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食品不耐性製品の世界市場規模調査&予測、製品タイプ別(ベーカリー製品、菓子製品、乳製品および乳製品代替品、肉類および魚介類、ソース、調味料、ドレッシング、その他)、表示タイプ別(ラクトースフリー食品、グルテンフリー食品、その他)、地域別分析、2023-2030年


Global Food Intolerance Products Market Size study & Forecast, by Product Type (Bakery Products, Confectionery Products, Dairy and Dairy Alternatives, Meat and Seafood, Sauces, Condiments, Dressings, Others), by Labeling Type (Lactose-free Food, Gluten-free Food, Others) and Regional Analysis, 2023-2030

世界の食品不耐性製品市場は、2022年に約xx億米ドルと評価され、2023年から2030年の予測期間中にxx%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。食物不耐性製品は、食物不耐性を経験する個人のために特別に... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年2月20日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

世界の食品不耐性製品市場は、2022年に約xx億米ドルと評価され、2023年から2030年の予測期間中にxx%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。食物不耐性製品は、食物不耐性を経験する個人のために特別に設計された食品またはサプリメントを指す。食物不耐症とは、身体が特定の種類の食物を消化するのが困難な状態であり、消化器系の不快感、膨満感、ガス、その他の胃に関連する問題などの様々な症状を引き起こす。食物不耐性製品市場は、グルテンフリー食品の需要の増加やビーガン食品の人気の高まりといった要因によって拡大している。その結果、予測期間2023-2030年の間、国際市場では食品不耐性製品の需要が徐々に増加している。

グルテンフリー食品はより広範な健康とウェルネスのトレンドに合致しており、消費者の食生活の選択に対する意識が高まっていることから、消費者行動はより健康的でより専門的な食品オプションへとシフトしている。Statistaによると、グルテンフリー食品市場は2022年に67億米ドルを占め、2032年には140億米ドルに達すると予測されている。食物不耐性製品市場を牽引するもう一つの重要な要因は、ビーガン食品の人気の高まりである。菜食主義の人気は、スナックや簡便食品を含む菜食主義加工食品の開発における技術革新に拍車をかけている。このため、さまざまな食物不耐性を持つ人々が、拡大するビーガン製品市場の中で適切な代替品を見つける機会が生まれている。また、Statistaによると、2021年の世界のビーガン食品市場は160億米ドルを占め、2025年には220億米ドルに達する見込みである。さらに、消費者の間でセリアック病の有病率の増加と食物によるアレルギー発症数の増加が、予測期間中に市場に有利な成長機会を創出すると予測されている。しかし、ラベリング、汚染、グルテンフリー食品の高価格に関連するリスクは、2023年から2030年の予測期間を通じて市場全体の成長を阻害することになるだろう。

世界の食品不耐性製品市場調査で考慮した主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカが含まれる。北米が2022年に市場を支配したのは、同地域におけるグルテンフリー食品の需要が、より明確な表示基準の実施につながっているためである。同地域の規制機関はグルテンフリー製品の表示に関するガイドラインを策定しており、消費者が適切な商品を識別しやすくなっている。この地域の圧倒的な実績は、食品不耐性製品の全体的な需要を促進すると予想される。さらに、アジア太平洋地域は、同地域におけるビーガン食品の人気などの要因により、予測期間中に最も急成長すると予想される。ビーガン製品は主流になりつつあり、従来の食料品店でも見かける機会が増えている。このような利用可能性により、食物不耐性を持つ個人は、食事要件に合致した幅広い製品へのアクセスが容易になる。


本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
ゼネラル・ミルズ社
コナグラ・ブランズ社
チョバニLLC
ヘイン・セレスティアル・グループ
ダノンSA
エイミーズ・キッチン
ダブズファームフーズ
モンド日進株式会社
アーラ フーズ アンバ
Dr. Schär AG / SPA

市場における最近の動き
 2024年1月、ギリシャヨーグルトで有名な革新的食品・飲料会社Chobani LLCは、Chobani Creations Greek Yogurtを発表した。この新製品は、栄養価が高くデザートにインスパイアされたスナックで、6種類の魅力的なフレーバーが特徴である:モカ・ティラミス、アップルパイ・アラモード、チェリー・チーズケーキ、オレンジ・クリーム・ポップ、バナナ・フォスター、キャラメル・サンデーである。

世界の食品不耐性製品市場レポート範囲:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - 製品タイプ、ラベリングタイプ、地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品タイプ別
ベーカリー製品
菓子製品
乳製品および乳製品代替品
肉・魚介類
ソース
調味料
ドレッシング
その他

ラベリングタイプ別
ラクトースフリー食品
グルテンフリー食品
その他

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

第1章.要旨
1.1.市場概要
1.2.世界市場およびセグメント別市場予測、2020~2030年 (億米ドル)
1.2.1.食品不耐症製品市場、地域別、2020年~2030年(10億米ドル)
1.2.2.食品不耐症製品市場:製品タイプ別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.2.3.食品不耐症製品市場、ラベリングタイプ別、2020-2030年(10億米ドル)
1.3.主要動向
1.4.推計方法
1.5.調査の前提
第2章.世界の食品不耐症製品市場の定義と範囲
2.1.調査の目的
2.2.市場の定義と範囲
2.2.1.業界の進化
2.2.2.調査範囲
2.3.調査対象年
2.4.通貨換算レート
第3章.食物不耐性製品の世界市場ダイナミクス
3.1.食品不耐症製品の市場インパクト分析(2020~2030年)
3.1.1.市場促進要因
3.1.1.1.グルテンフリー食品への需要の高まり
3.1.1.2.ビーガン食品の人気の高まり
3.1.2.市場の課題
3.1.2.1.ラベリング、汚染に伴うリスク
3.1.2.2.グルテンフリー食品の高価格
3.1.3.市場機会
3.1.3.1.セリアック病の有病率の増加
3.1.3.2.消費者の食物アレルギー発症数の増加
第4章.食物不耐症製品の世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース影響分析
4.3.PEST分析
4.3.1.政治的
4.3.2.経済的
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.最高の投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略
4.6.COVID-19インパクト分析
4.7.破壊的トレンド
4.8.業界専門家の視点
4.9.アナリストの推奨と結論
第5章 食品不耐症製品の世界市場食物不耐性製品の世界市場、製品タイプ別
5.1.市場スナップショット
5.2.食物不耐症製品の世界市場:製品タイプ別、業績-潜在能力分析
5.3.食品不耐症製品の世界市場:製品タイプ別 2020〜2030年予測・予測 (億米ドル)
5.4.食品不耐症製品の世界市場、サブセグメント分析
5.4.1.ベーカリー製品
5.4.2.菓子製品
5.4.3.乳製品および乳製品代替品
5.4.4.肉・魚介類
5.4.5.ソース
5.4.6.調味料
5.4.7.ドレッシング
5.4.8.その他
第6章.食品不耐性製品の世界市場、表示タイプ別
6.1.市場スナップショット
6.2.食品不耐症製品の世界市場:ラベリングタイプ別、業績-潜在能力分析
6.3.食品不耐症製品の世界市場:ラベリングタイプ別 2020〜2030年予測・予測 (億米ドル)
6.4.食品不耐症製品市場、サブセグメント分析
6.4.1.ラクトースフリー食品
6.4.2.グルテンフリー食品
6.4.3.その他
第7章.食物不耐症製品の世界市場、地域分析
7.1.上位主要国
7.2.上位新興国
7.3.食物不耐症製品市場、地域別市場スナップショット
7.4.北米の食品不耐性製品市場
7.4.1.米国の食品不耐症製品市場
7.4.1.1.製品タイプの内訳の推定と予測、2020〜2030年
7.4.1.2.ラベリングタイプの内訳の推定と予測、2020〜2030年
7.4.2.カナダの食品不耐症製品市場
7.5.欧州の食品不耐症製品市場スナップショット
7.5.1.イギリスの食品不耐性製品市場
7.5.2.ドイツの食品不耐症製品市場
7.5.3.フランスの食品不耐症製品市場
7.5.4.スペインの食品不耐性製品市場
7.5.5.イタリアの食品不耐症製品市場
7.5.6.その他のヨーロッパ食品不耐症製品市場
7.6.アジア太平洋地域の食品不耐症製品市場スナップショット
7.6.1.中国の食品不耐症製品市場
7.6.2.インドの食品不耐症製品市場
7.6.3.日本の食品不耐症製品市場
7.6.4.オーストラリアの食品不耐症製品市場
7.6.5.韓国の食品不耐症製品市場
7.6.6.その他のアジア太平洋地域の食品不耐性製品市場
7.7.ラテンアメリカの食品不耐症製品市場スナップショット
7.7.1.ブラジルの食品不耐症製品市場
7.7.2.メキシコの食品不耐症製品市場
7.8.中東・アフリカの食品不耐症製品市場
7.8.1.サウジアラビアの食品不耐症製品市場
7.8.2.南アフリカの食品不耐症製品市場
7.8.3.その他の中東・アフリカの食品不耐症製品市場

第8章 競争力競合他社の動向
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.ゼネラル・ミルズ社
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.最近の動向
8.3.2.コナ・ブランズ社
8.3.3.チョバニLLC
8.3.4.ヘイン・セレスティアル・グループ
8.3.5.ダノンSA
8.3.6.エイミーズ・キッチン社
8.3.7.ダブズファームフーズ社
8.3.8.株式会社モンド日進
8.3.9.アーラ フーズ アンバ
8.3.10.ドクター・シェアAG / SPA
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性
9.3.研究の前提

 

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Summary

Global Food Intolerance Products Market is valued at approximately USD xx billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than xx% during the forecast period 2023-2030. Food Intolerance Products refer to food items or supplements specifically designed for individuals who experience food intolerances. Food intolerance is a condition where the body has difficulty digesting certain types of food, leading to various symptoms such as digestive discomfort, bloating, gas, and other stomach-related issues. The Food Intolerance Products Market is expanding because of factors such as increasing demand for gluten-free food and growing popularity of vegan food. As a result, the demand for Food Intolerance Products has progressively increased in the international market during the forecast period 2023-2030.

Gluten-free food aligns with broader health and wellness trends, where consumers are increasingly conscious of their dietary choices which led to a shift in consumer behavior toward healthier and more specialized food options. According to Statista, the gluten-free food market accounts for USD 6.7 billion in 2022 and is anticipated to reach up to USD 14 billion by the year 2032. Another important factor that drives the Food Intolerance Products Market is the increasing popularity of vegan food. The popularity of veganism has spurred innovation in the development of processed vegan foods, including snacks and convenience foods. This has created opportunities for individuals with various food intolerances to find suitable alternatives within the expanding vegan product market. In addition, as per Statista, in 2021, the global vegan food market accounts for USD 16 billion and is expected to reach up to USD 22 billion by the year 2025. Moreover, the growing prevalence of coeliac disease and the rising number of allergic instances from food among consumers are anticipated to create lucrative growth opportunities for the market over the forecast period. However, the risk associated with labeling, contamination and the high price of gluten-free food products is going to impede overall market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Food Intolerance Products Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the demand for gluten-free food in the region has led to the implementation of clearer labeling standards. Regulatory bodies in the region have established guidelines for labeling gluten-free products, making it easier for consumers to identify suitable items. The region’s dominant performance is anticipated to propel the overall demand for Food Intolerance Products. Furthermore, Asia Pacific is expected to grow fastest over the forecast period, owing to factors such as the popularity of vegan food in the region. Vegan products are becoming more mainstream and are increasingly found in conventional grocery stores. This availability makes it easier for individuals with food intolerances to access a broader range of products that align with their dietary requirements.


Major market player included in this report are:
General Mills Inc
Conagra Brands Inc
Chobani LLC
Hain Celestial Group Inc
Danone SA
Amy's Kitchen Inc
Doves Farm Foods Ltd
Monde Nissin Corporation
Arla Foods Amba
Dr. Schär AG / SPA

Recent Developments in the Market:
 In January 2024, Chobani LLC, an innovative food and beverage company initially renowned for its Greek Yogurt, unveiled Chobani Creations Greek Yogurt. This new product line represents a nutritious and dessert-inspired snack, featuring six enticing flavors: Mocha Tiramisu, Apple Pie à la Mode, Cherry Cheesecake, Orange Cream Pop, Bananas Foster, and Caramel Sundae.

Global Food Intolerance Products Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered - Product Type, Labeling Type, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product Type:
Bakery Products
Confectionery Products
Dairy and Dairy Alternatives
Meat and Seafood
Sauces
Condiments
Dressings
Others

By Labeling Type:
Lactose-free Food
Gluten-free Food
Others

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Food Intolerance Products Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Food Intolerance Products Market, by Product Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Food Intolerance Products Market, by Labeling Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Food Intolerance Products Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Food Intolerance Products Market Dynamics
3.1. Food Intolerance Products Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing demand for gluten-free food
3.1.1.2. Growing popularity of vegan food
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Risk associated with labeling, and contamination
3.1.2.2. High price of gluten-free food products
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Growing prevalence of coeliac disease
3.1.3.2. Rising number of allergic instances from food among consumers
Chapter 4. Global Food Intolerance Products Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Food Intolerance Products Market, by Product Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Food Intolerance Products Market by Product Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Food Intolerance Products Market Estimates & Forecasts by Product Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Food Intolerance Products Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Bakery Products
5.4.2. Confectionery Products
5.4.3. Dairy and Dairy Alternatives
5.4.4. Meat and Seafood
5.4.5. Sauces
5.4.6. Condiments
5.4.7. Dressings
5.4.8. Others
Chapter 6. Global Food Intolerance Products Market, by Labeling Type
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Food Intolerance Products Market by Labeling Type, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Food Intolerance Products Market Estimates & Forecasts by Labeling Type 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Food Intolerance Products Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Lactose-free Food
6.4.2. Gluten-free Food
6.4.3. Others
Chapter 7. Global Food Intolerance Products Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Food Intolerance Products Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Food Intolerance Products Market
7.4.1. U.S. Food Intolerance Products Market
7.4.1.1. Product Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. Labeling Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Food Intolerance Products Market
7.5. Europe Food Intolerance Products Market Snapshot
7.5.1. U.K. Food Intolerance Products Market
7.5.2. Germany Food Intolerance Products Market
7.5.3. France Food Intolerance Products Market
7.5.4. Spain Food Intolerance Products Market
7.5.5. Italy Food Intolerance Products Market
7.5.6. Rest of Europe Food Intolerance Products Market
7.6. Asia-Pacific Food Intolerance Products Market Snapshot
7.6.1. China Food Intolerance Products Market
7.6.2. India Food Intolerance Products Market
7.6.3. Japan Food Intolerance Products Market
7.6.4. Australia Food Intolerance Products Market
7.6.5. South Korea Food Intolerance Products Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Food Intolerance Products Market
7.7. Latin America Food Intolerance Products Market Snapshot
7.7.1. Brazil Food Intolerance Products Market
7.7.2. Mexico Food Intolerance Products Market
7.8. Middle East & Africa Food Intolerance Products Market
7.8.1. Saudi Arabia Food Intolerance Products Market
7.8.2. South Africa Food Intolerance Products Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Food Intolerance Products Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. General Mills Inc
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. Conagra Brands Inc
8.3.3. Chobani LLC
8.3.4. Hain Celestial Group Inc
8.3.5. Danone SA
8.3.6. Amy's Kitchen Inc
8.3.7. Doves Farm Foods Ltd
8.3.8. Monde Nissin Corporation
8.3.9. Arla Foods Amba
8.3.10. Dr. Schär AG / SPA
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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