世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

魚油オメガ3市場:種類別(カタクチイワシ、タラ、ニシン、メンヘラ、サバ、イワシ、サーモン、その他)、用途別(水産養殖、栄養補助食品、動物栄養・ペットフード、医薬品、乳児用ミルク、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケット・ハイパーマーケット、百貨店、薬局、B2B、オンライン販売チャネル):世界の機会分析と産業予測、2023-2032年


Fish Oil Omega-3 Market By Type (Anchovy, Cod, Herring, Menhadens, Mackerel, Sardines, Salmon, Others), By Application (Aquaculture, Dietary Supplements, Animal Nutrition and Pet Food, Pharmaceutical, Infant Formula, Others), By Distribution Channel (Supermarkets-Hypermarkets, Departmental Stores, Pharmacies, B2B, Online Sales Channel): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2023-2032

世界の魚油オメガ3市場は、2022年には10億9,850万ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は5.1%を記録し、2032年には18億2,000万ドルに達すると予測されている。 魚油オメガ3は、オメガ3脂肪酸と... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2023年12月30日 US$5,730
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
298 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

世界の魚油オメガ3市場は、2022年には10億9,850万ドルと評価され、2023年から2032年までの年平均成長率は5.1%を記録し、2032年には18億2,000万ドルに達すると予測されている。
魚油オメガ3は、オメガ3脂肪酸として知られる健康的な脂肪の一種を天然に豊富に含むサケ、サバ、マグロなどの脂肪分の多い魚から作られる栄養補助食品であり、多くの場合ビタミンAやDを含んでいる。米国心臓病学会や米国心臓協会などの健康団体は、心臓に良い食事に魚や魚油のサプリメントを取り入れることを推奨しています。オメガ3脂肪酸は、心臓病の予防、脳と目の健康促進、胎児の発育をサポートする可能性があると考えられているからだ。

魚油オメガ3市場は、タイプ、用途、流通チャネル、地域に基づいて分析される。タイプ別では、アンチョビ、タラ、ニシン、メンヘラ、サバ、イワシ、サケ、その他に分けられる。用途別では、養殖、栄養補助食品、動物栄養・ペットフード、医薬品、乳児用調製粉乳、その他に分類される。流通チャネル別では、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、百貨店、薬局、B2B、オンライン販売チャネルに細分化される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されている。
パンデミックの発生は世界のサプライチェーンを混乱させ、オメガ3系魚油の生産に使用される魚種の不足をもたらした。このため、全世界で生産と流通活動に遅れが生じた。さらに、パンデミックは消費者行動の変化を促し、消費者の間で予防医療への志向が高まった。この変化は、ソフトジェル、粉末、シロップ、その他の魚油オメガ3関連製品を含む、オメガ3が豊富な栄養補助食品の需要を急速に押し上げた。したがって、この需要の急増は、魚油オメガ3製品の市場を大幅に後押ししている。COVID-19パンデミック発生後の消費者行動におけるこうした変化は、魚油オメガ-3市場にプラスの影響を与えている。

魚油オメガ3の人気は、消費者がその健康上の利点をより意識するようになったことで高まった。健康とウェルネスへの注目の高まりとともに、個人はオメガ3系魚油サプリメントを毎日の養生法に取り入れている。その結果、カプセルや粉末など、さまざまな魚油オメガ3製品が消費者の間で人気を博している。魚油サプリメントへの需要の高まりが魚油オメガ3市場を後押ししている
その結果、メーカーはより良い処方、異なる送達方法、特定の健康上の利点を持つ革新的な魚油オメガ3製品に絶えず取り組んでいます。これらの進歩は、顧客を引き付け、今後数年間市場の拡大を維持することを意図している。さらに、実店舗やウェブベースのベンダーで魚油アイテムやオメガ3サプリメントが広く入手しやすくなっていることは、消費者に利便性を提供し、ひいては魚油オメガ3市場の拡大に寄与している。

しかし、厳格な政府規制を遵守するためには、試験、品質管理、文書化に多額の投資を必要とすることが多く、魚油オメガ3製品の生産コストの上昇につながる可能性がある。魚油オメガ3のような基礎製品の価格上昇は、最終的にこれらの油を使用した最終製品の価格上昇につながる可能性がある。この価格上昇は、栄養補助食品や養殖など、魚油に依存する産業にとって、生産コストの上昇に直面し、その費用を消費者に転嫁する可能性があるため、重大な影響を及ぼす可能性がある。さらに、さまざまな用途のために魚油を調達している他の企業も、コスト上昇のために財務上の困難に見舞われる可能性があり、利益率や市場での競争力に影響を及ぼす可能性がある。また、高い規制障壁が新規参入企業の市場参入を困難にし、魚油オメガ3の技術革新と競争を鈍らせ、最終的に市場の成長を制限する可能性もある。さらに、厳しい規制は魚油オメガ3製品の国際取引にも影響を与える可能性がある。輸出規制や輸入障壁は、世界規模への市場拡大を制限する可能性があり、魚油オメガ3市場の成長を妨げる。

さらに、魚油オメガ3は、北米とヨーロッパの市場で急速な成長を目撃している。魚油オメガ3製品に関する消費者の意識の高まりと相まって、健康補助食品の需要の増加は、北米での市場拡大につながる。メーカーは、健康と栄養補助食品のラインで様々な製品を発売するための研究開発プログラムに継続的に投資している。新製品の発売は、アジア太平洋や中東などの発展途上地域における魚油オメガ3の需要を増加している。今日、消費者は健康的なライフスタイルを好む。これは、これらの有益な脂肪で食事を浸透させるために、家庭でサラダドレッシングや調理目的のために魚油オメガ3油の需要の増加をもたらした。その結果、発展途上地域からの需要の急増は、魚油オメガ3市場の成長のための有利な機会を提供しています。
魚油オメガ3産業について分析した主要企業は、Barlean's Organic Oils, L.L.C.、Omega Protein Corporation、Carlson Laboratories, Inc.、Olvea Fish Oils、Colpex International S.A.C.、Nordic Naturals, Inc.、Stepan Company、PELAGIA AS、Koninklijke DSM N.V.、GC Rieber VivoMega ASなどである。

ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2022年から2032年までの魚油オメガ-3市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスの定量的分析を提供し、魚油オメガ-3市場の実勢機会を特定します。
市場調査は主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
魚油オメガ3市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域および世界の魚油オメガ3市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
四半期ごとの最新情報および*(コーポレート・ライセンスの場合のみ、表示価格でのご提供となります)
ご購入前またはご購入後に、ご希望の企業プロフィールを5社追加で無料アップデート
5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
アナリストによる16時間のサポート* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます)
15% の無料カスタマイズ* (レポートの範囲またはセグメントがお客様の要件と一致しない場合、15% は 3 営業日の無料作業に相当します。)
ファイブおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスの無料データ・パック。(エクセル版レポート)
レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料で更新。
24時間優先対応
業界の最新情報とホワイトペーパーを無料で提供

このレポートで可能なカスタマイズ(追加費用とスケジュールがあります。)
消費者の購買行動分析
業界のライフサイクル評価(地域別
製品ライフサイクル
地域別新規参入企業分析
技術トレンド分析
消費者の嗜好と製品仕様
製品/セグメント別プレーヤーの市場シェア分析
主要プレイヤーの新製品開発/製品マトリックス
規制ガイドライン
顧客の関心に応じた追加的な企業プロフィール
国または地域の追加分析-市場規模と予測
ブランドシェア分析
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
主要プレーヤーの詳細(所在地、連絡先、サプライヤー/ベンダーネットワークなどを含む、エクセル形式)
世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
主要市場セグメント
タイプ別
アンチョビ
ニシン
ニシン
イワシ
サーモン
その他
タラ
サバ
用途別
動物栄養・ペットフード
医薬品
粉ミルク
その他
水産養殖
栄養補助食品
流通チャネル別
スーパーマーケット・ハイパーマーケット
百貨店
薬局
B2B
オンライン販売チャネル
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
韓国
インド
インドネシア
タイ
マレーシア
ベトナム
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ブラジル
南アフリカ
アルゼンチン
その他の地域
主要市場プレイヤー
カールソンラボラトリーズ
ペラジアAS
ノルディックナチュラルズ
オルベアフィッシュオイル
バーリーンズ・オーガニック・オイルズ LLC
ステパン社
GC Rieber VivoMega
Koninklijke DSM N.V.
コルペックス・インターナショナルS.A.C.
オメガプロテイン・コーポレーション

ページTOPに戻る


目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの高い交渉力
3.3.2.新規参入の脅威が高い
3.3.3.代替品の脅威が中程度
3.3.4.ライバルの激しさは中程度
3.3.5.買い手の交渉力は中程度
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.高齢化人口の増加
3.4.1.2.栄養補助食品需要の増加
3.4.1.3.養殖産業からの需要の増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.魚油製品に対する政府の厳しい政策
3.4.2.2.乱獲に対する懸念の高まり
3.4.2.3.植物由来のオメガ3製品に対する需要の増加
3.4.3.機会
3.4.3.1.オメガ3系魚油製品および製剤の研究開発の増加
3.4.3.2.発展途上国からの需要の増加
3.5.バリューチェーン分析
第4章:魚油オメガ3市場、タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.アンチョビ
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.タラ
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.ニシン
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.メンハーデン
4.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.5.2.地域別の市場規模と予測
4.5.3.国別市場シェア分析
4.6.サバ
4.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.6.2.地域別の市場規模と予測
4.6.3.国別市場シェア分析
4.7.イワシ
4.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.7.2.地域別の市場規模と予測
4.7.3.国別市場シェア分析
4.8.サーモン
4.8.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.8.2.地域別の市場規模と予測
4.8.3.国別市場シェア分析
4.9.その他
4.9.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.9.2.地域別の市場規模と予測
4.9.3.国別市場シェア分析
第5章:魚油オメガ3市場、用途別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.水産養殖
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.栄養補助食品
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.動物栄養とペットフード
5.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.医薬品
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.地域別の市場規模と予測
5.5.3.国別市場シェア分析
5.6.乳児用粉ミルク
5.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
5.6.2.市場規模および予測、地域別
5.6.3.国別市場シェア分析
5.7.その他
5.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.7.2.地域別の市場規模と予測
5.7.3.国別市場シェア分析
第6章 魚油オメガ3市場:流通チャネル別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.スーパーマーケット-ハイパーマーケット
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別市場規模および予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.百貨店
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別市場規模および予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.薬局
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
6.5.B2B
6.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.5.2.地域別の市場規模と予測
6.5.3.国別市場シェア分析
6.6.オンライン販売チャネル
6.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.6.2.市場規模および予測、地域別
6.6.3.国別市場シェア分析
第7章 魚油オメガ3市場、地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測(タイプ別
7.2.3.市場規模・予測:用途別
7.2.4.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.1.2.市場規模・予測:用途別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.2.2.市場規模・予測:用途別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:タイプ別
7.2.5.3.2.市場規模・予測:用途別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.欧州
7.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測(タイプ別
7.3.3.市場規模・予測:用途別
7.3.4.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.ドイツ
7.3.5.1.1.市場規模・予測、タイプ別
7.3.5.1.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.2.イギリス
7.3.5.2.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.2.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.3.フランス
7.3.5.3.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.3.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.4.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.5.スペイン
7.3.5.5.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.5.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.3.5.6.その他のヨーロッパ
7.3.5.6.1.市場規模・予測:タイプ別
7.3.5.6.2.市場規模・予測:用途別
7.3.5.6.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測、タイプ別
7.4.3.市場規模・予測:用途別
7.4.4.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.1.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.2.日本
7.4.5.2.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.2.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.3.韓国
7.4.5.3.1.市場規模および予測:タイプ別
7.4.5.3.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.4.インド
7.4.5.4.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.4.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.5.インドネシア
7.4.5.5.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.5.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.6.タイ
7.4.5.6.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.6.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.6.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.7.マレーシア
7.4.5.7.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.7.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.7.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.8.ベトナム
7.4.5.8.1.市場規模・予測:タイプ別
7.4.5.8.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.8.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.4.5.9.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.9.1.市場規模および予測、タイプ別
7.4.5.9.2.市場規模・予測:用途別
7.4.5.9.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測(タイプ別
7.5.3.市場規模・予測:用途別
7.5.4.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ブラジル
7.5.5.1.1.市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.1.2.市場規模・予測:用途別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.2.南アフリカ
7.5.5.2.1.市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.2.2.市場規模・予測:用途別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.3.アルゼンチン
7.5.5.3.1.市場規模・予測:タイプ別
7.5.5.3.2.市場規模・予測:用途別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:流通チャネル別
7.5.5.4.その他の地域
7.5.5.4.1.市場規模および予測:タイプ別
7.5.5.4.2.市場規模および予測:用途別
7.5.5.4.3.市場規模・予測:流通チャネル別
第8章 競争環境
8.1.序論
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング、2022年
第9章 企業プロフィール
9.1.バーリーンズ・オーガニック・オイルズLLC
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.2.オメガプロテイン株式会社
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.主な戦略的動きと展開
9.3.カールソンラボラトリーズ
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.4.オルベア魚油
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.5.コルペックスインターナショナルS.A.C.
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.6.ノルディック・ナチュラルズ
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.7.ステパン・カンパニー
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.業績
9.7.7.主な戦略的動きと展開
9.8.ペラジアAS
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.業績
9.9.GCリーバー・ビボメガ
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.主な戦略的動きと展開
9.10.Koninklijke DSM N.V.
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.業績

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global fish oil omega-3 market was valued at $1,098.5 million in 2022, and is projected to reach $1,820.0 million by 2032, registering a CAGR of 5.1% from 2023 to 2032.
Fish oil omega-3 is a dietary product made from fatty fish like salmon, mackerel, and tuna, which are naturally rich in a type of healthy fat known as omega-3 fatty acids, often containing vitamins A and D. Many people use these supplements because they believe they may have positive effects on health. Health organizations, such as the American College of Cardiology and the American Heart Association, recommend including fish or fish oil supplements in a heart-healthy diet. This is because omega-3 fatty acids are believed to have the potential to help in preventing heart disease, promoting the well-being of the brain and eyes, and supporting the development of unborn babies.

The fish oil omega-3 market is analyzed on the basis of type, application, distribution channel, and region. By type, it is divided into anchovy, cod, herring, menhadens, mackerel, sardines, salmon, and others. As per application, it is categorized into aquaculture, dietary supplements, animal nutrition and pet food, pharmaceutical, infant formula, and others. Depending on distribution channel, it is fragmented into supermarkets-hypermarkets, departmental stores, pharmacies, B2B, and online sales channel. Region wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The outbreak of the pandemic disrupted global supply chains, which resulted in shortages of fish species used for omega-3 fish oil production. This caused delays in production and distribution activities across the globe. Furthermore, the pandemic prompted changes in consumer behavior, with a growing inclination toward preventive healthcare among consumers. This shift has rapidly driven up the demand for omega-3-rich dietary supplements, including soft gels, powders, syrups, and other fish oil omega-3 related products. Thus, this surge in demand has significantly boosted the market for fish oil omega-3 products. These changes in consumer behavior post the COVID-19 pandemic outbreak have had a positive on the fish oil omega-3 market

The popularity of fish oil omega-3 has grown as consumers have become more aware of its health advantages. With a heightened focus on health and wellness, individuals are incorporating omega-3 fish oil supplements into their daily regimens. As a result, various fish oil omega-3 products, such as capsules and powders, have gained favor among consumers. The growing demand for fish oil supplements is boosting the fish oil omega-3 market
As a result, manufacturers are continually working on innovative fish oil omega-3 products with better formulations, different delivery methods, and specific health benefits. These advancements are intended to draw in customers and maintain the market's expansion in the years ahead. Moreover, the widespread accessibility of fish oil items and omega-3 supplements in physical shops and web-based vendors offers convenience to consumers, which in turn contributes to the expansion of the fish oil omega-3 market

However, adherence to strict government regulations often necessitates significant investments in testing, quality control, and documentation, potentially leading to increased production costs for fish oil omega-3 products. An increase in the prices of basic products such as fish oil omega-3 may ultimately lead to higher prices for final products made using these oils. This price hike might have significant implications for industries dependent on fish oil, such as dietary supplements and aquaculture, as they would face increased production costs and potentially pass these expenses onto consumers. Additionally, other businesses procuring fish oil for various applications may also experience financial challenges owing to rising costs, potentially affecting their profit margins and competitiveness in the market. High regulatory barriers may also make it difficult for new entrants to penetrate the market, which may slow down innovation and competition in fish oil omega-3, ultimately limiting the market growth. Furthermore, stringent regulations may also impact international trade in fish oil omega-3 products. Export restrictions or import barriers may limit market expansion to a global scale, thus hampering the growth of fish oil omega-3 market

Furthermore, fish oil omega-3 have witnessed rapid growth in the market of North America and Europe. Rise in demand for health supplements, coupled with increase in consumer awareness about fish oil omega-3 products lead to market expansion in North America. Manufacturers are continuously investing on R&D programs to launch a variety of products in line of health and nutritional supplements. New product launches have increased demand for fish oil omega-3 in developing regions such as Asia-Pacific and the Middle East. Nowadays, consumers prefer healthy lifestyle. This has resulted in increase in demand for fish oil omega-3 oils for salad dressing and cooking purposes in households to infuse their meals with these beneficial fats. As a result, surge in demand from developing regions provides lucrative opportunities for growth of the fish oil omega-3 market.
The major players analyzed for the fish oil omega-3 industry include Barlean's Organic Oils, L.L.C., Omega Protein Corporation, Carlson Laboratories, Inc., Olvea Fish Oils, Colpex International S.A.C, Nordic Naturals, Inc., Stepan Company, PELAGIA AS, Koninklijke DSM N.V., and GC Rieber VivoMega AS.

Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the fish oil omega-3 market analysis from 2022 to 2032 to identify the prevailing fish oil omega-3 market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the fish oil omega-3 market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global fish oil omega-3 market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Consumer Buying Behavior Analysis
● Industry life cycle assessment, by region
● Product Life Cycles
● Upcoming/New Entrant by Regions
● Technology Trend Analysis
● Consumer Preference and Product Specifications
● Market share analysis of players by products/segments
● New Product Development/ Product Matrix of Key Players
● Regulatory Guidelines
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Brands Share Analysis
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● Key player details (including location, contact details, supplier/vendor network etc. in excel format)
● Market share analysis of players at global/region/country level
Key Market Segments
By Type
● Anchovy
● Herring
● Menhadens
● Sardines
● Salmon
● Others
● Cod
● Mackerel
By Application
● Animal Nutrition and Pet Food
● Pharmaceutical
● Infant Formula
● Others
● Aquaculture
● Dietary Supplements
By Distribution Channel
● Supermarkets-Hypermarkets
● Departmental Stores
● Pharmacies
● B2B
● Online Sales Channel
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ UK
○ France
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ South Korea
○ India
○ Indonesia
○ Thailand
○ Malaysia
○ Viet Nam
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ South Africa
○ Argentina
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ Carlson Laboratories, Inc.
○ Pelagia AS
○ Nordic Naturals
○ Olvea Fish Oils
○ Barlean's Organic Oils, LLC
○ Stepan Company
○ GC Rieber VivoMega
○ Koninklijke DSM N.V.
○ Colpex International S.A.C
○ Omega Protein Corporation



ページTOPに戻る


Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO Perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. High bargaining power of suppliers
3.3.2. High threat of new entrants
3.3.3. Moderate threat of substitutes
3.3.4. Moderate intensity of rivalry
3.3.5. Moderate bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Increase in aging population
3.4.1.2. Growth in demand for dietary supplement
3.4.1.3. Rise in demand from aquaculture industry
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Stringent government policies on fish oil products
3.4.2.2. Rise in concern regarding overfishing
3.4.2.3. Increase in demand for plant-based omega-3 products
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Increased research and development of omega-3 fish oil products and formulations
3.4.3.2. Increase in demand from developing economies
3.5. Value Chain Analysis
CHAPTER 4: FISH OIL OMEGA-3 MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Anchovy
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Cod
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Herring
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Menhadens
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
4.6. Mackerel
4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2. Market size and forecast, by region
4.6.3. Market share analysis by country
4.7. Sardines
4.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.7.2. Market size and forecast, by region
4.7.3. Market share analysis by country
4.8. Salmon
4.8.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.8.2. Market size and forecast, by region
4.8.3. Market share analysis by country
4.9. Others
4.9.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.9.2. Market size and forecast, by region
4.9.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: FISH OIL OMEGA-3 MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Aquaculture
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Dietary Supplements
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Animal Nutrition and Pet Food
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Pharmaceutical
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
5.6. Infant Formula
5.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.6.2. Market size and forecast, by region
5.6.3. Market share analysis by country
5.7. Others
5.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.7.2. Market size and forecast, by region
5.7.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: FISH OIL OMEGA-3 MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Supermarkets-Hypermarkets
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Departmental Stores
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Pharmacies
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. B2B
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
6.6. Online Sales Channel
6.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.6.2. Market size and forecast, by region
6.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: FISH OIL OMEGA-3 MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Type
7.2.3. Market size and forecast, by Application
7.2.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Type
7.3.3. Market size and forecast, by Application
7.3.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. Germany
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.2. UK
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.3. France
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.5. Spain
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.3.5.6. Rest of Europe
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Type
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Type
7.4.3. Market size and forecast, by Application
7.4.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.3. South Korea
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.4. India
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.5. Indonesia
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.6. Thailand
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.7. Malaysia
7.4.5.7.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.7.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.7.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.8. Viet Nam
7.4.5.8.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.8.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.8.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.4.5.9. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.9.1. Market size and forecast, by Type
7.4.5.9.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.9.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Type
7.5.3. Market size and forecast, by Application
7.5.4. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Brazil
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Type
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.2. South Africa
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Type
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.3. Argentina
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Type
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
7.5.5.4. Rest of LAMEA
7.5.5.4.1. Market size and forecast, by Type
7.5.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.4.3. Market size and forecast, by Distribution Channel
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2022
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Barlean's Organic Oils, LLC
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.2. Omega Protein Corporation
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Key strategic moves and developments
9.3. Carlson Laboratories, Inc.
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.4. Olvea Fish Oils
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.5. Colpex International S.A.C
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.6. Nordic Naturals
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.7. Stepan Company
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Business performance
9.7.7. Key strategic moves and developments
9.8. Pelagia AS
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Business performance
9.9. GC Rieber VivoMega
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Key strategic moves and developments
9.10. Koninklijke DSM N.V.
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Business performance

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート

Allied Market Research社の食品・飲料分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(aquaculture)の最新刊レポート


よくあるご質問


Allied Market Research社はどのような調査会社ですか?


アライドマーケットリサーチ(Allied Market Research)は世界の多様な市場に関する戦略や将来推計、成長/衰退予測、機会分析、消費者調査などを行い、市場調査レポートを積極的に出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る