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ソーシャルラーニングプラットフォーム市場:タイプ別(学習管理システム(LMS) , 学習体験プラットフォーム(LXP) , その他) , 展開形態別(クラウドベース , オンプレミス) , 企業規模別(中小企業 , 大企業) , エンドユーザー別(教育 , 企業 , 政府 , 医療 , 小売 , BFSI , その他) :2024年~2032年の世界の機会分析と産業予測

ソーシャルラーニングプラットフォーム市場:タイプ別(学習管理システム(LMS) , 学習体験プラットフォーム(LXP) , その他) , 展開形態別(クラウドベース , オンプレミス) , 企業規模別(中小企業 , 大企業) , エンドユーザー別(教育 , 企業 , 政府 , 医療 , 小売 , BFSI , その他) :2024年~2032年の世界の機会分析と産業予測


Social Learning Platforms Market By Type (Learning Management System (LMS) , Learning Experience Platforms (LXP) , Others) , By Deployment Mode (Cloud-Based, On-Premises) By Enterprise Size (Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs) , Large Enterprises) By End User (Education, Corporate, Government, Healthcare, Retail, BFSI, Others) : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2032

ソーシャル・ラーニング・プラットフォーム市場の2023年の市場規模は1,102億ドルで、2024年から2032年までの年平均成長率は7.8%で、2032年には2,167億ドルに達すると予測されている。 ソーシャル・ラーニング・... もっと見る

 

 

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サマリー

ソーシャル・ラーニング・プラットフォーム市場の2023年の市場規模は1,102億ドルで、2024年から2032年までの年平均成長率は7.8%で、2032年には2,167億ドルに達すると予測されている。
ソーシャル・ラーニング・プラットフォームは、ディスカッション・フォーラム、ピアツーピア・インタラクション、コンテンツ共有、リアルタイム・フィードバックといったソーシャルメディアのような機能を統合することで、共同学習を促進するように設計されたデジタル環境である。これらのプラットフォームは、学習者が正式なリソースからだけでなく、仲間やメンター、業界の専門家との交流からも知識を習得できるようにし、コミュニティ主導の教育アプローチを促進する。多くの場合、ゲーミフィケーション、グループ・プロジェクト、パーソナライズされたコンテンツ配信のためのツールが含まれており、学習者のエンゲージメントと学習体験のカスタマイズを保証している。

世界のソーシャル・ラーニング・プラットフォーム市場は、教育現場や専門職におけるチームワークや集団的な問題解決へのシフト、リモートワークやオンライン教育の増加(特にパンデミック後)などの要因により、力強い成長を目の当たりにしている。こうした要因により、知識共有や仮想コラボレーションのためのデジタルプラットフォームへの依存度が大幅に高まっている。マッキンゼーは、17カ国の学生7,000人を対象に、オンライン教育のどの要素を最も重視しているかを探る調査を実施した。調査の結果、65%の学生が望ましい教育方法としてバーチャル学習を選んだことが明らかになった。さらに、手頃な価格のスマートフォンの急速な普及と世界的なインターネット・インフラの改善により、ソーシャル・ラーニング・プラットフォームは、特に新興市場において、より利用しやすくなっている。世界経済フォーラムによる2022年の調査では、オンライン学習プラットフォームのCourseraが2000万人以上の新規学習者をコースに登録したことが明らかになった。さらに、企業はソーシャル・ラーニング・プラットフォームを活用し、組織の目標に沿ったダイナミックでインタラクティブなトレーニングや能力開発プログラムを従業員に提供しており、これは市場の成長に大きく寄与している。さらに、多くの機関や政府がeラーニングの取り組みを推進し、デジタル教育インフラに投資しているため、ソーシャル・ラーニング・プラットフォームが成長する機会が生まれている。しかし、不十分なセキュリティ対策はデータ漏洩につながる可能性があり、企業や教育機関の採用を阻害している。さらに、デジタルリテラシー率が低い地域では、ユーザーがソーシャル・ラーニング・プラットフォームに効果的に関与するのに苦労し、そのアクセシビリティと潜在的な影響力が制限される可能性がある。それとは逆に、パーソナライズされた学習パス、自動評価、コンテンツ推奨など、AI主導の機能の統合は、ユーザー体験を向上させ、プラットフォームの採用を促進する。このような開発は、予測期間中、グローバル・マーカーの拡大に有利な機会を提供すると期待されている。

ソーシャル学習プラットフォーム市場は、タイプ別、展開タイプ別、企業規模別、エンドユーザー別、地域別に区分される。タイプ別では、学習管理システム(LMS)、学習体験プラットフォーム(LXP)、その他に分けられる。展開タイプによって、クラウドベースとオンプレミスに分けられる。企業規模では、中小企業と大企業に分けられる。エンドユーザー別では、教育、企業、政府、医療、小売、BFSI、その他に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析される。

主な調査結果
タイプ別では、学習管理システム分野が2023年に最大の市場シェアを占めた。
導入形態別では、クラウドベースのセグメントが2023年の主要株主であった。
企業規模別では、大企業セグメントが2023年に最大の市場シェアを獲得した。
エンドユーザー別では、教育セグメントが2023年にシェアで市場を支配した。
地域別では、北米が2023年にソーシャル・ラーニング・プラットフォームの最も有利な市場に浮上した。

競合分析
ソーシャル・ラーニング・プラットフォームの世界市場における主要プレイヤーの競争分析とプロファイルには、Cornerstone OnDemand, Inc.、Blackboard Inc.、SAP SE、IBM Corporation、D2L Corporation、Saba Software、Schoology, Inc.、Docebo Inc.、Absorb Software Inc.、Instructure, Inc.などが含まれる。これらの主要プレイヤーは、激しい競争を維持し、世界市場で強力な足場を獲得するために、事業拡大、新製品の発売、パートナーシップなどの様々な主要な開発戦略を採用している。


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エンドユーザーの好みとペインポイント
地域別の業界ライフサイクル評価
製品ベンチマーク/製品仕様と用途
製品のライフサイクル
シナリオ分析と成長トレンド比較
技術トレンド分析
市場参入戦略
製品/セグメント別プレーヤーシェア分析
主要プレイヤーの新製品開発/製品マトリックス
ペインポイント分析
規制ガイドライン
戦略的提言
顧客の関心に特化した追加的な企業プロファイル
国または地域の追加分析-市場規模と予測
ブランドシェア分析
クリスクロスセグメント分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
タイプ別
学習管理システム(LMS)
学習体験プラットフォーム(LXP)
その他
導入形態別
クラウドベース
オンプレミス
企業規模別
中小企業 ● 大企業
大企業
エンドユーザー別
教育機関
教育機関
政府機関
ヘルスケア
小売
BFSI
その他
地域別
北米
米国
カナダ
ヨーロッパ
フランス
ドイツ
イタリア
スペイン
イギリス
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
コーナーストーンオンデマンド社
Blackboard Inc.
SAP SE
IBM Corporation
D2L コーポレーション
サバ・ソフトウェア
Schoology, Inc.
Docebo Inc.
アブソーブ・ソフトウェア
インストラクチャー

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目次

第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:要旨
2.1.CXOの視点
第3章 市場環境
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主要投資先
3.2.2.上位の勝ち組戦略
3.3.ポーターのファイブフォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力
3.3.2.新規参入者の脅威
3.3.3.代替品の脅威
3.3.4.競争上のライバル
3.3.5.買い手間の交渉力
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.促進要因
3.4.2.阻害要因
3.4.3.機会
第4章:ソーシャル・ラーニング・プラットフォーム市場、タイプ別
4.1.市場概要
4.1.1 タイプ別市場規模と予測
4.2.学習管理システム(LMS)
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.市場規模および予測、地域別
4.2.3.市場シェア分析、国別
4.3.ラーニング・エクスペリエンス・プラットフォーム(LXP)
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.市場規模および予測、地域別
4.3.3.市場シェア分析、国別
4.4.その他
4.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.4.2.市場規模および予測、地域別
4.4.3.市場シェア分析:国別
第5章 ソーシャルラーニングプラットフォーム市場:展開モード別
5.1.市場概要
5.1.1 展開モード別市場規模と予測
5.2.クラウドベース
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.市場規模および予測、地域別
5.2.3.市場シェア分析、国別
5.3.オンプレミス
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.市場規模および予測、地域別
5.3.3.市場シェア分析、国別
第6章 ソーシャルラーニングプラットフォーム市場:企業規模別
6.1.市場概要
6.1.1 企業規模別市場規模と予測
6.2.中小企業(SMEs)
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.市場規模および予測、地域別
6.2.3.市場シェア分析、国別
6.3.大企業
6.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
6.3.2.市場規模および予測、地域別
6.3.3.市場シェア分析、国別
第7章 ソーシャルラーニングプラットフォーム市場:エンドユーザー別
7.1.市場概要
7.1.1 市場規模および予測、エンドユーザー別
7.2.教育分野
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測、地域別
7.2.3.市場シェア分析、国別
7.3.企業
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測、地域別
7.3.3.市場シェア分析、国別
7.4.政府
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測、地域別
7.4.3.市場シェア分析、国別
7.5.ヘルスケア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測、地域別
7.5.3.市場シェア分析、国別
7.6.小売
7.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.6.2.市場規模および予測、地域別
7.6.3.市場シェア分析、国別
7.7.BFSI
7.7.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.7.2.市場規模および予測、地域別
7.7.3.市場シェア分析、国別
7.8.その他
7.8.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.8.2.市場規模および予測、地域別
7.8.3.市場シェア分析、国別
第8章 ソーシャルラーニングプラットフォーム市場:地域別
8.1.市場概要
8.1.1 地域別市場規模と予測
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向と機会
8.2.2.市場規模および予測、タイプ別
8.2.3.市場規模および予測:展開モード別
8.2.4.市場規模・予測:企業規模別
8.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.7.米国のソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.2.7.1.市場規模・予測:タイプ別
8.2.7.2.市場規模・予測:展開形態別
8.2.7.3.市場規模・予測:企業規模別
8.2.7.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.8.カナダのソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.2.8.1.市場規模・予測:タイプ別
8.2.8.2.市場規模・予測:展開形態別
8.2.8.3.市場規模・予測:企業規模別
8.2.8.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.欧州
8.3.1.主な市場動向と機会
8.3.2.市場規模および予測、タイプ別
8.3.3.市場規模および予測:展開モード別
8.3.4.市場規模・予測:企業規模別
8.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.7.フランスのソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.3.7.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.7.2.市場規模・予測:展開形態別
8.3.7.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.7.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.8.ドイツのソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.3.8.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.8.2.市場規模・予測:展開形態別
8.3.8.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.8.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.9.イタリアのソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.3.9.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.9.2.市場規模・予測:展開形態別
8.3.9.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.9.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.10.スペインのソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.3.10.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.10.2.市場規模・予測:展開形態別
8.3.10.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.10.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.11.イギリスのソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.3.11.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.11.2.市場規模・予測:展開形態別
8.3.11.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.11.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.12.欧州以外のソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.3.12.1.市場規模・予測:タイプ別
8.3.12.2.市場規模・予測:展開モード別
8.3.12.3.市場規模・予測:企業規模別
8.3.12.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.アジア太平洋地域
8.4.1.主な市場動向と機会
8.4.2.市場規模および予測、タイプ別
8.4.3.市場規模および予測:展開モード別
8.4.4.市場規模・予測:企業規模別
8.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.7.中国ソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.4.7.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.7.2.市場規模・予測:展開形態別
8.4.7.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.7.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.8.日本のソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.4.8.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.8.2.市場規模・予測:導入形態別
8.4.8.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.8.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.9.インドのソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.4.9.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.9.2.市場規模・予測:展開形態別
8.4.9.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.9.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.10.韓国のソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.4.10.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.10.2.市場規模・予測:展開形態別
8.4.10.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.10.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.11.オーストラリアのソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.4.11.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.11.2.市場規模・予測:展開形態別
8.4.11.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.11.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.12.その他のアジア太平洋地域のソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.4.12.1.市場規模・予測:タイプ別
8.4.12.2.市場規模・予測:展開形態別
8.4.12.3.市場規模・予測:企業規模別
8.4.12.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.ラメア
8.5.1.主な市場動向と機会
8.5.2.市場規模および予測, タイプ別
8.5.3.市場規模および予測:展開モード別
8.5.4.市場規模・予測:企業規模別
8.5.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.7.ラテンアメリカのソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.5.7.1.市場規模・予測:タイプ別
8.5.7.2.市場規模・予測:展開形態別
8.5.7.3.市場規模・予測:企業規模別
8.5.7.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.8.中東のソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.5.8.1.市場規模・予測:タイプ別
8.5.8.2.市場規模・予測:展開形態別
8.5.8.3.市場規模・予測:企業規模別
8.5.8.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.9.アフリカのソーシャルラーニングプラットフォーム市場
8.5.9.1.市場規模・予測:タイプ別
8.5.9.2.市場規模・予測:展開形態別
8.5.9.3.市場規模・予測:企業規模別
8.5.9.4.市場規模および予測:エンドユーザー別
第9章 競争環境
9.1.はじめに
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング、2023年
第10章 企業プロフィール
10.1.コーナーストーンオンデマンド社
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.会社概要
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.1.7.主な戦略的動きと展開
10.2.ブラックボード社
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.会社概要
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.2.7.主な戦略的動きと展開
10.3.SAP SE
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.会社概要
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.業績
10.3.7.主な戦略的動きと展開
10.4.IBMコーポレーション
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.会社概要
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.4.6.業績
10.4.7.主な戦略的動きと展開
10.5.D2Lコーポレーション
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.会社概要
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.業績
10.5.7.主な戦略的動きと展開
10.6.サバ・ソフトウェア
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.会社概要
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.6.6.業績
10.6.7.主な戦略的動きと展開
10.7.スクーロジー
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.7.6.業績
10.7.7.主な戦略的動きと展開
10.8.ドセボ社
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.業績
10.8.7.主な戦略的動きと展開
10.9.アブソーブ・ソフトウェア
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.9.6.業績
10.9.7.主な戦略的動きと展開
10.10.インストラクチャー
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.会社概要
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.業績
10.10.7.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

The social learning platforms market was valued at $110.2 billion in 2023, and is projected to reach $216.7 billion by 2032, growing at a CAGR of 7.8% from 2024 to 2032.
Social learning platform is a digital environment designed to facilitate collaborative learning by integrating social media-like features, such as discussion forums, peer-to-peer interactions, content sharing, and real-time feedback. These platforms empower learners to acquire knowledge not only from formal resources but also from interactions with peers, mentors, and industry professionals, fostering a community-driven approach to education. They often include tools for gamification, group projects, and personalized content delivery, ensuring engagement and tailored learning experiences.

The global social learning platforms market is witnessing robust growth due to factors such as shift toward teamwork and collective problem-solving in educational and professional settings and rise in remote work and online education, especially post-pandemic. These factors have significantly increased the reliance on digital platforms for knowledge sharing and virtual collaboration. McKinsey conducted a survey, which included 7,000 students from 17 countries to find out which element of online education they value the most. The survey revealed that 65% of the students opted for virtual learning as a preferred way of education. Furthermore, rapid proliferation of affordable smartphones and improved internet infrastructure globally have made social learning platforms more accessible, particularly in emerging markets. A 2022 study by the World Economic Forum revealed that the online learning platform, Coursera registered more than 20 million new learners for courses. Moreover, businesses are leveraging social learning platforms to provide employees with dynamic, interactive training and development programs that align with organizational goals, which significantly contributes toward the market growth. In addition, many institutions and governments are promoting e-learning initiatives and investing in digital education infrastructure, creating opportunities for social learning platforms to thrive. However, inadequate security measures can lead to data breaches, discouraging adoption by enterprises and educational institutions. In addition, in regions with lower digital literacy rates, users may struggle to engage effectively with social learning platforms, limiting their accessibility and potential impact. On the contrary, the integration of AI-driven features, such as personalized learning paths, automated assessments, and content recommendations, enhances the user experience and promotes platform adoption. Such developments are expected to offer lucrative opportunities for the expansion of the global marker during the forecast period.

The social learning platforms market is segmented into by type, deployment type, enterprise size, end user, and region. On the basis of type, the market is divided into learning management system (LMS) , learning experience platforms (LXP), and others. As per deployment type, it is segregated into cloud-based and on-premises. Depending on enterprise size, it is fragmented into small and medium-sized enterprises (SMEs) and large enterprises. By end user, it is categorized into education, corporate, government, healthcare, retail, BFSI and others. Region wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.

Key Findings
By type, the learning management system segment held the largest market share in 2023.
On the basis of deployment mode, the cloud-based segment was the major shareholder in 2023.
Depending on enterprise size, the large enterprise segment garnered the largest market share in 2023.
As per end user, the education segment dominated the market, in terms of share, in 2023.
Region wise, North America emerged as the most lucrative market for social learning platforms in 2023.

Competition Analysis
Competitive analysis and profiles of the major players in the global social learning platforms market include Cornerstone OnDemand, Inc., Blackboard Inc., SAP SE, IBM Corporation, D2L Corporation, Saba Software, Schoology, Inc., Docebo Inc., Absorb Software Inc., and Instructure, Inc. These major players have adopted various key development strategies such as business expansion, new product launches, and partnerships to sustain the intense competition and gain a strong foothold in the global market.


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Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● End user preferences and pain points
● Industry life cycle assessment, by region
● Product Benchmarking / Product specification and applications
● Product Life Cycles
● Scenario Analysis & Growth Trend Comparison
● Technology Trend Analysis
● Go To Market Strategy
● Market share analysis of players by products/segments
● New Product Development/ Product Matrix of Key Players
● Pain Point Analysis
● Regulatory Guidelines
● Strategic Recommendations
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Brands Share Analysis
● Criss-cross segment analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Market share analysis of players at global/region/country level
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Type
● Learning Management System (LMS)
● Learning Experience Platforms (LXP)
● Others
By Deployment Mode
● Cloud-Based
● On-Premises
By Enterprise Size
● Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs)
● Large Enterprises
By End User
● Education
● Corporate
● Government
● Healthcare
● Retail
● BFSI
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
● Europe
○ France
○ Germany
○ Italy
○ Spain
○ UK
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Australia
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Cornerstone OnDemand, Inc.
○ Blackboard Inc.
○ SAP SE
○ IBM Corporation
○ D2L Corporation
○ Saba Software
○ Schoology, Inc.
○ Docebo Inc.
○ Absorb Software Inc.
○ Instructure, Inc.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report Description
1.2. Key Market Segments
1.3. Key Benefits
1.4. Research Methodology
1.4.1. Primary Research
1.4.2. Secondary Research
1.4.3. Analyst Tools and Models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET LANDSCAPE
3.1. Market Definition and Scope
3.2. Key Findings
3.2.1. Top Investment Pockets
3.2.2. Top Winning Strategies
3.3. Porter's Five Forces Analysis
3.3.1. Bargaining Power of Suppliers
3.3.2. Threat of New Entrants
3.3.3. Threat of Substitutes
3.3.4. Competitive Rivalry
3.3.5. Bargaining Power among Buyers
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.2. Restraints
3.4.3. Opportunities
CHAPTER 4: SOCIAL LEARNING PLATFORMS MARKET, BY TYPE
4.1. Market Overview
4.1.1 Market Size and Forecast, By Type
4.2. Learning Management System (LMS)
4.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.2.2. Market Size and Forecast, By Region
4.2.3. Market Share Analysis, By Country
4.3. Learning Experience Platforms (LXP)
4.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.3.2. Market Size and Forecast, By Region
4.3.3. Market Share Analysis, By Country
4.4. Others
4.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
4.4.2. Market Size and Forecast, By Region
4.4.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 5: SOCIAL LEARNING PLATFORMS MARKET, BY DEPLOYMENT MODE
5.1. Market Overview
5.1.1 Market Size and Forecast, By Deployment Mode
5.2. Cloud-Based
5.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.2.2. Market Size and Forecast, By Region
5.2.3. Market Share Analysis, By Country
5.3. On-Premises
5.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
5.3.2. Market Size and Forecast, By Region
5.3.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 6: SOCIAL LEARNING PLATFORMS MARKET, BY ENTERPRISE SIZE
6.1. Market Overview
6.1.1 Market Size and Forecast, By Enterprise Size
6.2. Small And Medium-Sized Enterprises (SMEs)
6.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.2.2. Market Size and Forecast, By Region
6.2.3. Market Share Analysis, By Country
6.3. Large Enterprises
6.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
6.3.2. Market Size and Forecast, By Region
6.3.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 7: SOCIAL LEARNING PLATFORMS MARKET, BY END USER
7.1. Market Overview
7.1.1 Market Size and Forecast, By End User
7.2. Education
7.2.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.2.2. Market Size and Forecast, By Region
7.2.3. Market Share Analysis, By Country
7.3. Corporate
7.3.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.3.2. Market Size and Forecast, By Region
7.3.3. Market Share Analysis, By Country
7.4. Government
7.4.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.4.2. Market Size and Forecast, By Region
7.4.3. Market Share Analysis, By Country
7.5. Healthcare
7.5.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.5.2. Market Size and Forecast, By Region
7.5.3. Market Share Analysis, By Country
7.6. Retail
7.6.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.6.2. Market Size and Forecast, By Region
7.6.3. Market Share Analysis, By Country
7.7. BFSI
7.7.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.7.2. Market Size and Forecast, By Region
7.7.3. Market Share Analysis, By Country
7.8. Others
7.8.1. Key Market Trends, Growth Factors and Opportunities
7.8.2. Market Size and Forecast, By Region
7.8.3. Market Share Analysis, By Country
CHAPTER 8: SOCIAL LEARNING PLATFORMS MARKET, BY REGION
8.1. Market Overview
8.1.1 Market Size and Forecast, By Region
8.2. North America
8.2.1. Key Market Trends and Opportunities
8.2.2. Market Size and Forecast, By Type
8.2.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.2.4. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.2.5. Market Size and Forecast, By End User
8.2.6. Market Size and Forecast, By Country
8.2.7. U.S. Social Learning Platforms Market
8.2.7.1. Market Size and Forecast, By Type
8.2.7.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.2.7.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.2.7.4. Market Size and Forecast, By End User
8.2.8. Canada Social Learning Platforms Market
8.2.8.1. Market Size and Forecast, By Type
8.2.8.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.2.8.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.2.8.4. Market Size and Forecast, By End User
8.3. Europe
8.3.1. Key Market Trends and Opportunities
8.3.2. Market Size and Forecast, By Type
8.3.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.3.4. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.3.5. Market Size and Forecast, By End User
8.3.6. Market Size and Forecast, By Country
8.3.7. France Social Learning Platforms Market
8.3.7.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.7.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.3.7.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.3.7.4. Market Size and Forecast, By End User
8.3.8. Germany Social Learning Platforms Market
8.3.8.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.8.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.3.8.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.3.8.4. Market Size and Forecast, By End User
8.3.9. Italy Social Learning Platforms Market
8.3.9.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.9.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.3.9.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.3.9.4. Market Size and Forecast, By End User
8.3.10. Spain Social Learning Platforms Market
8.3.10.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.10.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.3.10.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.3.10.4. Market Size and Forecast, By End User
8.3.11. UK Social Learning Platforms Market
8.3.11.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.11.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.3.11.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.3.11.4. Market Size and Forecast, By End User
8.3.12. Rest Of Europe Social Learning Platforms Market
8.3.12.1. Market Size and Forecast, By Type
8.3.12.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.3.12.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.3.12.4. Market Size and Forecast, By End User
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key Market Trends and Opportunities
8.4.2. Market Size and Forecast, By Type
8.4.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.4.4. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.4.5. Market Size and Forecast, By End User
8.4.6. Market Size and Forecast, By Country
8.4.7. China Social Learning Platforms Market
8.4.7.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.7.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.4.7.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.4.7.4. Market Size and Forecast, By End User
8.4.8. Japan Social Learning Platforms Market
8.4.8.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.8.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.4.8.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.4.8.4. Market Size and Forecast, By End User
8.4.9. India Social Learning Platforms Market
8.4.9.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.9.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.4.9.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.4.9.4. Market Size and Forecast, By End User
8.4.10. South Korea Social Learning Platforms Market
8.4.10.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.10.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.4.10.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.4.10.4. Market Size and Forecast, By End User
8.4.11. Australia Social Learning Platforms Market
8.4.11.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.11.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.4.11.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.4.11.4. Market Size and Forecast, By End User
8.4.12. Rest of Asia-Pacific Social Learning Platforms Market
8.4.12.1. Market Size and Forecast, By Type
8.4.12.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.4.12.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.4.12.4. Market Size and Forecast, By End User
8.5. LAMEA
8.5.1. Key Market Trends and Opportunities
8.5.2. Market Size and Forecast, By Type
8.5.3. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.5.4. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.5.5. Market Size and Forecast, By End User
8.5.6. Market Size and Forecast, By Country
8.5.7. Latin America Social Learning Platforms Market
8.5.7.1. Market Size and Forecast, By Type
8.5.7.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.5.7.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.5.7.4. Market Size and Forecast, By End User
8.5.8. Middle East Social Learning Platforms Market
8.5.8.1. Market Size and Forecast, By Type
8.5.8.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.5.8.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.5.8.4. Market Size and Forecast, By End User
8.5.9. Africa Social Learning Platforms Market
8.5.9.1. Market Size and Forecast, By Type
8.5.9.2. Market Size and Forecast, By Deployment Mode
8.5.9.3. Market Size and Forecast, By Enterprise Size
8.5.9.4. Market Size and Forecast, By End User
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top Winning Strategies
9.3. Product Mapping Of Top 10 Player
9.4. Competitive Dashboard
9.5. Competitive Heatmap
9.6. Top Player Positioning, 2023
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. Cornerstone OnDemand, Inc.
10.1.1. Company Overview
10.1.2. Key Executives
10.1.3. Company Snapshot
10.1.4. Operating Business Segments
10.1.5. Product Portfolio
10.1.6. Business Performance
10.1.7. Key Strategic Moves and Developments
10.2. Blackboard Inc.
10.2.1. Company Overview
10.2.2. Key Executives
10.2.3. Company Snapshot
10.2.4. Operating Business Segments
10.2.5. Product Portfolio
10.2.6. Business Performance
10.2.7. Key Strategic Moves and Developments
10.3. SAP SE
10.3.1. Company Overview
10.3.2. Key Executives
10.3.3. Company Snapshot
10.3.4. Operating Business Segments
10.3.5. Product Portfolio
10.3.6. Business Performance
10.3.7. Key Strategic Moves and Developments
10.4. IBM Corporation
10.4.1. Company Overview
10.4.2. Key Executives
10.4.3. Company Snapshot
10.4.4. Operating Business Segments
10.4.5. Product Portfolio
10.4.6. Business Performance
10.4.7. Key Strategic Moves and Developments
10.5. D2L Corporation
10.5.1. Company Overview
10.5.2. Key Executives
10.5.3. Company Snapshot
10.5.4. Operating Business Segments
10.5.5. Product Portfolio
10.5.6. Business Performance
10.5.7. Key Strategic Moves and Developments
10.6. Saba Software
10.6.1. Company Overview
10.6.2. Key Executives
10.6.3. Company Snapshot
10.6.4. Operating Business Segments
10.6.5. Product Portfolio
10.6.6. Business Performance
10.6.7. Key Strategic Moves and Developments
10.7. Schoology, Inc.
10.7.1. Company Overview
10.7.2. Key Executives
10.7.3. Company Snapshot
10.7.4. Operating Business Segments
10.7.5. Product Portfolio
10.7.6. Business Performance
10.7.7. Key Strategic Moves and Developments
10.8. Docebo Inc.
10.8.1. Company Overview
10.8.2. Key Executives
10.8.3. Company Snapshot
10.8.4. Operating Business Segments
10.8.5. Product Portfolio
10.8.6. Business Performance
10.8.7. Key Strategic Moves and Developments
10.9. Absorb Software Inc.
10.9.1. Company Overview
10.9.2. Key Executives
10.9.3. Company Snapshot
10.9.4. Operating Business Segments
10.9.5. Product Portfolio
10.9.6. Business Performance
10.9.7. Key Strategic Moves and Developments
10.10. Instructure, Inc.
10.10.1. Company Overview
10.10.2. Key Executives
10.10.3. Company Snapshot
10.10.4. Operating Business Segments
10.10.5. Product Portfolio
10.10.6. Business Performance
10.10.7. Key Strategic Moves and Developments

 

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