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サウジアラビアのヘアケア市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Saudi Arabia Hair Care Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

サウジアラビアのヘアケア市場は、予測期間(2020-2025年)に年平均成長率5.5%を記録すると予測されています。 主なハイライト 同国では、髪の健康を維持するために、より高品質な製品へのアップグレードを... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

サウジアラビアのヘアケア市場は、予測期間(2020-2025年)に年平均成長率5.5%を記録すると予測されています。

主なハイライト
同国では、髪の健康を維持するために、より高品質な製品へのアップグレードを重視する消費者が増えており、ヘアケア製品の需要は健全な速度で増加しています。このため、国内市場ではより多くのグローバル製品が発売されています。
国民の多くが抜け毛やフケなどの一般的な髪のトラブルに悩まされていることから、この地域のヘアケア製品の使用量は増加傾向にあります。また、国内の汚染レベルが上昇していることも、ヘアケア製品のニーズを後押ししている可能性があります。
また、同国では美容院の数が増加していることも、ヘアケア製品の需要の伸びにつながっています。


主な市場動向

メンズグルーミングの急速な成長

サウジアラビアでは、ここ数年、メンズグルーミング製品の需要が高まっています。この背景には、雇用の増加や可処分所得の増加があります。身だしなみを整えることは、豊かさや仕事上の成功につながるため、男性は身だしなみの習慣に時間とお金を惜しまないようになりました。また、男性が自分の外見に誇りを持つことは、男性らしさを低下させる兆候であるという社会的タブーもなくなりつつあります。また、健康志向の高まりから、天然成分を配合した製品へのニーズも高まっています。このような男性用カテゴリーの成長は、サウジアラビアのヘアケア市場に影響を及ぼすと考えられます。

電子商取引の普及が進む市場

ヘアケア製品のEコマース・チャネルでの販売は、テクノロジーに精通した若い世代が多いこともあり、国内で急速に拡大しています。サウジアラビアは、オムニチャネルの機会を探るための素晴らしいプラットフォームとして位置づけられています。また、サウジアラビア人はこの地域の技術トレンドの成長を牽引する存在であることが多いため、同国におけるEコマースの導入が促進されています。また、利便性やコストの低さから、ヘアケア製品などのオンライン購入も好まれています。さらに、サウジアラビアの人々の消費傾向は、他の多くの発展途上国よりも高くなっています。世界銀行は、サウジアラビアを消費力の高い国トップ20にランクインさせており、オムニチャネル・ベンチャーに有利な機会を提供しています。

競合他社の状況

サウジアラビアのヘアケア市場は、様々なグローバルブランドが存在し、有力な市場シェアを獲得しようと競い合っているため、断片的な市場となっています。国民の美容への関心が高まる中、市場は急成長しています。同市場の主要プレイヤーは、Unilever、Shiseido Co.Unilever、資生堂、Procter & Gamble、L'Oréal SAなどの大手企業は、この機会を捉えて、様々なヘアケア製品を市場に投入しています。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Shampoo
5.1.2 Conditioner
5.1.3 Hair Oil
5.1.4 Other Product Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Specialty Stores
5.2.3 Convenience Stores
5.2.4 Pharmacies/Drug Stores
5.2.5 Online Retailing
5.2.6 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Shiseido Co. Ltd
6.3.2 Unilever
6.3.3 Procter & Gamble
6.3.4 L'Oreal SA
6.3.5 Avon Products Inc.
6.3.6 Estee Lauder Companies Inc.
6.3.7 Oriflame Cosmetics SA
6.3.8 Kao Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Saudi Arabian hair care market is anticipated to register a CAGR of 5.5% during the forecast period (2020-2025).

Key Highlights
The demand for hair care products is increasing at a healthy rate in the country, as the consumers are increasingly focusing on upgrading to higher-quality products, to maintain their hair health. This has led to more global products being launched in the local market.
With a large section of the population suffering from hair loss and common hair problems, such as dandruff, the usage of hair products in the region has been on the rise. The rising pollution levels in the country could also drive the need for hair care products.
The rising number of salons in the country also led to the growth in the demand for hair care products.


Key Market Trends

Rapid Growth in Men's Grooming

The Saudi Arabian market has been witnessing a rising demand in men’s grooming products, over the past few years. This growth is linked to the increasing levels of employment and higher disposable incomes. Men are more willing to invest time and money in a grooming routine, as being well-groomed and fashionable is increasingly linked to affluence and professional success. In addition, the social taboos, which associated men taking pride in their appearance as a sign of reduced masculinity, are diminishing. There is also an increasing demand for products with natural ingrents, owing to the health consiousness among the users. This growth in the men's category will have an impact on the hair care market in Saudi Arabia.

Growing E-commerce Penetration in the Market

The sales of hair products through e-commerce channels are growing rapidly in the country, fueled by the predominately young and tech-savvy population. Saudi Arabia positions itself as a great platform for exploring omnichannel opportunities. Moreover, Saudi Arabians are often the leading force behind the growth of technological trends in the region, thereby, facilitating the adoption of e-commerce within the country. The customers prefer purchasing products online, which include hair care products, owing to factors like convenience and low cost. Moreover, the spending trends of Saudi Arabians are higher than that of many other developing countries. The World Bank ranks Saudi Arabia in its top 20 richest countries, in terms of spending power, thus, providing lucrative opportunities for omnichannel ventures.

Competitive Landscape

The Saudi Arabian hair care market is fragamented, with the presence of various global brands competing to gain promienent market shares. The market has witnessed a rapid growth, with the increasing beauty concerns of the population. The major players in the market, such as Unilever, Shiseido Co. Ltd, Procter & Gamble, and L'Oréal SA, among others, are utilizing this opportunity by introducing various hair care proucts in the market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Shampoo
5.1.2 Conditioner
5.1.3 Hair Oil
5.1.4 Other Product Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Specialty Stores
5.2.3 Convenience Stores
5.2.4 Pharmacies/Drug Stores
5.2.5 Online Retailing
5.2.6 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Shiseido Co. Ltd
6.3.2 Unilever
6.3.3 Procter & Gamble
6.3.4 L'Oreal SA
6.3.5 Avon Products Inc.
6.3.6 Estee Lauder Companies Inc.
6.3.7 Oriflame Cosmetics SA
6.3.8 Kao Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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