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顧客データプラットフォーム市場 タイプ別(データCDP、分析CDP、キャンペーンCDP、その他) , 展開別(オンプレミス、クラウド) , 企業規模別(大企業、中小企業) , 業種別(BFSI、小売・Eコマース、旅行・ホスピタリティ、通信、ヘルスケア、メディア・エンターテインメント、その他) :2024年~2033年の世界の機会分析と産業予測

顧客データプラットフォーム市場 タイプ別(データCDP、分析CDP、キャンペーンCDP、その他) , 展開別(オンプレミス、クラウド) , 企業規模別(大企業、中小企業) , 業種別(BFSI、小売・Eコマース、旅行・ホスピタリティ、通信、ヘルスケア、メディア・エンターテインメント、その他) :2024年~2033年の世界の機会分析と産業予測


Customer Data Platform Market By Type (Data CDP, Analytic CDP, Campaign CDP, Others) , By Deployment (On-Premise, Cloud) By Enterprise Size (Large Enterprises, Small and Medium Enterprises) By Industry Vertical (BFSI, Retail and E-commerce, Travel and Hospitality, Telecommunications, Healthcare, Media and Entertainment, Others) : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

顧客データプラットフォーム市場 顧客データプラットフォーム市場は、2023年には44億ドルと評価され、2024年から2033年までの年平均成長率は27.4%で、2033年には496億ドルに達すると予測されている。 顧客デー... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
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サマリー

顧客データプラットフォーム市場
顧客データプラットフォーム市場は、2023年には44億ドルと評価され、2024年から2033年までの年平均成長率は27.4%で、2033年には496億ドルに達すると予測されている。
顧客データ・プラットフォームは、さまざまなソースから顧客データを収集、保存、管理、分析することで、リアルタイムの顧客プロファイルを作成するためにさまざまな企業によって使用される。企業はこのようなプラットフォームを利用して、顧客体験を改善し、マーケティング活動を調整し、意思決定を強化する。プラットフォームは、カスタマーサポートサービス、マーケティングオートメーション、顧客維持・ロイヤルティプログラムなどに応用されている。

消費者の関与を高め、彼らの期待に応えるためにカスタマイズされたマーケティング戦略の人気の高まりは、顧客データプラットフォーム市場の主要な推進力として機能する。さらに、複数のチャネルからのデータを集約して全体的なインサイトを提供するプラットフォームの能力は、市場の成長を大幅に促進する。現在、市場を牽引している新たなトレンドは、クラウドベースの顧客データプラットフォームの開発である。これらのプラットフォームは物理的なインフラを必要としないため、企業に俊敏性とコスト効率を提供する。

しかし、サイバー脅威の絶え間ない進化が、大量の機密顧客データを保存する顧客データ・プラットフォームの採用を躊躇させ、市場の成長を抑制している。さらに、データソースが断片化されているため、プラットフォームにデータの不整合や非互換性が生じ、市場発展の大きな妨げとなっている。逆に、将来的には顧客データプラットフォームへの支出が増加し、市場にとって有益な機会がもたらされると予測されている。マーケット・インテリジェンスおよび需要創出企業であるInternational Data Corporationの「2024年7月カスタマー・エクスペリエンスの未来調査」によると、回答者の80%は、今後1年間にカスタマー・データ・プラットフォームへの支出を増やす意向を示している。この導入と投資の急増は、プラットフォームの価値が認識され、市場の将来が有望であることを示している。

セグメント別レビュー
顧客データプラットフォーム市場は、タイプ、展開、企業規模、業種、地域に区分される。タイプ別では、データCDP、分析CDP、キャンペーンCDP、その他に分けられる。展開別では、オンプレミスとクラウドに二分される。企業規模別では、大企業と中小企業に分類される。業種別では、BFSI、小売&Eコマース、旅行&ホスピタリティ、通信、ヘルスケア、メディア&エンターテインメント、その他に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されている。
主な調査結果
タイプ別では、分析型CDPセグメントが2023年の市場で高いシェアを占めた。
展開別では、クラウドセグメントが2023年の市場を支配した。
企業規模別では、大企業セグメントが2023年の市場で顕著なシェアを獲得した。
業種別では、通信セグメントが2023年の最高株主であった。
地域別では、北米が2023年に最も高い収益を上げた。
競争分析
世界の顧客データプラットフォーム市場の主要プレーヤーには、Salesforce Inc.、Oracle Corporation、Adobe Inc.、SAS Institute Inc.、Microsoft Corporation、SAP SE、Tealium、Sitecore、Twilico Inc.、Brazeが含まれる。これらの大手企業は、競争市場における足場を固めるため、事業拡大、新製品の発売、パートナーシップなど、さまざまな主要開発戦略を採用している。

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エンドユーザーの好みとペインポイント
地域別の業界ライフサイクル評価
製品ベンチマーク/製品仕様と用途
製品のライフサイクル
シナリオ分析と成長トレンド比較
技術トレンド分析
市場投入戦略
新製品開発/主要メーカーの製品マトリックス
ペインポイント分析
規制ガイドライン
戦略的提言
クライアントの関心に特化した追加企業プロファイル
国または地域の追加分析-市場規模と予測
ブランドシェア分析
クリスクロスセグメント分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
地域別
北米
米国
カナダ
ヨーロッパ
フランス
ドイツ
イタリア
スペイン
イギリス
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
タイプ別
データCDP
分析CDP
キャンペーンCDP
その他
デプロイメント別
オンプレミス
クラウド
企業規模別
大企業
中小企業
業種別
BFSI
小売・Eコマース
旅行・ホスピタリティ
電気通信
ヘルスケア
メディア・娯楽
その他
主な市場プレイヤー
セールスフォース
オラクル
アドビ
マイクロソフト株式会社
マイクロソフト株式会社
マイクロソフト株式会社
ティーリアム
サイトコア
Twilico Inc
ブレイズ

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目次

第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:要旨
2.1.CXOの視点
第3章 市場環境
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主要投資先
3.2.2.上位の勝ち組戦略
3.3.ポーターのファイブフォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力
3.3.2.新規参入者の脅威
3.3.3.代替品の脅威
3.3.4.競争上のライバル
3.3.5.買い手の交渉力
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.促進要因
3.4.2.阻害要因
3.4.3.機会
第4章 顧客データプラットフォーム市場、タイプ別
4.1.市場概要
4.1.1 タイプ別市場規模と予測
4.2.データCDP
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.市場規模および予測、地域別
4.2.3.市場シェア分析、国別
4.3.分析CDP
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.市場規模および予測、地域別
4.3.3.市場シェア分析、国別
4.4.キャンペーンCDP
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.市場規模および予測、地域別
4.4.3.市場シェア分析、国別
4.5.その他
4.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.5.2.市場規模および予測、地域別
4.5.3.市場シェア分析、国別
第5章 顧客データプラットフォーム市場:展開別
5.1.市場概要
5.1.1 市場規模および予測、デプロイメント別
5.2.オンプレミス
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.市場規模および予測、地域別
5.2.3.市場シェア分析、国別
5.3.クラウド
5.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
5.3.2.市場規模および予測、地域別
5.3.3.市場シェア分析、国別
第6章 顧客データプラットフォーム市場:企業規模別
6.1.市場概要
6.1.1 企業規模別市場規模と予測
6.2.大企業
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.市場規模および予測、地域別
6.2.3.市場シェア分析、国別
6.3.中小企業
6.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.3.2.市場規模および予測、地域別
6.3.3.市場シェア分析、国別
第7章 顧客データプラットフォーム市場:産業別
7.1.市場概要
7.1.1 産業分野別市場規模および予測
7.2.BFSI
7.2.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測、地域別
7.2.3.市場シェア分析、国別
7.3.小売とEコマース
7.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測、地域別
7.3.3.市場シェア分析、国別
7.4.旅行とホスピタリティ
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測、地域別
7.4.3.市場シェア分析、国別
7.5.電気通信
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測、地域別
7.5.3.市場シェア分析、国別
7.6.ヘルスケア
7.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.6.2.市場規模および予測、地域別
7.6.3.市場シェア分析、国別
7.7.メディアとエンターテインメント
7.7.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.7.2.市場規模および予測、地域別
7.7.3.市場シェア分析、国別
7.8.その他
7.8.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.8.2.市場規模および予測、地域別
7.8.3.市場シェア分析、国別
第8章 顧客データプラットフォーム市場:地域別
8.1.市場概要
8.1.1 市場規模および予測、地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向と機会
8.2.2.市場規模および予測、タイプ別
8.2.3.市場規模および予測:デプロイメント別
8.2.4.市場規模・予測:企業規模別
8.2.5.市場規模・予測:業種別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.7.米国の顧客データプラットフォーム市場
8.2.7.1.市場規模・予測、タイプ別
8.2.7.2.市場規模・予測:展開別
8.2.7.3.市場規模・予測:企業規模別
8.2.7.4.市場規模・予測:業種別
8.2.8.カナダの顧客データプラットフォーム市場
8.2.8.1.市場規模・予測:タイプ別
8.2.8.2.市場規模・予測:展開別
8.2.8.3.市場規模・予測:企業規模別
8.2.8.4.市場規模・予測:業種別
8.3.欧州
8.3.1.主な市場動向と機会
8.3.2.市場規模および予測、タイプ別
8.3.3.市場規模および予測:デプロイメント別
8.3.4.市場規模・予測:企業規模別
8.3.5.市場規模・予測:業種別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.7.フランス顧客データプラットフォーム市場
8.3.7.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.7.2.市場規模・予測:展開別
8.3.7.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.7.4.市場規模・予測:業種別
8.3.8.ドイツの顧客データプラットフォーム市場
8.3.8.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.8.2.市場規模・予測:デプロイメント別
8.3.8.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.8.4.市場規模・予測:業種別
8.3.9.イタリアの顧客データプラットフォーム市場
8.3.9.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.9.2.市場規模・予測:展開別
8.3.9.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.9.4.市場規模・予測:業種別
8.3.10.スペインの顧客データプラットフォーム市場
8.3.10.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.10.2.市場規模・予測:展開別
8.3.10.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.10.4.市場規模・予測:業種別
8.3.11.イギリスの顧客データプラットフォーム市場
8.3.11.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.11.2.市場規模・予測:展開別
8.3.11.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.11.4.市場規模・予測:業種別
8.3.12.欧州以外の顧客データプラットフォーム市場
8.3.12.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.12.2.市場規模・予測:展開別
8.3.12.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.12.4.市場規模・予測:業種別
8.4.アジア太平洋地域
8.4.1.主な市場動向と機会
8.4.2.市場規模および予測、タイプ別
8.4.3.市場規模および予測:デプロイメント別
8.4.4.市場規模・予測:企業規模別
8.4.5.市場規模・予測:業種別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.7.中国顧客データプラットフォーム市場
8.4.7.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.7.2.市場規模・予測:デプロイメント別
8.4.7.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.7.4.市場規模・予測:業種別
8.4.8.日本の顧客データプラットフォーム市場
8.4.8.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.8.2.市場規模・予測:デプロイメント別
8.4.8.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.8.4.市場規模・予測:業種別
8.4.9.インドの顧客データプラットフォーム市場
8.4.9.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.9.2.市場規模・予測:デプロイメント別
8.4.9.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.9.4.市場規模・予測:業種別
8.4.10.韓国の顧客データプラットフォーム市場
8.4.10.1.市場規模および予測:タイプ別
8.4.10.2.市場規模・予測:デプロイメント別
8.4.10.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.10.4.市場規模・予測:業種別
8.4.11.オーストラリア顧客データプラットフォーム市場
8.4.11.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.11.2.市場規模・予測:展開別
8.4.11.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.11.4.市場規模・予測:業種別
8.4.12.その他のアジア太平洋地域の顧客データプラットフォーム市場
8.4.12.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.12.2.市場規模・予測:展開別
8.4.12.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.12.4.市場規模・予測:業種別
8.5.ラメア
8.5.1.主な市場動向と機会
8.5.2.市場規模および予測, タイプ別
8.5.3.市場規模および予測:デプロイメント別
8.5.4.市場規模・予測:企業規模別
8.5.5.市場規模・予測:業種別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.7.中南米の顧客データプラットフォーム市場
8.5.7.1.市場規模・予測:タイプ別
8.5.7.2.市場規模・予測:展開別
8.5.7.3.市場規模・予測:企業規模別
8.5.7.4.市場規模・予測:業種別
8.5.8.中東の顧客データプラットフォーム市場
8.5.8.1.市場規模・予測:タイプ別
8.5.8.2.市場規模・予測:展開別
8.5.8.3.市場規模・予測:企業規模別
8.5.8.4.市場規模・予測:業種別
8.5.9.アフリカの顧客データプラットフォーム市場
8.5.9.1.市場規模・予測:タイプ別
8.5.9.2.市場規模・予測:展開別
8.5.9.3.市場規模・予測:企業規模別
8.5.9.4.市場規模・予測:業種別
第9章 競争環境
9.1.はじめに
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング、2023年
第10章 企業プロフィール
10.1.セールスフォース
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.会社概要
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.1.7.主な戦略的動きと展開
10.2.オラクル
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.会社概要
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.2.7.主な戦略的動きと展開
10.3.アドビ
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.会社概要
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.業績
10.3.7.主な戦略的動きと展開
10.4.SAS Institute Inc.
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.会社概要
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.4.6.業績
10.4.7.主な戦略的動きと展開
10.5.マイクロソフト株式会社
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.会社概要
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.業績
10.5.7.主な戦略的動きと展開
10.6.SAP SE
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.会社概要
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.6.6.業績
10.6.7.主な戦略的動きと展開
10.7.ティーリウム
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.7.6.業績
10.7.7.主な戦略的動きと展開
10.8.サイトコア
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.業績
10.8.7.主な戦略的動きと展開
10.9.トワイリコ社
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.9.6.業績
10.9.7.主な戦略的動きと展開
10.10.ブレイズ
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.会社概要
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.業績
10.10.7.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

Customer Data Platform Market
The customer data platform market was valued at $4.4 billion in 2023 and is projected to reach $49.6 billion by 2033, growing at a CAGR of 27.4% from 2024 to 2033.
A customer data platform is used by different businesses to create a real-time customer profile by collecting, storing, managing, and analyzing customer data from various sources. Businesses use such platforms to improve customer experiences, tailor their marketing efforts, and enhance their decision-making. The platforms find applications in customer support services, marketing automation, and customer retention & loyalty programs.

Increase in the popularity of customized marketing strategies to upsurge consumer engagement and cater to their expectations acts as a key driver of the customer data platform market. In addition, the ability of the platform to offer holistic insight by aggregating data from multiple channels drives the market growth considerably. An emerging trend acquiring traction in the market currently is the development of cloud-based customer data platforms. These platforms eliminate the need for physical infrastructure, thereby offering agility and cost-effectiveness to businesses.

However, the constantly evolving nature of cyber threats deters several businesses from adopting customer data platforms as they store large volumes of sensitive customer data, which restrains the growth of the market. Furthermore, fragmented data sources result in data inconsistencies and incompatibility in the platform, which hamper the market development significantly. On the contrary, rise in expenditure on customer data platforms in the future is projected to present remunerative opportunities for the market. According to the July 2024 Future of Customer Experience Survey by International Data Corporation—a market intelligence and demand generation company—80% of the respondents were willing to increase their spending on customer data platforms over the next year. This surge in adoption and investment indicates the perceived value of the platform and a promising future for the market.

Segment Review
The customer data platform market is segmented into type, deployment, enterprise size, industry vertical, and region. On the basis of type, the market is divided into data CDP, analytic CDP, campaign CDP, and others. As per deployment, it is bifurcated into on-premise and cloud. According to enterprise size, it is classified into large enterprises and small & medium enterprises. By industry vertical, it is categorized into BFSI, retail & e-commerce, travel & hospitality, telecommunications, healthcare, media & entertainment, and others. Region wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
Key Findings
On the basis of type, the analytic CDP segment held a high share of the market in 2023.
As per deployment, the cloud segment dominated the market in 2023.
According to enterprise size, the large enterprises segment acquired a notable stake in the market in 2023.
By industry vertical, the telecommunications segment was the highest shareholder in 2023.
Region wise, North America was the highest revenue generator in 2023.
Competition Analysis
The major players in the global customer data platform market include Salesforce Inc., Oracle Corporation, Adobe Inc., SAS Institute Inc., Microsoft Corporation, SAP SE, Tealium, Sitecore, Twilico Inc., and Braze. These major players have adopted various key development strategies such as business expansion, new product launches, and partnerships to strengthen their foothold in the competitive market.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● End user preferences and pain points
● Industry life cycle assessment, by region
● Product Benchmarking / Product specification and applications
● Product Life Cycles
● Scenario Analysis & Growth Trend Comparison
● Technology Trend Analysis
● Go To Market Strategy
● New Product Development/ Product Matrix of Key Players
● Pain Point Analysis
● Regulatory Guidelines
● Strategic Recommendations
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Brands Share Analysis
● Criss-cross segment analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Market share analysis of players at global/region/country level
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
● Europe
○ France
○ Germany
○ Italy
○ Spain
○ UK
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Australia
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
By Type
● Data CDP
● Analytic CDP
● Campaign CDP
● Others
By Deployment
● On-Premise
● Cloud
By Enterprise Size
● Large Enterprises
● Small and Medium Enterprises
By Industry Vertical
● BFSI
● Retail and E-commerce
● Travel and Hospitality
● Telecommunications
● Healthcare
● Media and Entertainment
● Others
● Key Market Players
○ Salesforce Inc
○ Oracle Corporation
○ Adobe Inc
○ SAS Institute Inc
○ Microsoft Corporation
○ SAP SE
○ Tealium
○ Sitecore
○ Twilico Inc
○ Braze



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report Description
1.2. Key Market Segments
1.3. Key Benefits
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary Research
1.4.2. Secondary Research
1.4.3. Analyst Tools and Models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET LANDSCAPE
3.1. Market Definition and Scope
3.2. Key Findings
3.2.1. Top Investment Pockets
3.2.2. Top Winning Strategies
3.3. Porter's Five Forces Analysis
3.3.1. Bargaining Power of Suppliers
3.3.2. Threat of New Entrants
3.3.3. Threat of Substitutes
3.3.4. Competitive Rivalry
3.3.5. Bargaining Power among Buyers
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.2. Restraints
3.4.3. Opportunities
CHAPTER 4: CUSTOMER DATA PLATFORM MARKET, BY TYPE
4.1. Market Overview
4.1.1 Market Size and Forecast, By Type
4.2. Data CDP
4.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.2.2. Market Size and Forecast, By Region
4.2.3. Market Share Analysis, By Country
4.3. Analytic CDP
4.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.3.2. Market Size and Forecast, By Region
4.3.3. Market Share Analysis, By Country
4.4. Campaign CDP
4.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.4.2. Market Size and Forecast, By Region
4.4.3. Market Share Analysis, By Country
4.5. Others
4.5.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.5.2. Market Size and Forecast, By Region
4.5.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 5: CUSTOMER DATA PLATFORM MARKET, BY DEPLOYMENT
5.1. Market Overview
5.1.1 Market Size and Forecast, By Deployment
5.2. On-Premise
5.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.2.2. Market Size and Forecast, By Region
5.2.3. Market Share Analysis, By Country
5.3. Cloud
5.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.3.2. Market Size and Forecast, By Region
5.3.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 6: CUSTOMER DATA PLATFORM MARKET, BY ENTERPRISE SIZE
6.1. Market Overview
6.1.1 Market Size and Forecast, By Enterprise Size
6.2. Large Enterprises
6.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.2.2. Market Size and Forecast, By Region
6.2.3. Market Share Analysis, By Country
6.3. Small And Medium Enterprises
6.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.3.2. Market Size and Forecast, By Region
6.3.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 7: CUSTOMER DATA PLATFORM MARKET, BY INDUSTRY VERTICAL
7.1. Market Overview
7.1.1 Market Size and Forecast, By Industry Vertical
7.2. BFSI
7.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.2.2. Market Size and Forecast, By Region
7.2.3. Market Share Analysis, By Country
7.3. Retail And E-commerce
7.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.3.2. Market Size and Forecast, By Region
7.3.3. Market Share Analysis, By Country
7.4. Travel And Hospitality
7.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.4.2. Market Size and Forecast, By Region
7.4.3. Market Share Analysis, By Country
7.5. Telecommunications
7.5.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.5.2. Market Size and Forecast, By Region
7.5.3. Market Share Analysis, By Country
7.6. Healthcare
7.6.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.6.2. Market Size and Forecast, By Region
7.6.3. Market Share Analysis, By Country
7.7. Media And Entertainment
7.7.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.7.2. Market Size and Forecast, By Region
7.7.3. Market Share Analysis, By Country
7.8. Others
7.8.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.8.2. Market Size and Forecast, By Region
7.8.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 8: CUSTOMER DATA PLATFORM MARKET, BY REGION
8.1. Market Overview
8.1.1 Market Size and Forecast, By Region
8.2. North America
8.2.1. Key Market Trends and Opportunities
8.2.2. Market Size and Forecast, By Type
8.2.3. Market Size and Forecast, By Deployment
8.2.4. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.2.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.2.6. Market Size and Forecast, By Country
8.2.7. U.S. Customer Data Platform Market
8.2.7.1. Market Size and Forecast, By Type
8.2.7.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.2.7.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.2.7.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.2.8. Canada Customer Data Platform Market
8.2.8.1. Market Size and Forecast, By Type
8.2.8.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.2.8.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.2.8.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.3. Europe
8.3.1. Key Market Trends and Opportunities
8.3.2. Market Size and Forecast, By Type
8.3.3. Market Size and Forecast, By Deployment
8.3.4. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.3.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.3.6. Market Size and Forecast, By Country
8.3.7. France Customer Data Platform Market
8.3.7.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.7.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.3.7.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.3.7.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.3.8. Germany Customer Data Platform Market
8.3.8.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.8.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.3.8.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.3.8.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.3.9. Italy Customer Data Platform Market
8.3.9.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.9.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.3.9.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.3.9.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.3.10. Spain Customer Data Platform Market
8.3.10.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.10.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.3.10.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.3.10.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.3.11. UK Customer Data Platform Market
8.3.11.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.11.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.3.11.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.3.11.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.3.12. Rest Of Europe Customer Data Platform Market
8.3.12.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.12.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.3.12.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.3.12.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key Market Trends and Opportunities
8.4.2. Market Size and Forecast, By Type
8.4.3. Market Size and Forecast, By Deployment
8.4.4. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.4.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.4.6. Market Size and Forecast, By Country
8.4.7. China Customer Data Platform Market
8.4.7.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.7.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.4.7.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.4.7.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.4.8. Japan Customer Data Platform Market
8.4.8.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.8.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.4.8.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.4.8.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.4.9. India Customer Data Platform Market
8.4.9.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.9.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.4.9.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.4.9.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.4.10. South Korea Customer Data Platform Market
8.4.10.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.10.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.4.10.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.4.10.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.4.11. Australia Customer Data Platform Market
8.4.11.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.11.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.4.11.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.4.11.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.4.12. Rest of Asia-Pacific Customer Data Platform Market
8.4.12.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.12.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.4.12.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.4.12.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.5. LAMEA
8.5.1. Key Market Trends and Opportunities
8.5.2. Market Size and Forecast, By Type
8.5.3. Market Size and Forecast, By Deployment
8.5.4. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.5.5. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.5.6. Market Size and Forecast, By Country
8.5.7. Latin America Customer Data Platform Market
8.5.7.1. Market Size and Forecast, By Type
8.5.7.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.5.7.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.5.7.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.5.8. Middle East Customer Data Platform Market
8.5.8.1. Market Size and Forecast, By Type
8.5.8.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.5.8.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.5.8.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
8.5.9. Africa Customer Data Platform Market
8.5.9.1. Market Size and Forecast, By Type
8.5.9.2. Market Size and Forecast, By Deployment
8.5.9.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.5.9.4. Market Size and Forecast, By Industry Vertical
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top Winning Strategies
9.3. Product Mapping Of Top 10 Player
9.4. Competitive Dashboard
9.5. Competitive Heatmap
9.6. Top Player Positioning, 2023
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. Salesforce Inc
10.1.1. Company Overview
10.1.2. Key Executives
10.1.3. Company Snapshot
10.1.4. Operating Business Segments
10.1.5. Product Portfolio
10.1.6. Business Performance
10.1.7. Key Strategic Moves and Developments
10.2. Oracle Corporation
10.2.1. Company Overview
10.2.2. Key Executives
10.2.3. Company Snapshot
10.2.4. Operating Business Segments
10.2.5. Product Portfolio
10.2.6. Business Performance
10.2.7. Key Strategic Moves and Developments
10.3. Adobe Inc
10.3.1. Company Overview
10.3.2. Key Executives
10.3.3. Company Snapshot
10.3.4. Operating Business Segments
10.3.5. Product Portfolio
10.3.6. Business Performance
10.3.7. Key Strategic Moves and Developments
10.4. SAS Institute Inc
10.4.1. Company Overview
10.4.2. Key Executives
10.4.3. Company Snapshot
10.4.4. Operating Business Segments
10.4.5. Product Portfolio
10.4.6. Business Performance
10.4.7. Key Strategic Moves and Developments
10.5. Microsoft Corporation
10.5.1. Company Overview
10.5.2. Key Executives
10.5.3. Company Snapshot
10.5.4. Operating Business Segments
10.5.5. Product Portfolio
10.5.6. Business Performance
10.5.7. Key Strategic Moves and Developments
10.6. SAP SE
10.6.1. Company Overview
10.6.2. Key Executives
10.6.3. Company Snapshot
10.6.4. Operating Business Segments
10.6.5. Product Portfolio
10.6.6. Business Performance
10.6.7. Key Strategic Moves and Developments
10.7. Tealium
10.7.1. Company Overview
10.7.2. Key Executives
10.7.3. Company Snapshot
10.7.4. Operating Business Segments
10.7.5. Product Portfolio
10.7.6. Business Performance
10.7.7. Key Strategic Moves and Developments
10.8. Sitecore
10.8.1. Company Overview
10.8.2. Key Executives
10.8.3. Company Snapshot
10.8.4. Operating Business Segments
10.8.5. Product Portfolio
10.8.6. Business Performance
10.8.7. Key Strategic Moves and Developments
10.9. Twilico Inc
10.9.1. Company Overview
10.9.2. Key Executives
10.9.3. Company Snapshot
10.9.4. Operating Business Segments
10.9.5. Product Portfolio
10.9.6. Business Performance
10.9.7. Key Strategic Moves and Developments
10.10. Braze
10.10.1. Company Overview
10.10.2. Key Executives
10.10.3. Company Snapshot
10.10.4. Operating Business Segments
10.10.5. Product Portfolio
10.10.6. Business Performance
10.10.7. Key Strategic Moves and Developments

 

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