ゲームタイプ別(ロールプレイングゲーム、オープンワールドゲーム、コレクティブルゲーム)、プラットフォーム別(ETH、BNBチェーン、ポリゴン、その他)、デバイス別(Android、Web、IOS、その他)、地域別分析、ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場規模調査・予測、2023年~2030年Global Blockchain in Gaming Market Size Study & Forecast, by Game Type (Role Playing Games, Open World Games, Collectible Games), by Platform (ETH, BNB Chain, Polygon, Others), by Device (Android, Web, IOS, Others), and Regional Analysis, 2023-2030 ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場は、2022年に約48億3000万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて68.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ゲームにおけるブロックチェー... もっと見る
サマリーゲームにおけるブロックチェーンの世界市場は、2022年に約48億3000万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて68.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。ゲームにおけるブロックチェーンとは、ゲームプレイ、取引、ゲーム内資産の所有権を改善するために、ゲーム業界でブロックチェーン技術を使用することを指します。ブロックチェーンは分散型の分散台帳技術であり、ゲーム業界にいくつかの革新的な機能をもたらし、従来のゲーム体験を一変させる。暗号通貨がゲームのエコシステムに統合されつつあることで、シームレスで安全、かつ追跡可能なゲーム内取引が可能になります。ブロックチェーン上でNon-Fungible Tokens(NFT)の利用が拡大し、セキュリティと透明性が向上していることが、世界的な市場需要を促進している主な推進要因となっています。さらに、インターネットとモバイルの普及により、市場は大きな成長を遂げている。インターネットとモバイル利用の大幅な増加は、市場拡大にプラスに寄与している。この急増によりユーザーベースが拡大し、さまざまなオンライン・プラットフォームへのアクセスが容易になる。インターネットとモバイルの高い普及率によって生み出される広範なアクセシビリティは、ブロックチェーンベースのゲームにとって特に有利であり、より幅広い視聴者がこの技術に積極的に参加し、関与することを可能にする。国際電気通信連合によると、世界のインターネットユーザー数は2012年に約24億人でしたが、この数は一貫して8.24%の割合で増加しており、2022年には約53億人に達します。モバイルデバイスは、ブロックチェーンウォレットを統合するための便利なプラットフォームとして機能する。ユーザーはモバイル機器から直接、デジタル資産、暗号通貨、NFTを簡単に管理でき、シームレスなユーザー体験を育むことができます。このように、前述の要因が推定期間中のゲームにおけるブロックチェーン市場の成長を後押ししています。さらに、技術的進歩への投資の増加、仮想資産に対する需要の増加、Play-to-Earnへの関心の高まりは、予測期間中に様々な有利な機会をもたらします。しかし、ブロックチェーンやNFT技術に対する認知度が限定的であることや、ブロックチェーンゲームのプレイに伴う初期投資や複雑さが、2023年から2030年の予測期間を通じて市場成長の課題となっています。 ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場調査において考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカです。アジア太平洋地域は、インターネットとモバイルアクセスの普及と相まって、暗号通貨への傾斜が高まっているため、2022年の市場を支配した。アジア太平洋地域では、消費者と投資家の双方から暗号通貨への関心が高まっており、暗号通貨市場への関与が高まっている。この傾向は、暗号通貨とデジタル資産を活用する分野であるブロックチェーンゲーミングの成長の舞台となっている。例えば、Asia Blockchain Gaming Alliance (ABGA)は、ゲーム業界におけるブロックチェーン技術の発展を目指す非営利団体である。2023年1月、ABGAはゲーム開発者や企業の発展を促進することを目的とした4,500万米ドルのエコファンドを導入した。このイニシアチブは、ブロックチェーンゲーム分野におけるイノベーションと開発をさらに刺激する態勢を整えている。一方、北米は予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されている。ブロックチェーン技術や暗号通貨に対する支持的な規制の状況は、ブロックチェーンゲームプラットフォームの作成と進歩を促進し、地域全体の市場需要を大幅に推進しています。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです: Dapper Labs, Inc. スカイメイビス スプリンターランズ アニモカ・ブランズ・コーポレーション・リミテッド イミュータブル Uplandme, Inc. イルビウム 株式会社マイカル ロコゲームスタジオ 有限会社オートノマスワールド 市場における最近の動き 2022年10月、Cool Cats GroupはAnimoca Brandsからの戦略的投資を発表した。この協業を通じて、Animoca BrandsはCool Catsが世界的に著名なNon-Fungible Token(NFT)ブランドとしての地位を確立するのを支援する上で重要な役割を果たす。 2022年8月、SplinterlandsはMLSPAとの提携を発表した。このパートナーシップは、Play-to-Earn(P2E)モデルに従ったブロックチェーンベースのサッカーゲームを共同で作成し、推進することを目的としている。 2022年8月、DacocoのプロジェクトであるAlien WorldsはZilliqaとの協力関係を確立した。このコラボレーションでは、Alien WorldsをZilliqaと統合して新機能を導入し、ZilliqaのeSportsパートナーシップを通じて対戦型ゲームとブロックチェーンゲームの領域を橋渡しする。 ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場レポートスコープ: 過去データ - 2020年 - 2021年 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023年〜2030年 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - ゲームタイプ、プラットフォーム、デバイス、地域 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東およびアフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: ゲームタイプ別 ロールプレイングゲーム オープンワールドゲーム コレクションゲーム プラットフォーム別 ETH BNBチェーン ポリゴン その他 デバイス別 アンドロイド ウェブ IOS その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Blockchain in Gaming Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Blockchain in Gaming Market, by Game Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Blockchain in Gaming Market, by Platform, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Blockchain in Gaming Market, by Device, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Blockchain in Gaming Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Blockchain in Gaming Market Dynamics 3.1. Blockchain in Gaming Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing integration of cryptocurrencies within gaming ecosystems 3.1.1.2. High internet and mobile penetration 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Limited awareness of blockchain and NFT technologies 3.1.2.2. Initial investments and complexity associated with playing blockchain games 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising interest in Play-to-Earn 3.1.3.2. Increasing demand for virtual assets Chapter 4. Global Blockchain in Gaming Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Blockchain in Gaming Market, by Game Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Blockchain in Gaming Market by Game Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Blockchain in Gaming Market Estimates & Forecasts by Game Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Blockchain in Gaming Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Role Playing Games 5.4.2. Open World Games 5.4.3. Collectible Games Chapter 6. Global Blockchain in Gaming Market, by Platform 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Blockchain in Gaming Market by Platform, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Blockchain in Gaming Market Estimates & Forecasts by Platform 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Blockchain in Gaming Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. ETH 6.4.2. BNB Chain 6.4.3. Polygon 6.4.4. Others Chapter 7. Global Blockchain in Gaming Market, by Device 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Blockchain in Gaming Market by Device, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Blockchain in Gaming Market Estimates & Forecasts by Device 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Blockchain in Gaming Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Android 7.4.2. Web 7.4.3. IOS 7.4.4. Others Chapter 8. Global Blockchain in Gaming Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Blockchain in Gaming Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Blockchain in Gaming Market 8.4.1. U.S. Blockchain in Gaming Market 8.4.1.1. Game Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Platform breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Device breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Blockchain in Gaming Market 8.5. Europe Blockchain in Gaming Market Snapshot 8.5.1. U.K. Blockchain in Gaming Market 8.5.2. Germany Blockchain in Gaming Market 8.5.3. France Blockchain in Gaming Market 8.5.4. Spain Blockchain in Gaming Market 8.5.5. Italy Blockchain in Gaming Market 8.5.6. Rest of Europe Blockchain in Gaming Market 8.6. Asia-Pacific Blockchain in Gaming Market Snapshot 8.6.1. China Blockchain in Gaming Market 8.6.2. India Blockchain in Gaming Market 8.6.3. Japan Blockchain in Gaming Market 8.6.4. Australia Blockchain in Gaming Market 8.6.5. South Korea Blockchain in Gaming Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Blockchain in Gaming Market 8.7. Latin America Blockchain in Gaming Market Snapshot 8.7.1. Brazil Blockchain in Gaming Market 8.7.2. Mexico Blockchain in Gaming Market 8.8. Middle East & Africa Blockchain in Gaming Market 8.8.1. Saudi Arabia Blockchain in Gaming Market 8.8.2. South Africa Blockchain in Gaming Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Blockchain in Gaming Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Dapper Labs, Inc. 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Sky Mavis 9.3.3. Splinterlands 9.3.4. Animoca Brands Corporation Limited 9.3.5. Immutable 9.3.6. Uplandme, Inc. 9.3.7. Illuvium 9.3.8. Mythical Inc. 9.3.9. ROKO GAME STUDIOS 9.3.10. Autonomous Worlds Ltd. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Blockchain in Gaming Market is valued at approximately USD 4.83 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 68.3% over the forecast period 2023-2030. Blockchain in gaming refers to the use of blockchain technology in the gaming industry to improve gameplay, transactions, and in-game asset ownership. Blockchain is a decentralized and distributed ledger technology, that brings several innovative features to the gaming landscape, transforming the traditional gaming experience. The rising integration of cryptocurrencies within gaming ecosystems enables seamless, secure, and traceable in-game transactions. The growing use of Non-Fungible Tokens (NFTs) on the blockchain, coupled with increasing enhanced security and transparency are the key driving factors that are fostering the market demand globally. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Blockchain in Gaming Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Blockchain in Gaming Market, by Game Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Blockchain in Gaming Market, by Platform, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Blockchain in Gaming Market, by Device, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Blockchain in Gaming Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Blockchain in Gaming Market Dynamics 3.1. Blockchain in Gaming Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing integration of cryptocurrencies within gaming ecosystems 3.1.1.2. High internet and mobile penetration 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Limited awareness of blockchain and NFT technologies 3.1.2.2. Initial investments and complexity associated with playing blockchain games 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising interest in Play-to-Earn 3.1.3.2. Increasing demand for virtual assets Chapter 4. Global Blockchain in Gaming Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Blockchain in Gaming Market, by Game Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Blockchain in Gaming Market by Game Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Blockchain in Gaming Market Estimates & Forecasts by Game Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Blockchain in Gaming Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Role Playing Games 5.4.2. Open World Games 5.4.3. Collectible Games Chapter 6. Global Blockchain in Gaming Market, by Platform 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Blockchain in Gaming Market by Platform, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Blockchain in Gaming Market Estimates & Forecasts by Platform 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Blockchain in Gaming Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. ETH 6.4.2. BNB Chain 6.4.3. Polygon 6.4.4. Others Chapter 7. Global Blockchain in Gaming Market, by Device 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Blockchain in Gaming Market by Device, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Blockchain in Gaming Market Estimates & Forecasts by Device 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Blockchain in Gaming Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Android 7.4.2. Web 7.4.3. IOS 7.4.4. Others Chapter 8. Global Blockchain in Gaming Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Blockchain in Gaming Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Blockchain in Gaming Market 8.4.1. U.S. Blockchain in Gaming Market 8.4.1.1. Game Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Platform breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Device breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Blockchain in Gaming Market 8.5. Europe Blockchain in Gaming Market Snapshot 8.5.1. U.K. Blockchain in Gaming Market 8.5.2. Germany Blockchain in Gaming Market 8.5.3. France Blockchain in Gaming Market 8.5.4. Spain Blockchain in Gaming Market 8.5.5. Italy Blockchain in Gaming Market 8.5.6. Rest of Europe Blockchain in Gaming Market 8.6. Asia-Pacific Blockchain in Gaming Market Snapshot 8.6.1. China Blockchain in Gaming Market 8.6.2. India Blockchain in Gaming Market 8.6.3. Japan Blockchain in Gaming Market 8.6.4. Australia Blockchain in Gaming Market 8.6.5. South Korea Blockchain in Gaming Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Blockchain in Gaming Market 8.7. Latin America Blockchain in Gaming Market Snapshot 8.7.1. Brazil Blockchain in Gaming Market 8.7.2. Mexico Blockchain in Gaming Market 8.8. Middle East & Africa Blockchain in Gaming Market 8.8.1. Saudi Arabia Blockchain in Gaming Market 8.8.2. South Africa Blockchain in Gaming Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Blockchain in Gaming Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Dapper Labs, Inc. 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Sky Mavis 9.3.3. Splinterlands 9.3.4. Animoca Brands Corporation Limited 9.3.5. Immutable 9.3.6. Uplandme, Inc. 9.3.7. Illuvium 9.3.8. Mythical Inc. 9.3.9. ROKO GAME STUDIOS 9.3.10. Autonomous Worlds Ltd. Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
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