![]() バーチャルカードの世界市場:2025-2029年Global Virtual Cards Market: 2025-2029 当レポートでは、デジタル決済におけるバーチャルカードの役割について包括的かつ詳細な分析を行い、企業、金融機関、カードネットワーク、フィンテックなどの関係者が、今後の成長、主要動向、競争環境につい... もっと見る
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サマリー
当レポートでは、デジタル決済におけるバーチャルカードの役割について包括的かつ詳細な分析を行い、企業、金融機関、カードネットワーク、フィンテックなどの関係者が、今後の成長、主要動向、競争環境について理解できるようにまとめています。本レポートでは、バーチャルカードの特徴を評価し、主要な市場動向を明らかにするとともに、バーチャルカード導入の地域別の進捗状況を調査しています。
バーチャルカードの今後の成長をマッピングしたデータ、金融市場の最新動向とビジネスチャンスを明らかにする洞察に満ちた調査、バーチャルカードの提供を促進する18のマーケットリーダーに関する広範な分析を含む資料など、このスイートには個別に購入可能なオプションがいくつか含まれています。本レポートは、これらすべての要素を含む「フルリサーチ・スイート」として、大幅な割引価格でご購入いただくことも可能です。
本レポートは、急速に発展するバーチャルカード市場を理解する上で不可欠な資料となり、関係者が効果的な将来戦略を策定する上で役立ちます。包括的な洞察と広範なカバレッジを持つこの調査スイートは、急成長する市場においてナビゲートとプランニングを行うための貴重なツールです。
主な特長
市場ダイナミクス:バーチャルカード普及の促進要因や障壁など、バーチャルカード市場における主要トレンドや市場拡大の課題についての洞察。キャッシュフロー管理におけるバーチャルカードの役割、eコマースにおけるバーチャルカードの利用、バーチャルカードが様々な業界セグメントにもたらす特徴的なメリットなどを取り上げています。また、8つの主要地域におけるバーチャルカード市場の現在の発展とセグメントの成長に関するカントリーレディネスインデックスを掲載し、将来の展望も示しています。
Key Takeaways & Strategic Recommendations:仮想カード市場における主要な発展機会と調査結果を詳細に分析し、関係者への戦略的提言を付しています。
ベンチマーク業界予測:仮想カードのデータセットには、仮想カードのプロビジョニングと管理によって得られる総収入を含む仮想カード市場の総価値と、さまざまな市場セグメントのトランザクション量の予測が含まれています。
ジュニパーリサーチの競合企業リーダーボード:Juniper ResearchのCompetitor Leaderboardでは、バーチャルカードプロビジョニング市場の主要プレイヤーの市場規模を掲載し、18のバーチャルカードベンダーの主要市場プレイヤーの能力と能力を評価します。
市場データ&予測レポート
仮想カード市場の市場をリードする調査スイートには、89表、34,200データポイントの予測データ一式へのアクセスが含まれています。リサーチ・スイートの指標には以下が含まれます:
仮想カード市場の総取引量、金額、収益
仮想カード市場の総取引量、金額、収益(以下の市場セグメント別
B2Bペイメント
B2CのPOSペイメント
B2Cのリモートペイメント
Juniper ResearchのInteractive Forecast Excelには以下の機能があります:
統計分析:統計分析:データ期間中の全地域・国について表示される特定の指標を検索できます。グラフは簡単に変更でき、クリップボードへのエクスポートも可能です。
国別データツール:このツールでは、予測期間中のすべての地域と国の指標を見ることができます。検索バーで表示される指標を絞り込むことができます。
国別比較ツール:特定の国を選択して比較することができます。このツールには、グラフをエクスポートする機能が含まれています。
What-if分析:5つの対話型シナリオにより、予測指標を独自の仮定と比較することができます。
市場動向&戦略レポート
本レポートでは、バーチャルカード市場の動向を詳細に調査し、急成長する同市場の進化を形成するトレンドや要因を評価しています。本レポートでは、バーチャルカードを提供するフィンテック企業にとっての戦略的機会を包括的に分析し、政府機関、ヘルスケア、フリート、旅行などの主要な業種を取り上げます。また、バーチャルカード市場のステークホルダーにとっての主要国レベルのビジネスチャンスの評価も含まれています。
競合リーダーボードレポート
競合リーダーボードレポートでは、バーチャルカード分野の主要ベンダー18社について、詳細な評価と市場ポジショニングを提供しています。各ベンダーは、キャパシティと能力評価に基づいて、確立されたリーダー、有力な挑戦者、または破壊者と挑戦者として位置付けられています:
Adyen
Airwallex
American Express
Conferma
Discover
Enfuce
Flutterwave
Fyorin
Nexi Group
Marqeta
Mastercard
Payhawk
Pleo
Stripe
Visa
Wallester
WEX
Wise
本資料は、ジュニパーリサーチのCompetitor Leaderboardを中心に構成されています。Competitor Leaderboardは、堅牢な手法に裏打ちされた、市場の競合状況を一目で把握できるベンダーポジショニングツールです。
目次 1.市場動向と戦略 目次 1.市場の概要 1.1 主要な要点 .4 1.2 戦略的提言 .4 2.市場概要 2.1.1 はじめに .7 2.1.2 バーチャルカードの主な特徴 .7 図 2.1:バーチャル・カードの主な特徴 .7 2.1.3 仮想カードに関わる主なアクター.8 2.1.4 トークン・サービスの提供:デジタル・カード .8 2.1.5 仮想カードと物理カード .9 図 2.2:仮想カードと物理カードの違い .9 2.2 主なトレンド .10 2.2.1 アップルキャッシュ .10 図 2.3:Apple Cash .10 2.2.2 トークン化により仮想カードと物理カードの境界線が曖昧になる。10 2.2.3 統合が容易なため、仮想カードの制度的導入が簡素化される。10 2.2.4 他の決済手段はどのように仮想カードに挑戦するか?11 i. A2A決済 .11 ii.現金 .11 iii.モバイルマネー .12 3.セクター分析 3.1 B2B セクター分析 .14 図 3.1: 仮想カードの B2B ユースケース .14 3.1.1 旅行・経費 .14 3.1.2 サプライチェーン .14 3.1.3 フリート.15 3.1.4 ヘルスケア .15 3.1.5 ギグ・エコノミー .15 3.1.6 不動産 .16 3.1.7 旅行会社 .16 3.1.8 政府.17 3.1.9 給与計算 .17 3.1.10 消費者セクター .17 i. エネルギー料金と公共料金 .17 ii. eコマース .18 4.カントリー・レディネス指数 4.1 カントリー・レディネス指数の概要 .20 図 4.1:バーチャルカード国別準備度指数:地域の定義 .20 図 4.2:Juniper Research 国別準備状況スコアリング指数:バーチャルカード .21 図 4.3:ジュニパーリサーチの国別準備状況指数:バーチャルカード.22 図 4.4:バーチャルカードの国別準備度指数:市場セグメント .23 4.2 重点市場 .24 i. 強力なB2Bセクター .24 図4.5:仮想カード取引総額(百万ドル)、7つの主要重点市場別、 2025年~2029年 .24 ii.米国:重点市場 .24 iii.重点市場:インド .25 4.3 成長市場 .25 図表 図表 図表4.6: 2025~2029 年の 成長市場別バーチャルカード総取引額(百万ドル) .25 i. デジタルと物理的インフラの発展.25 4.4 飽和市場.26 図4.7:仮想カード取引総額(百万ドル)、8つの主要飽和 市場別、2025~2029年。26 i. インスタント決済サービスとの競争の激化 .26 ii.成長のポケット .27 4.5 発展途上市場 .27 図表 図表 図表4.8: 仮想カード総取引額(百万ドル)、主要途上国市場別、 2025 年~2029 年。27 i. 決済イノベーションへの投資の低水準 .27 ii.モバイルマネーの普及 .28 表 4.9:Juniper Research の国別準備状況指数のヒートマップ:北米 .29 表 4.10:Juniper Research の国別準備状況指数のヒートマップ:中南米 .30 表 4.11:Juniper Research の国別準備状況指数のヒートマップ:西ヨーロッパ .31 表 4.12: ジュニパーリサーチの国別準備状況指数ヒートマップ: 中東欧 .32 表 4.13: ジュニパーリサーチの国別準備状況指数のヒートマップ:極東・ 中国.33 図 4.14: ジュニパーリサーチの国別準備状況指数のヒートマップ:インド 亜大陸 .34 図 4.15: ジュニパーリサーチの国別準備状況指数のヒートマップ:その他のアジア太平洋地域 .35 表 4.16: ジュニパーリサーチの国別準備状況指数のヒートマップ:アフリカと 中東。36 2. 競合のリーダーボード 目次 1.競合企業のリーダーボード 1.1 本レポートを読む理由 .5 図 1.1:ジュニパーリサーチの競合リーダーボード ベンダー:仮想カード6 図 1.2:Juniper Research の競合リーダーボード:仮想カード .7 図 1.3:Juniper Research の競合リーダーボード: 仮想カード : 7 表 1.4:ジュニパーリサーチの競合リーダーボード: 仮想カード?ヒートマップ .8 2 企業プロファイル 2.1 仮想カードベンダープロファイル .10 2.1.1 Adyen .10 i. 会社概要 .10 ii.地理的な広がり .10 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .10 iv.提供サービスのハイレベルビュー .10 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .11 2.1.2 エアワレックス .11 i. 会社概要 .11 ii.地理的な広がり .11 iii.主要顧客とパートナーシップ .11 iv.提供サービスのハイレベルビュー .11 v. ジュニパー・リサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .12 2.1.3 アメリカン・エキスプレス .12 i. 企業 .12 ii.地理的な広がり .13 iii.主要顧客とパートナーシップ .13 iv.提供サービスのハイレベルビュー.13 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .13 2.1.4 Conferma .14 i. 企業 .14 ii.地理的な広がり .14 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .14 iv.提供サービスのハイレベルビュー.14 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .14 2.1.5 ディスカバー . 15 ii.地理的な広がり .15 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .15 iv.提供サービスのハイレベルビュー.15 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .16 2.1.6 エンフュース .16 i. 企業 .16 ii.地理的な広がり .16 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .16 iv.提供サービスのハイレベルビュー.17 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .17 2.1.7 フラッターウェイヴ .18 i. 企業 .18 ii.地理的な広がり .18 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .18 iv.提供サービスのハイレベルビュー .18 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .18 2.1.8 ネクシィグループ .19 i. 会社概要 .19 図 2.1:ネクシィーズグループの財務スナップショット, (? bn), 2020-2023 .19 ii.地理的な広がり .19 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .19 iv.提供サービスのハイレベルビュー .20 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .20 2.1.9 Marqeta .20 i. 会社概要 .20 ii.地理的な広がり .21 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .21 iv.提供サービスのハイレベルビュー .21 v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的発展の 機会 .22 2.1.10 マスターカード . 22 ii.地理的な広がり .22 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .23 iv.提供サービスのハイレベルビュー .23 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .23 2.1.11 ペイホーク . 24 ii.地理的な広がり .24 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .24 iv.提供サービスのハイレベルビュー.24 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .25 2.1.12 Pleo .25 i. 企業 .25 ii.地理的な広がり .25 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .25 iv.提供サービスのハイレベルビュー.26 図 2.2: ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的発展の 機会 .26 2.1.13 Stripe .27 i. 企業 .27 ii.地理的な広がり .27 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .27 iv.提供サービスのハイレベルビュー.27 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .28 2.1.14 ビザ .28 i. 企業 .28 ii.地理的な広がり .28 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .28 iv.提供サービスのハイレベルビュー.29 v. ジュニパー・リサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .29 2.1.15 Wallester .30 i. 企業 .30 ii.地理的な広がり .30 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .30 iv.提供サービスのハイレベルビュー.30 v. ジュニパーリサーチの見解:主要な強みと戦略的発展の 機会 .30 2.1.16 ウェックス .31 i. 企業 .31 ii.地理的な広がり .31 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .31 iv.提供サービスのハイレベルビュー .31 v. ジュニパーリサーチの見解:主な強みと戦略的発展の 機会 .32 2.1.17 ワイズ .32 i. 企業 .32 ii.地理的な広がり .32 iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .32 iv.提供サービスのハイレベルビュー .32 図 2.3: 賢明なダッシュボードの例 .33 v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的発展の 機会 .33 2.2 ジュニパーリサーチのリーダーボード評価手法 .35 2.2.1 限界と解釈 .35 表 2.4: ジュニパーリサーチのリーダーボード評価基準 :バーチャルカード .36 2.3 関連研究 .37 3. データと予測 目次 1.市場概要 1.1.1 はじめに .4 1.1.2 方法論と前提条件 .4 図1.1:B2C バーチャルカード予測手法 .6 図 1.2: B2B 仮想カード予測手法 .7 2.市場予測 2.1 世界のバーチャルカード予測 .9 2.1.1 バーチャルカード取引量 .9 図表 2.1:仮想カード取引量(m)、2025年~2029年、 分野別 .9 2.1.2 仮想カード取引額 .10 図表 2.2:仮想カード取引額(bnドル)、セクター別、 2025-2029年 .10 2.1.3 仮想カード総収入 .11 図と表2.3:バーチャルカード総収入(10億ドル)、セクター別、2025年~ 2029年 .11 3. B2Bバーチャルカードの予測 3.1 B2Bバーチャルカード .13 3.1.1 B2B取引量 .13 図表 図表 図表3.1: B2B 取引量(年間)(地域別)( 2025~2029 年) .13 表 3.2:B2Bバーチャルカード取引量(年間)、 産業セグメント別、2025年~2029年 .13 3.1.2 B2Bバーチャルカード支出 .14 図表 3.3:B2Bバーチャルカード年間支出額(億ドル)、地域別、 2025年~2029年 .14 図表 3.4: 図 3. 4: B2B 仮想カード取引の年間金額(百万ドル)、 産業セグメント別、2025-2029 年 .14 3.1.3 B2B 仮想カード収入 .15 図表 3.5:B2Bバーチャルカード年間収入(億ドル)、 地域別、2025年~2029年 .15 図表 3.6:B2B 仮想カード年間売上(10 億ドル)、セクター別、2025 年~ 2029 年 .15 4. B2C POS バーチャルカードの予測 4.1.1 B2C POS バーチャルカード取引量 .17 図表 図表 図表4.1: B2C POS 仮想カード取引量(m)、 地域別、2025 年~2029 年 .17 4.1.2 B2C POS バーチャルカード取引額 .18 図表 図表 図表4.2: B2C POS 仮想カード総取引額(百万ドル)、 地域別内訳、2025 年~2029 年 .18 4.1.3 B2C POS 仮想カード収入 .19 図と表 4.3: 図と表 4. 3:B2C POS 仮想カード 年間 総取引額 (百万ドル)、地域別、2025 年~2029 年。 19 5. B2C リモートバーチャルカード 5.1.1 B2C リモートバーチャルカード取扱高。21 図表 図表 図表5.1: B2Cリモートバーチャルカードの年間総取引量 (百万ドル)、地域別内訳、2025年~2029年。21 5.1.2 B2Cリモートバーチャルカードの金額 .22 図表 図表 図表5.2: B2Cリモートバーチャルカードの合計金額(百万ドル)、 地域別、2025年~2029年.22 5.1.3 B2Cリモートバーチャルカードの収入 .23 図表 5.3:B2Cリモートバーチャルカードの総収入(百万ドル)、地域別 、2025-2029年 .23
Summary
このレポートでは、バーチャルカードの特徴を評価し、主要な市場動向を明らかにするとともに、バーチャルカード導入の地域別の進捗状況を調査しています。
Report Description
Our Virtual Cards research suite provides a comprehensive and in-depth analysis of the role of virtual cards in the digital payments landscape; enabling stakeholders such as businesses, financial institutions, card networks and fintechs to understand future growth, key trends and the competitive environment. The report evaluates the features of virtual cards, highlights key market trends, and examines regional progress in virtual card adoption.
The suite includes several different options that can be purchased separately, including access to data mapping the future growth of virtual cards, an insightful study uncovering the latest trends and opportunities within the financial markets, and a document containing extensive analysis of the 18 market leaders facilitating virtual card provision. The coverage can also be purchased as a Full Research Suite, containing all these elements, at a substantial discount.
This report serves as an essential resource for understanding the rapidly evolving virtual cards market, empowering stakeholders to shape effective future strategies. With its comprehensive insights and extensive coverage, this research suite is an invaluable tool for navigating and planning in a fast-growing landscape.
Key Features
Market Dynamics: Insights into key trends and market expansion challenges within the virtual cards market, including drivers and barriers for virtual card adoption. The report addresses the role of virtual cards in easing cashflow management, the use of virtual cards in eCommerce, and the distinctive benefits that virtual cards can bring to various industry segments. The research also features a Country Readiness Index on the current development and segment growth of the virtual cards market across eight key regions, as well as providing a future outlook.
Key Takeaways & Strategic Recommendations: In-depth analysis of key development opportunities and findings within the virtual cards market, accompanied by strategic recommendations for stakeholders.
Benchmark Industry Forecasts: The virtual cards dataset includes forecasts for the total value of the virtual card market, including the total revenue to be gained through provisioning and managing virtual cards, and the transaction volume of various market segments.
Juniper Research Competitor Leaderboard: Key market player capability and capacity assessment for 18 virtual card vendors, via the Juniper Research Competitor Leaderboard; featuring market size for major players in the virtual card provisioning market.
Market Data & Forecasting Report
The market-leading research suite for the Virtual Cards market includes access to the full set of forecast data of 89 tables and 34,200 datapoints. Metrics in the research suite include:
Total Transaction Volume, Value, and Revenue of the Virtual Cards Market
Total Transaction Volume, Value and Revenue of the Virtual Cards Market, Split by the Following Market Segments:
B2B Payments
B2C POS Payments
B2C Remote Payments
Juniper Research’s Interactive Forecast Excel contains the following functionality:
Statistics Analysis: Users benefit from the ability to search for specific metrics, displayed for all regions and countries across the data period. Graphs are easily modified and can be exported to the clipboard.
Country Data Tool: This tool lets users look at metrics for all regions and countries in the forecast period. Users can refine the metrics displayed via a search bar.
Country Comparison Tool: Users can select and compare specific countries. The ability to export graphs is included in this tool.
What-if Analysis: Here, users can compare forecast metrics against their own assumptions, via five interactive scenarios.
Market Trends & Strategies Report
This report examines the Virtual Cards market landscape in depth; assessing trends and factors shaping the evolution of this rapidly growing market. The report delivers comprehensive analysis of the strategic opportunities for fintechs offering virtual cards; addressing key verticals such as government, healthcare, fleet, and travel. This report also includes evaluation of key country-level opportunities for stakeholders in the virtual cards market.
Competitor Leaderboard Report
The Competitor Leaderboard report provides a detailed evaluation and market positioning for 18 leading vendors in the virtual cards space. The vendors are positioned as established leaders, leading challengers, or disruptors and challengers, based on capacity and capability assessments:
Adyen
Airwallex
American Express
Conferma
Discover
Enfuce
Flutterwave
Fyorin
Nexi Group
Marqeta
Mastercard
Payhawk
Pleo
Stripe
Visa
Wallester
WEX
Wise
This document is centred around the Juniper Research Competitor Leaderboard; a vendor positioning tool that provides an at-a-glance view of the competitive landscape in a market, backed by a robust methodology.
Table of Contents
1. Market Trends & Strategies
Table of Contents
1. Market Summary
1.1 Key Takeaways . 4
1.2 Strategic Recommendations . 4
2. Market Summary
2.1.1 Introduction . 7
2.1.2 Key Features of Virtual Cards . 7
Figure 2.1: Key Features of Virtual Cards . 7
2.1.3 Key Actors Involved in Virtual Cards. 8
2.1.4 Token Service Provisioning: Digital Cards . 8
2.1.5 Virtual vs Physical Cards . 9
Figure 2.2: Virtual vs Physical Card Differences . 9
2.2 Key Trends . 10
2.2.1 Apple Cash . 10
Figure 2.3: Apple Cash . 10
2.2.2 Tokenisation Blurs the Line Between Virtual and Physical Cards. 10
2.2.3 Easy Integration Simplifies Institutional Adoption of Virtual Cards. 10
2.2.4 How Will Other Payment Methods Challenge Virtual Cards? . 11
i. A2A payments . 11
ii. Cash . 11
iii. Mobile Money . 12
3. Sector Analysis
3.1 B2B Sector Analysis . 14
Figure 3.1: B2B Use Cases for Virtual Cards . 14
3.1.1 Travel & Expense . 14
3.1.2 Supply Chain . 14
3.1.3 Fleet. 15
3.1.4 Healthcare . 15
3.1.5 Gig Economy . 15
3.1.6 Real Estate . 16
3.1.7 Travel Agencies . 16
3.1.8 Government. 17
3.1.9 Payroll . 17
3.1.10 Consumer Sector . 17
i. Energy Bills & Utilities . 17
ii. eCommerce . 18
4. Country Readiness Index
4.1 Introduction to Country Readiness Index . 20
Figure 4.1: Virtual Cards Country Readiness Index: Regional Definitions . 20
Figure 4.2: Juniper Research Country Readiness Scoring Index: Virtual Cards . 21
Figure 4.3: Juniper Research Country Readiness Index: Virtual Cards. 22
Figure 4.4: Virtual Cards Country Readiness Index: Market Segments . 23
4.2 Focus Market . 24
i. Strong B2B Sectors . 24
Figure 4.5: Total Virtual Card Transactions (m), Split by Seven Key Focus Markets,
2025-2029 . 24
ii. The US: Focus Market . 24
iii. Focus Market: India . 25
4.3 Growth Markets . 25
Figure 4.6: Total Virtual Card Transactions (m), Split by Growth Markets, 2025-
2029 . 25
i. Development in Digital & Physical Infrastructure. 25
4.4 Saturated Markets. 26
Figure 4.7: Total Virtual Card Transactions (m), Split by Eight Key Saturated
Markets, 2025-2029 . 26
i. Entrenched Competition from Instant Payment Services . 26
ii. Pockets of Growth . 27
4.5 Developing Markets . 27
Figure 4.8: Total Virtual Card Transactions (m), Split by Key Developing Markets,
2025-2029 . 27
i. Low Investment in Payments Innovations . 27
ii. Prevalence of Mobile Money. 28
Table 4.9: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: North America
. 29
Table 4.10: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Latin America
. 30
Table 4.11: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: West Europe
. 31
Table 4.12: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Central &
Eastern Europe . 32
Table 4.13: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Far East &
China. 33
Figure 4.14: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Indian
Subcontinent . 34
Figure 4.15: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Rest of Asia
Pacific. 35
Table 4.16: Juniper Research’s Country Readiness Index Heatmap: Africa &
Middle East. 36
2. Competitor Leaderboard
Table of Contents
1. Competitor Leaderboard
1.1 Why Read This Report . 5
Figure 1.1: Juniper Research Competitor Leaderboard Vendors: Virtual Cards. 6
Figure 1.2: Juniper Research Competitor Leaderboard: Virtual Cards . 7
Figure 1.3: Juniper Research Competitor Leaderboard: Virtual Card Vendor
Ranking . 7
Table 1.4: Juniper Research Competitor Leaderboard Virtual Cards ? Heatmap . 8
2. Company Profiles
2.1 Virtual Card Vendor Profiles . 10
2.1.1 Adyen . 10
i. Corporate . 10
ii. Geographic Spread . 10
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 10
iv. High-level View of Offerings . 10
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Development
Opportunities . 11
2.1.2 Airwallex . 11
i. Corporate . 11
ii. Geographical Spread . 11
iii. Key Clients & Partnerships . 11
iv. High-level View of Offerings . 11
v. Juniper Research’s View: Key Strengths and Strategic Development
Opportunities . 12
2.1.3 American Express . 12
i. Corporate . 12
ii. Geographic Spread . 13
iii. Key Clients & Partnerships . 13
iv. High-level View of Offerings. 13
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 13
2.1.4 Conferma . 14
i. Corporate . 14
ii. Geographic Spread . 14
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 14
iv. High-level View of Offerings. 14
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 14
2.1.5 Discover . 15
i. Corporate . 15
ii. Geographic Spread . 15
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 15
iv. High-level View of Offerings. 15
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 16
2.1.6 Enfuce . 16
i. Corporate . 16
ii. Geographic Spread . 16
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 16
iv. High-level View of Offerings. 17
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 17
2.1.7 Flutterwave . 18
i. Corporate . 18
ii. Geographic Spread . 18
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 18
iv. High-level View of Offerings . 18
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 18
2.1.8 Nexi Group . 19
i. Corporate . 19
Figure 2.1: Nexi Group’s Financial Snapshot, (?bn), 2020-2023 . 19
ii. Geographic Spread . 19
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 19
iv. High-level View of Offerings . 20
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 20
2.1.9 Marqeta . 20
i. Corporate . 20
ii. Geographic Spread . 21
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 21
iv. High-level View of Offerings . 21
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 22
2.1.10 Mastercard . 22
i. Corporate . 22
ii. Geographic Spread . 22
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 23
iv. High-level View of Offerings . 23
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 23
2.1.11 Payhawk . 24
i. Corporate . 24
ii. Geographic Spread . 24
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 24
iv. High-level View of Offerings. 24
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 25
2.1.12 Pleo . 25
i. Corporate . 25
ii. Geographic Spread . 25
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 25
iv. High-level View of Offerings. 26
Figure 2.2: Pleo’s Company Spending Dashboard . 26
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 26
2.1.13 Stripe . 27
i. Corporate . 27
ii. Geographic Spread . 27
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 27
iv. High-level View of Offerings. 27
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 28
2.1.14 Visa . 28
i. Corporate . 28
ii. Geographic Spread . 28
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 28
iv. High-level View of Offerings. 29
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 29
2.1.15 Wallester . 30
i. Corporate . 30
ii. Geographic Spread . 30
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 30
iv. High-level View of Offerings. 30
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 30
2.1.16 WEX . 31
i. Corporate . 31
ii. Geographic Spread . 31
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 31
iv. High-level View of Offerings . 31
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 32
2.1.17 Wise . 32
i. Corporate . 32
ii. Geographic Spread . 32
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 32
iv. High-level View of Offerings . 32
Figure 2.3: Wise Dashboard Example . 33
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 33
2.2 Juniper Research Leaderboard Assessment Methodology . 35
2.2.1 Limitations & Interpretations . 35
Table 2.4: Juniper Research Leaderboard Assessment Criteria: Virtual Cards . 36
2.3 Related Research . 37
3. Data & Forecasting
Table of Contents
1. Market Overview
1.1.1 Introduction . 4
1.1.2 Methodology & Assumptions . 4
Figure 1.1: B2C Virtual Cards Forecast Methodology . 6
Figure 1.2: B2B Virtual Cards Forecast Methodology . 7
2. Market Forecast
2.1 Global Virtual Cards Forecast . 9
2.1.1 Virtual Cards Transaction Volume . 9
Figure and Table 2.1: Virtual Card Transaction Volume (m), 2025-2029, Split by
Sector . 9
2.1.2 Virtual Cards Transaction Value . 10
Figure and Table 2.2: Virtual Card Transaction Value ($bn), Split by Sector, ($b),
2025-2029 . 10
2.1.3 Total Virtual Card Revenue . 11
Figure and Table 2.3: Total Virtual Card Revenue ($bn), Split by Sector, 2025-
2029 . 11
3. B2B Virtual Cards Forecast
3.1 B2B Virtual Cards . 13
3.1.1 B2B Transaction Volume . 13
Figure and Table 3.1: B2B Transaction Volume per annum (m), Split by Region,
2025-2029 . 13
Table 3.2: B2B Virtual Card Transaction Volume per annum (m), Split by
Industry Segments, 2025-2029 . 13
3.1.2 B2B Virtual Card Spend . 14
Figure and Table 3.3: B2B Virtual Card Spend per annum ($bn), Split by Region,
2025-2029 . 14
Figure 3.4: B2B Value of Virtual Card Transactions per annum ($m), Split by
Industry Segments, 2025-2029 . 14
3.1.3 B2B Virtual Card Revenue . 15
Figure and Table 3.5: B2B Virtual Card Revenue per annum ($bn), Split by
Region, 2025-2029 . 15
Figure 3.6: B2B Virtual Card Revenue per annum ($bn), Split by Sector, 2025-
2029 . 15
4. B2C POS Virtual Cards Forecast
4.1.1 B2C POS Virtual Card Transaction Volume . 17
Figure and Table 4.1: B2C POS Virtual Card Transaction Volume (m), Split by
Region, 2025-2029 . 17
4.1.2 B2C POS Virtual Card Transaction Value. 18
Figure and Table 4.2: Total B2C POS Virtual Card Transaction Value ($m), Split
by Region, 2025-2029 . 18
4.1.3 B2C POS Virtual Card Revenue . 19
Figure and Table 4.3: Total B2C POS Virtual Card Transaction Revenue per
annum ($m), Split by Region, 2025-2029. 19
5. B2C Remote Virtual Cards
5.1.1 B2C Remote Virtual Card Volume. 21
Figure and Table 5.1: Total B2C Remote Virtual Card Transaction Volume per
annum (m), Split by Region, 2025-2029. 21
5.1.2 B2C Remote Virtual Card Value . 22
Figure and Table 5.2: Total B2C Remote Virtual Card Value ($m), Split by
Regions, 2025-2029 . 22
5.1.3 B2C Remote Virtual Card Revenue . 23
Figure and Table 5.3: Total B2C Remote Virtual Card Revenue ($m), Split by
Region, 2025-2029 . 23
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