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家庭外用ティッシュと衛生用品市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Away-From-Home Tissue and Hygiene Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

2020年の家庭外用ティッシュ・衛生用品市場は274.8億米ドルで、予測期間(2021年~2026年)にCAGR6.92%で2026年には422.6億米ドルに達すると予測されています。世界で加工される紙製品の9%以上がティッシュ製品... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

2020年の家庭外用ティッシュ・衛生用品市場は274.8億米ドルで、予測期間(2021年~2026年)にCAGR6.92%で2026年には422.6億米ドルに達すると予測されています。世界で加工される紙製品の9%以上がティッシュ製品になり、毎年少なくとも2,100万トンのティッシュペーパーが生産されていると推定されます。近年、世界のティッシュ消費量の3分の1以上を家庭外用製品が占めていると推定され、これらの製品は毎年緩やかなペースで増加しています。

主なハイライト
アウェイ用ティッシュ製品の多くは、ビルオーナー、施設、清掃業者が販売業者から直接購入している。製品は通常、大量に購入され、そのブランドに対する顧客のロイヤルティを維持するために、その施設で使用されているディスペンサーに設置されることが多い。競争の主な要因は、製品の価格、ディスペンサーとの互換性、補充のしやすさなどである。
これらの製品は、世界で最も広く使用されている日用品の一つとなっています。都市部における家庭外用ティッシュ製品の需要の増加が、主に衛生市場を牽引しています。レストランや屋台から業務用まで、多くのエンドユーザーが、主に小売のバリエーションに頼っている地方の事業所と比較して、都市部の市場ではこれらの製品に対する一定の需要を持っています。
原材料価格の高騰は、世界中でティッシュ市場の成長を制限している重要な要因となっています。さらに、電子式ドライヤーなどの革新的な新製品が、市場の成長に影響を与えています。


主な市場動向

トイレットペーパーが市場の最大需要層を占める


紙と布のタオルは、電子ドライヤーなどの他の代替品と比較して、最も高い乾燥能力を持つことが証明されています。医学雑誌「メイヨークリニック・プロシーディングス」が行った、いくつかの手指乾燥方法の乾燥効率に関する研究によると、ジェット風乾燥機や熱風乾燥機と比較して、ペーパータオルの方がより効率的に手から残留水分を除去できることが示されたそうです。
最近の調査では、10人に3人がバスルームティッシュのヘビーユーザーと言われ、毎月約13ロール以上買い物をしていると言われています。トイレットペーパーは、効果的なカテゴリー区分と付加価値の高いイノベーションのサポートにより、その優位性を発揮しています。皮膚科学的テスト済み製品、水に流せる製品、二重構造の製品などのイノベーションが、一般的なトイレットペーパーと高級なトイレットペーパーを区別している。
国によっては、プレミアムトイレットペーパーやスーパープレミアムトイレットペーパーの導入が、市場の成長を完全に牽引している。家庭用ティシューの最大のサブセクターであるバスルームティシューは、すでに100%近い世帯普及率を誇っており、こうしたプレミアム・スーパープレミアムな家庭用ティシューや衛生用品の差別化は、プレミアムパッケージという形でスーパーの棚に並んでいる。


アジア太平洋地域が最速で成長する市場へ


アジア太平洋地域では、中国、オーストラリア、シンガポール、インドなどの国々がこれらの製品の主要な需要源となっています。病院やヘルスケアユニット、ホスピタリティユニット、食品事業などの市場チャネルからの高い需要が、この地域の外出先用ティッシュと衛生用品の需要を促進しています。最も高い需要を記録したのは、レストラン、店舗、公衆トイレなど、環境衛生のニーズがあり、顧客に広く衛生用品が提供される場所です。
アジア太平洋地域の多くの国々で中産階級の人口が急速に増加し、国民の可処分所得が増加していることから、国内旅行が大幅に増加し、それが外出先用ティッシュや衛生用品の需要を促進しています。
また、この地域は、最も有名なメディカルツーリズムの拠点のひとつになりつつあります。この地域では、毎日30万人以上が出産し、110万人が死亡しています。このため、病院やヘルスケア産業などの家庭用ユーザーと商業用ユーザーの両方で、おしりふき、ペーパータオル、ナプキンなどの外出用ティッシュや衛生用品の消費量が増加しています。


競合他社の状況

家庭外用ティッシュと衛生の市場は非常に断片化されています。需要が高いため、多くの企業が市場に参入し、様々なエンドユーザー用途の高品質な製品を開発することで、市場の牙城を築いています。主なプレイヤーとしては、Kimberly-Clark Corporation、Georgia Pacific LLC(Koch industries)、SCA(Svenska Cellulosa Aktiebolaget)、Procter & Gamble、Clearwater Paper Corporation、Wausau Paper Corp、Kruger Productsなどです。


2019年3月 SCA Wood France、フランス企業Innovation Solutions Bois、Groupe ISBがフランスにおける木材加工と木材製品の流通の事業を統合した。この合併により、フランスの建材部門に大規模かつ資源的な木材製品のサプライヤーが誕生する。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Demand for Recycled Products
4.2.2 Increased Spending on Hygiene
4.3 Market Restraints
4.3.1 Growing Trend of Electronic Dryers
4.3.2 Slow Growth In the Market
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Threat of New Entrants
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Paper Napkins
5.1.2 Paper Towels
5.1.3 Wipes
5.1.4 Toilet Papers
5.1.5 Incontinence Products
5.1.6 Other Product Types
5.2 By End User
5.2.1 Commercial
5.2.2 Food and Beverages Industry
5.2.3 Hospitals and Healthcare
5.2.4 Other End Users
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Kimberly-Clark Corporation
6.1.2 Georgia Pacific LLC
6.1.3 SCA (Svenska Cellulosa Aktiebolaget)
6.1.4 Procter & Gamble
6.1.5 Cascades Tissue Group Inc.
6.1.6 Wausau Paper Corp.
6.1.7 Sofidel Group
6.1.8 Clearwater Paper Corporation
6.1.9 Kruger Products

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The away from home tissue and hygiene market was valued at USD 27.48 billion in 2020 and is expected to reach USD 42.26 billion by 2026, at a CAGR of 6.92% over the forecast period (2021 - 2026). It is estimated that more than 9% of the paper products processed in the world end up as tissue products, accounting to at least 21 million metric ton of tissue paper every year. In recent years, the away-from-home products are estimated to be accountable for more than one-third of the global consumption of tissue, and these products are increasing at a moderate pace every year.

Key Highlights
Most of the away-from-home tissue products are bought by building owners, institutions, and janitorial services directly from distributors. The products are usually bought in bulk and are often installed in dispensers that are being used in their establishments, in order to maintain the loyalty of customers toward that brand. The major ground of competition usually revolves around the price of the product, compatibility of the product with dispensers, and ease of replenishment.
These products have become one of the most widely used commodities in the world. The increasing demand from urban regions for away-from-home tissue products is mainly driving the hygiene market. Many end users ranging from restaurant and food trucks to commercial users have a constant demand for these products in the urban markets when compared to rural establishments that majorly rely on the retail variants.
The high raw material price is a significant factor that is limiting the growth of the market for tissue all over the world. Moreover, the new innovative products, such as electronic dryers, are impacting the growth of the market.


Key Market Trends

Toilet Paper to Occupy the Maximum Market Demand


Paper and cloth towels in the market are proven to have the highest drying capacity when compared to other alternatives, like electronic dryers. According to a study conducted by Mayo Clinic Proceedings, a prominent medical journal, on drying efficiency of several hand drying methods, the results indicated that residual water was more efficiently removed from the hands by paper towels when compared to jet air dryers and hot air dryers.
Recent studies claim that three in 10 shoppers are considered heavy users of bathroom tissues and they shop for about 13 or more rolls every month. Toilet papers are seeing the advantage of the support of effective category segmentation and added value innovations. Prime innovations, like dermatologically tested variants, flushable variants, and the double-layered toilet papers, are distinguishing the general toilet papers from the premium ones.
In some of the countries, the value growth of the market is entirely driven by the introduction of premium and super-premium toilet papers. The differentiation of these premium and super-premium away-from-home tissue and hygiene products is already seen on the supermarket shelves in the form of premium packaging, as the biggest sub-sector of away from home market bathroom tissues are already enjoying the household penetration rates close to 100%.


Asia-Pacific to be the Fastest Growing Market


In Asia- Pacific, countries, like China, Australia, Singapore, and India stood as the key source of demand for these products. The high demand from the market channels, such as hospitals and healthcare units, hospitality units, food businesses, and other businesses are driving the demand for away-from-home tissue and hygiene products in the region. The highest demand was recorded in restaurants, stores, public toilets, etc., for the environmental sanitation needs, where the hygiene products are provided widely for the customers.
Rapidly growing middle-class population in many Asia-Pacific countries and increasing disposable incomes of the population led to increased domestic travel significantly, which in turn, drives the demand for the away-from-home tissue and hygiene products.
The region is also becoming one of the most famous medical tourism hubs. There are more than 0.3 million births and 0.1 million deaths every day in the region, which leads to an increased consumption of away-from-home tissue and hygiene products, such as wipes, paper towels, and napkins, in both domestic users and commercial users, like hospitals and healthcare industry.


Competitive Landscape

The away-from-home tissue and hygiene market is highly fragmented. Due to high demand, many players are entering the market to have a stronghold in it by developing high-quality products for various end-user applications. Some of the key players include Kimberly-Clark Corporation, Georgia Pacific LLC (Koch industries), SCA (Svenska Cellulosa Aktiebolaget), Procter & Gamble, Clearwater Paper Corporation, Wausau Paper Corp., and Kruger Products, among others.


Mar 2019 - SCA Wood France, French company Innovation Solutions Bois, and Groupe ISB merged their operations in wood processing and distribution of wood products in France. The merge will result in a large and resourceful supplier of wood products to the French building material sector.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Demand for Recycled Products
4.2.2 Increased Spending on Hygiene
4.3 Market Restraints
4.3.1 Growing Trend of Electronic Dryers
4.3.2 Slow Growth In the Market
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Threat of New Entrants
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Paper Napkins
5.1.2 Paper Towels
5.1.3 Wipes
5.1.4 Toilet Papers
5.1.5 Incontinence Products
5.1.6 Other Product Types
5.2 By End User
5.2.1 Commercial
5.2.2 Food and Beverages Industry
5.2.3 Hospitals and Healthcare
5.2.4 Other End Users
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.2 Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.4 Latin America
5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Kimberly-Clark Corporation
6.1.2 Georgia Pacific LLC
6.1.3 SCA (Svenska Cellulosa Aktiebolaget)
6.1.4 Procter & Gamble
6.1.5 Cascades Tissue Group Inc.
6.1.6 Wausau Paper Corp.
6.1.7 Sofidel Group
6.1.8 Clearwater Paper Corporation
6.1.9 Kruger Products

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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