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アロエベラ飲料の市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(フレーバード、アンフレーバード)、流通チャネル別(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、ドラッグストア、オンライン)、地域別、セグメント別予測、2025年~2030年


Aloe Vera Drinks Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Flavored, Unflavored), By Distribution Channel (Hypermarket & Supermarket, Drug Stores, Online), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

アロエベラ飲料市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のアロエベラ飲料市場規模は2030年までに2億5,483万米ドルに達し、2025年から2030年までの年平均成長率は11.7%で拡大... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月15日 US$5,950
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サマリー

アロエベラ飲料市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のアロエベラ飲料市場規模は2030年までに2億5,483万米ドルに達し、2025年から2030年までの年平均成長率は11.7%で拡大すると予測されている。世界中のあらゆる年齢層の間で、健康的で栄養価が高く、すぐに飲める製品に対する需要が高まっていることが、市場成長の主な要因である。さらに、これらの飲料には優れた薬効があり、さまざまな皮膚疾患や肝臓関連疾患を治療することができる。こうした薬効特性も、世界市場に新たな可能性をもたらしている。

多忙でストレスの多い多忙なライフスタイルに起因する消費者の健康意識の高まりが、アロエベラベースの飲料など、栄養価が高く健康的な植物由来の飲料の需要を促進している。さらに、高カロリーで糖分の多い炭酸飲料よりも、健康的な植物由来飲料を好む消費者の傾向の変化は、市場に有利な成長機会をもたらしている。こうした消費者動向は、世界市場の需要を押し上げると予想される。さらに、同製品は優れた薬効成分を有しており、肝機能の改善に役立つほか、ビタミンB、C、E、葉酸などのビタミンやミネラルの優れた供給源でもある。

アジア太平洋地域は最大の地域市場で、2019年には30.0%以上のシェアを占めた。アロエベースのジュースや飲料は伝統的な飲み物であり、その優れた薬効により、インド、中国、韓国、日本など様々な国で広く消費されている。若い世代や労働者階級の間で健康的な植物性飲料の人気が高まっていることから、アロエベラ飲料の需要は予測期間中に同地域で拡大すると予想される。

アロエベラ飲料市場レポートハイライト

- 製品別では、無香料セグメントが2024年に62.6%の収益シェアを占め、世界のアロエベラドリンク産業を支配した。

- フレーバー付きアロエベラドリンクは、2025年から2030年までのCAGRが最も高くなると予測されている。

- ハイパーマーケット・スーパーマーケットは2024年に最も高い収益シェアで世界のアロエベラ業界を支配した。

- オンライン流通セグメントは2025年から2030年にかけて最も速いCAGRを経験すると予測されている。

- アジア太平洋地域のアロエベラドリンク市場は2024年に32.7%の収益シェアで世界の業界を支配した。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.セグメント別スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章.アロエベラドリンク市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場系統の展望
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連市場の見通し
3.2.産業バリューチェーン分析
3.2.1.利益率分析(業界レベル)
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.市場機会
3.3.4.市場の課題
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 市場参入戦略アロエベラ飲料市場製品推定とトレンド分析
4.1.アロエベラドリンク市場:製品別主要項目
4.2.製品動向分析と市場シェア、2024年・2030年
4.3.市場推定と予測、製品別、2018年〜2030年(千米ドル)
4.3.1.香料入り
4.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD 千)
4.3.2.フレーバーなし
4.3.2.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD 千)
第5章.アロエベラ飲料市場流通チャネルの推定と動向分析
5.1.アロエベラドリンク市場:流通チャネル別主要なポイント
5.2.流通チャネルの動向分析と市場シェア、2024年・2030年
5.3.2018〜2030年の流通チャネル別市場推定・予測(単位:千米ドル)
5.3.1.ハイパーマーケット・スーパーマーケット
5.3.1.1.市場の推定と予測、2018年~2030年 (USD千)
5.3.2.ドラッグストア
5.3.2.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD千人)
5.3.3.オンライン
5.3.3.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD 千)
5.3.4.その他
5.3.4.1.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD Thousands)
第6章.アロエベラ飲料市場地域別推定と動向分析
6.1.アロエベラドリンク市場地域別展望
6.2.地域別市場主要なポイント
6.3.2018年~2030年の地域別市場推定と予測(千米ドル)
6.3.1.北米
6.3.1.1.市場の予測および予測、2018年~2030年 (USD千人)
6.3.1.2.米国
6.3.1.2.1.主要国のダイナミクス
6.3.1.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD 千)
6.3.1.3.カナダ
6.3.1.3.1.主要国のダイナミクス
6.3.1.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD 千)
6.3.1.4.メキシコ
6.3.1.4.1.主要カントリーダイナミクス
6.3.1.4.2.市場の予測および予測、2018年~2030年 (千米ドル)
6.3.2.欧州
6.3.2.1.市場の予測および予測、2018年~2030年 (USD千人)
6.3.2.2.英国
6.3.2.2.1.主要国のダイナミクス
6.3.2.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD 千)
6.3.2.3.ドイツ
6.3.2.3.1.主要国のダイナミクス
6.3.2.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD 千)
6.3.2.4.フランス
6.3.2.4.1.主要国のダイナミクス
6.3.2.4.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD 千)
6.3.2.5.イタリア
6.3.2.5.1.主要国の動向
6.3.2.5.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD 千)
6.3.2.6.スペイン
6.3.2.6.1.主要国のダイナミクス
6.3.2.6.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD 千)
6.3.3.アジア太平洋
6.3.3.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Thousands)
6.3.3.2.中国
6.3.3.2.1.主要国のダイナミクス
6.3.3.2.2.市場の推計と予測、2018年~2030年 (千米ドル)
6.3.3.3.インド
6.3.3.3.1.主要国のダイナミクス
6.3.3.3.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD 千)
6.3.3.4.日本
6.3.3.4.1.主要国のダイナミクス
6.3.3.4.2.市場の推計と予測、2018年~2030年 (千米ドル)
6.3.3.5.オーストラリア・ニュージーランド
6.3.3.5.1.主要国の動態
6.3.3.5.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD 千)
6.3.4.ラテンアメリカ
6.3.4.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Thousands)
6.3.4.2.ブラジル
6.3.4.2.1.主要国のダイナミクス
6.3.4.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD 千)
6.3.4.3.アルゼンチン
6.3.4.3.1.主要国の市場動向
6.3.4.3.2.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD 千)
6.3.5.中東・アフリカ
6.3.5.1.市場の予測および予測、2018年~2030年(USD Thousands)
6.3.5.2.南アフリカ
6.3.5.2.1.主要国のダイナミクス
6.3.5.2.2.市場の推定と予測、2018年~2030年(USD 千)
6.3.5.3.アラブ首長国連邦
6.3.5.3.1.主要国のダイナミクス
6.3.5.3.2.市場の予測および予測、2018年~2030年 (単位:千米ドル)
第7章.アロエベラ飲料市場競合分析
7.1.主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
7.2.企業分類
7.3.参加企業の概要
7.4.財務実績
7.5.製品ベンチマーク
7.6.企業ヒートマップ分析
7.7.戦略マッピング
7.8.企業プロフィール
7.8.1.OKF
7.8.1.1.会社概要
7.8.1.2.業績
7.8.1.3.製品ポートフォリオ
7.8.1.4.戦略的イニシアティブ
7.8.2.ハウスシー
7.8.2.1.会社概要
7.8.2.2.業績
7.8.2.3.製品ポートフォリオ
7.8.2.4.戦略的イニシアティブ
7.8.3.チューリップインターナショナル
7.8.3.1.会社概要
7.8.3.2.業績
7.8.3.3.製品ポートフォリオ
7.8.3.4.戦略的イニシアティブ
7.8.4.ロッテ
7.8.4.1.会社概要
7.8.4.2.業績
7.8.4.3.製品ポートフォリオ
7.8.4.4.戦略的イニシアティブ
7.8.5.フォーエバーリビングドットコム
7.8.5.1.会社概要
7.8.5.2.業績
7.8.5.3.製品ポートフォリオ
7.8.5.4.戦略的イニシアティブ
7.8.6.ALOドリンク
7.8.6.1.会社概要
7.8.6.2.業績
7.8.6.3.製品ポートフォリオ
7.8.6.4.戦略的イニシアティブ
7.8.7.グレースフーズ
7.8.7.1.会社概要
7.8.7.2.業績
7.8.7.3.製品ポートフォリオ
7.8.7.4.戦略的イニシアティブ
7.8.8.Keumkang B&F
7.8.8.1.会社概要
7.8.8.2.業績
7.8.8.3.製品ポートフォリオ
7.8.8.4.戦略的イニシアティブ
7.8.9.アロエキュア
7.8.9.1.会社概要
7.8.9.2.業績
7.8.9.3.製品ポートフォリオ
7.8.9.4.戦略的イニシアティブ
7.8.10.アトランティックUK
7.8.10.1.会社概要
7.8.10.2.業績
7.8.10.3.製品ポートフォリオ
7.8.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Aloe Vera Drinks Market Growth & Trends

The global aloe vera drinks market size is expected to reach USD 254.83 million by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 11.7% from 2025 to 2030. Rising demand for healthy, nutritious, and ready-to-drink products among all age groups across the globe is the key factor for the market growth. Moreover, these drinks have excellent medicinal properties and can treat various skin and liver-related diseases. These medicinal properties of the product are also offering new scope for the global market.

Rising health consciousness among consumers owing to busy, stressful, and hectic lifestyles is fueling the demand for nutritious and healthy plant-derived drinks, such as aloe vera-based drinks. Moreover, shifting consumer predilection for healthy plant-derived drinks rather than high calorie and sugary carbonated drinks are offering lucrative growth opportunities for the market. These consumer trends are anticipated to boost demand in the global market. In addition, the product has excellent medicinal properties, which help to improve liver functioning, and is an excellent source of vitamins and minerals, like vitamins B, C, E, and folic acid.

Asia Pacific was the largest regional market, accounting for a share of more than 30.0% in 2019. Aloe-based juice or drink is a traditional drink, which is widely consumed in various countries, such as India, China, South Korea, and Japan, owing to its excellent medicinal properties. With the increasing popularity of healthy plant-based beverages among the young generation and working-class population, the demand for aloe vera drinks is anticipated to grow in the region over the forecast period.

Aloe Vera Drinks Market Report Highlights

• Based on products, the unflavored segment dominated the global aloe vera drinks industry with a revenue share of 62.6% in 2024.

• Flavored aloe vera drinks are projected to experience the highest CAGR from 2025 to 2030.

• Hypermarkets & supermarkets dominated the global aloe vera industry with the highest revenue share in 2024.

• The online distribution segment is projected to experience the fastest CAGR from 2025 to 2030.

• Asia Pacific aloe vera drinks market dominated the global industry with a revenue share of 32.7% in 2024.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Aloe Vera Drinks Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Profit Margin Analysis (Industry-level)
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Aloe vera Drinks Market: Product Estimates & Trend Analysis
4.1. Aloe Vera Drinks Market, By Product: Key Takeaways
4.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
4.3. Market Estimates & Forecasts, By Product, 2018 - 2030 (USD Thousands)
4.3.1. Flavored
4.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
4.3.2. Unflavored
4.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
Chapter 5. Aloe Vera Drinks Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
5.1. Aloe Vera Drinks Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
5.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.3. Market Estimates & Forecasts, by Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Thousands)
5.3.1. Hypermarket & Supermarket
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
5.3.2. Drug Stores
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
5.3.3. Online
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
5.3.4. Others
5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
Chapter 6. Aloe Vera Drinks Market: Regional Estimates & Trend Analysis
6.1. Aloe Vera Drinks Market: Regional Outlook
6.2. Regional Marketplaces: Key Takeaways
6.3. Market Estimates & Forecasts, by Region, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.1. North America
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.1.2. U.S.
6.3.1.2.1. Key country dynamics
6.3.1.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.1.3. Canada
6.3.1.3.1. Key country dynamics
6.3.1.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.1.4. Mexico
6.3.1.4.1. Key country dynamics
6.3.1.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.2. Europe
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.2.2. U.K.
6.3.2.2.1. Key country dynamics
6.3.2.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.2.3. Germany
6.3.2.3.1. Key country dynamics
6.3.2.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.2.4. France
6.3.2.4.1. Key country dynamics
6.3.2.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.2.5. Italy
6.3.2.5.1. Key country dynamics
6.3.2.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.2.6. Spain
6.3.2.6.1. Key country dynamics
6.3.2.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.3. Asia Pacific
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.3.2. China
6.3.3.2.1. Key country dynamics
6.3.3.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.3.3. India
6.3.3.3.1. Key country dynamics
6.3.3.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.3.4. Japan
6.3.3.4.1. Key country dynamics
6.3.3.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.3.5. Australia & New Zealand
6.3.3.5.1. Key country dynamics
6.3.3.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.4. Latin America
6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.4.2. Brazil
6.3.4.2.1. Key country dynamics
6.3.4.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.4.3. Argentina
6.3.4.3.1. Key country dynamics
6.3.4.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.5. Middle East & Africa
6.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.5.2. South Africa
6.3.5.2.1. Key country dynamics
6.3.5.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
6.3.5.3. UAE
6.3.5.3.1. Key country dynamics
6.3.5.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Thousands)
Chapter 7. Aloe Vera Drinks Market: Competitive Analysis
7.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
7.2. Company Categorization
7.3. Participant’s Overview
7.4. Financial Performance
7.5. Product Benchmarking
7.6. Company Heat Map Analysis
7.7. Strategy Mapping
7.8. Company Profiles
7.8.1. OKF
7.8.1.1. Company Overview
7.8.1.2. Financial Performance
7.8.1.3. Product Portfolios
7.8.1.4. Strategic Initiatives
7.8.2. HOUSSY
7.8.2.1. Company Overview
7.8.2.2. Financial Performance
7.8.2.3. Product Portfolios
7.8.2.4. Strategic Initiatives
7.8.3. Tulip International Inc.
7.8.3.1. Company Overview
7.8.3.2. Financial Performance
7.8.3.3. Product Portfolios
7.8.3.4. Strategic Initiatives
7.8.4. LOTTE
7.8.4.1. Company Overview
7.8.4.2. Financial Performance
7.8.4.3. Product Portfolios
7.8.4.4. Strategic Initiatives
7.8.5. Forever Living.com, LLC
7.8.5.1. Company Overview
7.8.5.2. Financial Performance
7.8.5.3. Product Portfolios
7.8.5.4. Strategic Initiatives
7.8.6. ALO Drinks
7.8.6.1. Company Overview
7.8.6.2. Financial Performance
7.8.6.3. Product Portfolios
7.8.6.4. Strategic Initiatives
7.8.7. Grace Foods
7.8.7.1. Company Overview
7.8.7.2. Financial Performance
7.8.7.3. Product Portfolios
7.8.7.4. Strategic Initiatives
7.8.8. Keumkang B&F
7.8.8.1. Company Overview
7.8.8.2. Financial Performance
7.8.8.3. Product Portfolios
7.8.8.4. Strategic Initiatives
7.8.9. AloeCure
7.8.9.1. Company Overview
7.8.9.2. Financial Performance
7.8.9.3. Product Portfolios
7.8.9.4. Strategic Initiatives
7.8.10. Atlantia UK
7.8.10.1. Company Overview
7.8.10.2. Financial Performance
7.8.10.3. Product Portfolios
7.8.10.4. Strategic Initiatives

 

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