人工知能の世界市場 - 2023-2030Global Artificial Intelligence Market - 2023-2030 市場概要 世界の人工知能市場規模は2022年にYY百万米ドルで、2030年にはYY百万米ドルに達し、予測期間(2023-2030年)にYY%のCAGRで成長すると予測される。 人工知能(AI)とは、人間の知能をプログラムされた... もっと見る
サマリー市場概要世界の人工知能市場規模は2022年にYY百万米ドルで、2030年にはYY百万米ドルに達し、予測期間(2023-2030年)にYY%のCAGRで成長すると予測される。 人工知能(AI)とは、人間の知能をプログラムされた機械でシミュレートし、人間のように考え、人間の行動を模倣する技術である。研究者や開発者は、推論、学習、知覚といった活動を具体的に定義できる模倣において、驚くほど急速な進歩を遂げている。また、学習や問題解決など、人間の心に関連する機械プログラムにも応用されている。理想的な特性は、行動を起こし、特定の目標を達成する最善の可能性を合理化する能力である。 市場ダイナミクス 人工知能(AI)とは、言語翻訳、音声認識、意思決定、視覚認識など、人間の補助として機能するコンピューティングと、実行することで生成されるシステムの概念と開発である。AIは、音声を理解し、情報を処理し、物体を視覚的に認識するためにアルゴリズムを使用する。アルゴリズムはデータ処理、自動推論、計算に使用される。人工知能の需要が増加しているのは、全体的なコストの削減と生産性の向上を通じて、これらすべての垂直分野で著しい変革が起きているためである。エネルギー監視と管理を改善し、エネルギー発電と配電ネットワークのより良い制御を得ることに継続的に注力していることが、予測期間中の市場成長を押し上げると予想される。 パーソナライゼーション需要の高まりと自動化ニーズの高まりが世界の人工知能市場の成長を支える ソフトウェア分野には、ハードウェア・コンポーネントを製造する企業も含まれる。パーソナライゼーション需要の高まりと自動化ニーズの高まりは、世界の人工知能(AI)市場の成長を支える2つの重要な要因である。AIは、パーソナライズされたレコメンデーションやリアルタイムのマーケティング・キャンペーンを提供することで、顧客体験をパーソナライズするために利用できる。顧客データと行動を分析することで、AIは企業が顧客をよりよく理解し、顧客の共感を得やすいパーソナライズされた製品、サービス、マーケティング・キャンペーンを作成するのに役立つ。特にeコマースや小売業など、パーソナライゼーションが売上や顧客ロイヤリティの向上につながる業界では、それぞれの要素が重要になる。 製造業、物流業、運輸業など、さまざまな業界で自動化のニーズが高まっている。コスト削減、効率化、生産性向上に役立つからだ。AIは、データ入力、スケジューリング、在庫管理などの反復的で複雑な作業を自動化することができる。こうした作業を自動化することで、AIは企業のコスト削減、効率化、全体的な生産性向上に貢献することができる。 初期投資の高さが市場成長の妨げに 特に中小企業にとっては、初期投資が世界の人工知能(AI)市場成長の大きな障害となる可能性がある。ハードウェアやソフトウェアなど、AIシステムの開発に関連するコストが高いため、こうした企業がAI技術を採用することが難しくなる可能性がある。AIシステムの開発には、サーバー、ストレージ、ソフトウェア開発ツールなど、ハードウェアやソフトウェアへの多額の投資が必要となる。特に、高価なハードウェアやソフトウェアに投資するリソースを持たない中小企業にとっては、これらのコストは高額になる可能性がある。 初期投資後も、AIシステムを最適に動作させ、増大するデータ量に対応できるようにするには、定期的なメンテナンスやアップグレードが必要だ。これには追加の財源が必要となり、中小企業にとっては大きな障害となり得る。 したがって、AIシステムの開発・維持に必要な高額な初期投資と、データ収集・管理や熟練した人材に関連するコストが、中小企業によるAI技術の導入を困難にし、世界のAI市場の成長を阻害する可能性がある。 COVID-19の影響分析 世界の人工知能市場は、COVID-19の流行により深い影響を受けた。様々な主要産業におけるインターネット利用とアプリケーションの増加が人工知能市場に影響を与えた。パンデミックにおける人工知能の用途は、マスクを着用していない人を識別するためのフェイスマスク検出システムや、追跡や早期予測、データダッシュボード、治療法・治療法、診断や予後、社会的統制の維持において患者を遠隔監視するヒューマン・プレゼンス・システムなどが拡大した。さらに、パンデミックの間、コロナウイルスの変異を監視し予測するために、人工知能を搭載したコンピュータ・ソリューションやプラットフォームが導入された。したがって、Covid-19パンデミックは人工知能技術市場にプラスの影響を与える。 セグメント分析 世界の人工知能市場は、コンポーネント、テクノロジー、エンドユーザー、地域に区分される。 AIを活用したサイバーセキュリティ・ハイと顧客サービスに対する需要の高まりが、世界のAI市場におけるIT&テレコムの優位性を補完している。 顧客サービス、ネットワーク管理、サイバーセキュリティにおけるAIを活用したソリューションの需要が高いことから、IT&テレコムエンドユーザーセグメントが世界の人工知能市場を支配している。これらの業界はテクノロジーに大きく依存しており、業務改善や意思決定に分析・利用できる膨大なデータを保有している。また、IT・通信企業は、AIソリューションに投資して導入するためのリソースと専門知識を持っている。 地理的分析 世界の人工知能市場は、コンポーネント、テクノロジー、エンドユーザー、地域に区分される。 アジア太平洋地域のAI市場拡大を支えるAI技術関連の開発拡大 アジア太平洋地域は、いくつかの要因により世界の人工知能市場を支配している。まず、この地域は人口が多く、経済が急成長しているため、医療、金融、小売などさまざまな業界でAI技術の採用が増加している。また、AIに対する政府の取り組みや投資も市場の成長を後押ししている。例えば、中国や日本などの国々はAIの研究開発への投資に力を入れており、先進的な技術やソリューションの開発につながっている。さらに、中国の百度(バイドゥ)、アリババ、テンセントといったAI業界の主要プレーヤーの存在も、同地域の市場優位性に寄与している。 競争環境 世界の人工知能市場は、さまざまな最終用途に対応するソフトウェアが利用可能なため、競争が激しい。市場の成長に貢献している主なプレーヤーは、AT and T Inc.、Google Inc.、Facebook Inc.、IBM Corporation、Apple Inc.、Intel Corporation、Salesforce.com Inc.、Saudi Telecom Company、Ayasdi Inc.、Nuance Communication、Digital Reasoning Systems Inc.などである。同市場の主要企業は、コネクテッド・ビークル・テクノロジー、ビデオサービスの強化、提携、合弁事業など、いくつかの成長戦略を採用し、業界の成長に貢献している。 AT and T Inc. 概要AT&T Inc.は、技術サービス、電気通信、メディアを提供している。AT&Tはアメリカン・ベル電話会社の親会社で、タイム・ワーナーの権利を支配し、ワーナー・メディアとして再ブランド化した。同社は無線通信、データ、ブロードバンド、インターネット・サービスを提供している。AT&Tはまた、長編映画、テレビ、ゲーム、物理的およびデジタル形式のコンテンツの開発、制作、配給も行っている。卸売りサービス、マネージド・ネットワーキング、市内・長距離電話サービス、電気通信機器を提供。AT&T社は1983年10月に設立された。AT&Tの本社は米国テキサス州にある。 製品ポートフォリオ 人工知能とデータサイエンス:AIは、3つの相互に関連するミッションを通じて、生産性を向上させ、消費者により良い結果を提供するために使用される: - AT&Tのデータプラットフォーム、データサプライチェーン、データサイエンスエコシステムの変更とアップグレード。 - AT&T全体でデータとAIを民主化し、AT&Tのすべてのビジネスリーダーと従業員が強力なデータ分析ツールにアクセスできるようにすることで、データ主導型ソリューションの幅広い採用を促進する。 - オープンソースや業界グループ、学術的な関与、労働力への投資を通じて、より大きなデータとAIのコミュニティに貢献し、リードし、構築することができる。 主な展開 - 2021年10月、業界初の機能を備えた人工知能フィーチャーストアがH2O.aiとAT&Tによって共同開発される。すでにAT&Tで使用されているH2O AI Feature Storeは、AIプロジェクトの展開を加速し、ROIを高めるために、機械学習機能を共同、共有、再利用、発見するためのリポジトリを提供します。H2O AI Feature Storeは、どのような企業や組織でも利用できるようになりました。 レポートを購入する理由 - 世界の人工知能市場をコンポーネント、テクノロジー、エンドユーザー、地域別にセグメント化し、重要な商業資産とプレイヤーをハイライトすることで、その構成を可視化します。 - トレンドや共同開発案件を分析することで、世界の人工知能市場における商機を特定します。 - 世界の人工知能市場レベルの4/5区分データを数千点収録したExcelデータシート。 - 徹底的な定性的インタビューと綿密な市場調査を経て、最も関連性の高い分析を冷静にまとめたPDFレポート。 - 全主要市場プレイヤーの重要製品に関するエクセルによる製品マッピング 世界の人工知能市場レポートは、約61の表、62の図、190ページを提供します。 2023年のターゲットオーディエンス - ITおよび電気通信 - 自動車製造 - ヘルスケア・サービス - 広告・メディア - 教育・研究機関 - 研究者 目次1. Global Artificial Intelligence Market Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Global Artificial Intelligence Market – Market Definition and Overview 3. Global Artificial Intelligence Market – Executive Summary 3.1. Market Snippet by Component 3.2. Market Snippet by Technology 3.3. Market Snippet by End-User 3.4. Market Snippet by Region 4. Global Artificial Intelligence Market-Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The rising demand for personalization and growing need for automation supports the growth of the global artificial intelligence market 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High initial investment hampers the market growth 4.1.2.2. YY 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. YY 4.1.4. Impact Analysis 5. Global Artificial Intelligence Market – Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. Global Artificial Intelligence Market – COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or a Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Global Artificial Intelligence Market – By Component 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component 7.2. Hardware* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Software 7.4. Services 7.5. Others 8. Global Artificial Intelligence Market – By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. Machine Learning* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Natural Language Processing 8.4. Computer Vision 8.5. Others 9. Global Artificial Intelligence Market – By End-User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User Segment 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User Segment 9.2. Industrial* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. IT & Telecom 9.4. Healthcare 9.5. Retail 9.6. BFSI 9.7. Automotive 9.8. Advertising and Media 10. Global Artificial Intelligence Market – By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. Asia-Pacific 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. China 10.2.6.2. India 10.2.6.3. South Korea 10.2.6.4. Japan 10.2.6.5. Rest of Asia Pacific 10.3. North America 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. U.S. 10.3.6.2. Canada 10.3.6.3. Mexico 10.4. Europe 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. UK 10.4.6.2. Germany 10.4.6.3. France 10.4.6.4. Italy 10.4.6.5. Spain 10.4.6.6. Rest of South America 10.5. South America 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. Brazil 10.5.6.2. Argentina 10.5.6.3. Chile 10.5.6.4. Rest of South America 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11. Global Artificial Intelligence Market – Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Global Artificial Intelligence Market- Company Profiles 12.1. AT and T Inc.* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. Google Inc 12.3. Facebook, Inc. 12.4. IBM Corporation. 12.5. Apple Inc. 12.6. Intel Corporation. 12.7. Salesforce. 12.8. Ayasdi Inc. 12.9. Nuance Communication. 12.10. Digital Reasoning Systems, Inc LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Global Artificial Intelligence Market – Premium Insights 14. Global Artificial Intelligence Market – DataM 14.1. Appendix 14.2. About Us and Services 14.3. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Global Artificial Intelligence Market Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Global Artificial Intelligence Market – Market Definition and Overview 3. Global Artificial Intelligence Market – Executive Summary 3.1. Market Snippet by Component 3.2. Market Snippet by Technology 3.3. Market Snippet by End-User 3.4. Market Snippet by Region 4. Global Artificial Intelligence Market-Market Dynamics 4.1. Market Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. The rising demand for personalization and growing need for automation supports the growth of the global artificial intelligence market 4.1.1.2. YY 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High initial investment hampers the market growth 4.1.2.2. YY 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. YY 4.1.4. Impact Analysis 5. Global Artificial Intelligence Market – Industry Analysis 5.1. Porter's Five Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. Global Artificial Intelligence Market – COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 on the Market 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario 6.1.3. After COVID-19 or a Future Scenario 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. Global Artificial Intelligence Market – By Component 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Component 7.2. Hardware* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Software 7.4. Services 7.5. Others 8. Global Artificial Intelligence Market – By Technology 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Technology 8.2. Machine Learning* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Natural Language Processing 8.4. Computer Vision 8.5. Others 9. Global Artificial Intelligence Market – By End-User 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User Segment 9.1.2. Market Attractiveness Index, By End-User Segment 9.2. Industrial* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. IT & Telecom 9.4. Healthcare 9.5. Retail 9.6. BFSI 9.7. Automotive 9.8. Advertising and Media 10. Global Artificial Intelligence Market – By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. Asia-Pacific 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. China 10.2.6.2. India 10.2.6.3. South Korea 10.2.6.4. Japan 10.2.6.5. Rest of Asia Pacific 10.3. North America 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. U.S. 10.3.6.2. Canada 10.3.6.3. Mexico 10.4. Europe 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. UK 10.4.6.2. Germany 10.4.6.3. France 10.4.6.4. Italy 10.4.6.5. Spain 10.4.6.6. Rest of South America 10.5. South America 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. Brazil 10.5.6.2. Argentina 10.5.6.3. Chile 10.5.6.4. Rest of South America 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Technology 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By End-User 11. Global Artificial Intelligence Market – Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Global Artificial Intelligence Market- Company Profiles 12.1. AT and T Inc.* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Key Highlights 12.1.4. Financial Overview 12.2. Google Inc 12.3. Facebook, Inc. 12.4. IBM Corporation. 12.5. Apple Inc. 12.6. Intel Corporation. 12.7. Salesforce. 12.8. Ayasdi Inc. 12.9. Nuance Communication. 12.10. Digital Reasoning Systems, Inc LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Global Artificial Intelligence Market – Premium Insights 14. Global Artificial Intelligence Market – DataM 14.1. Appendix 14.2. About Us and Services 14.3. Contact Us
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