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チーズスティックの世界市場 - 2023-2030


Global Cheese Sticks Market - 2023-2030

概要 世界のチーズスティック市場は2022年に61億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率5.8%で成長し、2030年には95.7億米ドルに達すると予測されている。 チーズは様々な食品製造の原料と... もっと見る

 

 

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データMインテリジェンス
2023年12月15日 US$4,350
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214 英語

 

サマリー

概要
世界のチーズスティック市場は2022年に61億米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間中に年平均成長率5.8%で成長し、2030年には95.7億米ドルに達すると予測されている。
チーズは様々な食品製造の原料として広く使用されている。チーズには豊富な栄養成分が含まれているため、食品・飲料業界では健康的な食材となっている。ピザ、ハンバーガー、サンドイッチの製造に使用される。多忙なライフスタイルとすぐに食べられる製品への高い需要に伴い、手軽で簡単な間食オプションへの需要が世界レベルで広く高まっている。
美味しくて便利なスナッキング・オプションに対する消費者の嗜好の高まりは、美味しくて同時に健康的な様々なチーズベースのスナックの需要を高めている。チーズスティックは、その健康と味の嗜好性から消費者に高く受け入れられている。この製品には、モッツァレラ、チェダー、マーブル・スティックなど様々なタイプがある。
子供から大人まですべての年齢層に受け入れられる製品の高い受容性が、市場成長にプラスの影響を与えている。複数の外食産業やフードチェーンのカテゴリーでこれらの製品の利用可能性が高まっていることが、市場成長を牽引する売上を増加させている。様々なフレーバーの革新的な新製品の発売が増加していることが、市場の成長を促進している。
ダイナミクス
チーズ間食習慣の需要増加
健康志向の高まりと、健康的で栄養価の高いスナック習慣への高い需要が、世界レベルでのチーズスティック市場の成長を牽引している。チーズの高い栄養価は豊富なカルシウムとタンパク質含有量によるものであり、消費者にとってより良い健康的なスナックベースの選択肢としてチーズスナックの価値を高めている。メーカーは新製品を市場に投入している。
2023年8月、アイルランドの乳製品ブランドであるKerrygoldは、米国で新しいチーズスナックを発売し、外出先でのスナッキングカテゴリーに参入して製品ポートフォリオを拡大した。これらの製品は、グルテンフリーで良質なタンパク源である便利なスナックとして消費者の間で有名である。
2022年8月、100%チーズベースのスナック菓子で知られるムーン・チーズ社は、同社の「クランチー・チーズ・スティック」の新フレーバー、ワイルド・ホワイト・チェダを市場に投入した。この製品は、100%本物のチーズを使用し、ケトフレンドリーでグルテンフリーのチーズスナックとして消費者の間で大人気である。高タンパク・低炭水化物であるこの製品は、糖質を控えようとする健康志向の人々を引きつけるのに役立っている。
新しく革新的な製品の発売
市場での製品需要の増加と競争の激化に伴い、メーカーは自社ブランド製品により多くの消費者を惹きつけるため、新しいフレーバーを投入している。例えば、2023年3月、Midwest Farmsを通じて高品質のチーズを提供するCrystal Farms Dairy Companyは、大人の間食の選択肢として、新しいフレーバーのスナックチーズスティック、ゴーダとシャープチェダーを提供している。
便利で健康的な食品への需要の高まりは、メーカー各社を市場に革新的な新製品を投入させ、その拡大を後押ししている。2021年3月、乳製品部門と高品質食品の国際的グループであるダルターフード・グループは、製品にユニークな食感を提供するユニークな新カットを施した新チーズスティックブランドを発表した。同社の新しい立体カットのチーズは消費者の間で高い人気を集めている。
ビーガン人口の増加
乳製品に関連する健康への懸念が高まる中、消費者は非乳製品やヴィーガン製品にシフトしつつある。世界動物基金によると、世界には8800万人のビーガンがいる。2023年3月の国立医学図書館の推計によると、人類の約65%は乳幼児期以降、乳糖を消化する能力が低下するという。
乳製品によるアレルギーに対処し、菜食主義を手に入れるために、消費者は乳製品の代替品を選んでいる。例えば、2023年9月の世界動物基金の統計によると、世界の消費者の48%が乳製品の代替品を求めている。ビーガンチーズスティックのカテゴリーにおける新製品の発売は、乳製品をベースとするオリジナルチーズスティックの市場成長を妨げている。
2021年11月、Wholly Veggie社は新しいビーガンチーズスティックを市場に投入した。新しく発売されたトリュフ入りモッツァレラ風スティックは、リサイクルされていないカリフラワーを使用しており、乳製品不使用のチーズスティックを探している人々に高く受け入れられている。ヴィーガン、グルテンフリー、大豆不使用、非遺伝子組み換えという製品の特徴が、市場での価値を高めている。
セグメント分析
世界のチーズスティック市場は、ソース、製品、タイプ、流通チャネル、年齢層、地域によって区分される。
モッツァレラチーズの独特な味と高い需要
世界のチーズスティック市場は、製品別にモッツァレラスティック、チェダースティック、マーブルスティックに区分される。モッツァレラチーズはその独特な味から需要が高く、モッツァレラスティックセグメントが世界市場で最大のシェアを占めている。モッツァレラチーズに対する消費者の高い嗜好性が、チーズ・スティック市場におけるモッツァレラチーズの需要を高めている。
モッツァレラチーズは、おいしい食品を製造するのに非常に役立つ、非常に好まれる品質のため、製造業者に非常に好まれている。このタイプのチーズの好ましい溶融性と弾力性は、最終製品に必要な食感と味を得るのに役立ち、市場での価値を高めている。
地理的浸透
北米における便利な食品への高い需要
北米は世界のスティック・チーズ市場を支配しており、簡便食品と加工食品に対する幅広い需要がある。人口と雇用の比率が高く、多忙なライフスタイルを送る人々は時間がないため、手軽ですぐに食べられる食品への嗜好が高まっている。この地域の市場成長は、消費者の健康意識の高まりと、便利な食品オプションへの嗜好によるものである。
また、チーズ・スティックの需要が高いことから、マクドナルドやバーガーキングなど、北米のさまざまな食品チェーンにチーズ・スティックが採用されるようになった。健康的でおいしいチーズベースのスナックに対する消費者の嗜好の高さが市場成長を積極的に促進しており、予測期間中に成長すると推定される。
同地域における製品の高い受容性と、同地域の小売店における様々なブランドの幅広い展開が、同地域市場をプラスに牽引している。例えば、2022年にWholly Veggieは1,200のTargetロケーションへの展開を通じて米国での存在感を高めた。同ブランドは現在、北米の5,000以上の店舗で販売されており、今後数年間で小売店舗数を増やす計画である。
競争状況
市場の主な世界的プレーヤーには、Keith's Quality Foods、Baker Cheese, Inc.、McCain Foods Ltd、INNOVATE FOODS LTD、Cavendish Farms、Leprino Foods Company、Rich Products Corporation、SAPUTO CHEESE USA INC、Arla Foods amba、Bega Cheese Limitedなどがいる。
COVID-19の影響分析
COVID-19パンデミックは世界のスティックチーズ市場にプラスとマイナスの両方の影響を与えた。突然の封鎖宣言は、チーズスティックの調製に使用される様々な原材料の世界的なサプライチェーン活動に悪影響を及ぼした。様々な地域のメーカーが、原材料の調達や製品の生産・流通に必要なリソースの手配で困難に直面した。
製造部門の一時的な操業停止は、世界のサプライチェーン活動に大きな影響を与えた。広範囲に及ぶ戸締まりや懇親会の制限、様々なフードチェーンやレストランの閉鎖により、市場の売上と需要はパンデミックレベルで減少した。
その一方で、人々は自由な時間を持ち、家庭レベルで簡単に調理できるチーズスティックは、パンデミック状況においてその価値を向上させた。さらに、様々なフレーバーのチーズスティック製品がパック詰めされ、すぐに食べられる形態で入手できるようになったことは、電子商取引のプラットフォームが広く普及したことで、市場にプラスの影響を与えている。
ロシア・ウクライナ戦争の影響
ロシア・ウクライナ戦争はチーズスティック市場にマイナスの影響を与えた。ロシアは、世界レベルで最も重要なチーズの生産国と消費国のひとつである。戦争は、チーズおよびチーズを原料とする製品の世界統計におけるその地位を中断させた。世界的な輸出入取引は一時的に停止し、需要が満たされていないサプライ・チェーン活動により、すべての地域の経済的配慮を混乱させた。
ソース別
- オーガニック
- コンベンショナル
製品別
- モッツァレラ・スティック
- チェダースティック
- マーブルスティック
- その他
タイプ別
- ナチュラルチーズ
- プロセスチーズ
流通チャネル別
- 外食産業
- ハイパーマーケット・スーパーマーケット
- コンビニエンスストア
- オンラインストア
- その他
年齢層別
- 子供
- 大人
地域別
- 北米
o アメリカ
o カナダ
o メキシコ
- ヨーロッパ
o ドイツ
o イギリス
o フランス
o イタリア
o ロシア
o その他のヨーロッパ
- 南アメリカ
o ブラジル
o アルゼンチン
o その他の南米諸国
- アジア太平洋
o 中国
o インド
o 日本
o オーストラリア
o その他のアジア太平洋地域
- 中東およびアフリカ
主な展開
- 2022年8月、100%チーズベースのスナックで知られるMoon Cheese社は、同社のCrunchy Cheese Sticksの新フレーバー、ワイルドホワイトチェダを市場に投入した。この製品は、100%本物のチーズを使用し、ケトフレンドリーでグルテンフリーのチーズスナックとして消費者の間で大人気である。高タンパク・低糖質であるため、糖質を控えようとする健康志向の人々を惹きつけている。
- 2021年3月、乳業協同組合ティラムックは、新しいチーズスナック「ティラムック・クリーマリー・コレクション」の市場導入を発表した。この製品はサクサクしたパン粉の皮でコーティングされており、消費者においしいスナッキングの選択肢を提供する。
- 2021年9月、米国の多国籍加工食品製造・販売業者であるGeneral Mill社は、同社のNature Valleyブランドを通じて、チーズスナックの新ラインを市場に投入した。
レポートを購入する理由
- ソース、製品、タイプ、流通チャネル、年齢層、地域に基づく世界のチーズスティック市場のセグメンテーションを可視化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。
- トレンドと共同開発の分析による商機の特定。
- チーズスティック市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたエクセルデータシート。
- PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。
- 主要企業の主要製品で構成されたエクセルによる製品マッピング。
世界のチーズスティック市場レポートは、約77の表、77の図、214ページを提供します。
対象読者
- メーカー/バイヤー
- 業界投資家/投資銀行家
- 研究専門家
- 新興企業

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目次

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Source
3.2. Snippet by Product
3.3. Snippet by Type
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by End Use
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Demand for Cheese Snacking Habits
4.1.1.2. New and Innovative Product Launches
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Increasing Vegan Population
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Source
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Source
7.2. Organic
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Conventional
8. By Product
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
8.2. Mozzarella Sticks
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Cheddar Sticks
8.4. Marble Sticks
8.5. Others
9. By Type
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
9.2. Natural Cheese
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Processed Cheese
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Foodservice Sectors
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Hypermarkets & Supermarkets
10.4. Convenience Stores
10.5. Online Stores
10.6. Others
11. By Age Group
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Age Group
11.2. Kids
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Adults
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. U.K.
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Keith's Quality Foods
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Baker Cheese, Inc.
14.3. McCain Foods Ltd
14.4. INNOVATE FOODS LTD
14.5. Cavendish Farms
14.6. Leprino Foods Company
14.7. Rich Products Corporation
14.8. SAPUTO CHEESE USA INC
14.9. Arla Foods amba
14.10. Bega Cheese Limited
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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Summary

Overview
Global Cheese Sticks Market reached US$ 6.1 billion in 2022 and is expected to reach US$ 9.57 billion by 2030, growing with a CAGR of 5.8% during the forecast period 2023-2030.
Cheese is widely used as an ingredient in the production of various food products. The rich nutritional composition of cheese makes it a healthy ingredient in the food and beverage industry. It is used in the manufacturing of pizza, burgers and sandwiches. With the busy lifestyles and high demand for ready-to-eat products, the demand for quick and easy snacking options is increasing widely at the global level.
The increasing consumer preference for tasty and convenient snacking options is increasing the demand for various cheese-based snacks that are tasty and healthy at the same time. Cheese sticks are highly accepted by consumers due to their health and taste preferences. The product is available in various types such as mozzarella, cheddar, and marble sticks.
The high acceptability of the products by all age groups from kids to adults is positively influencing the market growth. The increasing availability of these products in multiple food service sectors and food chain categories increases sales driving the market growth. The increasing number of new and innovative product launches in various flavors is driving the market growth.
Dynamics
Increasing Demand for Cheese Snacking Habits
Increasing health consciousness and high demand for healthy and nutritious snack habits are driving the cheese sticks market growth at the global level. The high nutritious value of cheese is due to its rich calcium and protein content and is increasing the value of cheese snacks its value as a better and healthier snack base option for consumers. Manufacturers are introducing new products into the market.
In August 2023, Kerrygold, the Irish dairy brand, expanded its product portfolio by entering into the on-the-go snacking category with new cheese snacks in U.S. The newly introduced ready-to-eat cheese stick snacks from this company are available in Dubliner and aged cheddar flavours. These products are famous among consumers as convenient snacks that are from gluten and a good source of protein.
In August 2022, Moon Cheese, known for its 100% cheese-based snacks, introduced a new flavour, wild white chedda of their Crunchy Cheese Sticks into the market. The product is very popular among consumers as a cheese snack that is made from 100% real cheese and is keto-friendly and gluten-free. The high protein and low carbohydrate levels of this product help in attracting health-conscious people who are trying to take up less sugar.
New and Innovative Product Launches
With the increasing demand for the product in the market and high competition, manufacturers are introducing new flavors to attract more consumers towards their brand product. For instance, in March 2023, Crystal Farms Dairy Company, which provides high-quality cheese through its Midwest Farms is offering snack cheese sticks in new flavours, Gouda and Sharp Cheddar for adult snacking options.
The increasing demand for convenience and healthy foods is driving manufacturers to innovate and introduce new products into the market, boosting its expansion. In March 2021, DalterFood Group, an international group in the dairy sector and high-quality food products introduced a new cheese sticks brand with a unique new cut to provide a unique texture to the product. The new three-dimensional cut for cheese from the company is gaining high popularity among consumers.
Increasing Vegan Population
With the increasing health concerns related to dairy-based products, consumers are shifting towards non-dairy and vegan products. According to World Animal Foundation, there are 88 million vegans in the world. The National Library of Medicine March 2023 estimates that approximately 65 percent of the human population has a reduced ability to digest lactose after infancy.
To deal with dairy-based allergies and obtain veganism, consumers are choosing dairy alternatives. For instance, according to the World Animal Foundation statistics in September 2023, 48% of the world's consumers are seeking dairy alternatives. The new product launches in the vegan cheese sticks category are hindering market growth for the dairy-based original cheese sticks.
In November 2021, Wholly Veggie introduced a new vegan cheese stick into the market. The newly launched mozzarella-style sticks with truffle are made with uncycled cauliflower and are highly accepted by people who are searching for dairy-free cheese sticks. The vegan, gluten-free, soy-free and non-GMO characteristics of the products are increasing their value in the market.
Segment Analysis
The global cheese sticks market is segmented based on source, product, type, distribution channel, age group and region.
Unique Taste and High Demand for the Mozzarella Cheese
The global cheese sticks market is segmented based on product into mozzarella sticks, cheddar sticks and marble sticks. The mozzarella sticks segment accounted for the largest share of the global market due to the high demand for mozzarella cheese due to its unique taste. High consumer preference towards mozzarella cheese has increased its demand in the cheese sticks market.
Mozzarella cheese is highly preferred by manufacturers due to its highly prefereable qualities that are highly helpful in producing tasty food products. Preferred melting and elasticity abilities of this type of cheese help in obtaining the required texture and taste for the final product, increasing its value in the market.
Geographical Penetration
High Demand for the Convenient Food Products in North America
North America dominated the global cheese sticks market, with a wide range of demand for convenience and processed food products. The high population-employment ratio and busy lifestyles of people have left them with less time increased their preference towards easy and ready-to-eat food products. The region's market growth is due to increasing health consciousness among consumers and their preference for convenient food options.
The high demand for cheese sticks also resulted in the incorporation of these products in various North American food chains such as McDonald's and Burger King. The high attribution of the consumer's preference towards healthy and tasty-cheese-based snacks is positively driving the market growth, and is estimated to grow during the forecast period.
High acceptance of the product in the region and the wide expansion of the various brands in the retail stores of the region positively drive the regional market. For instance, in 2022, Wholly Veggie increased its presence in United States through expansion into 1,200 Target locations. The brand is now distributed in over 5,000 stores across North America and plans to increase its retail footprint in the coming years.
Competitive Landscape
The major global players in the market include Keith's Quality Foods, Baker Cheese, Inc., McCain Foods Ltd, INNOVATE FOODS LTD, Cavendish Farms, Leprino Foods Company, Rich Products Corporation, SAPUTO CHEESE USA INC, Arla Foods amba and Bega Cheese Limited.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic had both positive and negative impact on the global cheese sticks market. The sudden declaration of the lockdown had a negative effect on the global supply chain activities of various raw materials used in the preparation of cheese sticks. Manufacturers of various regions faced challenges in sourcing the raw materials and arranging the required resources for the production and distribution of the product.
The temporary shutdown of the manufacturing units highly impacted the global supply chain activities. With widespread lockdowns and restrictions on social gatherings and the closure of various food chains and restaurants, the sales and demand for the market reduced in the pandemic level.
On the other hand, people had good free time and the easy preparation of these cheese sticks at the residential level has improved their value in the pandemic situation. In addition, the availability of various flavoured cheese stick products in packed and ready-to-eat forms positively impacts the market with the wide expansion of the e-commerce platform.
Russia- Ukraine War Impact
The Russia-Ukraine war impacted the cheese sticks market in a negative way. Russia is considered to be one of the most important producers and consumers of cheese at the global level. War interrupted its place in the global statistics of cheese and cheese-based products. The global import and export trades were on halt temporarily disrupting the economic considerations of all regions due to unsatisfied demand supply chain activities.
By Source
• Organic
• Conventional
By Product
• Mozzarella Sticks
• Cheddar Sticks
• Marble Sticks
• Others
By Type
• Natural Cheese
• Processed Cheese
By Distribution Channel
• Foodservice Sectors
• Hypermarkets & Supermarkets
• Convenience Stores
• Online Stores
• Others
By Age Group
• Kids
• Adults
By Region
• North America
o U.S.
o Canada
o Mexico
• Europe
o Germany
o UK
o France
o Italy
o Russia
o Rest of Europe
• South America
o Brazil
o Argentina
o Rest of South America
• Asia-Pacific
o China
o India
o Japan
o Australia
o Rest of Asia-Pacific
• Middle East and Africa
Key Developments
• In August 2022, Moon Cheese, known for its 100% cheese-based snacks, introduced a new flavour, wild white chedda of their Crunchy Cheese Sticks into the market. The product is very popular among consumers as a cheese snack that is made from 100% real cheese and is keto-friendly and gluten-free. The high protein and low carbohydrate levels of this product help in attracting health-conscious people who are trying to take up less sugar.
• In March 2021, Tillamook, a dairy cooperative announced the introduction of Tillamook Creamery Collection, a new cheese snack in the market. The product is coated in a crunchy breadcrumb crust providing a tasty snacking option to the consumers.
• In September 2021, General Mill, an American multinational manufacturer and marketer of various processed food products, through its Nature Valley brand, introduced a new line of cheese snacks into the market.
Why Purchase the Report?
• To visualize the global cheese sticks market segmentation based on source, product, type, distribution channel, age group and region, as well as understand key commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities by analyzing trends and co-development.
• Excel data sheet with numerous data points of cheese sticks market-level with all segments.
• PDF report consists of a comprehensive analysis after exhaustive qualitative interviews and an in-depth study.
• Product mapping available as Excel consisting of key products of all the major players.
The global cheese sticks market report would provide approximately 77 tables, 77 figures and 214 Pages.
Target Audience 2023
• Manufacturers/ Buyers
• Industry Investors/Investment Bankers
• Research Professionals
• Emerging Companies



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Table of Contents

1. Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Definition and Overview
3. Executive Summary
3.1. Snippet by Source
3.2. Snippet by Product
3.3. Snippet by Type
3.4. Snippet by Distribution Channel
3.5. Snippet by End Use
3.6. Snippet by Region
4. Dynamics
4.1. Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. Increasing Demand for Cheese Snacking Habits
4.1.1.2. New and Innovative Product Launches
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. Increasing Vegan Population
4.1.3. Opportunity
4.1.4. Impact Analysis
5. Industry Analysis
5.1. Porter's Five Force Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
5.5. DMI Opinion
6. COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19
6.1.1. Scenario Before COVID
6.1.2. Scenario During COVID
6.1.3. Scenario Post COVID
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. By Source
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Source
7.2. Organic
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Conventional
8. By Product
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Product
8.2. Mozzarella Sticks
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Cheddar Sticks
8.4. Marble Sticks
8.5. Others
9. By Type
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
9.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
9.2. Natural Cheese
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. Processed Cheese
10. By Distribution Channel
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
10.2. Foodservice Sectors
10.2.1. Introduction
10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
10.3. Hypermarkets & Supermarkets
10.4. Convenience Stores
10.5. Online Stores
10.6. Others
11. By Age Group
11.1. Introduction
11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
11.1.2. Market Attractiveness Index, By Age Group
11.2. Kids
11.2.1. Introduction
11.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
11.3. Adults
12. By Region
12.1. Introduction
12.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
12.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
12.2. North America
12.2.1. Introduction
12.2.2. Key Region-Specific Dynamics
12.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
12.2.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.2.8.1. U.S.
12.2.8.2. Canada
12.2.8.3. Mexico
12.3. Europe
12.3.1. Introduction
12.3.2. Key Region-Specific Dynamics
12.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
12.3.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.3.8.1. Germany
12.3.8.2. U.K.
12.3.8.3. France
12.3.8.4. Italy
12.3.8.5. Spain
12.3.8.6. Rest of Europe
12.4. South America
12.4.1. Introduction
12.4.2. Key Region-Specific Dynamics
12.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
12.4.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.4.8.1. Brazil
12.4.8.2. Argentina
12.4.8.3. Rest of South America
12.5. Asia-Pacific
12.5.1. Introduction
12.5.2. Key Region-Specific Dynamics
12.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
12.5.8. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
12.5.8.1. China
12.5.8.2. India
12.5.8.3. Japan
12.5.8.4. Australia
12.5.8.5. Rest of Asia-Pacific
12.6. Middle East and Africa
12.6.1. Introduction
12.6.2. Key Region-Specific Dynamics
12.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Source
12.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product
12.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
12.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel
12.6.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Age Group
13. Competitive Landscape
13.1. Competitive Scenario
13.2. Market Positioning/Share Analysis
13.3. Mergers and Acquisitions Analysis
14. Company Profiles
14.1. Keith's Quality Foods
14.1.1. Company Overview
14.1.2. Product Portfolio and Description
14.1.3. Financial Overview
14.1.4. Key Developments
14.2. Baker Cheese, Inc.
14.3. McCain Foods Ltd
14.4. INNOVATE FOODS LTD
14.5. Cavendish Farms
14.6. Leprino Foods Company
14.7. Rich Products Corporation
14.8. SAPUTO CHEESE USA INC
14.9. Arla Foods amba
14.10. Bega Cheese Limited
LIST NOT EXHAUSTIVE
15. Appendix
15.1. About Us and Services
15.2. Contact Us

 

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