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マレーシア:消費者調査


Malaysia: consumer survey

本レポートは、マレーシアの消費者調査データから得られた主要な知見を事業者レベルで分析したものである。固定ブロードバンド、モバイル、有料テレビサービスを対象としている。   調査は2024年... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2024年9月19日 US$1,649
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サマリー

本レポートは、マレーシアの消費者調査データから得られた主要な知見を事業者レベルで分析したものである。固定ブロードバンド、モバイル、有料テレビサービスを対象としている。
 
調査は2024年7月にDynata社と共同で実施された。調査対象は、マレーシアのモバイル・インターネット利用者を代表するグループとした。そのため、年齢、性別、地理的な広がりについて割当を設定した。回答者数は1000人以上。
 
本レポートで分析したトピック
  • マレーシアの固定ブロードバンドおよびモバイル事業者のネット・プロモーター・スコア(NPS)と顧客満足度指標
  • モバイル顧客満足度指標と解約意向の主な要因
  • 固定ブロードバンド加入者ベースの速度別内訳とモバイルユーザーのデータ容量別内訳
  • オペレーターチャネルと顧客満足度との関連
  • マレーシアで最も人気のあるストリーミングビデオサービスの普及率とNPS


 

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Summary

この調査レポートは、マレーシアの消費者調査データから得られた主要な知見を事業者レベルで分析したものです。
 
Report Summary
"Speed is a major differentiator for operators’ NPSs in Malaysia’s fixed and mobile markets. "
 
This report provides key findings from consumer survey data from Malaysia and gives an analysis at the operator level. It covers fixed broadband, mobile and pay-TV services.
 
The survey was conducted in association with Dynata in July 2024. The survey group was chosen to be representative of the mobile-internet-using population in Malaysia. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents.
 
Topics analysed in this report
  • Net Promoter Scores (NPSs) and customer satisfaction metrics for fixed broadband and mobile operators in Malaysia
  • Main drivers of mobile customer satisfaction metrics and intention to churn
  • Breakdown of the fixed broadband subscriber base by speed and of mobile users by data allowance
  • Operator channels and the link with customer satisfaction
  • Penetration and NPS of the most popular streaming video services in Malaysia


 

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2024/11/19 10:26

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