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紙製パッケージ市場の成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Paper Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

紙製包装材市場は、2021年~2026年の予測期間においてCAGR3.87%を記録しました。包装業界は、COVID-19の大流行により、全国的なロックダウンの影響、企業が中国からの調達に移行し、包装に使用する材料を見直すな... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

紙製包装材市場は、2021年~2026年の予測期間においてCAGR3.87%を記録しました。包装業界は、COVID-19の大流行により、全国的なロックダウンの影響、企業が中国からの調達に移行し、包装に使用する材料を見直すなど、いくつかの大きな問題を目撃しました。紙製パッケージの供給側にも大きな影響が見られたが、一部の用途でエンドユーザーの需要が大幅に増加したことで、紙製パッケージの活躍の場は大きく広がった。

主なハイライト
紙製パッケージは、様々な製品を保護、保存、輸送するための汎用的でコスト効率の高い方法です。さらに、お客様のニーズや製品固有のニーズに合わせてカスタマイズすることも可能です。軽量、生分解性、リサイクル性といった特性が、紙製パッケージの利点であり、パッケージングに不可欠な要素となっています。
持続可能な包装に対する消費者の意識の高まりや、様々な環境保護機関による(環境に優しい包装製品の使用に関する)厳しい規制が、紙製包装の市場を押し上げる要因となっています。オンラインショッピングやデリバリーオンデマンドサービスの急成長により、段ボールや紙ベースの袋の使用が増加しています。
環境に優しいパッケージング・ソリューションは、世界中のパッケージング企業にとって例外ではなく、規範となっています。企業基準、政府政策、貿易規制、消費者の嗜好の大きな変化が、パッケージング市場における環境に優しいソリューションへのパラダイムシフトを引き起こしました。フランスでは、2016年7月からレジ袋の使用が禁止されました。フランス政府によると、約50億枚のレジ袋がアットで配布され、120億枚が果物や野菜の包装に使用されているとのことです。
紙製包装市場が直面する主な課題は、非常に重い材料の包装に紙が使用できないことであり、その結果、ポリマーや金属製の包装産業に圧倒されていることである。さらに、原材料を得るための森林伐採や、紙の生産時に発生するダイオキシン類が環境問題を引き起こしています。このような要因が、紙製包装材市場の成長を阻害しているのです。
包装業界では、コビド19の大流行により、全国的な封鎖の影響、企業の中国からの調達への移行、包装に使用する材料の見直しなど、いくつかの大きな問題が発生しました。紙器は供給側の影響が大きいものの、用途によってはエンドユーザーの需要が大幅に増加し、その裾野が大きく広がっています。
食品包装の成長と成長している電子商取引の出荷で増え続ける需要の段ボールパッケージは、COVID - 19のアウトブレイクに起因する研究市場の主要なドライバの一部です。電子商取引のポータルサイトでは、食料品、ヘルスケア製品、電子商取引出荷のための包装の需要が急激に増加しています。同時に、産業用、高級品、および一部のB2B輸送用パッケージの需要は減少しています。


主な市場動向

食品と飲料が大きなシェアを占める見込み


紙製パッケージは食品業界の主要な資産である。環境に優しく、消費者の利便性を向上させます。このため、食品・飲料市場では、消費者に高品質の製品を提供する企業間で大きな競争が繰り広げられています。市場では、段ボール箱やダンボール箱など、多様なパッケージングニーズを満たすためのさまざまな包装材が利用できます。
食品市場では、高品質な製品を提供する企業間で熾烈な競争が繰り広げられています。このような理由から、食品市場のさまざまなメーカーが継続的に高品質な製品を製造・供給しています。ハイパーマーケットやスーパーマーケットの数は増加しています。この要因は、紙・板紙容器の需要を促進する重要な要因の 1 つになると予想されます。このことが、今後のパッケージ市場の成長を牽引していくものと思われます。
多くの小売店では、食品の保存や栄養価を保持するために包装材を使用しています。食料品(冷凍・冷蔵食品を含む)を購入する消費者の増加により、同市場は今後成長を遂げると予想されています。
中東地域の食品・飲料部門は、紙製パッケージの採用の重要な推進力として機能しています。Alpen Capitalによると、地域の食品消費は2019年に5190万トンに達すると予想されています。


北米が大きな市場シェアを占める見込み


北米は板紙パッケージ製品の主要市場の1つであり、多くのプレーヤーが事業を展開している状況が続いています。2018年だけで、北米の紙・板紙消費量は7421万トンに達しました。これはFAOとUNECEが発表したデータによるものです。
北米地域の紙器包装市場を支配しているのは米国であり、食品は今後も紙器の主要なエンドユーザーであると予想されます。例えば、包装加工技術協会によると、米国の食品産業は2022年までCAGR2.9%の安定した速度で増殖すると予想されています。
2018年、トランプ政権は中国からの紙器に10%の関税を課し、2019年1月に25%に引き上げる予定でした。しかし、2018年12月に米中両国は、関税の引き上げを一時的に停止することで合意した。予定通り関税が上昇し続ければ、軟包装フォーマットへの移行がより迅速に進むとともに、国内生産が増加することが予想されます。このことは、予測期間中の市場の成長にプラスの影響を与えるものと思われます。
さらに、市場のプレーヤーは、M&A活動や研究開発戦略の強化を通じて、高度でカスタマイズされたパッケージングソリューションに投資するようになっています。さらに、この市場には新しいプレーヤーも参入しています。EdelmannUSAは最近、PPCのメンバーになりました。これは、ヨーロッパを拠点とする同社がこの市場で拡大するための注力度を高めていることを示すものです。
例えば、2018年11月には、WestRock CompanyがKapStone Paper and Packaging Corporationの買収を完了しました。KapStone社の買収により、同社の紙器や板紙などの紙・包装ソリューションの差別化されたポートフォリオが強化され、顧客により良いサービスを横断的に提供できるようになると思われます。


競合他社の状況

紙器市場は断片的である。多くのプレイヤーが参入しており、競争の激しい市場です。市場には支配的なプレーヤーは存在しません。各社は市場シェアを維持するために技術革新を続け、戦略的なパートナーシップを結んでいます。


2020年9月 パッケージング・製紙メーカーのモンディ・グループが、有機農場「BIOhof Kirchweidach」との提携を発表。このパートナーシップは、ブドウの木に実る新鮮な農産物のための持続可能なパッケージング・ソリューションの開発を行うものである。この新しいパッケージはCoral Trayと呼ばれ、BIOhofが目指す、リサイクル可能でプラスチックフリーのソリューションに置き換わるものである。この完全にリサイクル可能なパッケージは、再生可能な材料とリサイクル段ボールで作られており、ヨーロッパでの平均リサイクル率は80%以上です。


さらなるメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions​ and Market Definition​
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Development of Barrier-coated Paperboard Products
4.2.2 Growing Consumer Awareness on Paper Packaging
4.3 Market Restraints
4.3.1 Effects of Deforestation on Paper Packaging
4.3.2 Increasing Operational Costs
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Impact of COVID-19 on PPAER Packaging Industry

5 GLOBAL RECOVERED PAPER PRODUCTION STATISTICS
5.1 Recovered Paper, Production Quantity
5.2 Recovered Paper, Import Value, and Import Quantity
5.3 Recovered Paper, Export Value, and Export Quantity
5.4 Recovered Paper Production, by Leading Countries

6 CARTONBOARD EXIM SCENARIO
6.1 Cartonboard Exports By Value & Volume (USD Million, Million Tonnes)
6.2 Cartonboard Import By Value & Volume (USD Million, Million Tonnes)

7 MARKET SEGMENTATION
7.1 Grade
7.1.1 Carton board​
7.1.1.1 Solid bleached sulphate (SBS)
7.1.1.2 Solid unbleached sulphate (SUS)
7.1.1.3 Folding boxboard (FBB)
7.1.1.4 Coated Recycled Board (CRB)
7.1.1.5 Uncoated recycled board (URB)​
7.1.2 Containerboard​
7.1.2.1 White-top Kraftliner
7.1.2.2 Other Kraftliners
7.1.2.3 White top Testliner
7.1.2.4 Other Testliners
7.1.2.5 Semi Chemical Fluting
7.1.2.6 Recycled Fluting
7.1.3 Other Grades
7.2 Product
7.2.1 Folding Cartons
7.2.2 Corrugated Boxes
7.2.3 Other Types
7.3 End User Industry
7.3.1 Food
7.3.2 Beverage
7.3.3 Healthcare
7.3.4 Personal Care
7.3.5 Household Care
7.3.6 Electrical Products
7.3.7 Other End User Industries
7.4 Geography
7.4.1 North America
7.4.1.1 United States
7.4.1.2 Canada
7.4.2 Europe
7.4.2.1 Germany
7.4.2.2 United Kingdom
7.4.2.3 Italy
7.4.2.4 France
7.4.2.5 Rest of Europe
7.4.3 Asia Pacific
7.4.3.1 China
7.4.3.2 Japan
7.4.3.3 India
7.4.3.4 Rest of Asia Pacific
7.4.4 Latin America
7.4.4.1 Brazil
7.4.4.2 Argentina
7.4.4.3 Mexico
7.4.4.4 Rest of Latin America
7.4.5 Middle East and Africa
7.4.5.1 Saudi Arabia
7.4.5.2 South Africa
7.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Company Profiles*
8.1.1 International Paper Company
8.1.2 Mondi Group
8.1.3 Smurfit Kappa Group
8.1.4 DS Smith PLC
8.1.5 WestRock Company
8.1.6 Packaging Corporation of America
8.1.7 Cascades Inc.
8.1.8 Holdings Corporation
8.1.9 Nippon Paper Industries Ltd.
8.1.10 Rengo Co. Ltd.
8.1.11 Graphic Packaging International
8.1.12 Metsä Board Oyj
8.1.13 Sonoco Products Company
8.1.14 Visy Industries
8.1.15 Seaboard Folding Box Company Inc.

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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Summary

The paper packaging market registered a CAGR of 3.87% during the forecast period of 2021-2026. The packaging industry witnessed some major issues due to the COVID-19 pandemic, including the effects of nationwide lockdown, companies moving to source away from China, and reconsidering materials used in packaging. Although the supply side of the paper packaging has witnessed significant impact, a drastic increase in the end-user demand in some applications has significantly expanded the scope of the paper packaging.

Key Highlights
Paper packaging is a versatile and cost-efficient method to protect, preserve, and transport a wide range of products. In addition, it can be customized to meet the customers' needs or product-specific needs. The attributes, like lightweight, biodegradability, and recyclability, are the advantages of paper packaging that make it an essential component for packaging.
The increasing consumer consciousness regarding sustainable packaging, as well as the strict regulations imposed by various environmental protection agencies (regarding the use of environment-friendly packaging products) are the factors driving the market for paper packaging. The rapid growth of online shopping and delivery-on-demand services has fueled the usage of cardboard and paper-based bags.
Environment-friendly packaging solutions have become a norm rather than an exception for the packaging companies worldwide. The profound change in corporate standards, governmental policies, trade regulations, and consumer tastes have led to a paradigm shift toward eco-friendly solutions in the packaging market. France has banned the use of plastic bags since July 2016. According to the French Government, about 5 billion plastic bags are distributed at and 12 billion are used to pack fruit and vegetables.
The major challenges faced by the paper packaging market is the inability of paper in the packaging of very heavy materials, resulting in the industry being overpowered by the polymers and metal packaging industries. Furthermore, deforestation to acquire raw material and the release of dioxins during paper production cause environmental concerns. These factors, in turn, are hindering the growth of the paper packaging market.
The packaging industry witnessed some major issues due to the COVID-19 pandemic, including the effects of nationwide lockdown, companies moving to source away from China, and reconsidering materials used in packaging. Although the supply side of the paper packaging has witnessed significant impact, a drastic increase in the end-user demand in some applications has significantly expanded the scope of the paper packaging.
Growth in food packaging and ever-increasing demand corrugated packages in growing e-commerce shipments are some of the primary drivers of the studied market that resulted due to the COVID-19 outbreak. In e-commerce portals, demand has sharply increased for packaging for groceries, healthcare products, and e-commerce shipments. At the same time, demand for industrial, luxury, and some B2B-transport packaging have declined.


Key Market Trends

Food and Beverage Expected to Hold Significant Market Share


Paper packaging is the main asset of the food industry. It is environment-friendly and increases the convenience for consumers. Due to this, there is significant competition in the food and beverage market among the players who provide quality products to the consumers. Various packaging materials in the market are available to fulfill the diverse packaging needs, like corrugated boxes and cardboard boxes.
There is fierce competition among the quality-product providers in the food market. Due to these reasons, various manufacturers in the food market are continuously making and delivering high-quality products. There is an increase in the number of hypermarkets and supermarkets. This factor is expected to be one of the key factors driving the demand for paper and paperboard containers. This, in turn, is expected to drive the growth of the packaging market in the future.
Many retail stores use packaging materials to preserve food and to retain the nutritional value of foods. Due to the increase in the number of consumers purchasing grocery items (like includes frozen and chilled foods), the market is expected to witness growth in the future.
The regional food and beverage sector in the Middle East region is acting as a significant driver for the adoption of paper packaging. According to Alpen Capital, local food consumption is expected to reach 51.9 million metric ton in 2019.


North America Expected To Have Significant Market Share


North America continues to be one of the leading markets for paperboard packaging products with a host of players operating in the country. In 2018 alone, the paper and paperboard consumption in North America reached 74.21 million metric ton. This is according to data released by FAO and UNECE.
The United States dominates the folding carton packaging market in the North American region, where food is expected to continue as the primary end user of folding cartons. For instance, according to the Association for Packaging and Processing Technologies, the US food industry is expected to proliferate at a steady rate of 2.9% CAGR through 2022.
In 2018, the Trump administration levied a tariff of 10% on folding cartons from China, which was scheduled to increase to 25% on January 2019. However, in December 2018, the United States and China agreed on the temporary suspension of any increase in tariffs. If tariffs continue to rise as planned, it is expected to result in the increase in domestic production, along with a more rapid transition to flexible packaging formats. This is expected to have a positive impact on the market’s growth over the forecast period.
Furthermore, players in the market are increasingly investing in advanced and customized packaging solutions, through increased M&A activities or R&D strategies. Moreover, the market is also witnessing new players entering the landscape. EdelmannUSA recently became a member of the PPC. This is indicative of the increased focus of the Europe-based company to expand in this market.
For instance, in November 2018, WestRock Company completed the acquisition of KapStone Paper and Packaging Corporation. The acquisition of KapStone enhances the company’s differentiated portfolio of paper and packaging solutions, such as folding cartons and paperboard, and is likely to enable them to serve customers better across.


Competitive Landscape

The paper packaging market is fragmented. It is a highly competitive market with a number of players in the market. There is no dominant player present in the market. The companies keep on innovating and entering into strategic partnerships in order to retain their market share.


Sept 2020 -The packaging and paper manufacturer, Mondi Group, announced a partnership with the organic farm, BIOhof Kirchweidach. This partnership would involve developing a sustainable packaging solution for fresh produce on the vine. Known as Coral Tray, the new packaging is in line with BIOhof’saims to replace its packaging with a recyclable and plastic-free solution. The fully recyclable packaging is made of renewable materials and recycled corrugated boards, with an average recycling rate of more than 80% in Europe.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions​ and Market Definition​
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Development of Barrier-coated Paperboard Products
4.2.2 Growing Consumer Awareness on Paper Packaging
4.3 Market Restraints
4.3.1 Effects of Deforestation on Paper Packaging
4.3.2 Increasing Operational Costs
4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Impact of COVID-19 on PPAER Packaging Industry

5 GLOBAL RECOVERED PAPER PRODUCTION STATISTICS
5.1 Recovered Paper, Production Quantity
5.2 Recovered Paper, Import Value, and Import Quantity
5.3 Recovered Paper, Export Value, and Export Quantity
5.4 Recovered Paper Production, by Leading Countries

6 CARTONBOARD EXIM SCENARIO
6.1 Cartonboard Exports By Value & Volume (USD Million, Million Tonnes)
6.2 Cartonboard Import By Value & Volume (USD Million, Million Tonnes)

7 MARKET SEGMENTATION
7.1 Grade
7.1.1 Carton board​
7.1.1.1 Solid bleached sulphate (SBS)
7.1.1.2 Solid unbleached sulphate (SUS)
7.1.1.3 Folding boxboard (FBB)
7.1.1.4 Coated Recycled Board (CRB)
7.1.1.5 Uncoated recycled board (URB)​
7.1.2 Containerboard​
7.1.2.1 White-top Kraftliner
7.1.2.2 Other Kraftliners
7.1.2.3 White top Testliner
7.1.2.4 Other Testliners
7.1.2.5 Semi Chemical Fluting
7.1.2.6 Recycled Fluting
7.1.3 Other Grades
7.2 Product
7.2.1 Folding Cartons
7.2.2 Corrugated Boxes
7.2.3 Other Types
7.3 End User Industry
7.3.1 Food
7.3.2 Beverage
7.3.3 Healthcare
7.3.4 Personal Care
7.3.5 Household Care
7.3.6 Electrical Products
7.3.7 Other End User Industries
7.4 Geography
7.4.1 North America
7.4.1.1 United States
7.4.1.2 Canada
7.4.2 Europe
7.4.2.1 Germany
7.4.2.2 United Kingdom
7.4.2.3 Italy
7.4.2.4 France
7.4.2.5 Rest of Europe
7.4.3 Asia Pacific
7.4.3.1 China
7.4.3.2 Japan
7.4.3.3 India
7.4.3.4 Rest of Asia Pacific
7.4.4 Latin America
7.4.4.1 Brazil
7.4.4.2 Argentina
7.4.4.3 Mexico
7.4.4.4 Rest of Latin America
7.4.5 Middle East and Africa
7.4.5.1 Saudi Arabia
7.4.5.2 South Africa
7.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1 Company Profiles*
8.1.1 International Paper Company
8.1.2 Mondi Group
8.1.3 Smurfit Kappa Group
8.1.4 DS Smith PLC
8.1.5 WestRock Company
8.1.6 Packaging Corporation of America
8.1.7 Cascades Inc.
8.1.8 Holdings Corporation
8.1.9 Nippon Paper Industries Ltd.
8.1.10 Rengo Co. Ltd.
8.1.11 Graphic Packaging International
8.1.12 Metsä Board Oyj
8.1.13 Sonoco Products Company
8.1.14 Visy Industries
8.1.15 Seaboard Folding Box Company Inc.

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