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インド近代的小売スペース市場:カテゴリー別(百貨店、アパレル、食品・飲料、エンターテイメント、ホーム&ライフスタイル、ハイパー/スーパーマーケット、エレクトロニクス、時計・宝飾品、パーソナルケア、フットウェア・スポーツウェア、その他)、占有タイプ別(モール、ショッピングストリート)、規模別(0~500平方フィート、501~1000平方フィート、1001~2000平方フィート、2001~3000平方フィート、3000平方フィート以上)、地域別、競合、予測、機会、2020~2030年F.

インド近代的小売スペース市場:カテゴリー別(百貨店、アパレル、食品・飲料、エンターテイメント、ホーム&ライフスタイル、ハイパー/スーパーマーケット、エレクトロニクス、時計・宝飾品、パーソナルケア、フットウェア・スポーツウェア、その他)、占有タイプ別(モール、ショッピングストリート)、規模別(0~500平方フィート、501~1000平方フィート、1001~2000平方フィート、2001~3000平方フィート、3000平方フィート以上)、地域別、競合、予測、機会、2020~2030年F.


India Modern Retail Space Market By Category (Departmental Stores, Apparel, Food & Beverages, Entertainment, Home & Lifestyle, Hyper/Supermarkets, Electronics, Watches & Jewelry, Personal Care, Footwear & Sportswear, Others), By Occupancy Type (Malls, Shopping streets), By Size (0-500 sq. ft., 501-1000 sq. ft., 1001-2000 sq. ft., 2001-3000 sq. ft., Above 3000 sq. ft.), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F

インドの近代的小売スペース市場は、2024年には6億7,536万平方フィートとなり、予測期間中の年平均成長率は6.5%で、2030年には9億8,434万平方フィートに達すると予測される。インドの近代的小売スペース市場は、... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年3月24日 US$3,500
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PDF:2営業日程度 72 英語

 

サマリー

インドの近代的小売スペース市場は、2024年には6億7,536万平方フィートとなり、予測期間中の年平均成長率は6.5%で、2030年には9億8,434万平方フィートに達すると予測される。インドの近代的小売スペース市場は、都市化の進展、可処分所得の増加、消費者の嗜好の進化、小売業務の急速なデジタル化などを背景に、力強い成長を遂げている。市場は、百貨店、アパレル、食品・飲料、エンターテインメント、ホーム&ライフスタイル、ハイパー/スーパーマーケット、エレクトロニクス、時計・宝飾品、パーソナルケア、フットウェア&スポーツウェア、その他など様々なカテゴリーに区分され、消費者の多様なニーズに対応している。入居タイプは、モールとショッピングストリートに分類され、モールは、組織化された小売体験と統合された娯楽施設を好むため、大幅な拡大を目撃している。小売スペースはさらに規模別に区分され、小型店(0~500平方フィート)から3000平方フィートを超える大型旗艦店まであり、中型店(1001~2000平方フィート)は費用対効果と運営効率の高さから人気を集めている。
主な市場牽引要因
都市化と可処分所得の増加
インドの近代的小売スペースの拡大を促す最も重要な要因のひとつは、可処分所得の着実な増加に伴う急速な都市化である。インドの都市人口は2030年までに6億人に達すると予測されており、大都市や新興都市における組織化された小売スペースに対する需要は加速している。中産階級の消費者層の拡大と共働き世帯の増加により、 ライフスタイル、アパレル、エレクトロニクス、パーソナル ケア製品への支出は拡大し、近代的な小売インフラへの 需要はさらに高まっている。さらに、消費者のブランド志向が高まり、ショッピングモール、ハイパーマーケット、高級ブランドアウトレットなど、組織化された小売体験への嗜好が高まっている。この変化は、特にアパレル、フットウェア、電化製品、パーソナルケアなどのカテゴリーで顕著であり、ブランド小売業態が人気を集めている。世界的な小売チェーンやプレミアムブランドの インドへの進出は、消費者が高品質な商品と個人に合わせた ショッピング体験を求める中、この傾向をさらに強めている。経済成長とインフラ整備が小売企業の大都市以 外への進出を後押ししているため、Tier-2 や Tier-3 の都市も主要市場として台頭している。交通の利便性が向上し、購買力が高まり、消費 パターンが変化する中、ラクナウ、コインバトール、 インドール、チャンディーガルなどの都市では、地域モ ールや路面店の小売業態が目立つようになっており、 小売スペース拡大の新たな機会となっている。
主な市場課題
高い賃貸料と運営費
インドで近代的な小売スペースが拡大する上で最も大きな障壁となっているのが、特に大都市圏における商業施設の賃貸コストの高さである。ムンバイ、デリー-NCR、ベンガルールといった都市の一等地の商業施設は、法外な賃貸料を要求し、小売業者の営業経費のかなりの部分を占めることも少なくない。不動産コストの増加は、維持費、固定資産税、光熱 費と相まって、小売業者、特に薄利多売の小売業者に計り知れ ない財務的負担を強いている。好まれている小売業態であるモールやショッピングセンターは、レベニューシェアモデルや固定賃料を課しており、ブランドが長期的な収益性を維持することを困難にしている。さらに、経済情勢の変動やインフレは、人件費、在庫管理、サプライチェーン・ロジスティクスなどの運営コストに影響を与える。中小規模の小売企業にとって、このような環境下で収益性を維持することは困難であり、多くの場合、より安価なハイストリートへの移転や、顧客体験に影響を与えかねないコスト削減策の採用を余儀なくされる。
主要市場トレンド
体験型小売とコンセプト・ストア
Eコマースとの競争が激化する中、実店舗型小売企業は、顧客とのエンゲージメントを高めるため、体験型リテールに注力している。今日の消費者が求めているのは、単なるトランザクショナルなショッピング体験ではなく、オンライン・プラットフォームでは提供できないような、没入感のある、インタラクティブでパーソナライズされた体験なのだ。そのため、コンセプト・ストア、フラッグシップ・ショールーム、そして単なる販売ではなくエンゲージメントを重視したテーマ型小売環境が台頭している。特にファッション、ビューティー、エレクトロニクスなどのカテゴリーでは、インタラクティブ・ディスプレイ、VR/AR試着、ライブ商品デモンストレーションなどの体験型要素を店舗に取り入れるケースが増えている。ナイキ(Nike)、タニスク(Tanishq)、アップル(Apple)などのブランドは、すでにユニークなデザイン美学と顧客交流ゾーンを備えた旗艦店を導入している。リテール・エンターテインメント(小売+エンタテインメ ント)は勢いを増しており、モールは、アーケード、エスケープ ルーム、体験型フードコートなどを統合し、集客を図っ ている。フェニックス・マーケットシティ(Phoenix Marketcity)やセレクト・シティウォーク(Select Citywalk)のようなショッピングセンターでは、文化的・ライフスタイル的なイベントを取り入れ、来店客を飽きさせない工夫をしている。 顧客がカウンセリングを予約したり、商品をカスタマイズしたり、専門のスタイリストに相談したりできるような、パーソナライズされたショッピング体験は、プレミアム・リテールにおける重要な差別化要因になりつつある。ブランドが顧客とのエンゲージメントを重視するようになるにつれ、体験主導型のリテール・スペースはさらに拡大し、実店舗のあり方を再構築していくと予想される。
主要市場プレイヤー
- トレント・リミテッド
- Vマート・リテール・リミテッド
- リライアンス・インダストリーズ・リミテッド
- アディティヤ・ビルラ・ファッション&リテール
- アベニュー・スーパーマート
- タイタン
- V2 リテール
- レイモンド社
- フューチャー・リテール・グループ
- スペンサーリテール
レポートの範囲
本レポートでは、インドの近代的小売スペース市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています:
- インドの近代的小売スペース市場:カテゴリー別
o 百貨店
o アパレル
o 食品・飲料
o エンターテインメント
o ホーム&ライフスタイル
o ハイパー/スーパーマーケット
o エレクトロニクス
o 時計・宝飾品
o パーソナルケア
o シューズ&スポーツウェア
o その他
- インドの近代的小売スペース市場:入居タイプ別
o モール
o ショッピングストリート
- インドの近代的小売スペース市場:規模別
o 0~500平方フィート
o 501~1000 平方フィート
o 1001~2000平方フィート
o 2001~3000平方フィート
o 3000平方フィート以上
- インドの近代的小売スペース市場、地域別
o 北部
o 南部

西
競合状況
企業プロフィール:インドの近代的な小売スペース市場における主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データを用いて、インドの近代的な小売スペース市場レポートを作成し、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

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目次

1.はじめに
1.1.市場概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.お客様の声
4.1.購入を決定する要因
4.2.購入後に直面した課題
4.3.ブランド認知度
5.インドの近代的小売スペース市場の展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.カテゴリー別市場シェア分析(百貨店、アパレル、食品・飲料、エンターテインメント、ホーム&ライフスタイル、ハイパー/スーパーマーケット、エレクトロニクス、時計・宝飾品、パーソナルケア、フットウェア・スポーツウェア、その他)
5.2.2.入居タイプ別市場シェア分析(モール、ショッピングストリート)
5.2.3.規模別市場シェア分析(0~500平方フィート、501~1000平方フィート、1001~2000平方フィート、2001~3000平方フィート、3000平方フィート以上)
5.2.4.地域別市場シェア分析
5.2.4.1.北部市場シェア分析
5.2.4.2.南部市場シェア分析
5.2.4.3.東部市場シェア分析
5.2.4.4.西市場シェア分析
5.2.5.上位5社別市場シェア分析、その他(2024年)
5.3.インドの近代的小売スペース市場マッピングと機会評価
5.3.1.カテゴリー別市場マッピングと機会評価
5.3.2.入居タイプ別市場マッピングと機会評価
5.3.3.規模別市場マッピングと機会評価
5.3.4.地域別市場マッピングと機会評価
6.インドモール市場の展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.カテゴリー別市場シェア分析
6.2.2.サイズ別市場シェア分析
7.インドのショッピングストリート市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.カテゴリー別市場シェア分析
7.2.2.サイズ別市場シェア分析
8.市場ダイナミクス
8.1.推進要因
8.2.課題
9.市場動向
10.SWOT分析
10.1.強み
10.2.弱み
10.3.機会
10.4.脅威
11.インド経済プロフィール
12.政策と規制
13.競争環境
13.1.企業プロフィール
13.1.1.トレント・リミテッド
13.1.1.1.会社詳細
13.1.1.2.製品とサービス
13.1.1.3.財務(入手可能な限り)
13.1.1.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
13.1.1.5.最近の動向
13.1.1.6.主要経営陣
13.1.2.Vマート・リテール・リミテッド
13.1.2.1.会社概要
13.1.2.2.製品とサービス
13.1.2.3.財務(入手可能な限り)
13.1.2.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
13.1.2.5.最近の動向
13.1.2.6.主要経営陣
13.1.3.リライアンス・インダストリーズ社 .
13.1.3.1.会社概要
13.1.3.2.製品とサービス
13.1.3.3.財務(入手可能な限り)
13.1.3.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
13.1.3.5.最近の動向
13.1.3.6.主要経営陣
13.1.4.アディティヤ・ビルラ・ファッション&リテール
13.1.4.1.会社概要
13.1.4.2.製品とサービス
13.1.4.3.財務(入手可能な限り)
13.1.4.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
13.1.4.5.最近の動向
13.1.4.6.主要経営陣
13.1.5.アベニュースーパーマート
13.1.5.1.会社概要
13.1.5.2.製品とサービス
13.1.5.3.財務(入手可能な限り)
13.1.5.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
13.1.5.5.最近の動向
13.1.5.6.主要経営陣
13.1.6.タイタン
13.1.6.1.会社概要
13.1.6.2.製品とサービス
13.1.6.3.財務(入手可能な限り)
13.1.6.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
13.1.6.5.最近の動向
13.1.6.6.主要経営陣
13.1.7.V2リテール
13.1.7.1.会社詳細
13.1.7.2.製品とサービス
13.1.7.3.財務(入手可能な限り)
13.1.7.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
13.1.7.5.最近の動向
13.1.7.6.主要経営陣
13.1.8.レイモンド社 .
13.1.8.1.会社概要
13.1.8.2.製品とサービス
13.1.8.3.財務(入手可能な限り)
13.1.8.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
13.1.8.5.最近の動向
13.1.8.6.主要経営陣
13.1.9.未来小売グループ
13.1.9.1.会社の詳細
13.1.9.2.製品とサービス
13.1.9.3.財務(入手可能な限り)
13.1.9.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
13.1.9.5.最近の動向
13.1.9.6.主要経営陣
13.1.10.スペンサー・リテール
13.1.10.1.会社概要
13.1.10.2.製品とサービス
13.1.10.3.財務(入手可能な限り)
13.1.10.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
13.1.10.5.最近の動向
13.1.10.6.主要経営陣
14.戦略的提言
14.1.重点分野
14.1.1.目標カテゴリー
14.1.2.ターゲット・サイズ
14.1.3.対象地域
15.会社概要・免責事項

 

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Summary

India Modern Retail Space Market was stood at 675.36 Million Sq. ft. in 2024 and is expected to reach 984.34 Million Sq. ft. by 2030 with a CAGR of 6.5% during the forecast period. India’s modern retail space market is experiencing robust growth, driven by increasing urbanization, rising disposable incomes, evolving consumer preferences, and rapid digitalization in retail operations. The market is segmented into various categories, including departmental stores, apparel, food & beverages, entertainment, home & lifestyle, hyper/supermarkets, electronics, watches & Jewelry, personal care, footwear & sportswear, and others, catering to the diverse needs of consumers. Occupancy type is classified into malls and shopping streets, with malls witnessing significant expansion due to the preference for organized retail experiences and integrated entertainment facilities. The retail space is further segmented by size, ranging from small stores (0-500 sq. ft.) to large flagship stores exceeding 3000 sq. ft., with mid-sized stores (1001-2000 sq. ft.) gaining traction due to their cost-effectiveness and operational efficiency.
Key Market Drivers
Urbanization and Rising Disposable Incomes
One of the most significant factors driving the expansion of India’s modern retail space is rapid urbanization, accompanied by a steady increase in disposable incomes. With India’s urban population projected to reach 600 million by 2030, the demand for organized retail spaces in metropolitan and emerging cities is accelerating. The growing middle-class consumer base and the rise in dual-income households have increased discretionary spending on lifestyle, apparel, electronics, and personal care products, further fuelling demand for modern retail infrastructure. Additionally, as consumers become more aspirational and brand-conscious, there is an increasing preference for organized retail experiences, including shopping malls, hypermarkets, and exclusive brand outlets. This shift is particularly evident in categories such as apparel, footwear, electronics, and personal care, where branded retail formats are gaining popularity. The penetration of global retail chains and premium brands into India further strengthens this trend, as consumers seek high-quality products and personalized shopping experiences. Tier-2 and Tier-3 cities are also emerging as key markets, as economic growth and infrastructure development encourage retailers to expand beyond metro cities. With improving connectivity, rising purchasing power, and changing consumption patterns, regional malls and high-street retail formats are becoming prominent in cities like Lucknow, Coimbatore, Indore, and Chandigarh, presenting new opportunities for retail space expansion.
Key Market Challenges
High Rental Costs and Operational Expenses
One of the most significant barriers to the expansion of modern retail spaces in India is the high rental cost of commercial properties, particularly in metropolitan areas. Prime retail locations in cities like Mumbai, Delhi-NCR, and Bengaluru demand exorbitant lease rates, often accounting for a substantial portion of a retailer’s operating expenses. The increasing real estate costs, coupled with maintenance charges, property taxes, and utility expenses, put immense financial pressure on retailers, particularly those operating on thin profit margins. Malls and shopping centres, which are the preferred retail formats, also impose revenue-sharing models and fixed rental commitments, making it challenging for brands to sustain long-term profitability. Additionally, fluctuating economic conditions and inflation impact operational costs, including labor wages, inventory management, and supply chain logistics. For small and mid-sized retailers, sustaining profitability in such an environment becomes difficult, often forcing them to relocate to less expensive high-street locations or adopt cost-cutting measures that may affect customer experience.
Key Market Trends
Experiential Retail and Concept Stores
With growing competition from e-commerce, brick-and-mortar retailers are focusing on experiential retail to enhance customer engagement. Today’s consumers seek more than just a transactional shopping experience—they want immersive, interactive, and personalized experiences that online platforms cannot offer. This has led to the rise of concept stores, flagship showrooms, and themed retail environments that emphasize engagement rather than just sales. Experiential elements such as interactive displays, VR/AR try-ons, and live product demonstrations are increasingly being incorporated into stores, particularly in categories like fashion, beauty, and electronics. Brands like Nike, Tanishq, and Apple have already introduced flagship stores with unique design aesthetics and customer interaction zones. Retailtainment (retail + entertainment) is gaining momentum, with malls integrating arcades, escape rooms, and experiential food courts to attract footfall. Shopping centers like Phoenix Marketcity and Select Citywalk are incorporating cultural and lifestyle events to keep visitors engaged Personalized shopping experiences, where customers can book consultations, customize products, and engage with expert stylists, are becoming a key differentiator in premium retail.As brands increasingly focus on customer engagement, experience-driven retail spaces are expected to expand further, reshaping how physical stores operate.
Key Market Players
• Trent Limited
• V-Mart Retail Limited
• Reliance Industries Limited
• Aditya Birla Fashion and Retail
• Avenue Supermart Ltd.
• Titan
• V2 Retail
• Raymond Ltd
• The Future Retail Group
• Spencer Retail
Report Scope:
In this report, the India modern retail space market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Modern Retail Space Market, By Category:
o Departmental Stores
o Apparel
o Food & Beverages
o Entertainment
o Home & Lifestyle
o Hyper/Supermarkets
o Electronics
o Watches & Jewelry
o Personal Care
o Footwear & Sportswear
o Others
• India Modern Retail Space Market, By Occupancy Type:
o Malls
o Shopping streets
• India Modern Retail Space Market, By Size:
o 0-500 sq. ft.
o 501-1000 sq. ft.
o 1001-2000 sq. ft.
o 2001-3000 sq. ft.
o Above 3000 sq. ft.
• India Modern Retail Space Market, By Region:
o North
o South
o East
o West
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the India modern retail space market.
Available Customizations:
India modern retail space market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer
4.1. Factors Influencing Availing Decision
4.2. Challenged Faced Post Purchased
4.3. Brand Awareness
5. India Modern Retail Space Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Category Market Share Analysis (Departmental Stores, Apparel, Food & Beverages, Entertainment, Home & Lifestyle, Hyper/Supermarkets, Electronics, Watches & Jewelry, Personal Care, Footwear & Sportswear, Others)
5.2.2. By Occupancy Type Market Share Analysis (Malls, Shopping streets)
5.2.3. By Size Market Share Analysis (0-500 sq. ft., 501-1000 sq. ft., 1001-2000 sq. ft., 2001-3000 sq. ft., Above 3000 sq. ft.)
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. North Market Share Analysis
5.2.4.2. South Market Share Analysis
5.2.4.3. East Market Share Analysis
5.2.4.4. West Market Share Analysis
5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2024)
5.3. India Modern Retail Space Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Category Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Occupancy Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Size Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Mall Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Category Market Share Analysis
6.2.2. By Size Market Share Analysis
7. India Shopping Streets Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Category Market Share Analysis
7.2.2. By Size Market Share Analysis
8. Market Dynamics
8.1. Drivers
8.2. Challenges
9. Market Trends & Developments
10. SWOT Analysis
10.1. Strength
10.2. Weakness
10.3. Opportunity
10.4. Threat
11. India Economic Profile
12. Policy and Regulatory Landscape
13. Competitive Landscape
13.1. Company Profiles
13.1.1. Trent Limited.
13.1.1.1. Company Details
13.1.1.2. Products & Services
13.1.1.3. Financials (As Per Availability)
13.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.1.5. Recent Developments
13.1.1.6. Key Management Personnel
13.1.2. V-Mart Retail Limited.
13.1.2.1. Company Details
13.1.2.2. Products & Services
13.1.2.3. Financials (As Per Availability)
13.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.2.5. Recent Developments
13.1.2.6. Key Management Personnel
13.1.3. Reliance Industries Limited .
13.1.3.1. Company Details
13.1.3.2. Products & Services
13.1.3.3. Financials (As Per Availability)
13.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.3.5. Recent Developments
13.1.3.6. Key Management Personnel
13.1.4. Aditya Birla Fashion and Retail.
13.1.4.1. Company Details
13.1.4.2. Products & Services
13.1.4.3. Financials (As Per Availability)
13.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.4.5. Recent Developments
13.1.4.6. Key Management Personnel
13.1.5. Avenue Supermart Ltd.
13.1.5.1. Company Details
13.1.5.2. Products & Services
13.1.5.3. Financials (As Per Availability)
13.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.5.5. Recent Developments
13.1.5.6. Key Management Personnel
13.1.6. Titan.
13.1.6.1. Company Details
13.1.6.2. Products & Services
13.1.6.3. Financials (As Per Availability)
13.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.6.5. Recent Developments
13.1.6.6. Key Management Personnel
13.1.7. V2 Retail.
13.1.7.1. Company Details
13.1.7.2. Products & Services
13.1.7.3. Financials (As Per Availability)
13.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.7.5. Recent Developments
13.1.7.6. Key Management Personnel
13.1.8. Raymond Ltd .
13.1.8.1. Company Details
13.1.8.2. Products & Services
13.1.8.3. Financials (As Per Availability)
13.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.8.5. Recent Developments
13.1.8.6. Key Management Personnel
13.1.9. The Future Retail Group.
13.1.9.1. Company Details
13.1.9.2. Products & Services
13.1.9.3. Financials (As Per Availability)
13.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.9.5. Recent Developments
13.1.9.6. Key Management Personnel
13.1.10. Spencer Retail.
13.1.10.1. Company Details
13.1.10.2. Products & Services
13.1.10.3. Financials (As Per Availability)
13.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
13.1.10.5. Recent Developments
13.1.10.6. Key Management Personnel
14. Strategic Recommendations
14.1. Key Focus Areas
14.1.1. Target Category
14.1.2. Target Size
14.1.3. Target Region
15. About Us & Disclaimer

 

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よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



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2025/03/31 10:26

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