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世界の女性用非アスレチックシューズ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021-2026年


Global Women's Non-Athletic Footwear Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2021-2026)

世界の女性用非アスレチックシューズ市場は、2020年に1,090億1,000万米ドルとなり、予測期間(2021-2026年)には3.65%のCAGRを記録すると予測されています。 - COVID-19のパンデミックは、全世界で女性用非運... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

世界の女性用非アスレチックシューズ市場は、2020年に1,090億1,000万米ドルとなり、予測期間(2021-2026年)には3.65%のCAGRを記録すると予測されています。

- COVID-19のパンデミックは、全世界で女性用非運動靴市場を含むいくつかの産業に悪影響を及ぼしています。経済状況の急速な悪化に伴うアウトレットの閉鎖や節約志向などの複合的な影響により、フットウェアは自由裁量的な性格を持つため、パンデミックの影響を最も大きく受けたビジネスの一つとなりました。しかし、オンラインショッピングやドアステップデリバリーの存在により、2020年の中頃の月には非スポーツシューズカテゴリーの需要が増加しました。
- ここ数年、女性用非運動靴業界は堅調な成長を遂げており、今後もその傾向が続くと予想されます。女性を中心とした消費者は、自分の服装や靴に関心を持っています。彼らは主に、商業広告、映画、エンターテイメントチャンネルなどから影響を受けます。
- さらに、女性用フットウェアブランドは、有名・著名なタレントを起用したプロモーション、すなわちセレブリティエンドースメントを行っており、これが消費者の行動に影響を与えています。これらの要因が、今後、女性用フットウェア市場の世界的な需要を牽引すると予想されます。

主な市場動向

Eコマースの出現

デジタル化の進展に伴い、E-コマースが普及し、顧客の購買習慣を刷新し、ユーザーとの新たなインタラクションを形成し、ビジネスモデルを破壊し、世界中の女性用ノンアスレチックフットウェアの単一ブランドおよび複数ブランドの店舗に新たな成長機会をもたらしています。 E-コマースは、顧客に製品関連情報や価格へのアクセスを容易にします。さらに、小売業者は、オンライン顧客を支援し、eコマース体験を向上させるために、拡張現実(AR)などの技術をますます活用しています。例えば、2020年にグッチは、Snapchatと共同でARバーチャルプラットフォームを採用し、消費者がSnapchatのフィルターを使ってグッチの靴をバーチャルに試着できるようにしました。さらに、パンデミックの発生を考慮してロックダウンが新たな常態となったことで、企業と消費者はますますデジタル化し、オンラインでより多くの商品やサービスを提供するようになりました。それにより、国連の「2021年貿易と開発に関する調査」によると、世界の小売貿易に占めるEコマースの割合は、2019年の14%から2020年には約17%に上昇しました。

アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占める

アジア太平洋市場では、プレミアムフットウェアに比べて、マスの非アスレチックフットウェアの消費量が多い。しかし、裕福な中間層の消費者の増加に伴い、このシナリオは急速に変化しています。ステータスの象徴として魅力的な高級靴を好む傾向が強まっていることや、ルイ・ヴィトン、グッチ、シャネル、バーバリー、プラダなどの国際的なブランドを身につけようとする消費者の傾向は、アジア太平洋地域が高い市場シェアを獲得するのに役立っています。中国の女性用シューズ市場は、国内のシューズブランドが圧倒的なシェアを占めています。中国本土の市場では、さまざまなタイプのブランドがターゲットにしています。イタリアやスペインなど、欧米を中心としたインポートブランドがあります。また、日本のフットウェア市場にも多くの海外ブランドが参入しており、日本のデザイナーとのコラボレーションや、その国の伝統に合わせたレーベルやブランドを立ち上げています。さらに、インドの女性用フットウェア市場は、組織的なものと非組織的なもので構成されています。未組織部門は、価格競争力のある製品で、価格に敏感なインドの消費者に適しており、魅力的であることから、インドで注目を集めています。オムニチャネルは新しいトレンドであり、企業はこれを利用しようと競っています。

競争状況

世界の女性用非運動靴市場は、地域的なプレーヤーとグローバルなプレーヤーの両方が存在し、非常に細分化されています。各社は、市場での競争優位性を獲得するために、製品提供、品質、デザイン、マーケティング活動など、さまざまな要因で競争しています。また、主要プレイヤーは、より多くの顧客を獲得するために、製品のオンラインマーケティングやブランディングのために、eコマースプラットフォームやオンライン流通チャネルに注力しています。主要プレイヤーは、市場における技術革新の機会を活用して製品ポートフォリオを拡大し、特に環境に優しい靴のカテゴリーにおいて、様々な製品セグメントの要求に応えられるようにしています。調査対象となっている主要企業には、Prada SpA、Bata、Kering、The ALDO Group Inc.、Ecco Sko A/S、LVMH、Capri Holdingsなどがあります。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.3.2 バイヤーのバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 競合他社の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激化

5 市場のセグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 ブーツ・シューズ
5.1.2 ヒール・パンプス
5.1.3 ぺたんこ靴
5.1.4 サンダル
5.1.5 その他のシューズタイプ
5.2 流通チャネル別
5.2.1 オンライン
5.2.2 オフライン
5.3 カテゴリー別
5.3.1 マス
5.3.2 プレミアム
5.4 地域別
5.4.1 北アメリカ
5.4.1.1 米国
5.4.1.2 カナダ
5.4.1.3 その他の北アメリカ地域
5.4.2 ヨーロッパ
5.4.2.1 スペイン
5.4.2.2 イギリス
5.4.2.3 ドイツ
5.4.2.4 フランス
5.4.2.5 イタリア
5.4.2.6 その他のヨーロッパ諸国
5.4.3 アジア太平洋地域
5.4.3.1 中国
5.4.3.2 日本
5.4.3.3 インド
5.4.3.4 オーストラリア
5.4.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.4.4 南アメリカ
5.4.4.1 ブラジル
5.4.4.2 アルゼンチン
5.4.4.3 その他の南アメリカ諸国
5.4.5 中東およびアフリカ
5.4.5.1 南アフリカ共和国
5.4.5.2 サウジアラビア
5.4.5.3 その他の中東・アフリカ地域

6 競争環境
6.1 市場シェア分析
6.2 最も採用されている戦略
6.3 会社概要
6.3.1 シャネル(CHANEL
6.3.2 プラダ SpA
6.3.3 LVMH
6.3.4 カプリ・ホールディングス
6.3.5 タペストリー株式会社
6.3.6 ケリング
6.3.7 The ALDO Group Inc.
6.3.8 LIR SRL
6.3.9 バータ・コーポレーション
6.3.10 VFコーポレーション

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The global women’s non-athletic footwear market was valued at USD 109.01 billion in 2020, and is projected to register a CAGR of 3.65% during the forecast period (2021-2026).

- The COVID-19 pandemic has adversely affected several industries including the women’s non-athletic footwear market, across the globe. Given the combined effect of outlet closures, and frugality resulting from the rapidly deteriorating economic situation, the discretionary character of footwear made it one of the most seriously hit businesses by the pandemic. However, with the presence of online shopping, and doorstep delivery, the non-athletic footwear category witnessed a pace in demand over the mid-months of 2020.
- In the past few years, the women's non-athletic footwear industry witnessed robust growth, which is expected to continue in the future. Consumers, primarily women, are more concerned about their dressing and footwear. They are mainly influenced by commercial advertisements, movies, entertainment channels, and others.
- Additionally, women's footwear brands use famous or well-known personalities, in other words, celebrity endorsements, to promote their products, which is influencing consumer behavior. These factors are expected to drive the global demand for the women's footwear market in the future.

Key Market Trends

Emergence of E-Commerce

With the increasing digital adoption, e-commerce is becoming popular, reinventing the purchase habits of customers, shaping new user interactions, disrupting business models, and creating new growth opportunities for both single and multi-brand stores of women's non-athletic footwear across the globe.​ E-commerce provides easy access to product-related information and prices to the customers. Additionally, retailers are increasingly using technologies, like Augmented Reality (AR), to help online customers and improve their e-commerce experience. For instance, in 2020, Gucci adopted AR virtual platforms in collaboration with Snapchat, which allows consumers to use Snapchat filters to virtually try on Gucci shoes. ​Furthermore, as lockdowns became the new normal in view of the pandemic outbreak, businesses and consumers went increasingly digital, providing more goods and services online. It raised e-commerce's share of global retail trade from 14% in 2019 to about 17% in 2020, as per the United Nations' 2021 Study on Trade and Development.

Asia Pacific holds the Largest Market Share

In the Asia-Pacific market, the consumption of mass non-athletic footwear is higher compared to premium footwear. However, the scenario is changing at a faster pace with the rising number of more affluent middle class consumers. Growing preference for attractive luxury footwear as a symbol of status and the inclination of consumers toward flaunting various international brands, such as Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Burberry, and Prada, aid Asia-Pacific in gaining higher market share. Domestic footwear brands dominate the women’s footwear market in China. The mainland market is being targeted by different types of brands. There are imported brands, mostly from the United States and Europe, with Italy and Spain being particularly well represented. Additionally, many foreign brands are entering the Japanese footwear market as well, by collaborating with designers from Japan and launching labels or brands specific to the country’s tradition. Moreover, the Indian women's footwear marekt is comprised of organized and unorganized. The unorganized segment is gaining prominence in the Indian context due to its price-competitive products, which are more suitable for and appealing to the price-conscious Indian consumer. Omnichannel presence is the new trend, and businesses are racing to capitalize on it.

Competitive Landscape

The global women’s non-athletic footwear market is highly fragmented with the presence of both regional and global players. Companies are competing on different factors, including product offerings, quality, design, and marketing activities, to gain a competitive advantage in the market. Also, the key players are focusing on e-commerce platforms and online distribution channels for the online marketing and branding of their products to attract more customers. Major players focus on leveraging the opportunities posed by innovation in the market to expand their product portfolios, so that they can cater to the requirements in various product segments, especially within the category of eco-friendly footwear. Some major players in the market studied include Prada SpA, Bata, Kering, The ALDO Group Inc., Ecco Sko A/S, LVMH, and Capri Holdings among others.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Boots and Shoes
5.1.2 Heels and Pumps
5.1.3 Flats
5.1.4 Sandals
5.1.5 Other Footwear Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Online
5.2.2 Offline
5.3 By Category
5.3.1 Mass
5.3.2 Premium
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.1.3 Rest of North America
5.4.2 Europe
5.4.2.1 Spain
5.4.2.2 United Kingdom
5.4.2.3 Germany
5.4.2.4 France
5.4.2.5 Italy
5.4.2.6 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 Japan
5.4.3.3 India
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 South America
5.4.4.1 Brazil
5.4.4.2 Argentina
5.4.4.3 Rest of South America
5.4.5 Middle East and Africa
5.4.5.1 South Africa
5.4.5.2 Saudi Arabia
5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Share Analysis
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Company Profiles
6.3.1 CHANEL
6.3.2 Prada SpA
6.3.3 LVMH
6.3.4 Capri Holdings
6.3.5 Tapestry Inc.
6.3.6 Kering
6.3.7 The ALDO Group Inc.
6.3.8 LIR SRL
6.3.9 Bata Corporation
6.3.10 VF Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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