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ヨガの世界市場規模予測:提供形態別(オンラインヨガコース、オフラインヨガコース、ヨガ認定トレーニングプログラム、その他)、エンドユース別(男性、女性)、年齢層別(18歳未満、18~29歳、30~50歳、50歳以上)、地域別分析、2023~2030年


Global Yoga Market Size study Forecast, by Delivery Mode (Online Yoga Course, Offline Yoga Course, Yoga Accreditation Training Programs, Others), by End Use (Male, Female), by Age Group (Below 18 Years, 18-29 Years, 30-50 Years, Above 50 Years)and Regional Analysis, 2023-2030

世界のヨガ市場は2022年に約1038.6億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ヨガは様々な期待に応えるダイナミックなエクササイズである。呼吸法、瞑想... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年2月20日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

世界のヨガ市場は2022年に約1038.6億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には5.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。ヨガは様々な期待に応えるダイナミックなエクササイズである。呼吸法、瞑想、ヨガのアーサナを通じて、肉体的、精神的、霊的な恩恵をもたらす。ヨガ市場は、人々の可処分所得の増加や、学生、社会人、スポーツ選手などの精神的ストレスの増加などの要因により拡大している。ヨガには、精神的ストレスや不安の解消に役立つ様々なアーサナや呼吸法が含まれる。COVID-19以降、世界のヨガ市場は急速なペースで成長し始めた。

ヨガアライアンスが2022年に実施した最近の調査によると、全米人口のほぼ10%にあたる3840万人以上のアメリカ人が定期的にヨガの練習に取り組んでいる。さらに、先進国だけでなく新興国でも可処分所得が増加しているため、人々は心身の健康に多額の投資をすることができる。それゆえ、ヨガのコースやワークショップ、アクセサリーにより多くのお金が費やされている。2023年9月、ヨガと瞑想のレッスンを提供するインドのYogi on Travel社は、従業員の幸福度を高めるために企業向けヨガ・セッションを開始した。このような取り組みは、働くスタッフの幸福と活力を高めたいと考えている企業の要望に合わせたものである。これに加えて、オンラインヨガプラットフォームへのシフトが進む中、テクノロジーとイノベーションもヨガ市場の成長に大きな役割を果たしている。これに伴い、健康とウェルネスに対する関心が高まっていることが、ヨガ市場の成長の主な要因と考えられている。しかし、ヨガ・トレーニングの高額な費用と様々な代替手段の利用可能性が、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなっている。

ヨガの世界市場調査で考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカなどである。アジア太平洋地域は、多様で広範な消費者基盤や人々の可処分所得の増加などの要因により、市場を支配している。北米は、人々の健康への関心の高まり、精神的ストレスや不安の増加、ワークライフバランスの悪化、睡眠障害、その他の障害などの要因により、予測期間中に大きく成長すると予想される。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
コアパワーヨガ
オナーヨガ
ピュア・ヨガ
グローデジタル
ヨガワン
ヨガシックス
ヨガポッド
モアヨガ
パワーヨガ・カナダ
Flyogi LLC

市場における最近の動き
 2023年1月、コアパワーヨガは、代謝を向上させる有酸素運動、ダイナミックなウォームアップ、コア・ワークアウト、活性化する呼吸法、サバーサナを含むウェイト・サーキットを使い、特定の筋肉群に焦点を当てた45分間の高強度筋力トレーニング・プログラム、コアパワー・ストレングスXを発表した。
 2022年11月、米国を拠点とするヨガスタジオのY7は、オランダを拠点とする音楽・エンターテインメント企業のユニバーサル・ミュージック・グループと協業し、定額制またはオムニチャネルの会員制でアクセスできる音楽主導のオンラインヨガレッスンのプラットフォームを提供することを宣言した。

世界のヨガ市場レポート範囲:
 過去データ -2020 -2021
 推計基準年 - 2022年
 予測期間 - 2023-2030
 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
 対象セグメント - 配達形態、最終用途、年齢層、地域
 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ
 カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

配信モード別
オンラインヨガコース
オフラインヨガコース
ヨガ認定トレーニングプログラム
その他

最終用途別
男性
女性

年齢層別
18歳以下
18-29歳
30~50歳
50歳以上

地域別

北米
米国
カナダ

ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

アジア太平洋
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
RoAPAC

ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ

中東・アフリカ
サウジアラビア
南アフリカ
その他の中東・アフリカ

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目次

第1章.要旨
1.1.市場概要
1.2.世界市場およびセグメント別市場予測、2020~2030年 (億米ドル)
1.2.1.ヨガ市場、地域別、2020年~2030年(USD Billion)
1.2.2.ヨガ市場:デリバリーモード別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.2.3.ヨガ市場:最終用途別、2020〜2030年(10億米ドル)
1.2.4.ヨガ市場:年齢層別、2020-2030年(10億米ドル)
1.3.主要動向
1.4.推計方法
1.5.調査の前提
第2章.世界のヨガ市場の定義と範囲
2.1.調査の目的
2.2.市場の定義と範囲
2.2.1.業界の進化
2.2.2.調査範囲
2.3.調査対象年
2.4.通貨換算レート
第3章.世界のヨガ市場ダイナミクス
3.1.ヨガ市場のインパクト分析(2020年~2030年)
3.1.1.市場促進要因
3.1.1.1.可処分所得の増加
3.1.1.2.増大する精神的ストレス
3.1.2.市場の課題
3.1.2.1.ヨガトレーニングの高コスト
3.1.2.2.代替手段の有無
3.1.3.市場機会
3.1.3.1.技術革新
3.1.3.2.健康への関心の高まり
第4章.世界のヨガ市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競争上のライバル
4.2.ポーターの5フォース影響分析
4.3.PEST分析
4.3.1.政治的
4.3.2.経済的
4.3.3.社会
4.3.4.技術
4.3.5.環境
4.3.6.法律
4.4.最高の投資機会
4.5.トップ勝ち組戦略
4.6.COVID-19インパクト分析
4.7.破壊的トレンド
4.8.業界専門家の視点
4.9.アナリストの推奨と結論
第5章 世界のヨガ市場ヨガの世界市場、デリバリーモード別
5.1.市場スナップショット
5.2.ヨガの世界市場、デリバリーモード別、パフォーマンス-潜在能力分析
5.3.ヨガの世界市場:デリバリーモード別推計・予測2020-2030年(億米ドル)
5.4.ヨガ市場、サブセグメント分析
5.4.1.オンラインヨガコース
5.4.2.オフライン・ヨガコース
5.4.3.ヨガ認定プログラム
5.4.4.その他
第6章.ヨガの世界市場、最終用途別
6.1.市場スナップショット
6.2.ヨガの世界市場:最終用途別、業績-潜在能力分析
6.3.ヨガの世界市場:最終用途別 2020-2030年予測 (億米ドル)
6.4.ヨガ市場、サブセグメント分析
6.4.1.男性
6.4.2.女性
第7章.ヨガの世界市場、年齢層別
7.1.市場スナップショット
7.2.ヨガの世界市場:年齢層別、パフォーマンス-潜在能力分析
7.3.ヨガの世界市場:年齢層別推計・予測 2020〜2030年 (億米ドル)
7.4.ヨガ市場、サブセグメント分析
7.4.1.18歳未満
7.4.2.18~29歳
7.4.3.30~50歳
7.4.4.50歳以上
第8章.世界のヨガ市場、地域分析
8.1.上位主要国
8.2.上位新興国
8.3.ヨガ市場、地域別市場スナップショット
8.4.北米ヨガ市場
8.4.1.アメリカのヨガ市場
8.4.1.1.デリバリーモードの推定と予測(2020〜2030年
8.4.1.2.エンドユースの内訳の推定と予測、2020-2030年
8.4.1.3.年齢層別推計・予測(2020-2030年
8.4.1.4.地域別内訳の推定と予測、2020-2030年
8.4.2.カナダヨガ市場
8.5.欧州ヨガ市場スナップショット
8.5.1.イギリスのヨガ市場
8.5.2.ドイツのヨガ市場
8.5.3.フランスのヨガ市場
8.5.4.スペインヨガ市場
8.5.5.イタリアのヨガ市場
8.5.6.その他のヨーロッパヨガ市場
8.6.アジア太平洋ヨガ市場スナップショット
8.6.1.中国ヨガ市場
8.6.2.インドヨガ市場
8.6.3.日本ヨガ市場
8.6.4.オーストラリアヨガ市場
8.6.5.韓国ヨガ市場
8.6.6.その他のアジア太平洋地域ヨガ市場
8.7.ラテンアメリカのヨガ市場スナップショット
8.7.1.ブラジルのヨガ市場
8.7.2.メキシコヨガ市場
8.8.中東・アフリカヨガ市場
8.8.1.サウジアラビアヨガ市場
8.8.2.南アフリカヨガ市場
8.8.3.その他の中東・アフリカ地域ヨガ市場

第9章.競合他社の動向
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.コアパワー・ヨガ
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.最近の動向
9.3.2.オナーヨガ
9.3.3.ピュア・ヨガ
9.3.4.グローデジタル
9.3.5.ヨガワン
9.3.6.ヨガシックス
9.3.7.ヨガポッド
9.3.8.モアヨガ
9.3.9.パワーヨガカナダ
9.3.10.フライヨギLLC
第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性
10.3.研究の前提

 

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Summary

Global Yoga Market is valued at approximately USD 103.86 billion in 2022and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.8%duringthe forecast period 2023-2030.Yoga is a dynamic exercise that meets a variety of expectations. It provides physical, mental, and spiritual benefits through breathing, meditation, and yogic asanas. The Yoga Market is expanding because of factors such as the rising disposable income of the people and growing mental stress among students, working professionals, sports personalities and so on. Yoga includes various asanas and breathwork techniques that help in relieving mental stress and anxiety. The Global Yoga Market started growing at a rapid pace after COVID-19as the people are focusing more on living a healthy lifestyle.

According to a recent survey conducted by Yoga Alliance in 2022, more than 38.4 million Americans, or almost 10% of the country's total population, regularly engage in the practice of yoga. Furthermore, people can invest greater amounts in their physical and mental well-being due to rising disposable incomes in developed as well as emerging countries. Hence, more money has been spent on yoga courses, workshops, and accessories. In September 2023, Yogi on Travel, an Indian company that offers yoga and meditation lessons, started corporate yoga sessions to enhance the well-being of employees. These initiatives are tailored to the requirements of companies looking to enhance the well-being and vitality of their working staff. In addition to this, with an increasing shift towards online yoga platforms, technology, and innovation also play a huge role in the growth of the Yoga Market. With this, rising concerns towards health and wellness are considered as the primary factor for the growth of the yoga market. However, the High Cost of Yoga Training and the availability of various alternatives hinder the market growth throughout the forecast period of 2023-2030.

The key regions considered for the Global Yoga Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. Asia Pacific dominated the market due to factors such as a diverse and extensive consumer base and an increase in disposable income of the people. North America is expected to grow significantly over the forecast period, owing to factors such as rising health concerns among the people, increase in mental stress and anxiety, poor work-life balance, sleep, and other disorders.

Major market player included in this report are:
CorePower Yoga
Honor Yoga
Pure Yoga
Glo Digital, Inc.
YogaOne
YogaSix
Yoga Pod
MoreYoga
Power Yoga Canada
Flyogi LLC

Recent Developments in the Market:
 In January 2023, CorePower Yoga introduced CorePower Strength X, a 45-minute high-intensity strength training program that focuses on specific muscle groups using weight circuits that includecardio exercises to improve metabolism, dynamic warm-up, core workout, revitalizing breathwork and Savasana.
 In November 2022, Y7, a U.S. based yoga studio, declared the collaboration with a Netherlands based music and entertainment company, Universal Music Group, to provide a platform for music-driven online yoga lessons that can be accessed through subscription or omnichannel memberships.

Global Yoga Market Report Scope:
 Historical Data –2020 - 2021
 Base Year for Estimation – 2022
 Forecast period - 2023-2030
 Report Coverage - Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
 Segments Covered – Delivery Mode, End Use, Age Group, Region
 Regional Scope - North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Middle East & Africa
 Customization Scope - Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporatespotential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Delivery Mode:
Online Yoga Course
Offline Yoga Course
Yoga Accreditation Training Programs
Others

By End Use:
Male
Female

By Age Group:
Below 18 Years
18-29 Years
30-50 Years
Above 50 Years

By Region:

North America
U.S.
Canada

Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC

Latin America
Brazil
Mexico

Middle East & Africa
Saudi Arabia
South Africa
Rest of Middle East & Africa



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.1. Yoga Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.2. Yoga Market, by Delivery Mode,2020-2030 (USD Billion)
1.2.3. Yoga Market, by End Use, 2020-2030 (USD Billion)
1.2.4. Yoga Market, by Age Group, 2020-2030 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global YogaMarket Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Industry Evolution
2.2.2. Scope of the Study
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Yoga Market Dynamics
3.1. Yoga Market Impact Analysis (2020-2030)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising Disposable Income
3.1.1.2. Growing Mental Stress
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost of Yoga Training
3.1.2.2. Availability of Alternatives
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Technology and Innovation
3.1.3.2. Rising Concern for Health
Chapter 4. Global Yoga MarketIndustry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.3.5. Environmental
4.3.6. Legal
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. COVID-19 Impact Analysis
4.7. Disruptive Trends
4.8. Industry Expert Perspective
4.9. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Global Yoga Market, by Delivery Mode
5.1. Market Snapshot
5.2. Global Yoga Market by Delivery Mode, Performance - Potential Analysis
5.3. Global Yoga Market Estimates & Forecasts by Delivery Mode2020-2030 (USD Billion)
5.4. Yoga Market, Sub Segment Analysis
5.4.1. Online Yoga Course
5.4.2. Offline Yoga Course
5.4.3. Yoga Accreditation Programs
5.4.4. Others
Chapter 6. Global Yoga Market, by End Use
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Yoga Market by End Use , Performance - Potential Analysis
6.3. Global Yoga Market Estimates & Forecasts by End Use 2020-2030 (USD Billion)
6.4. Yoga Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Male
6.4.2. Female
Chapter 7. Global Yoga Market, byAge Group
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Yoga Market by Age Group, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Yoga Market Estimates & Forecasts by Age Group 2020-2030 (USD Billion)
7.4. Yoga Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Below 18 years
7.4.2. 18-29 years
7.4.3. 30-50 years
7.4.4. Above 50 years
Chapter 8. Global YogaMarket, Regional Analysis
8.1. Top Leading Countries
8.2. Top Emerging Countries
8.3. Yoga Market, Regional Market Snapshot
8.4. North America Yoga Market
8.4.1. U.S.Yoga Market
8.4.1.1. Delivery Modebreakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.2. End Use breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.3. Age Group breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.1.4. Region breakdown estimates & forecasts, 2020-2030
8.4.2. CanadaYoga Market
8.5. Europe Yoga Market Snapshot
8.5.1. U.K. Yoga Market
8.5.2. Germany Yoga Market
8.5.3. France Yoga Market
8.5.4. Spain Yoga Market
8.5.5. Italy Yoga Market
8.5.6. Rest of EuropeYoga Market
8.6. Asia-PacificYoga Market Snapshot
8.6.1. China Yoga Market
8.6.2. India Yoga Market
8.6.3. JapanYoga Market
8.6.4. Australia Yoga Market
8.6.5. South Korea Yoga Market
8.6.6. Rest of Asia PacificYoga Market
8.7. Latin America Yoga Market Snapshot
8.7.1. Brazil Yoga Market
8.7.2. MexicoYoga Market
8.8. Middle East & AfricaYoga Market
8.8.1. Saudi ArabiaYoga Market
8.8.2. South AfricaYoga Market
8.8.3. Rest of Middle East & AfricaYoga Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. CorePower Yoga
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. ProductSummary
9.3.1.5. Recent Developments
9.3.2. Honor Yoga
9.3.3. Pure Yoga
9.3.4. Glo Digital, Inc.
9.3.5. YogaOne
9.3.6. YogaSix
9.3.7. Yoga Pod
9.3.8. MoreYoga
9.3.9. Power Yoga Canada
9.3.10. Flyyogi LLC
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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