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アスレチックシューズの世界市場規模調査&予測、タイプ別(エアロビックシューズ、ランニングシューズ、ウォーキングシューズ、トレッキング&ハイキングシューズ、スポーツシューズ)、エンドユーザー別(男性、女性、子供)、地域別分析、2023-2030年


Global Athletic Footwear Market Size study & Forecast, by Type (Aerobic Shoes, Running Shoes, Walking Shoes, Trekking & Hiking Shoes, Sports Shoes), by End-user (Men, Women, Children) and Regional Analysis, 2023-2030

世界のアスレチックフットウェア市場は、2022年に約1,273億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。スポーツシューズやスニーカーとしても知られるアスレ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年10月30日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界のアスレチックフットウェア市場は、2022年に約1,273億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には4.9%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。スポーツシューズやスニーカーとしても知られるアスレチックシューズは、身体活動やスポーツのために特別に設計された靴の一種である。これらのシューズは、様々な運動中に着用者に快適性、サポート性、安定性、保護性を提供するように設計されている。アスレチック・シューズ市場は、スポーツ活動の増加、スポーツ・イベントへの政府投資の急増、健康意識の高まりによって拡大している。

スポーツや身体活動の人気が高まるにつれて、ランニング、バスケットボール、サッカー、テニスなど様々なスポーツに取り組む人が増えている。それぞれのスポーツには、必要なサポート力、クッション性、牽引力、安定性を提供するよう設計された特定のフットウェアが必要である。このような活動に参加する人が増えるにつれて、アスリート用シューズの需要も高まっている。例えば、Sports & Fitness Industry AssociationとSports Marketing Surveys USAが毎年発表しているState of the Industry Report in 2022によると、2021年にスポーツとフィットネス活動に参加したアメリカ人は約2億3260万人で、2016年以来最多であった。さらに、The Outdoor Participation Trends Survey 2022は、2021年に5870万人のアメリカ人がハイキングをしたと推定している。さらに、オーストラリアスポーツ委員会(ASC)のAusPlay Surveyのデータによると、オーストラリアでスポーツをする女性の55%、子供の67.3%がスポーツ関連の活動に参加している。このように、世界中でスポーツ活動が活発化していることが、市場成長の原動力となっている。さらに、スポーツインフラ施設の増加やフィットネスセンターやジムの増加が、市場成長の新たな機会を生み出している。しかし、環境に対する懸念の高まりと原材料価格の上昇が、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害している。

アスレチックシューズの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、中南米、中東・アフリカなどである。北米は、スポーツや身体活動の増加、ジム会員の増加、スポーツイベントの増加、新しいデザインの開発の増加などの要因により、2022年の市場を支配した。一方、アジア太平洋地域は、スポーツインフラへの投資の増加、スポーツ参加の増加、スポーツイベントの増加などの要因により、最も速い成長を記録すると予測されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
アディダス
アシックス株式会社
フィラ韓国株式会社
アンダーアーマー
ロット・スポルト・イタリアS.p.A
ニューバランス アスレチックス
バンズ
ナイキ
プーマSE
リーボックインターナショナル

市場における最近の動き:
 2023年5月、日本の多国籍スポーツウェアメーカーであるアシックスは、最も快適な安定性ランニングシューズ「GEL-KAYANO」を発表した。このシューズには、ランナーに適応性の高い安定性と、一歩一歩踏み出すたびに比類ない快適さを提供する最先端技術が搭載されていた。
 2022年9月、アシックス株式会社はNovablast 3トレーナーを発表した。幾何学的な折り紙のデザイン、アシックスのテクノロジー、独自のクッショニングが、バネのようなランニング感覚を生み出す。

世界のアスレチックシューズ市場レポート範囲:
 過去データ - 2020 - 2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向
 対象セグメント - タイプ、エンドユーザー、地域
 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

タイプ別
エアロビックシューズ
ランニングシューズ
ウォーキングシューズ
トレッキング&ハイキングシューズ
スポーツシューズ

エンドユーザー別
男性
女性
子供

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Athletic Footwear Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Athletic Footwear Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Athletic Footwear Market, by End-user, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Athletic Footwear Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Athletic Footwear Market Dynamics
3.1. Athletic Footwear Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing sports activities
3.1.1.2. Surge in government investment in sports events
3.1.1.3. Growing health awareness
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Increasing environmental concerns
3.1.2.2. Rising prices of raw materials
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing sports infrastructure facilities
3.1.3.2. Growing number of fitness centres and gyms
Chapter 4. Global Athletic Footwear Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Athletic Footwear Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Athletic Footwear Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Athletic Footwear Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Athletic Footwear Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Aerobic Shoes
5.4.2. Running Shoes
5.4.3. Walking Shoes
5.4.4. Trekking & Hiking Shoes
5.4.5. Sports Shoes
Chapter 6. Global Athletic Footwear Market, by End-user
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Athletic Footwear Market by End-user, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Athletic Footwear Market Estimates & Forecasts by End-user 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Athletic Footwear Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Men
6.4.2. Women
6.4.3. Children
Chapter 7. Global Athletic Footwear Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Athletic Footwear Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Athletic Footwear Market
7.4.1. U.S. Athletic Footwear Market
7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. End-user breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Athletic Footwear Market
7.5. Europe Athletic Footwear Market Snapshot
7.5.1. U.K. Athletic Footwear Market
7.5.2. Germany Athletic Footwear Market
7.5.3. France Athletic Footwear Market
7.5.4. Spain Athletic Footwear Market
7.5.5. Italy Athletic Footwear Market
7.5.6. Rest of Europe Athletic Footwear Market
7.6. Asia-Pacific Athletic Footwear Market Snapshot
7.6.1. China Athletic Footwear Market
7.6.2. India Athletic Footwear Market
7.6.3. Japan Athletic Footwear Market
7.6.4. Australia Athletic Footwear Market
7.6.5. South Korea Athletic Footwear Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Athletic Footwear Market
7.7. Latin America Athletic Footwear Market Snapshot
7.7.1. Brazil Athletic Footwear Market
7.7.2. Mexico Athletic Footwear Market
7.8. Middle East & Africa Athletic Footwear Market
7.8.1. Saudi Arabia Athletic Footwear Market
7.8.2. South Africa Athletic Footwear Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Athletic Footwear Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Adidas AG
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. ASICS Corporation
8.3.3. Fila Korea Co., Ltd.
8.3.4. Under Armour, Inc.
8.3.5. Lotto Sport Italia S.p.A
8.3.6. New Balance Athletics, Inc.
8.3.7. Vans, Inc.
8.3.8. Nike, Inc.
8.3.9. Puma SE
8.3.10. Reebok International Ltd.
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Athletic Footwear Market is valued at approximately USD 127.3 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.9% over the forecast period 2023-2030. Athletic footwear, also known as sports shoes or sneakers, is a type of footwear designed specifically for physical activities and sports. These shoes are engineered to provide comfort, support, stability, and protection to the wearer during various athletic pursuits. The Athletic Footwear market is expanding because of increasing sports activities, a Surge in government investment in sports events and growing health awareness.

As the popularity of sports and physical activities increases, more people engage in various sports, including running, basketball, soccer, tennis, and so on. Each sport requires specific footwear designed to provide the necessary support, cushioning, traction, and stability. As more individuals participate in these activities, the demand for specialized athlete footwear rises. For instance, the Sports & Fitness Industry Association and Sports Marketing Surveys USA's annual State of the Industry Report in 2022, stated that nearly 232.6 million Americans participated in sports and fitness activities in 2021, the most since 2016. Moreover, The Outdoor Participation Trends Survey 2022 estimates that 58.7 million Americans hiked in 2021. Furthermore, according to data from the Australian Sports Commission's (ASC) AusPlay Survey, 55% of women and 67.3% of children who play sports in Australia participate in sports-related activities. Thus, rising sports activities across the world are driving market growth. In addition, increasing sports infrastructure facilities and the growing number of fitness centers and gyms are creating new opportunities for market growth. However, increasing environmental concerns and rising prices of raw materials stifle market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Athletic Footwear Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to factors such as the rising number of sports and physical activities, rising gym membership, rising number of sports events, and increasing development of new designs. Whereas, Asia Pacific is projected to register the fastest growth owing to factors such as increasing investment in sports infrastructure, rising sports participation, and a rising number of sports events in the region.

Major market player included in this report are:
Adidas AG
ASICS Corporation
Fila Korea Co., Ltd.
Under Armour, Inc.
Lotto Sport Italia S.p.A
New Balance Athletics, Inc.
Vans, Inc.
Nike, Inc.
Puma SE
Reebok International Ltd.

Recent Developments in the Market:
 In May 2023, ASICS, a multinational Japanese sportswear manufacturer, unveiled the GEL-KAYANO, the most comfortable stability running shoe. It had state-of-the-art technology to provide runners with adaptable stability and unparalleled comfort with each step.
 In September 2022, Asics Corporation unveiled the Novablast 3 trainers. The shoes' geometric Origami design, Asics technology, and unique cushioning produce a springy running sensation.

Global Athletic Footwear Market Report Scope:
 Historical Data – 2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Type, End-user, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Type:
Aerobic Shoes
Running Shoes
Walking Shoes
Trekking & Hiking Shoes
Sports Shoes

By End-user:
Men
Women
Children

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Athletic Footwear Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Athletic Footwear Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Athletic Footwear Market, by End-user, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Athletic Footwear Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Athletic Footwear Market Dynamics
3.1. Athletic Footwear Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increasing sports activities
3.1.1.2. Surge in government investment in sports events
3.1.1.3. Growing health awareness
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Increasing environmental concerns
3.1.2.2. Rising prices of raw materials
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Increasing sports infrastructure facilities
3.1.3.2. Growing number of fitness centres and gyms
Chapter 4. Global Athletic Footwear Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Athletic Footwear Market, by Type
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Athletic Footwear Market by Type, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Athletic Footwear Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion)
5.4. Athletic Footwear Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Aerobic Shoes
5.4.2. Running Shoes
5.4.3. Walking Shoes
5.4.4. Trekking & Hiking Shoes
5.4.5. Sports Shoes
Chapter 6. Global Athletic Footwear Market, by End-user
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Athletic Footwear Market by End-user, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Athletic Footwear Market Estimates & Forecasts by End-user 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Athletic Footwear Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Men
6.4.2. Women
6.4.3. Children
Chapter 7. Global Athletic Footwear Market, Regional Analysis
7.1. Top Leading Countries
7.2. Top Emerging Countries
7.3. Athletic Footwear Market, Regional Market Snapshot
7.4. North America Athletic Footwear Market
7.4.1. U.S. Athletic Footwear Market
7.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.1.2. End-user breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
7.4.2. Canada Athletic Footwear Market
7.5. Europe Athletic Footwear Market Snapshot
7.5.1. U.K. Athletic Footwear Market
7.5.2. Germany Athletic Footwear Market
7.5.3. France Athletic Footwear Market
7.5.4. Spain Athletic Footwear Market
7.5.5. Italy Athletic Footwear Market
7.5.6. Rest of Europe Athletic Footwear Market
7.6. Asia-Pacific Athletic Footwear Market Snapshot
7.6.1. China Athletic Footwear Market
7.6.2. India Athletic Footwear Market
7.6.3. Japan Athletic Footwear Market
7.6.4. Australia Athletic Footwear Market
7.6.5. South Korea Athletic Footwear Market
7.6.6. Rest of Asia Pacific Athletic Footwear Market
7.7. Latin America Athletic Footwear Market Snapshot
7.7.1. Brazil Athletic Footwear Market
7.7.2. Mexico Athletic Footwear Market
7.8. Middle East & Africa Athletic Footwear Market
7.8.1. Saudi Arabia Athletic Footwear Market
7.8.2. South Africa Athletic Footwear Market
7.8.3. Rest of Middle East & Africa Athletic Footwear Market

Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Adidas AG
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Recent Developments
8.3.2. ASICS Corporation
8.3.3. Fila Korea Co., Ltd.
8.3.4. Under Armour, Inc.
8.3.5. Lotto Sport Italia S.p.A
8.3.6. New Balance Athletics, Inc.
8.3.7. Vans, Inc.
8.3.8. Nike, Inc.
8.3.9. Puma SE
8.3.10. Reebok International Ltd.
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes
9.3. Research Assumption

 

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