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人工知能の世界市場 - 2023-2030


Global Artificial Intelligence Market - 2023-2030

市場概要 世界の人工知能市場規模は2022年にYY百万米ドルで、2030年にはYY百万米ドルに達し、予測期間(2023-2030年)にYY%のCAGRで成長すると予測される。 人工知能(AI)とは、人間の知能をプログラムされた... もっと見る

 

 

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DataM Intelligence
データMインテリジェンス
2023年10月16日 US$4,350
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サマリー

市場概要
世界の人工知能市場規模は2022年にYY百万米ドルで、2030年にはYY百万米ドルに達し、予測期間(2023-2030年)にYY%のCAGRで成長すると予測される。
人工知能(AI)とは、人間の知能をプログラムされた機械でシミュレートし、人間のように考え、人間の行動を模倣する技術である。研究者や開発者は、推論、学習、知覚といった活動を具体的に定義できる模倣において、驚くほど急速な進歩を遂げている。また、学習や問題解決など、人間の心に関連する機械プログラムにも応用されている。理想的な特性は、行動を起こし、特定の目標を達成する最善の可能性を合理化する能力である。
市場ダイナミクス
人工知能(AI)とは、言語翻訳、音声認識、意思決定、視覚認識など、人間の補助として機能するコンピューティングと、実行することで生成されるシステムの概念と開発である。AIは、音声を理解し、情報を処理し、物体を視覚的に認識するためにアルゴリズムを使用する。アルゴリズムはデータ処理、自動推論、計算に使用される。人工知能の需要が増加しているのは、全体的なコストの削減と生産性の向上を通じて、これらすべての垂直分野で著しい変革が起きているためである。エネルギー監視と管理を改善し、エネルギー発電と配電ネットワークのより良い制御を得ることに継続的に注力していることが、予測期間中の市場成長を押し上げると予想される。
パーソナライゼーション需要の高まりと自動化ニーズの高まりが世界の人工知能市場の成長を支える
ソフトウェア分野には、ハードウェア・コンポーネントを製造する企業も含まれる。パーソナライゼーション需要の高まりと自動化ニーズの高まりは、世界の人工知能(AI)市場の成長を支える2つの重要な要因である。AIは、パーソナライズされたレコメンデーションやリアルタイムのマーケティング・キャンペーンを提供することで、顧客体験をパーソナライズするために利用できる。顧客データと行動を分析することで、AIは企業が顧客をよりよく理解し、顧客の共感を得やすいパーソナライズされた製品、サービス、マーケティング・キャンペーンを作成するのに役立つ。特にeコマースや小売業など、パーソナライゼーションが売上や顧客ロイヤリティの向上につながる業界では、それぞれの要素が重要になる。
製造業、物流業、運輸業など、さまざまな業界で自動化のニーズが高まっている。コスト削減、効率化、生産性向上に役立つからだ。AIは、データ入力、スケジューリング、在庫管理などの反復的で複雑な作業を自動化することができる。こうした作業を自動化することで、AIは企業のコスト削減、効率化、全体的な生産性向上に貢献することができる。
初期投資の高さが市場成長の妨げに
特に中小企業にとっては、初期投資が世界の人工知能(AI)市場成長の大きな障害となる可能性がある。ハードウェアやソフトウェアなど、AIシステムの開発に関連するコストが高いため、こうした企業がAI技術を採用することが難しくなる可能性がある。AIシステムの開発には、サーバー、ストレージ、ソフトウェア開発ツールなど、ハードウェアやソフトウェアへの多額の投資が必要となる。特に、高価なハードウェアやソフトウェアに投資するリソースを持たない中小企業にとっては、これらのコストは高額になる可能性がある。
初期投資後も、AIシステムを最適に動作させ、増大するデータ量に対応できるようにするには、定期的なメンテナンスやアップグレードが必要だ。これには追加の財源が必要となり、中小企業にとっては大きな障害となり得る。
したがって、AIシステムの開発・維持に必要な高額な初期投資と、データ収集・管理や熟練した人材に関連するコストが、中小企業によるAI技術の導入を困難にし、世界のAI市場の成長を阻害する可能性がある。
COVID-19の影響分析
世界の人工知能市場は、COVID-19の流行により深い影響を受けた。様々な主要産業におけるインターネット利用とアプリケーションの増加が人工知能市場に影響を与えた。パンデミックにおける人工知能の用途は、マスクを着用していない人を識別するためのフェイスマスク検出システムや、追跡や早期予測、データダッシュボード、治療法・治療法、診断や予後、社会的統制の維持において患者を遠隔監視するヒューマン・プレゼンス・システムなどが拡大した。さらに、パンデミックの間、コロナウイルスの変異を監視し予測するために、人工知能を搭載したコンピュータ・ソリューションやプラットフォームが導入された。したがって、Covid-19パンデミックは人工知能技術市場にプラスの影響を与える。
セグメント分析
世界の人工知能市場は、コンポーネント、テクノロジー、エンドユーザー、地域に区分される。
AIを活用したサイバーセキュリティ・ハイと顧客サービスに対する需要の高まりが、世界のAI市場におけるIT&テレコムの優位性を補完している。
顧客サービス、ネットワーク管理、サイバーセキュリティにおけるAIを活用したソリューションの需要が高いことから、IT&テレコムエンドユーザーセグメントが世界の人工知能市場を支配している。これらの業界はテクノロジーに大きく依存しており、業務改善や意思決定に分析・利用できる膨大なデータを保有している。また、IT・通信企業は、AIソリューションに投資して導入するためのリソースと専門知識を持っている。
地理的分析
世界の人工知能市場は、コンポーネント、テクノロジー、エンドユーザー、地域に区分される。
アジア太平洋地域のAI市場拡大を支えるAI技術関連の開発拡大
アジア太平洋地域は、いくつかの要因により世界の人工知能市場を支配している。まず、この地域は人口が多く、経済が急成長しているため、医療、金融、小売などさまざまな業界でAI技術の採用が増加している。また、AIに対する政府の取り組みや投資も市場の成長を後押ししている。例えば、中国や日本などの国々はAIの研究開発への投資に力を入れており、先進的な技術やソリューションの開発につながっている。さらに、中国の百度(バイドゥ)、アリババ、テンセントといったAI業界の主要プレーヤーの存在も、同地域の市場優位性に寄与している。
競争環境
世界の人工知能市場は、さまざまな最終用途に対応するソフトウェアが利用可能なため、競争が激しい。市場の成長に貢献している主なプレーヤーは、AT and T Inc.、Google Inc.、Facebook Inc.、IBM Corporation、Apple Inc.、Intel Corporation、Salesforce.com Inc.、Saudi Telecom Company、Ayasdi Inc.、Nuance Communication、Digital Reasoning Systems Inc.などである。同市場の主要企業は、コネクテッド・ビークル・テクノロジー、ビデオサービスの強化、提携、合弁事業など、いくつかの成長戦略を採用し、業界の成長に貢献している。
AT and T Inc.
概要AT&T Inc.は、技術サービス、電気通信、メディアを提供している。AT&Tはアメリカン・ベル電話会社の親会社で、タイム・ワーナーの権利を支配し、ワーナー・メディアとして再ブランド化した。同社は無線通信、データ、ブロードバンド、インターネット・サービスを提供している。AT&Tはまた、長編映画、テレビ、ゲーム、物理的およびデジタル形式のコンテンツの開発、制作、配給も行っている。卸売りサービス、マネージド・ネットワーキング、市内・長距離電話サービス、電気通信機器を提供。AT&T社は1983年10月に設立された。AT&Tの本社は米国テキサス州にある。
製品ポートフォリオ
人工知能とデータサイエンス:AIは、3つの相互に関連するミッションを通じて、生産性を向上させ、消費者により良い結果を提供するために使用される:
- AT&Tのデータプラットフォーム、データサプライチェーン、データサイエンスエコシステムの変更とアップグレード。
- AT&T全体でデータとAIを民主化し、AT&Tのすべてのビジネスリーダーと従業員が強力なデータ分析ツールにアクセスできるようにすることで、データ主導型ソリューションの幅広い採用を促進する。
- オープンソースや業界グループ、学術的な関与、労働力への投資を通じて、より大きなデータとAIのコミュニティに貢献し、リードし、構築することができる。
主な展開
- 2021年10月、業界初の機能を備えた人工知能フィーチャーストアがH2O.aiとAT&Tによって共同開発される。すでにAT&Tで使用されているH2O AI Feature Storeは、AIプロジェクトの展開を加速し、ROIを高めるために、機械学習機能を共同、共有、再利用、発見するためのリポジトリを提供します。H2O AI Feature Storeは、どのような企業や組織でも利用できるようになりました。
レポートを購入する理由
- 世界の人工知能市場をコンポーネント、テクノロジー、エンドユーザー、地域別にセグメント化し、重要な商業資産とプレイヤーをハイライトすることで、その構成を可視化します。
- トレンドや共同開発案件を分析することで、世界の人工知能市場における商機を特定します。
- 世界の人工知能市場レベルの4/5区分データを数千点収録したExcelデータシート。
- 徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査を経て、最も関連性の高い分析を冷静にまとめたPDFレポート。
- 全主要市場プレイヤーの重要製品に関するエクセルによる製品マッピング
世界の人工知能市場レポートは、約61の表、62の図、190ページを提供します。
2023年のターゲットオーディエンス
- ITおよび電気通信
- 自動車製造
- ヘルスケア・サービス
- 広告・メディア
- 教育・研究機関
- 研究者

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目次

1. Global Artificial Intelligence Market Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Global Artificial Intelligence Market – Market Definition and Overview
3. Global Artificial Intelligence Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet by Component
3.2. Market Snippet by Technology
3.3. Market Snippet by End-User
3.4. Market Snippet by Region
4. Global Artificial Intelligence Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The rising demand for personalization and growing need for automation supports the growth of the global artificial intelligence market
4.1.1.2. YY
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High initial investment hampers the market growth
4.1.2.2. YY
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. YY
4.1.4. Impact Analysis
5. Global Artificial Intelligence Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. Global Artificial Intelligence Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or a Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Global Artificial Intelligence Market – By Component
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
7.2. Hardware*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Software
7.4. Services
7.5. Others
8. Global Artificial Intelligence Market – By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
8.2. Machine Learning*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Natural Language Processing
8.4. Computer Vision
8.5. Others
9. Global Artificial Intelligence Market – By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User Segment
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User Segment
9.2. Industrial*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. IT & Telecom
9.4. Healthcare
9.5. Retail
9.6. BFSI
9.7. Automotive
9.8. Advertising and Media
10. Global Artificial Intelligence Market – By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. Asia-Pacific
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. China
10.2.6.2. India
10.2.6.3. South Korea
10.2.6.4. Japan
10.2.6.5. Rest of Asia Pacific
10.3. North America
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. U.S.
10.3.6.2. Canada
10.3.6.3. Mexico
10.4. Europe
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. UK
10.4.6.2. Germany
10.4.6.3. France
10.4.6.4. Italy
10.4.6.5. Spain
10.4.6.6. Rest of South America
10.5. South America
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. Brazil
10.5.6.2. Argentina
10.5.6.3. Chile
10.5.6.4. Rest of South America
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11. Global Artificial Intelligence Market – Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Global Artificial Intelligence Market- Company Profiles
12.1. AT and T Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Google Inc
12.3. Facebook, Inc.
12.4. IBM Corporation.
12.5. Apple Inc.
12.6. Intel Corporation.
12.7. Salesforce.
12.8. Ayasdi Inc.
12.9. Nuance Communication.
12.10. Digital Reasoning Systems, Inc
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Global Artificial Intelligence Market – Premium Insights
14. Global Artificial Intelligence Market – DataM
14.1. Appendix
14.2. About Us and Services
14.3. Contact Us

 

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Summary

Market Overview
The global artificial intelligence market size was worth US$ YY million in 2022 and is estimated to reach US$ YY million by 2030, growing at a CAGR of YY% during the forecast period (2023-2030).
Artificial intelligence (AI) is the technology that simulates human intelligence in programmed machines to think like humans and mimic their actions. The researchers and developers are making surprisingly rapid strides in mimicking activities such as reasoning, learning and perception can be concretely defined. It is also applied to machine programs associated with the human mind, such as learning and problem-solving. The ideal characteristic is the ability to take action and rationalize what has the best chance of achieving a specific goal.
Market Dynamics
Artificial intelligence (AI) is the concept and development of computing and systems generated by performing, which act as human assistance, such as language translation, speech recognition, decision-making and visual perception. AI uses algorithms to understand speech, process information and visually recognize objects. The algorithms are used for data processing, automated reasoning and calculation. The increasing demand for artificial intelligence is due to the remarkable transformations across all these verticals through reductions in overall costs and enhancement in productivity. The continued focus on improving energy monitoring and management and gaining better control of the energy generation and distribution networks is expected to boost market growth over the forecast period.
The rising demand for personalization and growing need for automation supports the growth of the global artificial intelligence market
The software sector includes companies that manufacture hardware components. The rising demand for personalization and the growing need for automation are two key factors that support the growth of the global artificial intelligence (AI) market. AI can be used to personalize the customer experience by providing personalized recommendations and real-time marketing campaigns. By analyzing customer data and behavior, AI can help businesses to understand their customers better and create personalized products, services and marketing campaigns that are more likely to resonate with them. The respective factor is particularly important in industries such as e-commerce and retail, where personalization can help to increase sales and customer loyalty.
The need for automation is increasing in various industries, such as manufacturing, logistics and transportation, as it can help to reduce costs, improve efficiency and increase production. AI can automate repetitive and complex tasks, such as data entry, scheduling and inventory management. By automating these tasks, AI can help businesses to reduce costs, increase efficiency and improve overall productivity.
High initial investment hampers the market growth
The initial investment can be a major obstacle to the growth of the global artificial intelligence (AI) market, particularly for small and medium-sized businesses. The high costs associated with developing AI systems, including hardware and software, can make it difficult for these businesses to adopt AI technology. Developing AI systems requires significant investment in hardware and software, including servers, storage and software development tools. These costs can be high, particularly for small and medium-sized businesses that may not have the resources to invest in expensive hardware and software.
After the initial investment, the AI systems need regular maintenance and upgradation of the AI systems to keep them working optimally and to ensure that they can handle the growing volume of data. This requires additional financial resources and can be a major obstacle for small and medium-sized businesses.
Therefore, the high initial investment required for developing and maintaining AI systems, along with the costs associated with data collection and management and skilled personnel, can make it difficult for small and medium-sized businesses to adopt AI technology, which can hinder the growth of the global AI market.
COVID-19 impact analysis
The global artificial intelligence market was deeply impacted due to the COVID-19 pandemic. The increase in internet usage and application in various major industries has influenced the market for artificial intelligence. The applications of artificial intelligence in the pandemic grew as it included the face mask detection system to identify people not wearing masks and the human presence system to monitor patients remotely in tracking and early prediction, data dashboards, therapies & cures, diagnosis or prognosis and maintaining social control. Further, computer solutions or platforms powered by artificial intelligence were deployed to monitor and forecast coronavirus mutation during the pandemic. Therefore, the Covid-19 pandemic positively impacts the artificial intelligence technology market.
Segment Analysis
The global artificial intelligence market is segmented into components, technology, end-user and region.
Growing demand for cyber security high and customer service powered by AI supplements the dominance of IT & Telecom in the global AI market
The IT & Telecom end-user segment dominates the global artificial intelligence market due to the high demand for AI-powered solutions in customer service, network management and cybersecurity. These industries rely heavily on technology and have vast data that can be analyzed and used to improve operations and decision-making. IT & Telecom companies also have the resources and expertise to invest in and implement AI solutions.
Geographical Analysis
The global artificial intelligence market is segmented into components, technology, end-user and region.
Growing development related to AI technology in the region supports the Asia-Pacific AI market expansion
The Asia Pacific region dominates the global artificial intelligence market due to several factors. Firstly, the region has a large population and a rapidly growing economy, leading to an increase in the adoption of AI technology in various industries such as healthcare, finance and retail. Government initiatives and investments in AI also fuel market growth. For instance, countries such as China and Japan strongly focus on investing in AI research and development, leading to advanced technologies and solutions development. Furthermore, the presence of major players in the AI industry, such as China's Baidu, Alibaba and Tencent, also contributes to the region's dominance in the market.
Competitive Landscape
The global artificial intelligence market is competitive due to the availability of software that caters to different end-use applications. Some major players contributing to growth in the market are AT and T Inc., Google Inc, Facebook Inc, IBM Corporation, Apple Inc, Intel Corporation, Salesforce.com Inc, Saudi Telecom Company, Ayasdi Inc, Nuance Communication and Digital Reasoning Systems Inc. The major players in the market adopt several growth strategies such as connected vehicle technology, enhanced video services, collaborations and joint ventures to contribute to growth in the industry.
AT and T Inc.
Overview: AT& T Inc. provides technology services, telecommunications and media. AT&T is the parent company after the American Bell Telephone Company, controlling Time Warner's rights and rebranding it as Warner Media. The company offers wireless communications, data, broadband and internet services. AT&T also develops, produces and distributes feature films, television, gaming and content in physical and digital formats. The business offered wholesale services, managed networking, local and long-distance telephone services and telecommunications equipment. The AT&T company was established in October 1983. AT&T is headquartered in Texas, U.S.
Product Portfolio
Artificial Intelligence & Data Science: AI is used to boost productivity and provide consumers with better results through three interconnected missions:
• Changing and upgrading AT&T's data platforms, data supply chain and data science ecosystem while utilizing, sharing and catalyzing insights from the company's enormous data repositories.
• Democratizing data and AI across AT&T, encouraging wider adoption of data-driven solutions by giving all AT&T business leaders and employees access to powerful data analytics tools.
• Through open source and industry groups, academic involvement and workforce investments, one can give back to, help lead and build the larger data and AI community.
Key Developments:
• In October 2021, Artificial Intelligence Feature Store with industry-first features will be co-developed by H2O.ai and AT&T. The H2O AI Feature Store, already in use at AT&T, offers a repository for collaborating, sharing, reusing and discovering machine learning features to speed up AI project deployments and increase ROI. It is now accessible to any business or organization.
Why Purchase the Report?
• Visualize the composition of the global artificial intelligence market segmentation by component, technology, end-user and region, highlighting the critical commercial assets and players.
• Identify commercial opportunities in the global artificial intelligence market by analyzing trends and co-development deals.
• Excel data sheet with thousands of global artificial intelligence market-level 4/5 segmentation data points.
• PDF report with the most relevant analysis cogently put together after exhaustive qualitative interviews and in-depth market study.
• Product mapping in excel for the critical product of all major market players
The global artificial intelligence market report would provide approximately 61 tables, 62 figures and 190 pages.
Target Audience 2023
• IT & Telecom
• Automotive manufacture
• Healthcare Services
• Advertising and Media
• Education & Research Institutes
• Research Professionals



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Table of Contents

1. Global Artificial Intelligence Market Methodology and Scope
1.1. Research Methodology
1.2. Research Objective and Scope of the Report
2. Global Artificial Intelligence Market – Market Definition and Overview
3. Global Artificial Intelligence Market – Executive Summary
3.1. Market Snippet by Component
3.2. Market Snippet by Technology
3.3. Market Snippet by End-User
3.4. Market Snippet by Region
4. Global Artificial Intelligence Market-Market Dynamics
4.1. Market Impacting Factors
4.1.1. Drivers
4.1.1.1. The rising demand for personalization and growing need for automation supports the growth of the global artificial intelligence market
4.1.1.2. YY
4.1.2. Restraints
4.1.2.1. High initial investment hampers the market growth
4.1.2.2. YY
4.1.3. Opportunity
4.1.3.1. YY
4.1.4. Impact Analysis
5. Global Artificial Intelligence Market – Industry Analysis
5.1. Porter's Five Forces Analysis
5.2. Supply Chain Analysis
5.3. Pricing Analysis
5.4. Regulatory Analysis
6. Global Artificial Intelligence Market – COVID-19 Analysis
6.1. Analysis of COVID-19 on the Market
6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
6.1.3. After COVID-19 or a Future Scenario
6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
6.3. Demand-Supply Spectrum
6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic
6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
6.6. Conclusion
7. Global Artificial Intelligence Market – By Component
7.1. Introduction
7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component
7.2. Hardware*
7.2.1. Introduction
7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
7.3. Software
7.4. Services
7.5. Others
8. Global Artificial Intelligence Market – By Technology
8.1. Introduction
8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology
8.2. Machine Learning*
8.2.1. Introduction
8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
8.3. Natural Language Processing
8.4. Computer Vision
8.5. Others
9. Global Artificial Intelligence Market – By End-User
9.1. Introduction
9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User Segment
9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User Segment
9.2. Industrial*
9.2.1. Introduction
9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
9.3. IT & Telecom
9.4. Healthcare
9.5. Retail
9.6. BFSI
9.7. Automotive
9.8. Advertising and Media
10. Global Artificial Intelligence Market – By Region
10.1. Introduction
10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
10.2. Asia-Pacific
10.2.1. Introduction
10.2.2. Key Region-Specific Dynamics
10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.2.6.1. China
10.2.6.2. India
10.2.6.3. South Korea
10.2.6.4. Japan
10.2.6.5. Rest of Asia Pacific
10.3. North America
10.3.1. Introduction
10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.3.6.1. U.S.
10.3.6.2. Canada
10.3.6.3. Mexico
10.4. Europe
10.4.1. Introduction
10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.4.6.1. UK
10.4.6.2. Germany
10.4.6.3. France
10.4.6.4. Italy
10.4.6.5. Spain
10.4.6.6. Rest of South America
10.5. South America
10.5.1. Introduction
10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
10.5.6.1. Brazil
10.5.6.2. Argentina
10.5.6.3. Chile
10.5.6.4. Rest of South America
10.6. Middle East and Africa
10.6.1. Introduction
10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component
10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology
10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User
11. Global Artificial Intelligence Market – Competitive Landscape
11.1. Competitive Scenario
11.2. Market Positioning/Share Analysis
11.3. Mergers and Acquisitions Analysis
12. Global Artificial Intelligence Market- Company Profiles
12.1. AT and T Inc.*
12.1.1. Company Overview
12.1.2. Product Portfolio and Description
12.1.3. Key Highlights
12.1.4. Financial Overview
12.2. Google Inc
12.3. Facebook, Inc.
12.4. IBM Corporation.
12.5. Apple Inc.
12.6. Intel Corporation.
12.7. Salesforce.
12.8. Ayasdi Inc.
12.9. Nuance Communication.
12.10. Digital Reasoning Systems, Inc
LIST NOT EXHAUSTIVE
13. Global Artificial Intelligence Market – Premium Insights
14. Global Artificial Intelligence Market – DataM
14.1. Appendix
14.2. About Us and Services
14.3. Contact Us

 

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