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欧米におけるデータ利用状況と付加価値サービスの顧客満足度への影響:消費者調査


Data usage and the impact of value-added services on customer satisfaction in Europe and the USA: consumer survey

本レポートでは、当社の消費者調査結果を用いて、欧米のスマートフォンユーザーのデータ利用状況、および付加価値サービス(VAS)が同地域の顧客満足度指標に与える影響について分析を行っていま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2022年5月13日 US$1,499
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サマリー

本レポートでは、当社の消費者調査結果を用いて、欧米のスマートフォンユーザーのデータ利用状況、および付加価値サービス(VAS)が同地域の顧客満足度指標に与える影響について分析を行っています。
 
分析したトピック
  • 回答者のモバイルデータ利用パターンとデータ料金設定による影響
  • 顧客維持における付加サービスのバンドルが果たす役割
  • 新しいサービスベースの価格設定モデルがKPIに与える影響
 
調査データ範囲
本調査は、Dynata社と共同で2021年8月から9月にかけて実施されました。調査グループは、ヨーロッパとアメリカのインターネット利用者を代表するようなグループを選びました。そのために年齢、性別、地理的な広がりについてクォータを設定しました。回答者数は1カ国あたり1000人以上(米国は2000人)。
 
地理的範囲
  • フランス
  • ドイツ
  • アイルランド
  • イタリア
  • ポーランド
  • スペイン
  • スウェーデン
  • トルコ
  • イギリス
  • アメリカ



 

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Summary

この調査レポートでは、当社の消費者調査結果を用いて、欧米のスマートフォンユーザーのデータ利用状況、および付加価値サービス(VAS)が同地域の顧客満足度指標に与える影響について詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"Increased data consumption is generally correlated with improved customer satisfaction in Europe and the USA, but there are exceptions."
 
This report uses the results of our consumer survey to provide an analysis of the data usage of smartphone users in Europe and the USA, as well as the impact of value-added services (VAS) on customer satisfaction metrics in the region.
 
Topics analysed
  • Mobile data usage patterns among respondents and how they are affected by data pricing
  • Role of bundling additional services in customer retention
  • How new service-based pricing models affect KPIs
 
Survey data coverage
The survey was conducted in association with Dynata between August and September 2021. The survey groups were chosen to be representative of the internet-using population in Europe and the USA. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents per country (2000 in the USA).
 
Geographical coverage
  • France
  • Germany
  • Ireland
  • Italy
  • Poland
  • Spain
  • Sweden
  • Turkey
  • UK
  • USA



 

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