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アフリカ&中東ソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクスデータブック-2024年第1四半期最新版


Africa & Middle East Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics Databook - Q1 2024 Update

PayNXT360によると、アフリカ・中東のソーシャルコマース産業は年率34.0%成長し、2024年には125.8億米ドルに達すると予想されている。 ソーシャルコマース産業は、予測期間中に安定した成長が見込まれ、2024... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
PayNXT360
ペイネクスト360
2024年2月5日 US$3,900
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420 英語

 

サマリー

PayNXT360によると、アフリカ・中東のソーシャルコマース産業は年率34.0%成長し、2024年には125.8億米ドルに達すると予想されている。

ソーシャルコマース産業は、予測期間中に安定した成長が見込まれ、2024年から2029年の年平均成長率は27.6%を記録する。同地域におけるソーシャルコマースのGMVは、2023年の93.9億米ドルから増加し、2029年には425.4億米ドルに達する。

ソーシャルコマース市場は、中期的に中東・アフリカ市場で力強い成長を記録する見通しである。若い世代の買い物客のソーシャル購買を含むオンライン商取引の急増は、2024年の同地域全体の業界成長を後押しするだろう。中東では、若い世代の買い物客もソーシャル・チャンネルを通じて高級品を購入している。

中東市場には2023年に新たなプレーヤーが参入しており、この傾向は2024年もさらに続くと予測される。アフリカ地域でも、この業界は競争が激化している。B2Bのeコマース企業でさえ、収益成長を加速させるためにソーシャルコマース市場への参入を計画している。全体として、PayNXT360は今後3~4年の業界の成長見通しをポジティブなものとしている。

ソーシャル・メディア・プラットフォームの利用増加が、2024年の中東におけるソーシャル・バイイングのトレンドを牽引するだろう。

中東では、かなりの人口がソーシャル・チャンネルを利用しています。RetailX Middle East E-Commerce Region 2023』レポートによると、カタールでは人口の98%近くが少なくとも1つのソーシャルメディア・プラットフォームを利用しています。また、同地域の市場で大きく躍進しているTikTokの普及率も、過去12カ月で大幅に伸びています。これはGCC地域におけるTikTokのソーシャルコマース収益の増加にもつながっている。TikTokによると、GCCではユーザーの41%がプラットフォームを通じて購入を行っている。

RetailXによると、ソーシャルメディアユーザーの79%がUAEで購入したいブランドや物を探している。さらに、59%の人が過去12ヶ月間にソーシャル・チャンネルで商品を購入したと回答している。エミレーツでは、消費者はソーシャルメディア・チャンネルを通じて高級品さえ購入している。PayNXT360は、中期的には他の地域市場でも同様の傾向が現れると予想している。PayNXT360はまた、この成長分野に参入するため、ソーシャルコマース企業が今後3~4年の間に市場への投資を拡大すると予想している。

アフリカで急成長するソーシャルコマース分野でB2B eコマース企業が足場を固めつつある

アフリカでは、ソーシャル・コマース機能を活用して売上と収益の拡大を目指す中小企業が増えている。店舗を開設して事業を成長させるための資本や能力が不足していることが、アフリカのソーシャルコマース市場を牽引している。市場規模が拡大する中、B2Bのeコマース企業もこの分野に進出している。

- 例えば、MarketForce社は、ケニアでソーシャル・コマース・プラットフォームChpterを立ち上げる予定であると発表した。このプラットフォームは、販売業者がソーシャルメディアでの会話を活用して、売上と収益の拡大を促進することを可能にする。年齢層を問わず、消費者の間でソーシャル・チャンネルの利用が増加していることから、マーケットフォースはアフリカ市場でChpterを通じて収益成長を促進しようとしている。同社は特に、アフリカの5市場のうち3市場でB2B eコマース事業を停止した。ナイジェリア、ルワンダ、タンザニアを撤退し、ケニアとウガンダのみに注力している。

アフリカのソーシャルコマース市場には多くの成長余地があり、Chpterは中期的にMarketForceの収益成長を加速させることができる。また、この分野での成功は、今後3~4年の間に他のアフリカ市場でB2B eコマースを展開するための基盤を築くことになるかもしれない。

ソーシャルコマース・プラットフォームは、アラブ首長国連邦で力強い収益成長を報告している。

アラブ首長国連邦では、ソーシャル・コマース・プラットフォームが急成長を遂げており、2023年1~6月期に大幅な増収を記録した。

- アジア太平洋地域のソーシャルコマース向けソフトウェアプラットフォームの大手であるSleekFlowは、2023年上半期にアラブ首長国連邦での収益が5倍に増加したことを報告した。同社は中東で好調なだけでなく、今後2年間の新たな収益の約20%がUAEからもたらされると予測されている。UAEでの著しい成長は、Chalhoub GroupのThe Greenhouseが運営するL'Occitane ME's Accelerator Programとの戦略的提携によるものだ。この提携により、SleekFlowの多用途ソーシャルコマース・プラットフォームがUAEに正式に導入され、同地域の小売シーンに大きなインパクトを与えることになった。

アラブ首長国連邦市場でSleekFlowが達成した成長は、成長市場の証です。今後、PayNXT360は、今後3~4年の間に、より多くの地域およびグローバルプラットフォームが市場に参入することを期待しています。

本レポートは、ソーシャルコマース業界の詳細なデータ中心の分析を提供し、市場機会とリスクを網羅しています。国別に50以上のKPIを掲載し、ソーシャルコマース市場のダイナミクス、市場規模や予測、市場シェア統計などを包括的に把握することができます。

PayNXT360の調査手法は業界のベストプラクティスに基づいています。独自の分析プラットフォームを活用した偏りのない分析により、新たなビジネスチャンスや投資市場に関する詳細な見解を提供します。

本レポートは、地域および国レベルでのデータ中心の分析とともに、地域の洞察をカバーする8つの詳細なレポートを提供します:

1.アフリカと中東のソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス(データブック)
2.エジプトのソーシャルコマース市場の分析と今後の成長動向(データブック)
3.イスラエルのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
4.ナイジェリアのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
5.サウジアラビアのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
6.南アフリカのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
7.トルコのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
8.アラブ首長国連邦:ソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)

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目次

この冊子は、地域および国レベルでのデータ中心の分析とともに、地域の洞察をカバーする8つの詳細なレポートを提供するものである:

1.アフリカと中東のソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長ダイナミクス(データブック)
2.エジプトのソーシャルコマース市場の分析と今後の成長動向(データブック)
3.イスラエルのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
4.ナイジェリアのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
5.サウジアラビアのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
6.南アフリカのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
7.トルコのソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)
8.アラブ首長国連邦:ソーシャルコマース市場のインテリジェンスと今後の成長動向(データブック)

上記の地域・国別セクションはすべて、国・地域ごとに57の図表と44の表を網羅した以下の目次に従っています:

1.本レポートについて
1.1.概要
1.2.方法論
1.3.ソーシャルコマースの定義
1.4.免責事項

2.Eコマース産業の市場規模と主要業績指標による今後の成長ダイナミクス
2.1.Eコマース - 商品総額の動向分析、2020-2029年
2.2.Eコマース:平均トランザクション単価動向分析、2020年~2029年
2.3.Eコマース-取引量トレンド分析、2020-2029年

3.ソーシャルコマース産業の主要業績指標別市場規模と今後の成長ダイナミクス
3.1.ソーシャルコマース:商品総額動向分析、2020年~2029年
3.2.ソーシャルコマース:平均トランザクション単価動向分析、2020年~2029年
3.3.ソーシャルコマースの取引量トレンド分析、2020-2029年
3.4.ソーシャルコマース市場:主要プレイヤー別シェア分析、2023年

4.ソーシャルコマース産業の場所別市場規模・予測
4.1.ソーシャルコマース市場の場所別シェア(%)、2023年
4.2.クロスボーダー別ソーシャルコマース-商品総額動向分析、2020-2029年
4.3.国内別ソーシャルコマース-商品総額動向分析、2020-2029年

5.ソーシャルコマース業界 製品カテゴリー別市場規模推移・予測
5.1.ソーシャルコマース製品カテゴリー別市場シェア(%)、2023年
5.2.ソーシャルコマースの衣料品・履物-商品総額の動向分析、2020-2029年
5.3.ソーシャルコマース:ビューティ&パーソナルケア商品総額動向分析、2020-2029年
5.4.ソーシャルコマース 食品・食料品 - 商品荒利率推移分析、2020-2029年
5.5.ソーシャルコマース 家電・エレクトロニクス:商品荒利率推移分析、2020-2029年
5.6.ソーシャルコマース:ホームセンター商品荒利率推移分析、2020-2029年
5.7.ソーシャルコマース旅行:商品総額トレンド分析、2020-2029年
5.8.ソーシャルコマース宿泊施設-商品総額トレンド分析、2020-2029年

6.ソーシャルコマース産業:エンドユーザー消費者セグメント別市場規模・予測
6.1.ソーシャルコマース市場エンドユースセグメント別シェア(%), 2023
6.2.ソーシャルコマースB2Cセグメント-商品総額動向分析、2020-2029年
6.3.ソーシャルコマースB2Bセグメント-商品総額動向分析、2020-2029年
6.4.ソーシャルコマースC2Cセグメント-商品総額トレンド分析、2020-2029年

7.ソーシャルコマース産業のエンドユースデバイス別市場規模・予測
7.1.ソーシャルコマース市場エンドユースデバイス別シェア(%), 2023
7.2.モバイル別ソーシャルコマース-商品総額動向分析、2020-2029年
7.3.デスクトップ別ソーシャルコマース-商品総額動向分析、2020年~2029年

8.ソーシャルコマース産業の都市別市場規模と予測
8.1.都市別ソーシャルコマース市場シェア(%)、2023年
8.2.Tier-1都市別ソーシャルコマース-商品総額動向分析、2020-2029年
8.3.ティア2都市別ソーシャルコマース-商品総額トレンド分析、2020-2029年
8.4.ティア3都市別ソーシャルコマース-商品総額トレンド分析、2020-2029年

9.ソーシャルコマース産業の決済方法別市場規模・予測
9.1.支払方法別ソーシャルコマース市場シェア(%)、2023年
9.2.クレジットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額動向分析、2020-2029年
9.3.デビットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額動向分析、2020-2029年
9.4.銀行振込によるソーシャルコマース決済-商品総額トレンド分析、2020~2029年
9.5.プリペイドカードによるソーシャルコマース決済-商品総額トレンド分析、2020~2029年
9.6.デジタル&モバイルウォレットによるソーシャルコマース決済-商品総額動向分析、2020~2029年
9.7.その他デジタル決済別ソーシャルコマース決済-商品総額動向分析、2020~2029年
9.8.現金によるソーシャルコマース決済-商品総額動向分析、2020-2029年

10.ソーシャルコマース産業のプラットフォーム別市場規模・予測
10.1.ソーシャルコマースのプラットフォーム別市場シェア(%)、2023年
10.2.ビデオコマース(ライブストリーム+録画)別ソーシャルコマースプラットフォーム-商品総額動向分析、2020-2029年
10.3.ソーシャルネットワーク主導型ソーシャルコマースプラットフォーム別商品総額動向分析、2020年~2029年
10.4.ソーシャル再販によるソーシャルコマースプラットフォーム-商品総額トレンド分析、2020~2029年
10.5.ソーシャルコマースプラットフォーム:グループ購入別商品総額トレンド分析、2020~2029年
10.6.商品レビュープラットフォーム別ソーシャルコマースプラットフォーム-商品総額のトレンド分析、2020~2029年

11.ソーシャルコマース産業のコンテンツ別市場規模・予測
11.1.コンテンツ別ソーシャルコマース市場シェア(%)、2023年
11.2.ライブ配信者別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額推移分析、2020年~2029年
11.3.ゲーム配信者別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額動向分析、2020-2029年
11.4.リール別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額トレンド分析、2020~2029年
11.5.インフルエンサー別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額推移分析、2020~2029年
11.6.ストーリー別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額トレンド分析、2020-2029年

12.ソーシャルコマース業界 消費者属性・行動別市場規模・予測
12.1.年齢層別ソーシャルコマース消費額シェア(2023年
12.2.年齢層別ソーシャルコマース-Z世代(15~27歳)-商品総額動向分析、2020~2029年
12.3.年齢層別ソーシャルコマース-ミレニアル世代(28~44歳)-商品総額トレンド分析、2020~2029年
12.4.年齢層別ソーシャルコマース-X世代(45~60歳)-商品総額トレンド分析、2020~2029年
12.5.年齢層別ソーシャルコマース-ベビーブーマー(60歳以上)-商品総額トレンド分析、2020~2029年
12.6.所得水準別ソーシャルコマースシェア(2023年
12.7.男女別ソーシャルコマースシェア(2023年

13.参考資料
13.1.PayNXT360について
13.2.関連リサーチ

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図表リスト

このバンドル商品には、8つの地域別および国別レポートに44の表が含まれています。すべての地域および国別レポートには以下の表が含まれます:

表1:Eコマース - 商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表2: Eコマース - トランザクションあたりの平均価値動向分析(米ドル)、2020-2029年
表3:Eコマース-取引量(百万件)、2020-2029年
表4:ソーシャルコマース-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表5:ソーシャルコマース-トランザクションあたりの平均価値動向分析(米ドル)、2020-2029年
表6:ソーシャルコマース-取引量(百万件)、2020-2029年
表7:クロスボーダー別ソーシャルコマース-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表8:国内ソーシャルコマース-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表9:ソーシャルコマースの衣料品と履物-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表10:ソーシャルコマースの美容・パーソナルケア-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表11:ソーシャルコマース 食品・食料品 - 商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表12:ソーシャルコマース 家電・エレクトロニクス-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表13:ソーシャルコマース家庭用品-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表14:ソーシャルコマース旅行-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表15:ソーシャルコマース宿泊施設-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表16:ソーシャルコマースB2Cセグメント-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表17:ソーシャルコマースB2Bセグメント-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表18:ソーシャルコマースC2Cセグメント-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表19:モバイル別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表20:デスクトップ別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表21:ティア1都市別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表22:ティア2都市別ソーシャルコマース:商品総額(百万米ドル)、2020年~2029年
表23:ティア3都市別ソーシャルコマース-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表24:クレジットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表25:デビットカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表26:銀行振込によるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表27:プリペイドカードによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表28:デジタル&モバイルウォレットによるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表29:その他のデジタル決済別ソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表30:現金によるソーシャルコマース決済-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表31:ビデオコマース(ライブストリーム+録画)別ソーシャルコマースプラットフォーム-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 32:ソーシャルネットワーク主導型ソーシャルコマースプラットフォーム別商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 33:ソーシャル再販別ソーシャルコマースプラットフォーム-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表34:グループ購入別ソーシャルコマースプラットフォーム-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表 35:商品レビュープラットフォーム別ソーシャルコマースプラットフォーム-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表36:ライブストリーマー別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表37:ゲームストリーマー別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表38:リール別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額(百万米ドル)、2020~2029年
表39:インフルエンサー別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表40:ストーリー別ソーシャルコマースコンテンツ-商品総額(百万米ドル)、2020-2029年
表41:年齢層別ソーシャルコマース-Z世代(15~27歳)-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表42:年齢層別ソーシャルコマース-ミレニアル世代(28~44歳)-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表43:年齢層別ソーシャルコマース-X世代(45~60歳)-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020~2029年
表44:年齢層別ソーシャルコマース-ベビーブーマー(60歳以上)-商品総額動向分析(百万米ドル)、2020-2029年

 

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Summary

According to PayNXT360, social commerce industry in Africa & Middle East is expected to grow by 34.0% on annual basis to reach US$12.58 billion in 2024.

The social commerce industry is expected to grow steadily over the forecast period, recording a CAGR of 27.6% during 2024-2029. The social commerce GMV in the region will increase from US$9.39 billion in 2023 to reach US$42.54 billion by 2029.

The social commerce market is poised to record strong growth in the Middle East and Africa markets over the medium term. This surge in online commerce, including social buying among young generation shoppers, will aid the industry growth across the region in 2024. In the Middle East, young generation shoppers are also making luxury purchases through social channels.

New players have entered the Middle East market in 2023 and the trend is projected to continue further in 2024. In the African region, too, the industry is experiencing a surge in the competitive landscape. Even B2B e-commerce firms are planning to enter the social commerce market to accelerate revenue growth. Overall, PayNXT360 maintains a positive growth outlook for the industry over the next three to four years.

The rising usage of social media platforms will drive the trend of social buying in the Middle East in 2024

A significant population chunk in the Middle East is using social channels. According to the RetailX Middle East E-Commerce Region 2023 report, nearly 98% of the population uses at least one social media platform in Qatar. The adoption of TikTok, which is making significant strides in the regional market, has also grown substantially over the last 12 months. This is also translating into higher social commerce revenue for TikTok in the GCC region. According to TikTok, 41% of the users have made purchases through the platform in GCC.

According to RetailX, 79% of social media users are looking for brands or things to purchase in the UAE. Furthermore, 59% of the people have stated that they bought products on social channels over the last 12 months. In the Emirates, consumers are even making luxury purchases through social media channels. PayNXT360 expects similar trends to emerge in other regional markets over the medium term. To tap into the growing sector, PayNXT360 also expects social commerce firms to increase their investment in the market over the next three to four years.

B2B e-commerce firms are expanding their footprint in the fast-growing social commerce sector in Africa

An increasing number of small businesses are leveraging social commerce capabilities to drive their sales and revenue growth in Africa. The lack of capital and capacity to open stores and grow their businesses is driving the social commerce market in Africa. Amid the growing market size, even B2B e-commerce firms are expanding their footprint in the sector.

• MarketForce, for instance, announced that the firm plans to launch the social commerce platform Chpter in Kenya. This platform will enable merchants to leverage social media conversations to drive sales and revenue growth. With the rising usage of social channels among consumers across age groups, MarketForce is seeking to boost its revenue growth through Chpter in the African market. The firm, notably, ceased B2B e-commerce operations in three of its five African markets. Exiting Nigeria, Rwanda, and Tanzania, the firm is only focusing on Kenya and Uganda.

With a lot of room for growth in the African social commerce market, Chpter can accelerate revenue growth for MarketForce over the medium term. The success in the sector might also lay the foundation for its B2B e-commerce expansion in other African markets over the next three to four years, which is currently facing funding hurdle.

Social commerce platforms have reported strong revenue growth in the United Arab Emirates

Amid the growing trend of social buying in the Emirates, platforms are enjoying a strong growth period in the country, registering significant revenue increases during the first six months of 2023.

• SleekFlow, a leading software platform for social commerce in the Asia-Pacific region, reported an impressive fivefold increase in revenue in the UAE during the first half of 2023. Not only has the company done well in the Middle East, but it is projected that around 20% of the new revenue over the next two years will come from the UAE. The significant growth in the UAE is attributed to their strategic collaboration with L’Occitane ME’s Accelerator Program, which is powered by Chalhoub Group’s The Greenhouse. This partnership officially brought SleekFlow's versatile social commerce platform to the UAE, making a significant impact on the retail scene in the region.

The growth achieved by SleekFlow in the United Arab Emirates market is a testament to the growing market. Going forward, PayNXT360 expects more regional and global platforms to enter the market over the next three to four years.

This report provides a detailed data centric analysis of social commerce industry, covering market opportunities and risks. With over 50+ KPIs at country level, this report provides a comprehensive understanding of social commerce market dynamics, market size and forecast, and market share statistics.

PayNXT360’s research methodology is based on industry best practices. Its unbiased analysis leverages a proprietary analytics platform to offer a detailed view on emerging business and investment market opportunities.

This tittle is a bundled offering provides detailed 8 reports, covering regional insights along with data centric analysis at regional and country level:

1. Africa & Middle East Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
2. Egypt Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
3. Israel Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
4. Nigeria Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
5. Saudi Arabia Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
6. South Africa Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
7. Turkey Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
8. United Arab Emirates Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)



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Table of Contents

This tittle is a bundled offering provides detailed 8 reports, covering regional insights along with data centric analysis at regional and country level:

1. Africa & Middle East Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
2. Egypt Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
3. Israel Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
4. Nigeria Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
5. Saudi Arabia Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
6. South Africa Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
7. Turkey Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)
8. United Arab Emirates Social Commerce Market Intelligence and Future Growth Dynamics (Databook)

All the regional and country sections above follow the following table of contents covering 57 charts and 44 tables for each country / region:

1. About this Report
1.1. Summary
1.2. Methodology
1.3. Social Commerce Definitions
1.4. Disclaimer

2. Ecommerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
2.1. Ecommerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
2.2. Ecommerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
2.3. Ecommerce – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029

3. Social Commerce Industry Market Size and Future Growth Dynamics by Key Performance Indicators
3.1. Social Commerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
3.2. Social Commerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis, 2020-2029
3.3. Social Commerce – Transaction Volume Trend Analysis, 2020-2029
3.4. Social Commerce Market Share Analysis by Key Players, 2023

4. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Location
4.1. Social Commerce Market Share by Location (%), 2023
4.2. Social Commerce by Cross Border – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
4.3. Social Commerce by Domestic – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

5. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Product Categories
5.1. Social Commerce Market Share by Product Categories (%), 2023
5.2. Social Commerce Clothing & Footwear – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.3. Social Commerce Beauty and Personal Care – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.4. Social Commerce Food & Grocery – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.5. Social Commerce Appliances and Electronics – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.6. Social Commerce Home Improvement – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.7. Social Commerce Travel – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
5.8. Social Commerce Accommodation – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

6. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Consumer Segment
6.1. Social Commerce Market Share by End Use Segment (%), 2023
6.2. Social Commerce B2C Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
6.3. Social Commerce B2B Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
6.4. Social Commerce C2C Segment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

7. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by End Use Device
7.1. Social Commerce Market Share by End Use Device (%), 2023
7.2. Social Commerce by Mobile – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
7.3. Social Commerce by Desktop – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

8. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Cities
8.1. Social Commerce Market Share by Cities (%), 2023
8.2. Social Commerce by Tier-1 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
8.3. Social Commerce by Tier-2 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
8.4. Social Commerce by Tier-3 Cities – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

9. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Payment Method
9.1. Social Commerce Market Share by Payment Method (%), 2023
9.2. Social Commerce Payment by Credit Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.3. Social Commerce Payment by Debit Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.4. Social Commerce Payment by Bank Transfer – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.5. Social Commerce Payment by Prepaid Card – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.6. Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.7. Social Commerce Payment by Other Digital Payment – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
9.8. Social Commerce Payment by Cash – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

10. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Platforms
10.1. Social Commerce Market Share by Platforms Method (%), 2023
10.2. Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Prerecorded) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.3. Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.4. Social Commerce Platforms by Social Reselling – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.5. Social Commerce Platforms by Group Buying – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
10.6. Social Commerce Platforms by Product Review Platforms – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

11. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Contents
11.1. Social Commerce Market Share by Contents (%), 2023
11.2. Social Commerce Contents by Live Streamers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.3. Social Commerce Contents by Gaming Streamers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.4. Social Commerce Contents by Reels – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.5. Social Commerce Contents by Influencers – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
11.6. Social Commerce Contents by Stories – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029

12. Social Commerce Industry Market Size and Forecast by Consumer Demographics & Behaviour
12.1. Social Commerce Spend Share by Age Group, 2023
12.2. Social Commerce by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.3. Social Commerce by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.4. Social Commerce by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.5. Social Commerce by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis, 2020-2029
12.6. Social Commerce Share by Income Level, 2023
12.7. Social Commerce Share by Gender, 2023

13. Further Reading
13.1. About PayNXT360
13.2. Related Research

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List of Tables/Graphs

This bundled offering has 44 tables across 8 regional and country reports. All regional and country reports will have the following tables:

Table 1: Ecommerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 2: Ecommerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 3: Ecommerce – Transaction Volume (Million), 2020-2029
Table 4: Social Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 5: Social Commerce – Average Value Per Transaction Trend Analysis (US$), 2020-2029
Table 6: Social Commerce – Transaction Volume (Million), 2020-2029
Table 7: Social Commerce by Cross Border – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 8: Social Commerce by Domestic – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 9: Social Commerce Clothing & Footwear – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 10: Social Commerce Beauty and Personal Care – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 11: Social Commerce Food & Grocery – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 12: Social Commerce Appliances and Electronics – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 13: Social Commerce Home Improvement – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 14: Social Commerce Travel – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 15: Social Commerce Accommodation – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 16: Social Commerce B2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 17: Social Commerce B2B Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 18: Social Commerce C2C Segment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 19: Social Commerce by Mobile – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 20: Social Commerce by Desktop – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 21: Social Commerce by Tier-1 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 22: Social Commerce by Tier-2 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 23: Social Commerce by Tier-3 Cities – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 24: Social Commerce Payment by Credit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 25: Social Commerce Payment by Debit Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 26: Social Commerce Payment by Bank Transfer – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 27: Social Commerce Payment by Prepaid Card – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 28: Social Commerce Payment by Digital & Mobile Wallet – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 29: Social Commerce Payment by Other Digital Payment – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 30: Social Commerce Payment by Cash – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 31: Social Commerce Platforms by Video Commerce (Live Stream + Prerecorded) – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 32: Social Commerce Platforms by Social Network-Led Commerce – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 33: Social Commerce Platforms by Social Reselling – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 34: Social Commerce Platforms by Group Buying – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 35: Social Commerce Platforms by Product Review Platforms – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 36: Social Commerce Contents by Live Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 37: Social Commerce Contents by Gaming Streamers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 38: Social Commerce Contents by Reels – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 39: Social Commerce Contents by Influencers – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 40: Social Commerce Contents by Stories – Gross Merchandise Value (US$ Million), 2020-2029
Table 41: Social Commerce by Age Group – Gen Z (15-27) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 42: Social Commerce by Age Group – Millennials (28–44) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 43: Social Commerce by Age Group – Gen X (45 – 60) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029
Table 44: Social Commerce by Age Group – Baby Boomers (60+) – Gross Merchandise Value Trend Analysis (US$ Million), 2020-2029

 

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