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インド屋外広告市場:サービスタイプ別(ビルボード広告、デジタル屋外広告、ランプポスト広告、橋梁広告、店頭ディスプレイ、交通広告、その他)、需要タイプ別(政府・交通機関、小売、銀行・金融機関、商業ビル、メディア・娯楽、その他)、地域別、予測・機会(2027年度版


India Outdoor Advertising Market, By Service Type (Billboard Advertising, Digital Outdoor Advertising, Lamp Post Advertising, Bridge Advertising, Point of Sale Displays, Transit Advertising, Others), By Demand Type (Government & Transportation, Retail, Banks & Financial Institutions, Commercial Buildings, Media & Entertainment, Others), By Region, Forecast & Opportunities, FY2027

インドの屋外広告市場は、ディスプレイ広告への支出増と、最終用途産業における宣伝のための屋内広告の利用増により、予測期間中に目覚ましい成長を遂げると予想されています。広告業界は、メディア・エンターテ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2021年10月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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71 英語

 

サマリー

インドの屋外広告市場は、ディスプレイ広告への支出増と、最終用途産業における宣伝のための屋内広告の利用増により、予測期間中に目覚ましい成長を遂げると予想されています。広告業界は、メディア・エンターテインメント産業の中で最も重要なセグメントの一つです。その中でも屋外広告は、インドの広告スペースにおいて最も急成長しているセグメントの1つである。ブランドオーナーは広告やブランドプロモーションのために巨額の資金を費やす傾向にあるため、この方法は消費者へのリーチを大幅に拡大するため、屋外メディアの広告主にとって大きな潜在的機会を意味します。また,インド政府は広告業界に対して顕著な支援を行っている。市場感情の改善、インド準備銀行による支援政策とインドの新しいライセンス銀行の開口部は、金融セクターの広告支出企業のための様々な機会への扉を開いています。

今後の空港、スマートシティプロジェクト、モール、地下鉄、バスシェルター、公共施設、コーヒーショップなど、インフラの急速な発展は、Tier-IIとTier-III都市における広告機会の増加とともに、インドの屋外広告市場を後押しする主要な要因となっています。主催者がイベントに向けて人々の注目を集めようとするようにKumbh、IPLや選挙などのイベント時に、屋外メディア広告の需要が増加します。さらに、年間の予測可能性と計画の一部ではない任意のイベントは、より恩恵を受けています。そのような例の一つは、5年に一度来る総選挙である。

成長要因とともに、屋外広告市場は、強力な監視システムの欠如、メディアの未組織性、屋外広告の有効性を証明する強力な研究の欠如、透明性の欠如、市場の巨大な断片化などの課題にも直面しています。

インドの屋外広告市場は、タイプ、需要区分、地域、企業に基づいて区分される。タイプ別に見ると、ビルボード広告、デジタル屋外広告、街灯広告、橋梁広告、POSディスプレイ、交通広告、その他に分けられる。ビルボード広告とは、企業、ブランド、製品、サービス、キャンペーンなどを大規模な印刷物を使って販売することである。インドでのそのコストは、標準的な価格設定を持っておらず、純粋に場所に依存します。ビルボードは通常、人通りの多い場所に設置されるため、他のマーケティング手法と比較すると、表示回数や印象回数が最も多い傾向にある。そのため、2021年3月期には大きなシェアを占めている。

インドの屋外広告市場で事業を展開している主な企業は、McCann Erickson India Pvt Ltd., GroupM Media India Pvt Ltd., DDB Mudra Pvt Ltd., Dentsu Communications Pvt Ltd., Law & Kenneth Saatchi & Saatchi Pvt Ltd, Ogilvy & Mather Pvt Ltd., Mullen Lowe Lintas Group, TLG India Pvt Ltd., Fcb Ulka Advertising Pvt Ltd., J Walter Thompson Co., その他です。企業が厳しい市場環境の中で生産性の向上と効率化を追求する中で、広告は組織のブランドイメージの確立に極めて重要な役割を担っています。
本レポートで考慮した年数
歴史的な年数2017年度~2020年度
基準年ベース年:2021年度
推定年FY2022
予測期間2023年度~2027年度
調査の目的
- インド屋外広告市場の市場規模を分析・予測すること。
- インドの屋外広告市場をタイプ、需要区分、地域分布に基づいて分類、予測する。
- インドの屋外広告市場の促進要因と課題を特定すること。
- インドの屋外広告市場における事業拡大、新手法の発表などの競争展開を検討する。
- インドの屋外広告市場の価格分析を行う。
- インドの屋外広告市場で活動する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。

TechSci Researchはこの調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。最初に、TechSci Researchは全国の代理店のリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査を実施しました。インタビューしながら、回答者には、競合他社についても尋ねました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の制限により特定できなかった代理店を含めることができました。TechSci Research は、インド全土の代理店、販売チャネル、すべての主要プレイヤーの存在を分析した。
TechSci Research はボトムアップアプローチでインドの屋外広告市場の市場規模を算出しており、様々な需要区分のデータを記録し、将来の予測を行っている。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切で全体的な市場規模を得るためにこれらのタイプやアプリケーションの履歴データを分析することで外部検証を行いました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- 屋外広告業者、ベンダー、その他の関係者
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 屋外広告に関連する組織、フォーラム、アライアンス
- 市場調査会社およびコンサルティング会社
本調査は、代理店、ブランド、パートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資の戦略立案や市場機会の活用を可能にするものである。
レポートの範囲
本レポートでは、インドの屋外広告市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- インドの屋外広告市場:タイプ別
o ビルボード広告
o デジタル屋外広告
o ランプポスト広告
o 橋梁広告
o 販売促進ディスプレイ
o トランジット広告
o その他
- インド屋外広告市場 需要カテゴリー別
o 政府・交通機関
o 小売
o 銀行・金融機関
o 商業ビル
o メディア&エンターテインメント
o その他
- インドの屋外広告市場(地域別
o 北インド
o 南インド
o 東インド
o 西インド
競合他社の状況
企業プロフィール。インドの屋外広告市場における主要代理店の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ。
TechSci Researchは与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加的な市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

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目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Outdoor Advertising Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
6. India Outdoor Advertising Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Billboard Advertising, Digital Outdoor Advertising, Lamp Post Advertising, Bridge Advertising, Point of Sale Displays, Transit Advertising, Others)
6.2.2. By Demand Category (Government & Transportation, Retail, Banks & Financial Institutions, Commercial Buildings, Media & Entertainment, Others)
6.2.3. By Region (North, South, East, West)
6.2.4. By Company
6.3. Market Attractiveness Index
7. North India Outdoor Advertising Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type
7.2.2. By Demand Category
7.3. By Top 3 Cities in North India
8. South India Outdoor Advertising Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type
8.2.2. By Demand Category
8.3. By Top 3 Cities in South India
9. East India Outdoor Advertising Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type
9.2.2. By Demand Category
9.3. By Top 3 Cities in East India
10. West India Outdoor Advertising Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Type
10.2.2. Demand Category
10.3. By Top 3 Cities in West India
11. Market Dynamics
11.1. Drivers/Opportunities
11.2. Challenges/Restraints
12. Market Trends & Developments
13. Policy & Regulatory Landscape
14. India Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. McCann Erickson India Pvt Ltd.
15.1.2. GroupM Media India Pvt Ltd.
15.1.3. DDB Mudra Pvt Ltd.
15.1.4. Dentsu Communications Pvt Ltd.
15.1.5. Law & Kenneth Saatchi & Saatchi Pvt Ltd.
15.1.6. Ogilvy & Mather Pvt Ltd.
15.1.7. Mullen Lowe Lintas Group
15.1.8. TLG India Pvt Ltd.
15.1.9. Fcb Ulka Advertising Pvt Ltd.
15.1.10. J Walter Thompson Co
16. Strategic Recommendations
17. About Us & Disclaimer
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements)

 

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Summary

India outdoor advertising market is anticipated to grow at an impressive rate during the forecast period on account of growing spending on display advertisements and growing utilization of indoor advertising for publicity in end use industries. The advertising industry is one of the most important segments of media and entertainment industry. Among its types, outdoor advertising has been one of the fastest-growing segments in the advertising space of India. It represents a high potential opportunity for outdoor media advertisers as brand owners tend to spend a great fortune over advertising and brand promotion as this method ensures a far greater consumer reach. Also, the Indian government provides remarkable support to the advertising industry. The improving market sentiments, supportive policies by Reserve Bank of India and the opening of newly licensed banks in India is opening doors to various opportunities for advertising expenditure companies in the financial sector.

Rapid development of infrastructure, including upcoming airports, smart city projects, malls, metros, bus shelters, public conveniences, coffee shops, along with increased advertising opportunities in tier-II and tier-III cities are major factors boosting outdoor advertising market in India. During events like Kumbh, IPL & elections, the demand for outdoor media advertising increases as the organisers seek to draw attention of people towards the event. Additionally, any event, which is not a part of a yearly predictability and plan, is more benefiting. One such example are general elections which come once in five years.

Along with growth factors, outdoor advertising market also faces challenges such as lack of strong monitoring systems, the unorganized nature of the media, a lack of strong research to prove the efficacy of outdoor advertising, a lack of transparency and a huge fragmentation in the market.

India outdoor advertising market is segmented based on type, demand category, region and company. Based on type, the market can be segmented into billboard advertising, digital outdoor advertising, lamp post advertising, bridge advertising, point of sale displays, transit advertising, others. Billboard advertising is the process of using a large-scale print to market a company, brand, product, service, or campaign. Its cost in India has no standard pricing and purely depends on the location. Billboards tend to have the highest number of views and impressions when compared to other marketing methods because they are usually put up in busy areas. Therefore, the segment accounted for significant share in FY2021.

Major players operating in the Indian outdoor advertising market include McCann Erickson India Pvt Ltd., GroupM Media India Pvt Ltd., DDB Mudra Pvt Ltd., Dentsu Communications Pvt Ltd., Law & Kenneth Saatchi & Saatchi Pvt Ltd., Ogilvy & Mather Pvt Ltd., Mullen Lowe Lintas Group, TLG India Pvt Ltd., Fcb Ulka Advertising Pvt Ltd., J Walter Thompson Co. and others. As companies look for better productivity and increasing efficiencies in a tough market environment, advertising plays a pivotal role in establishing brand image of an organization.
Years considered for this report:
Historical Years: FY2017-FY2020
Base Year: FY2021
Estimated Year: FY2022
Forecast Period: FY2023–FY2027
Objective of the Study:
• To analyze and forecast the market size of India outdoor advertising market.
• To classify and forecast India outdoor advertising market based on type, demand category, and regional distribution.
• To identify drivers and challenges for India outdoor advertising market.
• To examine competitive developments such as expansions, new method launches in India outdoor advertising market.
• To conduct pricing analysis for India outdoor advertising market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in India outdoor advertising market.

TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of agencies across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the agencies which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the agencies, distribution channels and presence of all major players across India.
TechSci Research calculated the market size of India outdoor advertising market using a bottom-up approach, wherein data for various demand category segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Outdoor advertising agencies, vendors and other stakeholders
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums and alliances related to outdoor advertising
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as agencies, brands, partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, India outdoor advertising market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Outdoor Advertising Market, By Type:
o Billboard Advertising
o Digital Outdoor Advertising
o Lamp Post Advertising
o Bridge Advertising
o Point of Sale Displays
o Transit Advertising
o Others
• India Outdoor Advertising Market, By Demand Category:
o Government & Transportation
o Retail
o Banks & Financial Institutions
o Commercial Buildings
o Media & Entertainment
o Others
• India Outdoor Advertising Market, By Region:
o North India
o South India
o East India
o West India
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major agencies present in India outdoor advertising market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Outdoor Advertising Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
6. India Outdoor Advertising Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type (Billboard Advertising, Digital Outdoor Advertising, Lamp Post Advertising, Bridge Advertising, Point of Sale Displays, Transit Advertising, Others)
6.2.2. By Demand Category (Government & Transportation, Retail, Banks & Financial Institutions, Commercial Buildings, Media & Entertainment, Others)
6.2.3. By Region (North, South, East, West)
6.2.4. By Company
6.3. Market Attractiveness Index
7. North India Outdoor Advertising Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type
7.2.2. By Demand Category
7.3. By Top 3 Cities in North India
8. South India Outdoor Advertising Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type
8.2.2. By Demand Category
8.3. By Top 3 Cities in South India
9. East India Outdoor Advertising Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type
9.2.2. By Demand Category
9.3. By Top 3 Cities in East India
10. West India Outdoor Advertising Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Type
10.2.2. Demand Category
10.3. By Top 3 Cities in West India
11. Market Dynamics
11.1. Drivers/Opportunities
11.2. Challenges/Restraints
12. Market Trends & Developments
13. Policy & Regulatory Landscape
14. India Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. McCann Erickson India Pvt Ltd.
15.1.2. GroupM Media India Pvt Ltd.
15.1.3. DDB Mudra Pvt Ltd.
15.1.4. Dentsu Communications Pvt Ltd.
15.1.5. Law & Kenneth Saatchi & Saatchi Pvt Ltd.
15.1.6. Ogilvy & Mather Pvt Ltd.
15.1.7. Mullen Lowe Lintas Group
15.1.8. TLG India Pvt Ltd.
15.1.9. Fcb Ulka Advertising Pvt Ltd.
15.1.10. J Walter Thompson Co
16. Strategic Recommendations
17. About Us & Disclaimer
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