世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

タイの小売業界 - 成長、トレンド、COVID-19 の影響、および予測(2022年 - 2027年)


Retail Industry in Thailand - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

タイは、南アジアで経済的に最も影響力のある国の一つです。首都バンコクはタイの社会的中心地であり、小売業の市場も盛んです。タイ人居住者だけでなく、多くの多国籍小売企業もこの国に投資する魅力があります... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
150 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

タイは、南アジアで経済的に最も影響力のある国の一つです。首都バンコクはタイの社会的中心地であり、小売業の市場も盛んです。タイ人居住者だけでなく、多くの多国籍小売企業もこの国に投資する魅力があります。また、インターネットの普及により、様々なライフスタイルを持つ消費者のニーズに応え、小売市場は急速に発展しています。

COVID-19の発生は、タイのビジネス分野と経済全体に大きな影響を与えています。タイの小売業界の成長は、経済成長によって大きく左右されてきました。COVID-19の発生が小売業全体に与える影響は大きく、2020年第1四半期には5~10%の縮小が見込まれますが、タイの食品小売業の成長は軽度から中程度であり、オンライン食品小売が急成長を遂げると予想されます。

タイの小売業は全般的にかなりの影響を受けていますが、コンビニエンスストアやEコマースなど、危機の中でなんとか成長しているセグメントもあります。2020年のCOVID-19をきっかけとしたロックダウン期間には、オンライン流通チャネルを通じた食料品の売上が大きく伸びました。

バンコクをはじめ、都市化の進んだ都市では、観光業の継続的な成長や、国内市場を外国人投資家に開放するなどの政府計画、小売業への投資に関する先進的な技術により、近代的な貿易分野が急速に拡大しました。

主な市場動向

タイにおける観光産業の成長が市場を牽引

観光産業は歳入の大部分を占め、同国の経済を牽引する重要な役割を担っています。観光客はファッション、アパレル、エレクトロニクス関連商品の需要を高めています。タイの店舗では中国人観光客が一番の顧客となっています。中国の消費者が最も多く購入している商品カテゴリーは、健康食品、ハーブ、手工芸品、化粧品などです。転売目的の購入では、化粧品が人気で、衣類、ハーブがそれに続く。タイを訪れる観光客の主なグループは、中国、マレーシア、インド、韓国、ラオス、そして日本である。さらに、この6カ国からの観光客で外国人観光客全体の60%近くを占めている。

タイにおける都市人口の増加

タイでは都市部の人口が全人口の約半数を占めており、これらの都市部の消費者は、伝統的な大型マーケットでそれほど頻繁に高額な買い物をするのではなく、主に日用品や食事を買うために、職場や交通機関の近くにある小さなショップ、ストア、スーパーマーケットを頻繁に利用し、便利で高品質のブランドを求める傾向が強まっています。過去30年間、同国では都市化が主要な成長要因であった。都市部には若い人口が多いため、アパレル、家電、ファッション、パーソナルケアなどの小売需要が高まると予想されます。

競合他社の状況

本レポートでは、タイの小売業界で事業を展開する国際的な主要企業を取り上げています。市場シェアの観点からは、現在一部の大手企業が市場を支配しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Drivers
4.3 Restraints
4.4 Opportunities
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Porters Five Force Analysis
4.7 Customer Behaviour Analysis
4.8 Insights into the Advertising Strategies of the Leading Players across Segments
4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product
5.1.1 Food and Beverage and Tobacco Products
5.1.2 Personal and Household Care
5.1.3 Apparel, Footwear, and Accessories
5.1.4 Furniture, Toys, and Hobby
5.1.5 Industrial and Automotive
5.1.6 Electronic and Household Appliances
5.1.7 Other Products
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, and Department Stores
5.2.2 Specialty Stores
5.2.3 Online
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 MARKET CONCENTRATION ANLAYSIS
6.2 COMPANY PROFILES
6.2.1 The Mall Group
6.2.2 7-Eleven (CP ALL PCL)
6.2.3 Tesco Lotus (Ek-Chai Distribution System Co.)
6.2.4 Unilever Group
6.2.5 Big C (Central Group)
6.2.6 Robinson (Central Group)
6.2.7 FamilyMart (Central Group)
6.2.8 Alibaba Group Holdings Limited
6.2.9 Foodland
6.2.10 Watsons
6.2.11 CP ALL PCL
6.2.12 Procter & Gamble
6.2.13 Thai Samsung Electronics Ltd
6.2.14 MaxValu
6.2.15 Villa Market
6.2.16 Other Players in the Country (Lawson 108, UFM Supermarket, Rimping Supermarket, etc.)

7 FUTURE OF THE RETAIL INDUSTRY IN THAILAND

8 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Thailand is one of the economically most influential countries in South Asia. The capital city of Bangkok is a social hub of Thailand, with a flourishing retail industry market. It fascinated not only Thai residents, but also many multinational retail companies to make investments in the country. Its retail market is evolving swiftly to meet the demands of consumers with varying lifestyles, who are greatly motivated by the internet.

The COVID-19 outbreak has had a significant impact on business sectors and the overall economy of Thailand. The growth of the Thailand retail industry has been largely driven by economic growth. Although the impact of the COVID-19 outbreak on the entire retail sector is high, with an estimated contraction of 5-10 percent for the first quarter of 2020, growth in Thailand's food retail sector is expected to be mild to moderate, with online food retail experiencing a rapid growth rate.

Although retail businesses in Thailand, in general, have felt a considerable impact, there are still some segments that have managed to grow amid the crisis, such as convenience stores and e-commerce. During the COVID-19-triggered lockdown period in 2020, the sales of grocery products through the online distribution channel witnessed a major rise.

The modern trade sector witnessed rapid expansion in Bangkok, as well as cities with higher urbanization levels, due to the continued growth of the tourism sector, and several government plans, such as opening the domestic market to foreign investors, along with advanced technologies to invest in the retail business.

Key Market Trends

Growth of the Tourism Industry in Thailand is Driving the Market

The tourism sector generates the majority of the revenue, and it plays a key role in driving the country’s economy. Tourists are augmenting the demand for products related to fashion, apparel, and electronics. Chinese tourists are the top customers of Thai stores. The most widely purchased product categories by Chinese consumers are health products, herbs, handicrafts, cosmetics, etc. The cosmetics products are popular in terms of purchasing for reselling, followed by clothing and herbs. The main groups of tourists visiting Thailand include China, Malaysia, India, South Korea, Laos, and Japan. Furthermore, the tourists from these six countries account for almost 60% of the total foreign tourists.

Increase in Urban Population in Thailand

Urban population comprises nearly half of the total population in Thailand, and these urban consumers are showing increasing propensity for convenience, high-quality brands frequenting smaller shops, stores and supermarkets near their workplaces or transportation routes, primarily to purchase daily necessities and meals rather than less-frequent, higher purchases at larger traditional markets. Over the past 30 years, in the country, urbanization has been a primary growth factor. The presence of a large young urban population is expected to augment the demand for retail sales of products, such as apparel, consumer electronics, fashion, and personal care.

Competitive Landscape

The report covers major international players operating in the Thailand retail industry. In terms of market share, some of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Drivers
4.3 Restraints
4.4 Opportunities
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Porters Five Force Analysis
4.7 Customer Behaviour Analysis
4.8 Insights into the Advertising Strategies of the Leading Players across Segments
4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product
5.1.1 Food and Beverage and Tobacco Products
5.1.2 Personal and Household Care
5.1.3 Apparel, Footwear, and Accessories
5.1.4 Furniture, Toys, and Hobby
5.1.5 Industrial and Automotive
5.1.6 Electronic and Household Appliances
5.1.7 Other Products
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, and Department Stores
5.2.2 Specialty Stores
5.2.3 Online
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 MARKET CONCENTRATION ANLAYSIS
6.2 COMPANY PROFILES
6.2.1 The Mall Group
6.2.2 7-Eleven (CP ALL PCL)
6.2.3 Tesco Lotus (Ek-Chai Distribution System Co.)
6.2.4 Unilever Group
6.2.5 Big C (Central Group)
6.2.6 Robinson (Central Group)
6.2.7 FamilyMart (Central Group)
6.2.8 Alibaba Group Holdings Limited
6.2.9 Foodland
6.2.10 Watsons
6.2.11 CP ALL PCL
6.2.12 Procter & Gamble
6.2.13 Thai Samsung Electronics Ltd
6.2.14 MaxValu
6.2.15 Villa Market
6.2.16 Other Players in the Country (Lawson 108, UFM Supermarket, Rimping Supermarket, etc.)

7 FUTURE OF THE RETAIL INDUSTRY IN THAILAND

8 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(retail)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/25 10:26

155.25 円

163.23 円

198.36 円

ページTOPに戻る