オペレーターのデジタル広告:ケーススタディと分析Operator digital advertising: case studies and analysis 「アップルやグーグルが広告主への実用的な第三者データの供給を削減する動きを見せていることから、ファーストパーティのデータ保有者(通信事業者など)は広告への進出を図る上で有利な立場にあります」。 ... もっと見る
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サマリー
「アップルやグーグルが広告主への実用的な第三者データの供給を削減する動きを見せていることから、ファーストパーティのデータ保有者(通信事業者など)は広告への進出を図る上で有利な立場にあります」。
デジタル広告は、それに伴う収益の増加が見込まれるため、通信事業者にとって魅力的ですが、最近、通信事業者がこの市場から撤退していることから、通信事業者は慎重になるべきだと考えられます。オペレーターが関与を求めている範囲も、競争している分野も大きく異なる。
本レポートで回答した主な質問
掲載企業
Summary
この調査レポートは、デジタル広告市場について詳細に調査・分析しています。
掲載内容
Report Summary
"Moves by Apple and Google to reduce the supply of actionable third-party data for advertisers puts first-party data holders (such as telecoms operators) in a strong position to make inroads in advertising."
Digital advertising is attractive to operators because of the associated projected revenue growth, but recent operator exits from this market suggest that operators should be cautious. Both the extent to which operators are seeking involvement and the areas in which they are competing vary substantially.
Key questions answered in this report.
The following companies are included as case studies.
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