欧米における5G:消費者調査5G in Europe and the USA: consumer survey 本レポートは、欧州と米国のスマートフォンユーザーによる5Gの導入に関する消費者調査データを提供しています。5Gがモバイル消費者の支出や満足度に与える影響を評価し、事業者が残りのプレ5G顧客を5G... もっと見る
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サマリー
本レポートは、欧州と米国のスマートフォンユーザーによる5Gの導入に関する消費者調査データを提供しています。5Gがモバイル消費者の支出や満足度に与える影響を評価し、事業者が残りのプレ5G顧客を5Gサービスに移行させる方法に関する洞察も含んでいます。
分析対象
調査データ範囲
本調査は、2021年8月から9月にかけて、Dynata社と共同で実施しました。調査グループは、ヨーロッパとアメリカのインターネット利用者を代表するようなグループを選びました。そのために年齢、性別、地理的な広がりについてクォータを設定しました。回答者数は1カ国あたり1000人以上(米国は2000人)。
地理的範囲
西ヨーロッパ(WE):
中・東欧(CEE):
北米(NA):
Summary
この調査レポートは、欧州と米国のスマートフォンユーザーによる5Gの導入に関する消費者調査データについて詳細に調査・分析しています。
Report Summary
"63% of pre-5G customers in Europe and the USA are resistant to upgrading to 5G, so operators must better inform their customer base of the benefits of doing so."
This report provides consumer survey data on the adoption of 5G by smartphone users in Europe and the USA. It assesses the impact of 5G on mobile consumers’ spending and satisfaction and includes insights into how operators might migrate remaining pre-5G customers to 5G services.
Topics analysed
Demographic, spend level and customer satisfaction of 5G early adopters
Wants and expectations of pre-5G customers: who intends to upgrade, when do they intend to upgrade and what aspects of a 5G service will most-likely appeal to them and could be monetisable
Survey data coverage
The survey was conducted in association with Dynata between August and September 2021. The survey groups were chosen to be representative of the internet-using population in Europe and the USA. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents per country (2000 in the USA).
Geographical coverage
Western Europe (WE):
Central and Eastern Europe (CEE):
North America (NA):
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よくあるご質問Analysys Mason社はどのような調査会社ですか?Analysys Mason (アナリシスメイソン)は、英国に本社をおく通信市場全般を対象とする調査会社で、ネットワーク技術や通信用ソフトウェアなど、幅広い通信市場に関する調査レポートの出版やカスタム... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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