世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

サウジアラビアのカット野菜市場規模予測(2020年~2030年)、地域シェア、動向、成長機会分析レポート収録範囲種類別(ニンジン、レタス、キャベツ、トウガラシ、豆類、エンドウ豆、その他)、カテゴリー別(有機栽培、慣行栽培)、エンドユーザー別(食品加工、外食、食品小売)


Saudi Arabia Cut Vegetables Market Size and Forecasts (2020 - 2030), Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Type (Carrot, Lettuce, Cabbage, Capsicum, Beans, Peas, and Others), Category (Organic and Conventional), and End User (Food Processing, Foodservice, and Food Retail)

サウジアラビアのカット野菜市場規模は、2022年の10.8億米ドルから2030年には16.9億米ドルに成長すると予測されている。2022年から2030年までの年平均成長率は5.7%を記録すると予測されている。 電子商取引サ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
The Insight Partners
ザ・インサイトパートナーズ
2024年2月14日 US$3,550
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
88 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

サウジアラビアのカット野菜市場規模は、2022年の10.8億米ドルから2030年には16.9億米ドルに成長すると予測されている。2022年から2030年までの年平均成長率は5.7%を記録すると予測されている。

電子商取引サイトやソーシャルメディア・プラットフォームなどのオンライン・チャネルにより、大手企業は幅広い消費者層にリーチできる。オンライン・チャネルは、消費者に対し、製品ラインアップ、パッケージング、さまざまな地域のブランドという点で、明確なカット野菜の選択肢を提供する。オンライン・チャネルは、顧客に多様な選択肢を提供することで、さまざまな消費者の嗜好に応えることができる。オンライン販売により、企業は製品の流通を合理化し、製品の需要データに基づいて在庫レベルを調整することができる。これにより、主要メーカーは地域ごとの消費者の嗜好を理解し、製品提供を最適化することができる。

パンデミックはeコマースの成長をさらに加速させ、サウジアラビア全土に倉庫を建設する適切な必要性をもたらした。電子商取引の出現は、人々の買い物や食品の購入方法を一変させた。インターネットやスマートフォンの普及、新興テクノロジーへの迅速なアクセス、購買力の上昇、オンライン小売ショッピング・プラットフォームが提供する利便性などが、Eコマースを後押しする主な要因のひとつである。オンライン小売チャネルは、製品メーカーと消費者の間のギャップを、その在庫からエクスプレス・デリバリー・オプションを通じて世界中の消費者に直接配送することで埋めるものである。したがって、オンライン販売チャネルの出現は、今後数年間、カット野菜メーカーに潜在的なビジネスチャンスを提供するだろう。

有機カット野菜の重視は、食品サプライ・チェーンにおける透明性への欲求とも一致する。消費者は食品の原産地に関する情報を求めており、有機ラベルは農産物が特定の栽培基準を満たしたものであることを保証するものである。このような透明性への要求は、食品の選択が個人の幸福、環境の持続可能性、地域経済に与える影響に対する意識の高まりを反映している。ビジネス・スタートアップ・サウジアラビアによると、同国の2億米ドルを投じたイノベーション戦略計画により、2021年には有機農場の数が28%増加した。この計画では、今後数年間で有機農業の生産能力を300%向上させることを目指している。同国はまた、消費者に製品の透明性を提供するため、トレーサビリティ・メカニズムを導入した。このように、有機カット野菜への嗜好の高まりは、予測期間中、カット野菜市場に潜在的なビジネスを生み出すと期待されている。

エンドユーザー別に見ると、サウジアラビアのカット野菜市場は食品加工、食品サービス、食品小売に区分される。2022年には食品小売セグメントが大きな市場シェアを占める。多忙な仕事のスケジュールにより消費者のライフスタイルは進化し、コンビニエンス食品、すぐに使える食材、すぐに食べられる食品への依存度が高まっている。コンビニエンス食品は、家庭の消費者が食事の準備、調理、消費、食後の活動に関連する時間と労力を節約することを可能にする。多忙な仕事のスケジュールのため、消費者は時間を効率的に使い、面倒な作業を避けることを好む。特殊なカット野菜や有機カット済み野菜に割高な対価を支払うことを厭わない消費者もおり、市場セグメント全体の成長に寄与している。

Almunajem Foods Co、Uhrenholt AS、Afdan Co、Grimmway Enterprises Inc、Ovochi、The Egyptian Saudi Food Industries Co、Del Monte Foods (UAE) FZE、Sunbulah Food & Fine Pastries Manufacturing Co Ltd、BRF SA、Mondial Foods BVなどが、サウジアラビアのカット野菜市場で事業を展開する主要企業である。

サウジアラビアのカット野菜市場全体の規模は、一次資料と二次資料を用いて算出した。調査プロセスを開始するにあたり、市場に関する質的・量的情報を入手するため、社内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施した。また、データを検証し、トピックに関するより分析的な洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施した。この調査プロセスには、サウジアラビアのカット野菜市場を専門とする副社長、事業開発マネージャー、マーケットインテリジェンスマネージャー、国内営業マネージャー、バリュエーション専門家、リサーチアナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントなどの業界専門家が参加しています。

ページTOPに戻る


目次

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Saudi Arabia Cut Vegetables Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Raw Material Suppliers:
4.3.2 Cut Vegetables Manufacturers:
4.3.3 Distributors/Suppliers
4.3.4 End User
4.3.5 List of Vendors
5. Saudi Arabia Cut Vegetables Market – Key Market Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Development of Food Processing and Food Service Establishments
5.1.2 Rising Preference for Convenient Meal Preparation Ingredients Among Households
5.2 Market Restraints
5.2.1 Risk of Contamination
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Supply Chain Optimization and Development of Cold Chain Infrastructure
5.3.2 Emergence of Online Sales Channel
5.4 Future Trends
5.4.1 Growing Preferences for Organic Cut Vegetables
5.5 Impact Analysis
6. Cut Vegetables Market – Saudi Arabia Market Analysis
6.1 Saudi Arabia Cut Vegetables Market Revenue (US$ Million)
6.2 Saudi Arabia Cut Vegetables Market Forecast and Analysis
7. Saudi Arabia Cut Vegetables Market Analysis – Type
7.1 Carrot
7.1.1 Overview
7.1.2 Carrot Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2 Lettuce
7.2.1 Overview
7.2.2 Lettuce Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.3 Cabbage
7.3.1 Overview
7.3.2 Cabbage Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.4 Capsicum
7.4.1 Overview
7.4.2 Capsicum Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.5 Beans
7.5.1 Overview
7.5.2 Beans Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.6 Peas
7.6.1 Overview
7.6.2 Peas Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.7 Others
7.7.1 Overview
7.7.2 Others Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. Saudi Arabia Cut Vegetables Market Analysis – Category
8.1 Organic
8.1.1 Overview
8.1.2 Organic Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.2 Conventional
8.2.1 Overview
8.2.2 Conventional Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. Saudi Arabia Cut Vegetables Market Analysis – End User
9.1 Food Processing
9.1.1 Overview
9.1.2 Food Processing Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.2 Foodservice
9.2.1 Overview
9.2.2 Foodservice Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.3 Food Retail
9.3.1 Overview
9.3.2 Food Retail Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10. Impact of COVID-19 Pandemic on Saudi Arabia Cut Vegetables Market
10.1 Pre & Post Covid-19 Impact
11. Competitive Landscape
11.1 Heat Map Analysis by Key Players
11.2 Company Positioning & Concentrations
12. Company Profiles
12.1 Almunajem Foods Co
12.1.1 Key Facts
12.1.2 Business Description
12.1.3 Products and Services
12.1.4 Financial Overview
12.1.5 SWOT Analysis
12.1.6 Key Developments
12.2 Uhrenholt AS
12.2.1 Key Facts
12.2.2 Business Description
12.2.3 Products and Services
12.2.4 Financial Overview
12.2.5 SWOT Analysis
12.2.6 Key Developments
12.3 Afdan Co
12.3.1 Key Facts
12.3.2 Business Description
12.3.3 Products and Services
12.3.4 Financial Overview
12.3.5 SWOT Analysis
12.3.6 Key Developments
12.4 Grimmway Enterprises Inc
12.4.1 Key Facts
12.4.2 Business Description
12.4.3 Products and Services
12.4.4 Financial Overview
12.4.5 SWOT Analysis
12.4.6 Key Developments
12.5 Ovochi
12.5.1 Key Facts
12.5.2 Business Description
12.5.3 Products and Services
12.5.4 Financial Overview
12.5.5 SWOT Analysis
12.5.6 Key Developments
12.6 The Egyptian Saudi Food Industries Co
12.6.1 Key Facts
12.6.2 Business Description
12.6.3 Products and Services
12.6.4 Financial Overview
12.6.5 SWOT Analysis
12.6.6 Key Developments
12.7 Del Monte Foods (U.A.E.) FZE
12.7.1 Key Facts
12.7.2 Business Description
12.7.3 Products and Services
12.7.4 Financial Overview
12.7.5 SWOT Analysis
12.7.6 Key Developments
12.8 Sunbulah Food & Fine Pastries Manufacturing Co Ltd
12.8.1 Key Facts
12.8.2 Business Description
12.8.3 Products and Services
12.8.4 Financial Overview
12.8.5 SWOT Analysis
12.8.6 Key Developments
12.9 BRF SA
12.9.1 Key Facts
12.9.2 Business Description
12.9.3 Products and Services
12.9.4 Financial Overview
12.9.5 SWOT Analysis
12.9.6 Key Developments
12.10 Mondial Foods BV
12.10.1 Key Facts
12.10.2 Business Description
12.10.3 Products and Services
12.10.4 Financial Overview
12.10.5 SWOT Analysis
12.10.6 Key Developments
13. Appendix

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Saudi Arabia cut vegetables market size is projected to grow from US$ 1.08 billion in 2022 to US$ 1.69 billion by 2030. The market is expected to record a CAGR of 5.7% from 2022 to 2030.

Online channels such as e-commerce websites and social media platforms allow major companies to reach a broad consumer base. It offers consumers distinct cut vegetable choices in terms of product range, packaging, and brands from different regions. Online channels provide customers with varied options, thereby catering to different consumer preferences. Online sales allow companies to streamline the distribution of products and adjust inventory levels based on product demand data. This further allows key manufacturers to understand region-wise consumer preferences and optimize product offerings.

The pandemic further accelerated the growth of e-commerce, leading to a pertinent need for building warehouses across Saudi Arabia. The emergence of e-commerce has transformed how people shop and purchase food products. The growing penetration of the internet and smartphones, quick access to emerging technologies, rising purchasing power, and convenience provided by online retail shopping platforms are among the key factors bolstering e-commerce. Online retail channel bridges the gap between product manufacturers and consumers through direct delivery from their inventories to the global audience through express delivery options. Hence, the emergence of online sales channels would offer potential business opportunities to the cut vegetable manufacturers in the coming years.

The emphasis on organic cut vegetables also aligns with a desire for transparency in the food supply chain. Consumers are seeking information about the origins of their food, and the organic label assures that the produce has met specific standards of cultivation. This demand for transparency reflects a growing consciousness about the impact of food choices on personal well-being, environmental sustainability, and the local economy. According to Business Start Up Saudi Arabia, the number of organic farms increased by 28% in 2021, due to the country’s US$ 200 million strategy for innovation plan. The plan aims to increase the capacity of organic farming by 300% in the coming years. The country also introduced a traceability mechanism to offer product transparency to consumers. Thus, growing preferences for organic cut vegetables are expected to create a potential business in the cut vegetables market during the forecast period.

Based on end user, the Saudi Arabia cut vegetables market is segmented into food processing, foodservice, and food retail. The food retail segment holds significant market share in 2022. The lifestyle of consumers has evolved due to hectic work schedules and rising dependency on convenience food, ready-to-use ingredients and ready-to-eat food. Convenience food ingredients allow household consumers to save time and effort associated with meal preparation, cooking, consumption, and post-meal activities. Due to hectic work schedules, consumers prefer to be efficient with their time and avoid tedious tasks. Some consumers are willing to pay a premium for specialty cuts and organic pre-cut vegetables, contributing to the overall growth of the market segment.

Almunajem Foods Co, Uhrenholt AS, Afdan Co, Grimmway Enterprises Inc, Ovochi, The Egyptian Saudi Food Industries Co, Del Monte Foods (UAE) FZE, Sunbulah Food & Fine Pastries Manufacturing Co Ltd, BRF SA, and Mondial Foods BV are among the key players operating in the Saudi Arabia cut vegetables market.

The overall Saudi Arabia cut vegetables market size has been derived using primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the market. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain more analytical insights into the topic. The participants of this process include industry experts such as VPs; business development managers; market intelligence managers; national sales managers; and external consultants, including valuation experts, research analysts, and key opinion leaders, specializing in the Saudi Arabia cut vegetables market.



ページTOPに戻る


Table of Contents

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction
1.1 The Insight Partners Research Report Guidance
1.2 Market Segmentation
2. Executive Summary
2.1 Key Insights
3. Research Methodology
3.1 Coverage
3.2 Secondary Research
3.3 Primary Research
4. Saudi Arabia Cut Vegetables Market Landscape
4.1 Overview
4.2 Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitutes
4.3 Ecosystem Analysis
4.3.1 Raw Material Suppliers:
4.3.2 Cut Vegetables Manufacturers:
4.3.3 Distributors/Suppliers
4.3.4 End User
4.3.5 List of Vendors
5. Saudi Arabia Cut Vegetables Market – Key Market Dynamics
5.1 Market Drivers
5.1.1 Development of Food Processing and Food Service Establishments
5.1.2 Rising Preference for Convenient Meal Preparation Ingredients Among Households
5.2 Market Restraints
5.2.1 Risk of Contamination
5.3 Market Opportunities
5.3.1 Supply Chain Optimization and Development of Cold Chain Infrastructure
5.3.2 Emergence of Online Sales Channel
5.4 Future Trends
5.4.1 Growing Preferences for Organic Cut Vegetables
5.5 Impact Analysis
6. Cut Vegetables Market – Saudi Arabia Market Analysis
6.1 Saudi Arabia Cut Vegetables Market Revenue (US$ Million)
6.2 Saudi Arabia Cut Vegetables Market Forecast and Analysis
7. Saudi Arabia Cut Vegetables Market Analysis – Type
7.1 Carrot
7.1.1 Overview
7.1.2 Carrot Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.2 Lettuce
7.2.1 Overview
7.2.2 Lettuce Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.3 Cabbage
7.3.1 Overview
7.3.2 Cabbage Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.4 Capsicum
7.4.1 Overview
7.4.2 Capsicum Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.5 Beans
7.5.1 Overview
7.5.2 Beans Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.6 Peas
7.6.1 Overview
7.6.2 Peas Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
7.7 Others
7.7.1 Overview
7.7.2 Others Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8. Saudi Arabia Cut Vegetables Market Analysis – Category
8.1 Organic
8.1.1 Overview
8.1.2 Organic Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
8.2 Conventional
8.2.1 Overview
8.2.2 Conventional Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9. Saudi Arabia Cut Vegetables Market Analysis – End User
9.1 Food Processing
9.1.1 Overview
9.1.2 Food Processing Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.2 Foodservice
9.2.1 Overview
9.2.2 Foodservice Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
9.3 Food Retail
9.3.1 Overview
9.3.2 Food Retail Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Million)
10. Impact of COVID-19 Pandemic on Saudi Arabia Cut Vegetables Market
10.1 Pre & Post Covid-19 Impact
11. Competitive Landscape
11.1 Heat Map Analysis by Key Players
11.2 Company Positioning & Concentrations
12. Company Profiles
12.1 Almunajem Foods Co
12.1.1 Key Facts
12.1.2 Business Description
12.1.3 Products and Services
12.1.4 Financial Overview
12.1.5 SWOT Analysis
12.1.6 Key Developments
12.2 Uhrenholt AS
12.2.1 Key Facts
12.2.2 Business Description
12.2.3 Products and Services
12.2.4 Financial Overview
12.2.5 SWOT Analysis
12.2.6 Key Developments
12.3 Afdan Co
12.3.1 Key Facts
12.3.2 Business Description
12.3.3 Products and Services
12.3.4 Financial Overview
12.3.5 SWOT Analysis
12.3.6 Key Developments
12.4 Grimmway Enterprises Inc
12.4.1 Key Facts
12.4.2 Business Description
12.4.3 Products and Services
12.4.4 Financial Overview
12.4.5 SWOT Analysis
12.4.6 Key Developments
12.5 Ovochi
12.5.1 Key Facts
12.5.2 Business Description
12.5.3 Products and Services
12.5.4 Financial Overview
12.5.5 SWOT Analysis
12.5.6 Key Developments
12.6 The Egyptian Saudi Food Industries Co
12.6.1 Key Facts
12.6.2 Business Description
12.6.3 Products and Services
12.6.4 Financial Overview
12.6.5 SWOT Analysis
12.6.6 Key Developments
12.7 Del Monte Foods (U.A.E.) FZE
12.7.1 Key Facts
12.7.2 Business Description
12.7.3 Products and Services
12.7.4 Financial Overview
12.7.5 SWOT Analysis
12.7.6 Key Developments
12.8 Sunbulah Food & Fine Pastries Manufacturing Co Ltd
12.8.1 Key Facts
12.8.2 Business Description
12.8.3 Products and Services
12.8.4 Financial Overview
12.8.5 SWOT Analysis
12.8.6 Key Developments
12.9 BRF SA
12.9.1 Key Facts
12.9.2 Business Description
12.9.3 Products and Services
12.9.4 Financial Overview
12.9.5 SWOT Analysis
12.9.6 Key Developments
12.10 Mondial Foods BV
12.10.1 Key Facts
12.10.2 Business Description
12.10.3 Products and Services
12.10.4 Financial Overview
12.10.5 SWOT Analysis
12.10.6 Key Developments
13. Appendix

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

The Insight Partners社の食品・飲料分野での最新刊レポート


よくあるご質問


The Insight Partners社はどのような調査会社ですか?


The Insight Partnersはインドに本社を置く調査会社です。経験豊富な専門家チームを通じて、お客様に最適な調査と分析を提供することに専念しています。幅広い分野をカバーしていますがヘルスケ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/24 10:26

158.45 円

165.22 円

201.28 円

ページTOPに戻る