世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

多世帯向けソフトウェア市場:展開タイプ別(クラウドベース、オンプレミス)、用途別(物件管理、会計・財務管理、賃貸・テナント管理、保守・修繕管理、分析・レポート)、エンドユーザー別(住宅、商業施設):2024年~2033年の世界の機会分析と産業予測

多世帯向けソフトウェア市場:展開タイプ別(クラウドベース、オンプレミス)、用途別(物件管理、会計・財務管理、賃貸・テナント管理、保守・修繕管理、分析・レポート)、エンドユーザー別(住宅、商業施設):2024年~2033年の世界の機会分析と産業予測


Multifamily Software Market By Deployment Type (Cloud-Based, On-Premise), By Application (Property Management, Accounting and Financial Management, Leasing and Tenant Management, Maintenance and Repair Management, Analytics and Reporting), By End User (Residential, Commercial): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

集合住宅用ソフトウェア市場は、2023年には10億8,500万ドルと評価され、2033年には21億8,543万ドルに達すると予測され、2024年から2033年までの年平均成長率は7.1%である。 集合住宅向けソフトウェアとは、集合... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2024年12月28日 US$4,335
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
2-3営業日以内 277 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

集合住宅用ソフトウェア市場は、2023年には10億8,500万ドルと評価され、2033年には21億8,543万ドルに達すると予測され、2024年から2033年までの年平均成長率は7.1%である。
集合住宅向けソフトウェアとは、集合住宅、コンドミニアム、タウンホームなどの集合住宅の管理、運営、リーシングを合理化するために設計されたデジタルツールやプラットフォームを指す。これらのソリューションには、不動産管理、テナントとのコミュニケーション、財務追跡、メンテナンススケジュール、リース、マーケティングなどの機能が含まれていることが多い。さまざまな不動産管理業務を統合することで、集合住宅向けソフトウェアは業務効率を高め、入居者の満足度を向上させ、データに基づいた意思決定をサポートする。
世界の集合住宅向けソフトウェア市場は、都市人口の増加や持ち家よりも賃貸住宅へのシフトなどの要因により、堅調な成長を遂げている。そのため、集合住宅向けソフトウェアのような効率的な管理ソリューションへのニーズが高まっている。米国の不動産管理ソフトウェア会社であるBuildium社のケーススタディによると、不動産管理ソフトウェアを活用した不動産管理会社は、入居者からの問い合わせに対する応答時間を40%改善し、入居者の満足度と定着率の顕著な向上につながった。また、日常的な不動産管理業務を軽減するための業務効率化ニーズの高まりも、市場成長に大きく寄与している。これは、集合住宅向けソフトウェアが、家賃回収、メンテナンス依頼、賃貸管理などの日常的な不動産管理業務を自動化することで、管理業務の負担を軽減し、業務効率を向上させることに起因している。例えば、リーシングプロセスを合理化・自動化するプラットフォームであるLeasey.AIのケーススタディでは、自動リーシングソリューションによってリーシングプロセス時間を60%以上短縮できることが実証されている。さらに、不動産投資件数の増加や大規模な不動産ポートフォリオにより、集合住宅資産を効率的に管理する包括的なツールが必要となり、こうしたソフトウェアの需要が高まっている。さらに、不動産業界ではデジタル・トランスフォーメーションが進行しているため、不動産管理業者やオーナーは、従来の手法を集合住宅向けソフトウェアのような最新のテクノロジー主導型ソリューションに置き換える必要に迫られている。しかし、多世帯向けソフトウェアの導入に伴う高コストが市場の成長を大幅に抑制している。また、特に技術的専門知識の乏しい組織では、不動産管理者やスタッフがデジタル・プラットフォームへの移行に抵抗を示すことが、市場の主要な阻害要因となっている。これとは逆に、AI、ML、モノのインターネット(IoT)を集合住宅ソフトウェアに組み込むことで、予知保全、スマートホームの統合、高度な分析が可能になり、これらのソリューションを採用するユーザーが増加する。このような開発は、予測期間中の世界市場の拡大に有益な機会を提供すると期待される。
集合住宅向けソフトウェア市場は、展開タイプ、用途、エンドユーザー、地域に区分される。展開タイプ別に見ると、市場はクラウドベースとオンプレミスに二分される。アプリケーション別では、不動産管理、会計・財務管理、リース・テナント管理、メンテナンス・修繕管理、分析・レポーティングに分けられる。エンドユーザー別では、住宅用と商業用に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されている。
主な調査結果
- デプロイメント別では、クラウドベースのセグメントが2023年の市場を支配しており、今後数年間もその優位性を維持すると予測される。
- アプリケーション別では、不動産管理セグメントが2023年に最も高い成長を示した。
- エンドユーザー別では、商業セグメントが2023年の集合住宅向けソフトウェア市場をリードした。
- 地域別では、北米が2023年に最も有利な市場として浮上したが、LAMEAは2024年から2033年までのCAGRが最も高くなると予測される。
競合分析
本レポートでは、RealPage Inc.、MRI Software LLC、AppFolio, Inc.、Entrata, Inc.、Rentec Direct、Yardi Systems, Inc.、Zego (PayLease, LLC)、Inhabit IQ、View the Space, Inc.、TenantCloud LLCなど、集合住宅向けソフトウェア市場で事業を展開する主要企業のプロフィールを分析している。これらのプレーヤーは、市場への浸透を高め、集合住宅ソフトウェア市場での地位を強化するために様々な戦略を採用している。
ステークホルダーにとっての主なメリット
当レポートでは、2023年から2033年にかけての集合住宅用ソフトウェア市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、集合住宅用ソフトウェア市場の実勢機会を明らかにします。
市場調査は、主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析では、利害関係者が利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるよう、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにします。
集合住宅向けソフトウェア市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
当レポートでは、地域別および世界の集合住宅用ソフトウェアの市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略などの分析を掲載しています。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
四半期ごとの最新情報および*(コーポレート・ライセンスの場合のみ、表示価格でのご提供となります)
無料アップデートとして、購入前または購入後に、ご希望の会社プロファイルを5つ追加。
5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
アナリストによる16時間のサポート* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます)
15% の無料カスタマイズ* (レポートの範囲またはセグメントがお客様の要件と一致しない場合、15% は 3 営業日の無料作業に相当します。)
ファイブおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスの無料データ・パック。(エクセル版レポート)
レポートが6~12ヶ月以上前の場合は、無料で更新します。
24時間優先対応
業界の最新情報とホワイトペーパーを無料で提供

本レポートのカスタマイズの可能性(別途費用とスケジュールがかかります。)
エンドユーザーの好みとペインポイント
地域別の業界ライフサイクル評価
製品ベンチマーク/製品仕様と用途
製品ライフサイクル
シナリオ分析と成長トレンド比較
サプライチェーン分析とベンダー利益率
技術トレンド分析
市場参入戦略
製品・セグメント別プレーヤーシェア分析
主要プレーヤーの新製品開発/製品マトリックス
ペインポイント分析
規制ガイドライン
戦略的提言
顧客の関心に応じた追加的な企業プロファイル
国または地域の追加分析-市場規模と予測
ブランドシェア分析
クリスクロスセグメント分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
エンドユーザー別
住宅
商業用
用途別
不動産管理
会計・財務管理
賃貸・テナント管理
保守・修繕管理
分析・レポーティング
導入タイプ別
クラウドベース
オンプレミス
地域別
北米
米国
カナダ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
ヤルディ・システムズ
インハビットIQ
リアルページ
AppFolio, Inc.
株式会社ビュー・ザ・スペース
株式会社エントラータ
レンテック ダイレクト
ゼゴ(PayLease, LLC)
MRI Software LLC
テナントクラウド合同会社

ページTOPに戻る


目次

第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度~高い
3.3.2.新規参入の脅威は中程度に高い
3.3.3.中程度に高い代替品の脅威
3.3.4.ライバルの激しさが低い-高い
3.3.5.買い手の交渉力が中程度に高い。
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.集合住宅需要の増加
3.4.1.2.業務の自動化と合理化のニーズの高まり
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.初期投資と導入コストの高さ
3.4.2.2.データプライバシーとセキュリティへの懸念
3.4.3.機会
3.4.3.1.デジタルトランスフォーメーション
3.4.3.2.不動産オーナーやデベロッパーとのパートナーシップ
第4章:集合住宅向けソフトウェア市場、展開タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.クラウドベース
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.オンプレミス
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別の市場シェア分析
第5章:集合住宅向けソフトウェア市場:用途別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.不動産管理
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.会計・財務管理
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.市場規模および予測(地域別
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.リース・テナント管理
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.保守・修理管理
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.市場規模および予測、地域別
5.5.3.国別市場シェア分析
5.6.分析とレポート
5.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.6.2.地域別の市場規模と予測
5.6.3.国別市場シェア分析
第6章:集合住宅用ソフトウェア市場:エンドユーザー別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.住宅
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.商業
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別の市場シェア分析
第7章:集合住宅用ソフトウェア市場:地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測、展開タイプ別
7.2.3.市場規模・予測:アプリケーション別
7.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.2.5.1.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.2.5.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.欧州
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測、展開タイプ別
7.3.3.市場規模・予測:アプリケーション別
7.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.英国
7.3.5.1.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.3.5.1.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.2.ドイツ
7.3.5.2.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.3.5.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.3.フランス
7.3.5.3.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.3.5.3.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.3.5.4.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.5.スペイン
7.3.5.5.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.3.5.5.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.6.その他のヨーロッパ
7.3.5.6.1.市場規模および予測:展開タイプ別
7.3.5.6.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.3.5.6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測、展開タイプ別
7.4.3.市場規模・予測:アプリケーション別
7.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.4.5.1.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.2.日本
7.4.5.2.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.4.5.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.3.インド
7.4.5.3.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.4.5.3.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.4.オーストラリア
7.4.5.4.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.4.5.4.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.5.韓国
7.4.5.5.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.4.5.5.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.6.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.6.1.市場規模および予測:展開タイプ別
7.4.5.6.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.4.5.6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測(展開タイプ別
7.5.3.市場規模・予測:アプリケーション別
7.5.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ラテンアメリカ
7.5.5.1.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.5.5.1.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.2.中東
7.5.5.2.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.5.5.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.3.アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:展開タイプ別
7.5.5.3.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第9章 企業プロフィール
9.1.ヤルディ・システムズ
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.製品ポートフォリオ
9.1.5.主な戦略的動きと展開
9.2.リアルページ社
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.3.MRI ソフトウェア合同会社
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.主な戦略的動きと展開
9.4.AppFolio, Inc.
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.4.7.主な戦略的動きと展開
9.5.ゼゴ(ペイリース合同会社)
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.主な戦略的動きと展開
9.6.インハビットIQ
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.7.エントラータ社
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.主な戦略的動きと展開
9.8.ビュー・ザ・スペース
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.主な戦略的動きと展開
9.9.レンテック ダイレクト
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.主な戦略的動きと展開
9.10.テナントクラウド
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The multifamily software market was valued at $1,085.0 million in 2023 and is estimated to reach $2,185.43 million by 2033, exhibiting a CAGR of 7.1% from 2024 to 2033.
Multifamily software refers to digital tools and platforms designed to streamline the management, operations, and leasing of multifamily properties, such as apartment complexes, condos, and townhomes. These solutions often include functionalities for property management, tenant communication, financial tracking, maintenance scheduling, leasing, and marketing. By integrating various property management tasks, multifamily software enhances operational efficiency, improves tenant satisfaction, and supports data-driven decision-making.
The global multifamily software market is witnessing robust growth due to factors such as increase in urban population and shift toward rental housing over homeownership. This, in turn, fuels the need for efficient management solutions like multifamily software. A case study by Buildium—an American property management software company—highlighted that property managers leveraging property management software achieved a 40% improvement in response times to tenant inquiries, leading to notable enhancements in tenant satisfaction and retention rates. In addition, rise in need for enhanced operational efficiency to ease routine property management tasks significantly contributes toward the market growth. This is attributed to the fact that multifamily software automates routine property management tasks such as rent collection, maintenance requests, and lease management, reducing administrative burdens and improving operational efficiency. For instance, case studies from Leasey.AI—a platform that streamlines and automates the leasing process—demonstrate that automated leasing solutions can cut leasing process times by more than 60%. Moreover, rise in number of real estate investments and large-scale property portfolios necessitate comprehensive tools to manage multifamily assets effectively, thus driving the demand for such software. Furthermore, the ongoing digital transformation in the real estate industry is pushing property managers and owners to replace traditional methods with modern, technology-driven solutions like multifamily software, which is expected to considerably boost the market growth. However, high cost associated with implementing multifamily software significantly restrains the market growth. In addition, resistance of property managers and staff to transition to digital platforms, especially in organizations with limited technical expertise, acts as a key deterrent factor of the market. On the contrary, the incorporation of AI, ML, and Internet of Things (IoT) in multifamily software enables predictive maintenance, smart home integration, and advanced analytics, attracting more users to adopt these solutions. Such developments are expected to offer remunerative opportunities for the expansion of the global market during the forecast period.
The multifamily software market is segmented into deployment type, application, end user, and region. On the basis of deployment type, the market is bifurcated into cloud based and on-premise. By application, it is divided into property management, accounting & financial management, leasing & tenant management, maintenance & repair management, and analytics & reporting. Depending on end user, it is categorized into residential and commercial. Region wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
Key Findings
• On the basis of deployment, the cloud-based segment dominated the market in 2023, and is expected to maintain its dominance in the upcoming years.
• By application, the property management segment exhibited highest growth in 2023.
• Depending on end user, the commercial segment led the multifamily software market in 2023.
• Region wise, North America emerged as the most lucrative market for multifamily software in 2023; however, LAMEA is expected to highest CAGR from 2024 to 2033.
Competitive Analysis
The report analyzes the profiles of key players operating in the multifamily software market such as RealPage Inc., MRI Software LLC, AppFolio, Inc., Entrata, Inc., Rentec Direct, Yardi Systems, Inc, Zego (PayLease, LLC), Inhabit IQ, View the Space, Inc., and TenantCloud LLC. These players have adopted various strategies to increase their market penetration and strengthen their position in the multifamily software market.
Key Benefits for Stakeholders
This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the multifamily software market analysis from 2023 to 2033 to identify the prevailing multifamily software market opportunities.
The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
In-depth analysis of the multifamily software market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
The report includes the analysis of the regional as well as global multifamily software market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● End user preferences and pain points
● Industry life cycle assessment, by region
● Product Benchmarking / Product specification and applications
● Product Life Cycles
● Senario Analysis & Growth Trend Comparision
● Supply Chain Analysis & Vendor Margins
● Technology Trend Analysis
● Go To Market Strategy
● Market share analysis of players by products/segments
● New Product Development/ Product Matrix of Key Players
● Pain Point Analysis
● Regulatory Guidelines
● Strategic Recommedations
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Brands Share Analysis
● Criss-cross segment analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Market share analysis of players at global/region/country level
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By End User
● Residential
● Commercial
By Application
● Property Management
● Accounting and Financial Management
● Leasing and Tenant Management
● Maintenance and Repair Management
● Analytics and Reporting
By Deployment Type
● Cloud-Based
● On-Premise
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Yardi Systems, Inc
○ Inhabit IQ
○ RealPage Inc.
○ AppFolio, Inc.
○ View the Space, Inc.
○ Entrata, Inc.
○ Rentec Direct
○ Zego (PayLease, LLC)
○ MRI Software LLC
○ TenantCloud LLC.



ページTOPに戻る


Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate-high bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate-high threat of new entrants
3.3.3. Moderate-high threat of substitutes
3.3.4. Low-high intensity of rivalry
3.3.5. Moderte-high bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Increasing demand for residential complexes
3.4.1.2. Increasing need of automation and streamlining operations
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High Initial Investment and Implementation Costs
3.4.2.2. Data Privacy and Security Concerns
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Digital transformation
3.4.3.2. Partnerships with Property Owners and Developers
CHAPTER 4: MULTIFAMILY SOFTWARE MARKET, BY DEPLOYMENT TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Cloud-Based
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. On-Premise
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: MULTIFAMILY SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Property Management
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Accounting and Financial Management
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Leasing and Tenant Management
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Maintenance and Repair Management
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
5.6. Analytics and Reporting
5.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.6.2. Market size and forecast, by region
5.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: MULTIFAMILY SOFTWARE MARKET, BY END USER
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Residential
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Commercial
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: MULTIFAMILY SOFTWARE MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Deployment Type
7.2.3. Market size and forecast, by Application
7.2.4. Market size and forecast, by End User
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Deployment Type
7.3.3. Market size and forecast, by Application
7.3.4. Market size and forecast, by End User
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. UK
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.2. Germany
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.3. France
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.5. Spain
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.6. Rest of Europe
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by End User
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Deployment Type
7.4.3. Market size and forecast, by Application
7.4.4. Market size and forecast, by End User
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.4. Australia
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.5. South Korea
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.6. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by End User
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Deployment Type
7.5.3. Market size and forecast, by Application
7.5.4. Market size and forecast, by End User
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Latin America
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.5.5.2. Middle East
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.5.5.3. Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Deployment Type
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Yardi Systems, Inc
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Product portfolio
9.1.5. Key strategic moves and developments
9.2. RealPage Inc.
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.3. MRI Software LLC
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Key strategic moves and developments
9.4. AppFolio, Inc.
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.4.7. Key strategic moves and developments
9.5. Zego (PayLease, LLC)
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Key strategic moves and developments
9.6. Inhabit IQ
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.7. Entrata, Inc.
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Key strategic moves and developments
9.8. View the Space, Inc.
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Key strategic moves and developments
9.9. Rentec Direct
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Key strategic moves and developments
9.10. TenantCloud LLC.
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

Allied Market Research社のICT分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(property management)の最新刊レポート


よくあるご質問


Allied Market Research社はどのような調査会社ですか?


アライドマーケットリサーチ(Allied Market Research)は世界の多様な市場に関する戦略や将来推計、成長/衰退予測、機会分析、消費者調査などを行い、市場調査レポートを積極的に出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/04/11 10:26

144.54 円

163.80 円

190.87 円

ページTOPに戻る