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欧州のティッシュ・衛生用紙市場-成長、トレンド、COVID-19による影響、および予測(2021年~2026年


Europe Tissue and Hygiene Paper Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

欧州のティッシュ・衛生用紙市場は、2020年に488億7,000万米ドルとなりました。2021年から2026年の間に1.86%のCAGRを記録し、2026年には554.2億米ドルの規模になると予測されている。COVID-19とパニック・バイイ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$4,250
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サマリー

欧州のティッシュ・衛生用紙市場は、2020年に488億7,000万米ドルとなりました。2021年から2026年の間に1.86%のCAGRを記録し、2026年には554.2億米ドルの規模になると予測されている。COVID-19とパニック・バイイングは、ティッシュ・衛生用品業界に少しだけダウンサイドの影響を与えた。小売業での販売増により、2020年3月から4月にかけて、欧州全体、特にドイツでの注文が大幅に増加していた。一時的に、2020年のトイレットペーパーの需要は例年の2倍近くになったが、その後2021年には横ばいになっている。

- ペーパータオルやトイレットペーパーなどのティッシュペーパー製品は、日常生活において必要不可欠な役割を果たしています。衛生面や快適性、利便性の向上に貢献しています。European Tissue Symposium(欧州ティッシュペーパー協会)によると、欧州市場は世界のティッシュ市場の約25%を占めています。ティッシュ製造技術の進歩や原材料の効率的な使用により、ティシュ製品のデザインやディスペンサーのあり方が改善される可能性があります。
- 欧州では、衛生意識の高まり、プライベートブランドや小売店ブランドのシェア拡大、一人当たりの消費量の多さ、外出先でのティシュー使用の増加、緩やかな人口増加などにより、ティシューペーパー関連製品の消費が増加しています。ドイツのSüddeutsche Zeitung紙が発表したレポートによると、ドイツにおけるトイレットペーパーの年間平均消費量は、1世帯あたり93ロールと推定されています。
- 欧州のティッシュ市場では、大手企業が大型買収と有機的成長の両方で成長してきたことから、統合は有力なトレンドの一つとなっています。また、中堅・中小企業の市場規模が拡大していることから、市場の統合も進んでいます。2020年第2四半期に発表されたEuropean Tissue Symposiumのレポートによると、欧州のティシュ市場における容量シェアは、Essityが27.6%、Sofidel Groupが12.3%、WEPA Groupが9.6%となっており、市場全体のほぼ50%を占めています。
- ヨーロッパでは、トスカーナ産業(イタリア)がティシュペーパー分野の柱の一つとなっています。この地域では、全国のティシュペーパー生産量の80%が行われており、年間約120万トンのティシュが生産されています。また、衛生用の紙を生産しているのはルッカ地区で、生産量の21%を占め、ヨーロッパで第1位となっています。(出典:A.Celliグループ)。)

主な市場動向

トイレットペーパーが市場の成長を牽引

- トイレットペーパーは、ティッシュや衛生用品などの外出用・家庭用用品の中で大きなシェアを占めています。トイレットペーパーは、ほとんどすべての事業所、商業施設、家庭で広く使用されています。ヨーロッパのトイレットペーパー市場では、Kimberly-Clark社がトップで、Essity社がそれに続きます。イギリスは、COVID-19やBrexitにもかかわらず、欧州の重要な成長市場であり続けています。
- ヨーロッパのほとんどの国では、パンデミックの際にトイレットペーパーの売上が劇的に増加しました。フォーブスに掲載された記事によると、2020年10月、ドイツではロックダウンが続いたため、ドイツ人消費者の10%がトイレットペーパーを備蓄していました。このような事例は他のいくつかの国でも目撃されており、メーカーはトイレットペーパーの需要が大幅に増加しました。
- このような状況を受けて、複数の企業が生産能力を増強し、需要の急増に対応しています。例えば、ヨーロッパの大手トイレットペーパーメーカーであるWepa社は、2020年9月にブリッジエンド工場を拡張しました。年間65,000トンの生産能力を持つ新しい抄紙機に投資しました。さらに、WEPA UKはウェールズ政府から600万ポンドを確保し、拡張計画を支援しました。
- 多くの企業が、カスタマー・エクスペリエンスを向上させるための革新的なソリューションに取り組んでいます。例えば、2021年3月、The Navigator Companyは、Amoos AquactiveTMという石鹸を含浸させた新世代のティッシュペーパーを発売しました。その革新的な技術であるAquactiveは、紙が水と接触すると活性化し、直ちに石鹸の泡を発生させます。

イギリスが著しい成長を遂げる

- イギリスは、ヨーロッパの中でも衛生用品やトイレタリーの使用率が高く、おむつの市場としても重要な国の一つです。また、英国国家統計局によると、2019年の同国の0~9歳の人口は801万人で、1年間の出生数は640,370人で、2.5%減少しました。同国の出生率は過去10年から着実に低下しており、高齢化社会の到来により、同国の紙おむつ市場にも影響を与えることが予想されます。
- Swagbucks社が英国で行った調査(サンプルサイズ(n)=6218)によると、回答者の約21%が赤ちゃん用おむつで好きなブランドは「パンパース」と回答しており、次いで「ハギーズ」(シェア5%)、「アスダ・ダイパー」(4%)となっています。
- イギリスは、西ヨーロッパの中でも、特におしりふき、ベビー用紙おむつ、女性用パッドなどの使い捨て衛生用品の普及率が高い国です。また、最近では、プライベートブランドがこれらの製品カテゴリーの主要ブランドとして台頭してきています。例えば、国内の大手食料品・小売チェーンであるAsda、Tesco、Sainsburyの紙おむつは、すでに一桁台後半のシェアを占めており、急速に成長しています。
- 英国国家統計局によると、2019年の英国の女性人口は3,382万人で、男性人口の3,298万人をわずかに上回っており、女性用衛生用品の需要も成熟期に入っています。

競合他社の状況

ティッシュ・衛生用紙市場は、新規参入企業と一部の既存企業が市場シェアを握っており、緩やかな競争状態にあります。各企業は、市場シェアを維持するために、戦略的パートナーシップの締結や新製品の開発を続けています。

- 2021年6月 - キンバリー・クラークは、化石燃料を使用したプラスチックの使用量を10年後までに半減させるという2030年の目標に向けて、バイオテクノロジー企業であるRWDC Industries社と提携し、世界の使い捨てプラスチック問題に必要な解決策を提供する消費者向けの持続可能な技術を推進することを発表しました。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 市場力学
4.1 市場の概要
4.2 業界のバリューチェーン分析
4.3 業界の魅力 - ポーターのファイブフォース分析
4.3.1 サプライヤーのバーゲニング・パワー
4.3.2 バイヤーのバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 競合他社の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激しさ
4.4 COVID-19の市場への影響
4.5 マーケットドライバー
4.5.1 テイクアウェイ食品のトレンドの増加
4.5.2 衛生面に対する意識の高まり
4.6 市場の阻害要因
4.6.1 森林破壊への懸念の高まり、メーカーの運用面での懸念、原材料価格の上昇

5 市場区分
5.1 製品タイプ
5.1.1 ベビー用紙おむつ
5.1.2 女性用衛生用品
5.1.3 家庭紙
5.1.4 尿失禁
5.1.5 ペーパーティシュー
5.1.5.1 バスルームティシュー
5.1.5.2 ペーパーナプキン
5.1.5.3 ペーパータオル
5.1.5.4 フェイシャルティシュー
5.1.5.5 スペシャルティシュー、ラッピングティシュー
5.1.6 トイレットペーパー
5.2 原材料(定性分析
5.2.1 クラフト
5.2.2 サルファイト
5.2.3 リサイクリング
5.2.4 その他
5.3 タイプ
5.3.1 家庭用
5.3.2 アウェイ・フロム・ホーム
5.4 国
5.4.1 イギリス
5.4.2 ドイツ
5.4.3 フランス
5.4.4 イタリア
5.4.5 スペイン
5.4.6 オランダ
5.4.7 デンマーク
5.4.8 フィンランド
5.4.9 ノルウェー
5.4.10 スウェーデン
5.4.11 アイルランド
5.4.12 スイス
5.4.13 ロシア
5.4.14 ロシア
5.4.15 欧州のその他の地域

6 競争状況
6.1 企業プロフィール*1
6.1.1 ソフィデル・グループ
6.1.2 Kimberly-Clark Corporation(キンバリー・クラーク・コーポレーション
6.1.3 WEPAインダストリー・ホールディングSE
6.1.4 Metsä Group
6.1.5 Industrie Cartarie Tronchetti SpA
6.1.6 Lucart SpA
6.1.7 Essity AB
6.1.8 Renova'
6.1.9 プロクター・アンド・ギャンブル(Procter & Gamble
6.1.10 カルティエレ・カッラーラ社(Cartiere Carrara SpA
6.1.11 インダストリー・セルテックス SpA
6.1.12 ジョンソン・エンド・ジョンソン・サービス株式会社
6.1.13 オンテックスグループ
6.1.14 トーサマ
6.1.15 ドライロック・テクノロジーズ NV

7 投資分析

8 市場の将来性

 

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Summary

The European Tissue and Hygiene Paper Market was valued at USD 48.87 billion in 2020. It is projected to be worth USD 55.42 billion by 2026, registering a CAGR of 1.86% during 2021-2026. COVID-19 and panic-buying had a little bit of down-sided impact on the tissue and hygiene industry. Due to increased sales in the retail sector, orders had increased significantly in March and April 2020 across Europe, especially in Germany. Temporarily, the demand for toilet paper in 2020 was nearly twice as high as usual, but that has since leveled off in the year 2021.

- Tissue paper products, including paper towels and toilet paper, play an essential role in everyday life. They contribute to improved hygiene, comfort, and convenience. According to the European Tissue Symposium (European Tissue Paper Association), the European market represents around 25% of the global tissue market. The advancements in tissue manufacturing technology and the efficient use of raw materials may improve the design of tissue products and the way they are dispensed.
- The consumption of tissue-paper-related products in Europe is rising, owing to the increasing awareness regarding hygiene, growth in the share of private or retailer labels, high per capita consumption, growing use of tissues in the away from home segment, and moderate population growth, among other factors. In a report published by the German Süddeutsche Zeitung, the average annual consumption of toilet paper in Germany was estimated at 93 rolls per household.
- Consolidation is one of the prevalent trends in the European tissue market, as the major players have been growing through both sizeable acquisitions and organic growth. The market consolidation has also increased, due to expansion in the market sizes of the middle-sized and small players. According to a report by the European Tissue Symposium, published in Q2 2020, Essity, Sofidel Group, and the WEPA Group account for 27.6%, 12.3%, and 9.6% of the capacity shares in the European tissue market, which is almost 50% of the overall market.
- In Europe, the Tuscan industry (Italy) is one of the pillars of the tissue paper sector. In this region, 80% of the national production of tissue paper occurs, with approximately 1,200,000 metric ton of tissues produced per year. The most important national producers of paper for hygienic/sanitary use are located in the Lucca district, which ranks first in Europe, with 21% of production volumes. (Source: A. Celli Group).

Key Market Trends

Toilet Paper to Drive the Market Growth

- Toilet paper commands a prominent share in both away-from-home and home utilities such as tissue and hygiene products. It is used widely in almost all business establishments, commercial places, and households. Kimberly-Clark leads the toilet paper business in the European market, followed by Essity. The United Kingdom remains an important growth market in Europe despite COVID-19 and Brexit.
- The sales of toilet paper increased dramatically during the pandemic in most European countries. According to an article published on Forbes, in October 2020, 10% of German consumers stocked up toilet papers due to the ongoing lockdown in the country. Such instances were witnessed across several other countries as manufacturers faced a huge upsurge in demand for toilet paper.
- The ongoing demand compelled several companies to increase their production capacity to meet the spiking demands. For instance, in September 2020, Wepa, one of the leading manufacturers of toilet paper in Europe, expanded its Bridgend Factory. It invested in a new paper machine with an annual production capacity of 65,000 metric ton. Moreover, WEPA UK secured GBP 6 million from the Welsh government to support its expansion plans.
- Many companies are working on innovative solutions to improve customer experience. For instance, in March 2021, The Navigator Company launched a new generation of tissue paper that is impregnated with a soap called Amoos AquactiveTM, whose innovative technology, Aquactive, is activated when the paper comes in contact with water, immediately producing soap foam.

United Kingdom to witness significant growth

- United Kingdom is one of the major markets in Europe, where the use of hygiene products and toiletries is significantly high, in addition to this the country is one of the prominent markets for diapers. According to various studies, about 7.5-8 million nappies are used in the country; moreover, the country's population aged between 0-9 years stood at 8.01 million in 2019, according to the Office for National Statistics (UK), also, there were 640,370 live births in the country during the year which was a decrease of 2.5%. The country's birth rate is declining steadily since the last decade, and the number of aging population is increasing, this is expected to impact the diaper market in the country.
- Pampers held the prominent share of the market in the country, according to a study (Sample size (n)=6218) by Swagbucks in the United Kingdom, about 21% of the respondents mentioned that Pampers was their favorite brand for baby diapers followed by Huggies (5% share) and Asda Diapers (4%).
- UK is among the countries in Western Europe which have reached high penetration rates for disposable hygiene products, especially for wipes, Baby Diapers, and femcarepads. With the Brexit, the push to manufacture these products in the country is expected to increase over the next two years; also, in recent times, private labels are emerging as major brands in these product categories. For example, diapers from Asda, Tesco, and Sainsbury, who are major grocery and retail chains in the country, command a lower single digit share of the market already and rapidly growing as well.
- The demand for women hygiene products has also reached the maturity stage in the country as the country's female population is slightly higher than that of the male population; according to the Office for National Statistics (UK) in 2019, the female population in the UK stood at 33.82 million compared to 32.98 million of male population.

Competitive Landscape

The Tissue and Hygiene Paper Market is moderately competitive with new firms entering the market and existinfg firms holding a part of market share. The firms keep on entering into strategic partnerships and innovating new products in order to retain their market share.

- June 2021 - In pursuit of its 2030 ambition to reduce the use of fossil fuel-based plastics by half before the end of the decade, Kimberly-Clark announced a partnership with the biotech company RWDC Industries to advance sustainable technology for consumer products that provides much-needed solutions to the world's single-use plastics problem.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness – Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Market Drivers
4.5.1 Increase in Trend of Take-away Food
4.5.2 Growing Awareness Regarding Hygiene
4.6 Market Restraints
4.6.1 Growing Concerns Over Deforestation, Operational Concerns for Manufacturers, and Increasing Raw Material Prices

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Baby Diapers
5.1.2 Feminine Hygiene
5.1.3 Household Paper
5.1.4 Incontinence
5.1.5 Paper Tissues
5.1.5.1 Bathroom Tissue
5.1.5.2 Paper Napkins
5.1.5.3 Paper Towels
5.1.5.4 Facial Tissues
5.1.5.5 Specialty and Wrapping Tissue
5.1.6 Toilet Paper
5.2 Raw Material (Qualitative Analysis)
5.2.1 Kraft
5.2.2 Sulfite
5.2.3 Recycled
5.2.4 Other
5.3 Type
5.3.1 At Home
5.3.2 Away From Home
5.4 Country
5.4.1 United Kingdom
5.4.2 Germany
5.4.3 France
5.4.4 Italy
5.4.5 Spain
5.4.6 Netherlands
5.4.7 Denmark
5.4.8 Finland
5.4.9 Norway
5.4.10 Sweden
5.4.11 Ireland
5.4.12 Switzerland
5.4.13 Russia
5.4.14 Russia
5.4.15 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Sofidel Group
6.1.2 Kimberly-Clark Corporation
6.1.3 WEPA Industrie Holding SE
6.1.4 Metsä Group
6.1.5 Industrie Cartarie Tronchetti SpA
6.1.6 Lucart SpA
6.1.7 Essity AB
6.1.8 Renova'
6.1.9 Procter & Gamble
6.1.10 Cartiere Carrara SpA
6.1.11 Industrie Celtex SpA
6.1.12 Johnson & Johnson Services Inc.
6.1.13 Ontex Group
6.1.14 Tosama
6.1.15 Drylock Technologies NV

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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