9.1.1.会社概要
7.9.1.2.業績
7.9.1.3.製品ポートフォリオ
7.9.1.4.戦略的イニシアティブ
7.9.2.タタ・グローバル・ビバレッジズ
7.9.2.1.会社概要
7.9.2.2.業績
7.9.2.3.製品ポートフォリオ
7.9.2.4.戦略的イニシアティブ
7.9.3.キューリグ・グリーン・マウンテン (KGM)
7.9.3.1.会社概要
7.9.3.2.業績
7.9.3.3.製品ポートフォリオ
7.9.3.4.戦略的イニシアティブ
7.9.4.コスタコーヒー
7.9.4.1.会社概要
7.9.4.2.業績
7.9.4.3.製品ポートフォリオ
7.9.4.4.戦略的イニシアティブ
7.9.5.スターバックス
7.9.5.1.会社概要
7.9.5.2.業績
7.9.5.3.製品ポートフォリオ
7.9.5.4.戦略的イニシアティブ
7.9.6.セレスティアル・シーズニング
7.9.6.1.会社概要
7.9.6.2.業績
7.9.6.3.製品ポートフォリオ
7.9.6.4.戦略的イニシアティブ
7.9.7.カフェ・ネロ
7.9.7.1.会社概要
7.9.7.2.業績
7.9.7.3.製品ポートフォリオ
7.9.7.4.戦略的イニシアティブ
7.9.8.味の素ゼネラルフーヅ株式会社
7.9.8.1.会社概要
7.9.8.2.業績
7.9.8.3.製品ポートフォリオ
7.9.8.4.戦略的イニシアティブ
7.9.9.アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ(ABF)
7.9.9.1.会社概要
7.9.9.2.業績
7.9.9.3.製品ポートフォリオ
7.9.9.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Hot Drinks Market Growth & Trends

The global hot drinks market size is expected to reach USD 567.7 billion by 2030, registering a CAGR of 7.4% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Hot drinks help in reducing the prevalence of various lifestyle related diseases such as blood pressure, obesity, and stress. Increasing awareness related to the various health benefits associated with consumption of hot drinks among the young generation is expected to drive the market over the forecast period.

The vendors are launching various ready to make drinks with various flavors and aromas to attract young consumers. Increasing product availability and retail outlet is driving the market for hot drinks over the forecast period. Furthermore, manufacturers are adopting various food safety regulations such as GRAS, Kosher, HACCP, USDA Organic, and GMP to ensure delivery of quality product and to attract larger customer base.

Increasing prevalence of various lifestyle related diseases in both developing and developed countries has led to an increase in consumer interest in healthier products, thereby providing growth opportunity for hot drinks over the forecast period. It has been surveyed that hot green tea is known to be very healthy, which helps to increase the metabolism and weight loss. Furthermore, herbal tea helps in detoxification and relieving stress, which is expected to fuel demand for tea over the forecast period.

Coffee dominated the market in 2018 and is expected to maintain its lead over the forecast period. Increasing penetration of organic coffee and coffee pod is a key factor fueling the demand for coffee over the forecast period. Tea is expected to witness significant growth over the forecast period. Increasing launch of flavored and aroma tea is driving the interest of young consumer.

Asia Pacific is expected to expand at a CAGR of 7.9% over the forecast period. Increasing number of millennials, coupled with franchise outlet in the region, is a main factor driving the regional hot drinks market over the forecast period. Moreover, increasing installation of coffee wending machines at office premises will provide growth opportunity for the hot drinks over the forecast period.

Hot Drinks Market Report Highlights

• By product, the tea segment dominated the global hot drinks market with a revenue share of 39.0% in 2024. Tea is the second most consumed beverage globally, surpassed only by water, and the most widely consumed hot beverage worldwide.

• The Asia Pacific hot drinks dominated the global market with a revenue share of 41.6% in 2024. The Asia-Pacific region, home to approximately 4.3 billion people, constituting about 60% of the global population, has emerged as the most lucrative market for the hot beverage industry.

• The industry is highly competitive with the leading players including Costa Coffee; Starbucks; Celestial seasoning Inc.; Caffe Nero; and Ajinomoto General Foods Inc.

• Various manufacturers are concentrating on new product launches, capacity expansion, and technological innovation to estimate existing and future demand patterns from upcoming product segments.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Hot Drinks Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Hot Drinks Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Hot Drinks Market, By Product: Key Takeaways
5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.3. Market Estimates & Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.1. Coffee
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.2. Tea
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
5.3.3. Others
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 6. Hot Drinks Market: Regional Estimates & Trend Analysis
6.1. Hot Drinks Market: Regional Outlook
6.2. Regional Marketplaces: Key Takeaways
6.3. Market Estimates & Forecasts, by Region, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.1. North America
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.1.2. U.S.
6.3.1.2.1. Key country dynamics
6.3.1.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.1.3. Canada
6.3.1.3.1. Key country dynamics
6.3.1.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.1.4. Mexico
6.3.1.4.1. Key country dynamics
6.3.1.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.2. Europe
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.2.2. U.K.
6.3.2.2.1. Key country dynamics
6.3.2.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.2.3. Germany
6.3.2.3.1. Key country dynamics
6.3.2.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.2.4. France
6.3.2.4.1. Key country dynamics
6.3.2.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.2.5. Italy
6.3.2.5.1. Key country dynamics
6.3.2.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.2.6. Spain
6.3.2.6.1. Key country dynamics
6.3.2.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.3. Asia Pacific
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.3.2. China
6.3.3.2.1. Key country dynamics
6.3.3.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.3.3. India
6.3.3.3.1. Key country dynamics
6.3.3.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.3.4. Japan
6.3.3.4.1. Key country dynamics
6.3.3.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.3.5. Australia & New Zealand
6.3.3.5.1. Key country dynamics
6.3.3.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.3.6. South Korea
6.3.3.6.1. Key country dynamics
6.3.3.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.4. Central & South America
6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.4.2. Brazil
6.3.4.2.1. Key country dynamics
6.3.4.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.5. Middle East & Africa
6.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
6.3.5.2. UAE
6.3.5.2.1. Key country dynamics
6.3.5.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
Chapter 7. Hot Drinks Market: Competitive Analysis
7.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
7.2. Company Categorization
7.3. Participant’s Overview
7.4. Financial Performance
7.5. Product Benchmarking
7.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
7.7. Company Heat Map Analysis
7.8. Strategy Mapping
7.9. Company Profiles
7.9.1. Tazo Tea Company
7.9.1.1. Company Overview
7.9.1.2. Financial Performance
7.9.1.3. Product Portfolios
7.9.1.4. Strategic Initiatives
7.9.2. Tata Global Beverages
7.9.2.1. Company Overview
7.9.2.2. Financial Performance
7.9.2.3. Product Portfolios
7.9.2.4. Strategic Initiatives
7.9.3. Keurig Green Mountain (KGM)
7.9.3.1. Company Overview
7.9.3.2. Financial Performance
7.9.3.3. Product Portfolios
7.9.3.4. Strategic Initiatives
7.9.4. Costa Coffee
7.9.4.1. Company Overview
7.9.4.2. Financial Performance
7.9.4.3. Product Portfolios
7.9.4.4. Strategic Initiatives
7.9.5. Starbucks
7.9.5.1. Company Overview
7.9.5.2. Financial Performance
7.9.5.3. Product Portfolios
7.9.5.4. Strategic Initiatives
7.9.6. Celestial seasoning, Inc.
7.9.6.1. Company Overview
7.9.6.2. Financial Performance
7.9.6.3. Product Portfolios
7.9.6.4. Strategic Initiatives
7.9.7. Caffe Nero
7.9.7.1. Company Overview
7.9.7.2. Financial Performance
7.9.7.3. Product Portfolios
7.9.7.4. Strategic Initiatives
7.9.8. Ajinomoto General Foods, Inc.
7.9.8.1. Company Overview
7.9.8.2. Financial Performance
7.9.8.3. Product Portfolios
7.9.8.4. Strategic Initiatives
7.9.9. Associated British Foods (ABF)
7.9.9.1. Company Overview
7.9.9.2. Financial Performance
7.9.9.3. Product Portfolios
7.9.9.4. Strategic Initiatives

 

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