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アーユルヴェーダ歯磨き粉の世界市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


Global Ayurvedic Toothpaste Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

アーユルヴェーダ歯磨き市場は、2020年には7億6783万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には13.41%のCAGRを達成すると予測されています。 アーユルヴェーダ歯磨き市場は、パンデミックの際に、消費者が... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

アーユルヴェーダ歯磨き市場は、2020年には7億6783万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には13.41%のCAGRを達成すると予測されています。

アーユルヴェーダ歯磨き市場は、パンデミックの際に、消費者がその機能的な利点のために伝統的なハーブ製品にシフトしたため、大幅な増加を示しました。さらに、パンデミックが始まった頃、消費者は様々な閉鎖措置のために必需品を備蓄していたため、市場の需要が高まりました。しかし、COVID-19は、電子商取引チャネルに大きなチャンスをもたらしました。消費者が社会的分散のガイドラインに従い、直接施設を訪れることを避けているため、オンラインプロバイダーの売上は大幅に増加しました。この統計は、歯磨き粉を含むパーソナルケア製品や衛生製品に対する消費者の高い需要が、オンラインプラットフォームを通じて目撃されたことを示唆しています。

長期的には、アーユルヴェーダ歯磨き粉の需要は、持続可能で化学物質を含まない、環境に優しい製品に対する消費者の需要の増加と、現代の市場の可能性に基づいた製品開発の急増により、大きく後押しされています。そのため、メーカーはアーユルヴェーダと植物エキスという新たなカテゴリーに参入し、その機能性と大地の繊細さで消費者の支持を得ています。

企業による大規模なマーケティング・プロモーション活動や、アーユルヴェーダ製品を使用することのメリットに対する意識の高まりにより、大手企業が広告・宣伝費に多額の投資を行っていることから、業界規模は加速しています。例えば、2020年にDabur社は、Redアーユルヴェーダ歯磨き粉を含む自社製品の#Vocalforlocal広告を支援することを開始しました。したがって、このような要因が予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

主な市場動向

ハーブを配合したオーラルケア製品への嗜好の高まり

化学薬品を使用しない製品への関心の高まりと、環境に配慮した持続可能な製品の人気の高まりが、世界のアーユルヴェーダ歯磨き市場の需要を押し上げています。天然成分としては、クローブ、プディナサトバ、ジンジャー、ニーム、トゥルシー、ブラックペッパー、ナツメグ、エライチなどが使用されています。これらの成分は、ハーブとして使用すると、歯と歯茎を効果的に保護して長持ちさせるために、歯が必要とする機能的な効果をもたらします。このような需要の高まりを受けて、市場で活躍する主要企業は、成分、風味、パッケージ、効能などの面で、新しい即席の歯磨き剤を開発するために、研究開発に多額の投資を行っています。例えば、2020年11月、Auromere社は、従来の歯磨きチューブに代わる環境に優しい製品を探している環境意識の高い消費者向けに、環境に優しい、廃棄物ゼロのガラス瓶に金属製のキャップと木製のサービングスプーンを付けた、人気のフレッシュミント味のアーユルヴェーダ歯磨きを発売しました。このパッケージは、プラスチックを一切使用せず、100%リサイクルが可能なため、Auromere社は業界の競合他社との差別化を図り、市場での競争力を高めています。このように、健康志向の高まりと、ハーブやアーユルヴェーダ成分を配合した製品への需要、そして消費者の間での口腔衛生の重要性の高まりが、世界のアーユルヴェーダ歯磨き市場の成長を後押しするものと考えられます。

アジア太平洋地域が世界市場を席巻

アジア太平洋地域は、中国、インド、韓国、タイなどの主要国で構成され、世界市場で大きなシェアを占めています。さらに、アーユルヴェーダの歯磨き粉には、市販の歯磨き粉よりも様々な機能的メリットがあることが、研究に基づいた証拠によって示されています。ハーブ産業のルーツは、特にインドのような国の古代史にまで遡ることができます。パーソナルケア製品業界を含むすべての分野で、ホリスティックで個性的なアプローチを提唱する化学的製剤システムに代わるものとしてのディスカバリーに関する認識が高まっていることが、歯磨き粉を含む伝統的なアーユルヴェーダ製品の受け入れに貢献している。さらに、インド政府が国産品の普及を促進し、国民主義的な傾向が強まっていることから、同国の市場はより速いペースで成長すると予想されます。一般的な衛生状態に対する消費者の懸念が続く中、アジアの主要なFMS企業は、アーユルヴェーダの歯磨き粉のような新しいニッチなカテゴリーに参入することで、オーラルケア製品のポートフォリオを拡大しています ハーバル、アーユルヴェーダの世界的な広がりは、アジアの人口が外国に移住し、歯磨き粉を含む伝統的なオーラルケア製品の有望な市場を創出することで、さらに後押しされています。

競争状況

アーユルヴェーダ歯磨き粉の世界市場は、Dabur India Ltd、Colgate-Palmolive Company、Patanjali Ayurved、Himalaya Drug Company、Vicco Laboratoriesなどの主要プレイヤーの存在により、非常に競争が激しくなっています。著名な市場参加者は、革新的な新製品を開発し、新しい消費者層をターゲットにしています。さらに、これらの企業は、研究開発活動に投資する一方で、既存の工場の生産能力を高めることにも注力しています。これらの企業は、競争上の優位性を得るために、成分、機能性、パッケージ、価格などの面で製品を差別化しています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.2 サプライヤーのバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 代替製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ

5 市場のセグメンテーション
5.1 流通チャネル別
5.1.1 スーパーマーケット/ハイパーマーケット
5.1.2 コンビニエンスストア
5.1.3 オンラインストア
5.1.4 薬局/ドラッグストア
5.1.5 その他の流通チャネル
5.2 地域別
5.2.1 米州
5.2.1.1 米国
5.2.1.2 カナダ
5.2.1.3 南北アメリカのその他の地域
5.2.2 ヨーロッパ
5.2.3 アジア太平洋地域
5.2.3.1 中国
5.2.3.2 インド
5.2.3.3 韓国
5.2.3.4 タイ
5.2.3.5 その他のアジア太平洋地域
5.2.4 中近東・アフリカ
5.2.4.1 アラブ首長国連邦
5.2.4.2 サウジアラビア
5.2.4.3 南アフリカ共和国
5.2.4.4 その他の中東・アフリカ地域

6 競争状況
6.1 最も活発な企業
6.2 最も採用されている戦略
6.3 市場シェア分析
6.4 会社概要
6.4.1 Dabur India Ltd
6.4.2 コルゲート・パルモリーブ・カンパニー
6.4.3 Patanjali Ayurved Ltd.
6.4.4 ヒマラヤ・ウェルネス・カンパニー
6.4.5 ヴィッコ・ラボラトリーズ
6.4.6 ユニリーバ
6.4.7 アムウェイ
6.4.8 グラクソ・スミスクラインPLC
6.4.9 Auromere Inc.
6.4.10 プロクター・アンド・ギャンブル
6.4.11 The Hain Celestial Group Inc.(ジェイソン・ナチュラル・プロダクツ)

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

9 ディスクリマー

 

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Summary

The Ayurvedic toothpaste market was valued at USD 767.83 million in 2020, and it is projected to reach a CAGR of 13.41% during the forecast period (2021-2026).

The Ayurvedic toothpaste market witnessed a significant increase during the pandemic, as consumers have shifted toward traditional herbal products owing to their functional benefits. Furthermore, the market has witnessed an inflated demand during the start of the pandemic as consumers stockpiled the essentials due to various lockdown measures. However, COVID-19 has provided a massive opportunity for e-commerce channels. Online providers have seen a significant increase in sales as consumers continue to follow social-distancing guidelines and avoid visiting premises in person. The statistics suggested the high consumer demand for personal care and hygiene products, including toothpaste, witnessed through an online platform.

Over the long term, the demand for ayurvedic toothpaste is majorly boosted by increased consumer demand for sustainable, chemical-free, and eco-friendly products, along with a surge in product developments cued from contemporary market potentials. This drives manufacturers to the emerging category of Ayurveda and botanical extracts, gaining traction for its functional and earthy subtlety among consumers.

The huge marketing and promotional activities by the companies and rising awareness about the benefits of using ayurvedic products have accelerated the size of the industry, as the leading players are extensively investing in advertising and publicity expenses. For instance, in 2020, Dabur launched to support #Vocalforlocal ads for its products, including Red ayurvedic toothpaste. Therefore, such factors are anticipated to drive the market growth during the forecast period.

Key Market Trends

Growing Preference for Oral Care Products with Herbal Formulations

The growing preference for chemical-free products and the rising popularity of environmentally sustainable products drive the demand for the Ayurvedic toothpaste market, globally. The natural ingredients used are clove, pudina satva, ginger, neem, tulsi, black pepper, nutmeg, elaichi, etc. When used as herbs, these ingredients give essential functional benefits required by the teeth for effective protection and long life to teeth and gums. With the growing demand, key players operating in the market focus on heavily investing in R&D for innovating new and improvised toothpaste variants in terms of ingredients, flavors, packaging, and benefits. For instance, in November 2020, Auromere launched its popular fresh mint flavored ayurvedic toothpaste in eco-friendly, zero-waste glass jars, with a metal cap and wooden serving spoon for environmentally-conscious consumers looking for an eco-friendly alternative to traditional toothpaste tubes. This packaging contains no plastic and is 100% recyclable, differentiating Auromere from its industry rivals and giving it a competitive edge over the others in the market. Thus, the growing health-consciousness and demand for products with herbal or ayurvedic ingredients, coupled with the rising importance of oral hygiene among consumers, are expected to propel the global ayurvedic toothpaste market growth.

Asia Pacific Dominates the Global Market

The Asia Pacific region holds the major market share in the global market with major countries, such as China, India, South Korea, and Thailand. Moreover, research-based evidence suggests that ayurvedic toothpaste has various functional benefits than commercially available toothpaste. The herbal industry's roots can be traced back to ancient history, especially in countries like India. The growing awareness regarding the discerned as an alternative to the chemical formulations system that advocates for a holistic and individualistic approach in all sectors, including the personal care products industry, contributes to the acceptance of traditional ayurvedic products, including toothpaste. The market in the country is further expected to grow at a faster rate, owing to the Indian government's promotion of indigenous products and increasing nationalistic tendencies. As consumer concerns about general hygiene persist, Asia's top fast-moving consumer goods companies are expanding their oral care portfolio by entering new and niche categories, such as Ayurvedic toothpaste Herbal, and Ayurveda's global reach is further pushed by the Asian population migrating to foreign countries and creating a promising market for traditional oral care products, including toothpaste.

Competitive Landscape

The global ayurvedic toothpaste market is highly competitive with the presence of key players, like Dabur India Ltd, Colgate-Palmolive Company, Patanjali Ayurved, Himalaya Drug Company, and Vicco Laboratories. The prominent market players have been focusing on developing new and innovative products and targeting new consumer demographics. Additionally, these companies are focusing on increasing the production capacities of their existing plants, while investing in R&D activities. These players are differentiating their products, in terms of ingredients, functionality, packaging, and price to gain a competitive advantage.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Distribution Channel
5.1.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.1.2 Convenience Stores
5.1.3 Online Retail
5.1.4 Pharmacies/Drug Stores
5.1.5 Other Distribution Channels
5.2 By Geography
5.2.1 Americas
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.1.3 Rest of Americas
5.2.2 Europe
5.2.3 Asia Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 India
5.2.3.3 South Korea
5.2.3.4 Thailand
5.2.3.5 Rest of Asia Pacific
5.2.4 Middle-East and Africa
5.2.4.1 United Arab Emirates
5.2.4.2 Saudi Arabia
5.2.4.3 South Africa
5.2.4.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Dabur India Ltd
6.4.2 Colgate-Palmolive Company
6.4.3 Patanjali Ayurved Ltd
6.4.4 Himalaya Wellness Company
6.4.5 Vicco Laboratories
6.4.6 Unilever
6.4.7 Amway
6.4.8 GlaxoSmithKline PLC
6.4.9 Auromere Inc.
6.4.10 Proctor & Gamble
6.4.11 The Hain Celestial Group Inc. (Jason Natural Products)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER

 

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