![]() 貿易監視システムの世界市場:2025-2029年Global Trade Surveillance Systems Market: 2025-2029 弊社の調査レポート「貿易監視システム」は、この進化する市場の状況を詳細に分析しています。コンプライアンスにかかるコストの上昇、市場のボラティリティと複雑性の増大、ベンダーによるAIやその他の次世代... もっと見る
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サマリー
弊社の調査レポート「貿易監視システム」は、この進化する市場の状況を詳細に分析しています。コンプライアンスにかかるコストの上昇、市場のボラティリティと複雑性の増大、ベンダーによるAIやその他の次世代技術の採用状況など、コンプライアンスチームに影響を与える主な要因と課題とともに、金融市場とコンプライアンス分野の主要トレンドを評価しています。また、本レポートでは、ジュニパーリサーチの貿易監視システムのCompetitor Leaderboardにおいて、16社のベンダーを位置づけ、その製品と位置づけを能力とキャパシティに照らして評価しています。本レポートは、貿易監視システム市場を理解するための重要なツールとなり、貿易監視システム分野のベンダーの今後の戦略を策定するのに役立ちます。また、以下のセグメント別、主要8地域別、61カ国別の市場ベンチマーク予測も掲載しています:
大手金融機関(グローバル銀行および大手ブローカー)
中堅金融機関(地方銀行およびアセットマネジメント会社)
小規模金融機関(特注トレーディング会社および個人ブローカー)
その他のビジネス(トレーディングおよび取引所、規制機関)
すべてのレポートコンテンツは英語で記載されています。
主な特長
市場ダイナミクス:取引監視システム市場の主要トレンドと市場課題に関する洞察。新たな規制、クロスマーケットおよびクロスプラットフォームの監視に対する需要の高まり、コンプライアンスチームの作業負荷軽減がもたらす課題に対処しています。また、金融犯罪の状況を評価し、取引監視システムが検知に注力すべき市場濫用の主要分野を強調しています。本レポートにはセグメント分析が含まれており、大手、中堅、中小の金融機関や、取引所、取引所市場、規制機関など、取引監視システムを利用するその他のビジネスについて市場を分割しています。
主な要点と戦略的提言:貿易監視システム市場における主要な発展機会と調査結果を詳細に分析し、貿易監視技術のリーダーなどの利害関係者に戦略的な提言を提供します。
ベンチマーク業界予測:サードパーティの貿易監視システムを利用する企業の総数、サードパーティの貿易監視システムへの総支出を業種別、事業規模別にまとめた包括的なデータと予測。
ジュニパーリサーチの競合リーダーボード:ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardを通じて、取引監視システムベンダー16社の主要プレーヤーの能力と能力を評価し、取引監視システム分野の主要プレーヤーの市場規模を掲載しています。
市場データ&予測
貿易監視システム市場の市場をリードする調査スイートには、37の表と13,500以上のデータポイントを含む予測データ一式へのアクセスが含まれています。リサーチスイートには以下の指標が含まれます:
サードパーティの貿易監視システムを使用する企業の総数
サードパーティの貿易監視システムへの総支出
以下の企業に関する指標を提供しています:
ジュニパーリサーチ・インタラクティブ・フォーキャスト・エクセルには以下の機能があります:
統計分析:データ期間中のすべての地域と国について表示され、特定の指標を検索できます。グラフは簡単に修正でき、クリップボードへのエクスポートも可能です。
国別データツール:このツールでは、予測期間中のすべての地域と国の指標を見ることができます。検索バーで表示される指標を絞り込むことができます。
国別比較ツール:国を選択して比較することができます。グラフのエクスポートも可能です。
目次 1.主要な要点と戦略的提言 1.1 主要な要点 .6 1.2 戦略的提言 .6 2.貿易監視システム市場の概要 2.1 はじめに .9 2.1.1 貿易監視システムの歴史 .9 2.1.2 現在の状況 .10 図 2.1:サードパーティ貿易監視システムへの世界支出額(百万ドル)、2024~ 2029年、主要8地域別内訳:(2029年までに49億ドル) .10 図 2.2:貿易監視システムの仕組み.11 図 2.3: 貿易監視システム ?ソリューションカテゴリー .11 2.1.3 規制の状況 .12 図 2.4: 世界の主な市場濫用規制/規制機関 .12 i. 金融商品市場指令 II (MiFID II) .12 ii.欧州連合市場濫用規制(EU MAR) .13 iii.英国市場濫用規制(UK MAR) .13 iv.ドッド・フランク法(ウォール街改革・消費者保護法) .13 v. 規則15c3-5 .13 vi.新しいアルゴリズム取引規則 .14 vii.金融商品取引法(FIEA) .14 viii.シンガポール金融管理局(MAS) .14 2.2 金融犯罪の肖像 .14 2.2.1 市場濫用の種類 .14 図 2.5: 市場濫用の種類.15 i. 価格操作 .16 ii.循環取引 . インサイダー知識の悪用 .17 iv.取引に基づく資金洗浄(TBML) .17 v . 価格への影響 . 不適切な注文処理 . 誤解を招く行為 .18 2.3 推進要因 .18 2.3.1 規制圧力 .18 2.3.2 技術革新 .19 2.3.3 市場の複雑性 .20 2.3.4 データガバナンス .20 2.4 課題 .20 2.4.1 誤検出 .21 図 2.6:Acuiti Trade Surveillance Market Review 調査 .21 2.4.2 コンプライアンスチームへのプレッシャー .21 2.4.3 クロスプロダクト監視 .22 3.セグメント分析 3.1 セグメント分析 .24 図 3.1: サードパーティ貿易監視システムへの総支出額(百万ドル)、2029 年、 セグメント別内訳 - 49 億ドル .24 3.1.1 大規模金融機関 .24 図3.2:大規模金融機関によるサードパーティ貿易監視システムへの世界支出 (百万ドル)、 2024-2029 .24 3.1.2 中規模金融機関 .25 図 3.3: 中規模 金融 機関の第三者貿易監視システムへの世界支出 額(百万ドル)、2024 年~2029 年 .25 3.1.3 中規模金融機関 .25 図 3.4:小規模金融機関のサードパーティ貿易監視システムへの世界支出 (百万ドル)、2024-2029 年 .26 3.1.4 その他の事業 .26 図 3.5: その他の企業によるサードパーティ貿易監視システムへの世界支出額 (百万ドル), 2024-2029 .26 4 競争相手のリーダーボード 4.1 本レポートを読む理由 .29 図 4.1:ジュニパーリサーチの競合リーダーボード ベンダー:貿易 監視システム .30 図 4.2: ジュニパーリサーチの競合リーダーボード:貿易監視 システムのベンダー .31 図 4.3:ジュニパーリサーチの競合リーダーボード:貿易監視 システムベンダーランキング .31 表 4.4:ジュニパーリサーチ貿易監視システム市場:ヒートマップ結果 (パート1/2) .32 表 4.5:ジュニパーリサーチの貿易監視システム市場:ヒートマップ結果 (全 2 部のうち第 2 部) .33 4.2 ベンダーのプロファイル .34 4.2.1 ACA グループ .34 i. 企業 .34 ii.地理的な広がり .34 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .34 iv.提供サービスのハイレベルビュー .34 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .35 4.2.2 アクイス エクスチェンジ .35 i. コーポレート .35 図 4.6:Aquis の財務スナップショット ($m), (GBP @1.24から換算) .35 ii.地理的な広がり .35 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .36 iv.提供サービスのハイレベルビュー.36 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .36 4.2.3 ビーネクスト .36 i. コーポレート .36 ii.地理的な広がり .36 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .37 iv.提供サービスのハイレベルビュー.37 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .37 4.2.4 イーフローグローバル .37 i. 企業 .37 ii.地理的な広がり .38 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .38 iv.提供サービスのハイレベルビュー.38 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .38 4.2.5 イベンタスシステムズ .39 i. 会社概要 .39 ii.地理的な広がり .39 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .39 iv.提供サービスのハイレベルビュー.39 v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的発展の 機会 .39 4.2.6 FIS .40 i. 企業 .40 図 4.7: FIS 財務スナップショット ($m), 2021-2024 .40 ii.地理的な広がり .40 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .40 iv.提供サービスのハイレベルビュー.40 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .41 4.2.7 ナスダック .41 i. コーポレート .41 ii.地理的な広がり .41 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .42 iv.提供サービスのハイレベルビュー .42 v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的発展の 機会 .42 4.2.8 ネクシィグループ .42 i. 企業 .42 図 4.8: Nexi Group の財務スナップショット ($m) ?@ 1.05 .42 ii.地理的な広がり .42 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .43 iv.提供サービスのハイレベルビュー .43 v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的発展の 機会 .43 4.2.9 NICE Actimize .43 i. 企業概要 .43 表 4.9: NICE Actimize の財務実績 ($m), 2020-2023 .44 ii.地理的な広がり .44 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .44 iv.提供サービスのハイレベルビュー .44 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .45 4.2.10 サイラ .45 i. 企業 .45 ii.地理的な広がり .45 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .45 iv.提供サービスのハイレベルビュー .45 v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的発展の 機会 .45 4.2.11 ソフトウェア AG.46 i. 企業 .46 図 4.10:Software AG の財務スナップショット(百万ドル)。@1.05 .46 ii.地理的な広がり .46 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .46 iv.提供サービスのハイレベルビュー.46 図 4.11: Software AG の市場監視 .47 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .47 4.2.12 SteelEye .47 i. 会社概要 .47 ii.地理的な広がり .47 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .47 iv.提供サービスのハイレベルビュー.48 図 4.12: SteelEye のアーカイブとモニタリングのデータソースの範囲 .48 v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的発展の 機会 .48 4.2.13 SymphonyAI Sensa .49 i. 会社概要 .49 表 4.13:SymphonyAI Sensa の投資ラウンド(2012 年~2015 年) .49 ii.地理的な広がり .49 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .49 iv.提供サービスのハイレベルビュー.49 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .50 4.2.14 トレーディングテクノロジー .50 i. 企業 .50 ii.地理的な広がり .50 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .50 iv.提供サービスのハイレベルビュー .50 図 4.14: 取引テクノロジーと取引監視 .51 v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的発展の 機会 .51 4.2.15 TradingHub . 51 ii.地理的な広がり .51 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .51 iv.提供サービスのハイレベルビュー .52 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .52 4.2.16 トラペット .52 i. 企業 .52 ii.地理的な広がり .53 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .53 iv.提供サービスのハイレベルビュー .53 v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的発展の 機会 .53 5 データと予測 5.1 はじめに .55 5.2 方法論と前提条件 .55 図 5.1: 貿易監視システムの予測手法 ?金融 サービス(大・中・小金融機関) .56 図表 5.2: 貿易監視システムの予測手法 ?その他の事業 .57 5.3 貿易監視システム市場 .58 5.3.1 貿易監視システムへの総支出額 .58 図&表 5.3: 表 5.3: 第三者貿易監視システムへの総支出 (百万ドル)、 主要 8 地域別、2024-2029 年 .58 表 5.4:サードパーティ貿易監視システムへの総支出額(百万ドル )、セグメント別、2024-2029 年 .58 5.3.2 大手金融機関の第三者貿易監視システムへの総支出額 .59 図表 図表 図表5.5: 大規模金融 機関のサードパーティ貿易監視システムへの総支出 (百万ドル), 2024-2029 .59 5.3.3 中規模金融機関の第三者監視システムへの総支出額 .60 図表 図表 図表5.6: 中規模金融機関の第三者貿易監視システムへの総支出 (百万ドル), 2024-2029 年 .60 5.3.4 小規模金融機関の第三者貿易監視システムへの総支出額 .61 図表 図表 図表5.7: 小規模事業 者によるサードパーティ貿易監視システムへの総支出 (百万ドル)、主要8地域別、2024年~2029年 .61 5.3.5 その他の企業による第三者貿易監視システムへの支出総額 .62 図表 図表 図表 5.8: その他の事業 者の第三者貿易監視システムへの総支出 (百万ドル)、主要 8 地域別、2024 年~2029 年 .62
Summary
このレポートは、進化する貿易監視システム市場の状況を詳細に分析しています。コンプライアンスにかかるコストの上昇、市場のボラティリティと複雑性の増大、ベンダーによるAIやその他の次世代技術の採用状況など、コンプライアンスチームに影響を与える主な要因と課題とともに、金融市場とコンプライアンス分野の主要トレンドを評価しています。
Report Description
Our Trade Surveillance Systems research report provides in-depth analysis of the state of this evolving market. The research evaluates key trends in the financial markets and compliance sectors, alongside the main drivers and challenges affecting compliance teams; such as the rising cost of compliance, increasing market volatility and complexity, and how vendors are adopting AI and other next-generation technologies. The report also positions 16 vendors across the Juniper Research Competitor Leaderboard for trade surveillance systems; assessed on their products and positioning against their capability and capacity. Collectively, the report provides a critical tool for understanding the trade surveillance systems market; enabling vendors in the trade surveillance systems space to shape their future strategy. The research also provides industry benchmark forecasts for the market, split by the following segments, as well as by our 8 key regions and 61 countries:
Large Financial Institutions (Global Banks and Major Brokerages)
Medium Financial Institutions (Regional Banks and Asset Management Firms)
Small Financial Institutions (Bespoke Trading Firms and Individual Brokers)
Other Businesses (Trading & Exchange Venues and Regulatory Bodies)
All report content is delivered in the English language.
Key Features
Market Dynamics: Insights into key trends and market challenges within the trade surveillance systems market; addressing challenges posed by emerging regulations, increased demand for cross-market and cross-platform monitoring, and the reduction of workload on compliance teams. It also evaluates the state of the financial crime landscape; highlighting key areas of market abuse that trade surveillance systems should focus on detecting. The report includes a segment analysis, which has market splits for large, medium, and small financial institutions, and other businesses that use trade surveillance systems; such as trading and exchange venues, and regulatory bodies.
Key Takeaways & Strategic Recommendations: In-depth analysis of key development opportunities and findings within the trade surveillance systems market, accompanied by strategic recommendations for stakeholders, such as leaders in trade surveillance technology.
Benchmark Industry Forecasts: A suite of comprehensive data and forecasts highlighting the total number of businesses using third-party trade surveillance systems, and total spend on third-party trade surveillance systems, split by business sector and business size; covering large, medium, and small financial institutions, and other businesses, such as trading venues and regulators.
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key player capability and capacity assessment for 16 trade surveillance systems vendors, via the Juniper Research Competitor Leaderboard, featuring market size for major players in the trade surveillance systems sector.
Market Data & Forecasts
The market-leading research suite for the Trade Surveillance Systems market includes access to the full set of forecast data, with 37 tables and over 13,500 datapoints. Metrics in the research suite include:
Total Number of Businesses Using Third-party Trade Surveillance Systems
Total Spend on Third-party Trade Surveillance Systems
Metrics are provided for the following businesses:
Large Financial Institutions (Global Banks and Major Brokerages)
Medium Financial Institutions (Regional Banks and Asset Management Firms)
Small Financial Institutions (Bespoke Trading Firms and Individual Brokers)
Other Businesses (Trading and Exchange Venues, and Regulatory Bodies)
Juniper Research Interactive Forecast Excel contains the following functionality:
Statistics Analysis: Users benefit from the ability to search for specific metrics; displayed for all regions and countries across the data period. Graphs are easily modified and can be exported to the clipboard.
Country Data Tool: This tool lets users look at metrics for all regions and countries in the forecast period. Users can refine the metrics displayed via a search bar.
Country Comparison Tool: Users can select and compare countries. The ability to export graphs is included in this tool.
Table of Contents
1. Key Takeaways & Strategic Recommendations
1.1 Key Takeaways . 6
1.2 Strategic Recommendations . 6
2. Trade Surveillance Systems Market Summary
2.1 Introduction . 9
2.1.1 The History of Trade Surveillance Systems . 9
2.1.2 The Current Landscape . 10
Figure 2.1: Global Spend on Third-party Trade Surveillance Systems ($m), 2024-
2029, Split by 8 Key Regions: ($4.9 billion by 2029) . 10
Figure 2.2: How Do Trade Surveillance Systems Work? . 11
Figure 2.3: Trade Surveillance Systems ? Solution Categories . 11
2.1.3 Regulatory Landscape . 12
Figure 2.4: Key Global Market Abuse Regulations/Regulatory Bodies . 12
i. The Markets in Financial Instruments Directive II (MiFID II) . 12
ii. The European Union Market Abuse Regulation (EU MAR) . 13
iii. The UK Market Abuse Regulation (UK MAR) . 13
iv. Dodd-Frank Wall Street Reform and Consumer Protection Act
(Dodd-Frank Act) . 13
v. Rule 15c3-5 . 13
vi. New Algorithm Trading Rules . 14
vii. The Financial Instruments and Exchange Act (FIEA) . 14
viii. The Monetary Authority of Singapore (MAS) . 14
2.2 Portrait of Financial Crime . 14
2.2.1 Types of Market Abuse . 14
Figure 2.5: Types of Market Abuse. 15
i. Price Manipulation . 16
ii. Circular Trading . 17
iii. Misuse of Insider Knowledge . 17
iv. Trade-based Money Laundering (TBML) . 17
v. Price Influencing . 18
vi. Improper Order Handling . 18
vii. Misleading Conduct . 18
2.3 Drivers . 18
2.3.1 Regulatory Pressure . 18
2.3.2 Technological Innovation . 19
2.3.3 Market Complexity . 20
2.3.4 Data Governance . 20
2.4 Challenges . 20
2.4.1 False Positives . 21
Figure 2.6: Acuiti Trade Surveillance Market Review Survey . 21
2.4.2 Pressure On Compliance Teams . 21
2.4.3 Cross-product Surveillance . 22
3. Segment Analysis
3.1 Segment Analysis . 24
Figure 3.1: Total Spend on Third-party Trade Surveillance Systems ($m), 2029,
Split by Segment - $4.9 Billion . 24
3.1.1 Large Financial Institutions . 24
Figure 3.2: Global Spend on Third-party Trade Surveillance Systems by Large FIs
($m), 2024-2029 . 24
3.1.2 Medium-sized Financial Institutions . 25
Figure 3.3: Global Spend on Third-party Trade Surveillance Systems by Mediumsized
FIs ($m), 2024-2029 . 25
3.1.3 Small-sized Financial Institutions . 25
Figure 3.4: Global Spend on Third-party Trade Surveillance Systems by Small FIs
($m), 2024-2029 . 26
3.1.4 Other Businesses . 26
Figure 3.5: Global Spend on Third-party Trade Surveillance Systems by Other
Businesses ($m), 2024-2029 . 26
4. Competitor Leaderboard
4.1 Why Read This Report . 29
Figure 4.1: Juniper Research Competitor Leaderboard Vendors: Trade
Surveillance Systems . 30
Figure 4.2: Juniper Research Competitor Leaderboard: Trade Surveillance
Systems Vendors . 31
Figure 4.3: Juniper Research Competitor Leaderboard: Trade Surveillance
Systems Vendors Ranking . 31
Table 4.4: Juniper Research Trade Surveillance Systems Market: Heatmap Results
(Part 1 of 2) . 32
Table 4.5: Juniper Research Trade Surveillance Systems Market: Heatmap Results
(Part 2 of 2) . 33
4.2 Vendor Profiles . 34
4.2.1 ACA Group . 34
i. Corporate . 34
ii. Geographical Spread . 34
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 34
iv. High-level View of Offerings . 34
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 35
4.2.2 Aquis Exchange . 35
i. Corporate . 35
Figure 4.6: Aquis’ Financial Snapshot ($m), (Converted from GBP @1.24) . 35
ii. Geographical Spread . 35
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 36
iv. High-level View of Offerings. 36
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 36
4.2.3 b-next . 36
i. Corporate . 36
ii. Geographical Spread . 36
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 37
iv. High-level View of Offerings. 37
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 37
4.2.4 eflow Global . 37
i. Corporate . 37
ii. Geographical Spread . 38
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 38
iv. High-level View of Offerings. 38
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 38
4.2.5 Eventus Systems . 39
i. Corporate . 39
ii. Geographical Spread . 39
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 39
iv. High-level View of Offerings. 39
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 39
4.2.6 FIS . 40
i. Corporate . 40
Figure 4.7: FIS Financial Snapshot ($m), 2021-2024 . 40
ii. Geographical Spread . 40
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 40
iv. High-level View of Offerings. 40
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 41
4.2.7 Nasdaq . 41
i. Corporate . 41
ii. Geographical Spread . 41
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 42
iv. High-level View of Offerings . 42
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 42
4.2.8 Nexi Group . 42
i. Corporate . 42
Figure 4.8: Nexi Group’s Financial Snapshot ($m) Converted from ? @ 1.05 . 42
ii. Geographical Spread . 42
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 43
iv. High-level View of Offerings . 43
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 43
4.2.9 NICE Actimize . 43
i. Corporate . 43
Table 4.9: NICE Actimize’s Financial Performance ($m), 2020-2023 . 44
ii. Geographical Spread . 44
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 44
iv. High-level View of Offerings . 44
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 45
4.2.10 Scila . 45
i. Corporate . 45
ii. Geographical Spread . 45
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 45
iv. High-level View of Offerings . 45
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 45
4.2.11 Software AG. 46
i. Corporate . 46
Figure 4.10: Software AG’s Financial Snapshot ($m), converted from ? @1.05 . 46
ii. Geographical Spread . 46
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 46
iv. High-level View of Offerings. 46
Figure 4.11: Software AG’s Market Surveillance . 47
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 47
4.2.12 SteelEye . 47
i. Corporate . 47
ii. Geographical Spread . 47
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 47
iv. High-level View of Offerings. 48
Figure 4.12: SteelEye’s Scope of Data Sources for Archiving and Monitoring . 48
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 48
4.2.13 SymphonyAI Sensa . 49
i. Corporate . 49
Table 4.13: SymphonyAI Sensa’s Investment Rounds, 2012-2015 . 49
ii. Geographical Spread . 49
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 49
iv. High-level View of Offerings. 49
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 50
4.2.14 Trading Technologies . 50
i. Corporate . 50
ii. Geographical Spread . 50
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 50
iv. High-level View of Offerings . 50
Figure 4.14: Trading Technologies R Trade Surveillance . 51
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 51
4.2.15 TradingHub . 51
i. Corporate . 51
ii. Geographical Spread . 51
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 51
iv. High-level View of Offerings . 52
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 52
4.2.16 Trapets . 52
i. Corporate . 52
ii. Geographical Spread . 53
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 53
iv. High-level View of Offerings . 53
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 53
5. Data & Forecast
5.1 Introduction . 55
5.2 Methodology & Assumptions . 55
Figure 5.1: Trade Surveillance Systems Forecast Methodology ? Financial
Services (Large, Medium, and Small Financial Institutions) . 56
Figure 5.2: Trade Surveillance Systems Forecast Methodology ? Other Businesses
. 57
5.3 Trade Surveillance Systems Market . 58
5.3.1 Total Spend on Trade Surveillance Systems . 58
Figure & Table 5.3: Total Spend on Third-party Trade Surveillance Systems ($m),
Split by 8 Key Regions, 2024-2029 . 58
Table 5.4: Total Spend on Third-party Trade Surveillance Systems ($m), Split by
Segment, 2024-2029 . 58
5.3.2 Total Spend on Third-party Trade Surveillance Systems by Large
Financial Institutions . 59
Figure & Table 5.5: Total Spend on Third-party Trade Surveillance Systems by
Large Financial Institutions ($m), 2024-2029 . 59
5.3.3 Total Spend on Third-party Surveillance Systems by Medium-sized
Financial Institutions . 60
Figure & Table 5.6: Total Spend on Third-party Trade Surveillance Systems by
Medium-sized Financial Institutions ($m), 2024-2029 . 60
5.3.4 Total Spend on Third-party Trade Surveillance Systems by Small-sized
Financial Institutions . 61
Figure & Table 5.7: Total Spend on Third-party Trade Surveillance Systems by
Small-sized Businesses ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029 . 61
5.3.5 Total Spend on Third-party Trade Surveillance Systems by Other
Businesses . 62
Figure & Table 5.8: Total Spend on Third-party Trade Surveillance Systems by
Other Businesses ($m), Split by 8 Key Regions, 2024-2029 . 62
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