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中国小売セクター - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


China Retail Sector - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

中国の小売業は、2024年までに年平均成長率10.6%と予測されています。この市場は、製品カテゴリー、流通チャネル、市場力学によって区分されています。 主なハイライト 中国経済は、工業生産の増加や外貨準... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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175 英語

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サマリー

中国の小売業は、2024年までに年平均成長率10.6%と予測されています。この市場は、製品カテゴリー、流通チャネル、市場力学によって区分されています。

主なハイライト
中国経済は、工業生産の増加や外貨準備の増加により、徐々に安定しつつあるように見えます。しかし、その市場地位とソブリンリスクの格付けには大きな疑問が残る。2018年の中国の小売売上高は前年比9%増となり、昨年の報告とほぼ一致した。
中国のローン残高の金額は12.9%増加した。これは、過去数年間の伸びと比較すると、実は比較的遅い伸び率でした。
2018年1月から9月にかけて、都市部における消費財の小売販売額は前年同期比9.1%増、農村部におけるそれは10.4%増であった。
中国インターネットジャイアンはデジタル小売の中心であり、また、新しい小売時代を切り開く存在であった。


主な市場動向

中国の消費者は、より高品質でユニークな体験ができる製品にお金を払うことを望んでいる


農村部の小売売上高は今年9%増加し、都市部より約1〜2ポイント高い伸びを示しています。
中国の買い物客は引き続き欧米ブランドに殺到していますが、彼らが求めているのはファッションやテクノロジーにおける憧れのブランドだけではありません。
中国の何百万人もの買い物客は、食品やパーソナルケア製品などの日用品も国際ブランドで購入したいと考えており、これらの製品を海外のブランドや小売業者から直接購入するために、オンライン・マーケットプレイスを利用しているのです。
海外ブランドの輸入品に対する中国の需要は、越境ECの巨大かつ高成長の市場を作り出しています。
中国のデジタル消費者の約 24% が今年越境購入を行い、市場規模は前年比 15% 増の 1,155 億米ドルに達しました。しかし、これは中国のオンライン消費者の4分の3が今年は国境を越えて買い物をしないことを意味し、欧米の企業が中国で需要を生み出し、シェアを獲得する機会はまだ十分にあることを示唆しています。
中国人の輸入品に対する需要の高まりには、主に3つの要因があります。中国の買い物客にとって、国境を越えたプラットフォームから欧米ブランドを購入する方が、中国のショップから購入するよりも安いことが多い。


中国の自動車生産の大半は乗用車


商用車は自動車生産市場の2割弱を占めている。乗用車は中国における自動車生産の大部分を占めているため、生産、販売、関税など外資の所有権の変動がこの市場に影響を与える可能性があります。
中国の自動車市場は、主に国内外の自動車メーカーが合弁でブランドを生産している合弁市場である。
これは、中国での最初の自動車生産が合弁会社で始まったことの遺産である。ローカルブランドは発展するチャンスがなかったのです。
また、初期の段階では、たとえ海外の合弁ブランドが中国で生産されていたとしても、現地ブランドに対する信頼が低かった可能性があり、合弁ブランドに対する「消費バイアス」もあるかもしれない。
中国の自動車メーカーの多くは、欧州や日本のメーカーと合弁で生産している。韓国とアメリカの合弁会社はごくわずかである。
中国自動車市場における外資系企業の売上比率は、合弁会社を含めると約60%に達しています。しかし、これに対する一つの条件として、最近、ゼロから作る新しい「エネルギーカー」が出てきている。


競合の状況

本レポートでは、中国の小売セクターで事業を展開する主要な国際的プレイヤーを取り上げています。市場シェアの観点からは、現在、少数の大手企業が市場を支配しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Research Methodology

2 SCOPE OF STUDY

3 MARKET INSIGHTS
3.1 Market Overview
3.2 Customer Behavior Analysis
3.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Restraints
4.3 Opportunities
4.4 Industry Value Chain Analysis

5 TECHNOLOGY SNAPSHOT

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 BY PRODUCT CATEGORY
6.1.1 Food and Beverage and Tobacco Products
6.1.2 Personal and Household Care
6.1.3 Apparel ,Footwear and Accessories
6.1.4 Furniture, Toys & Hobby
6.1.5 Industrial and Automotive
6.1.6 Electronic and Household Appliances
6.1.7 Pharmaceuticals, Luxury goods and Others
6.2 BY DISTRIBUTION CHANNEL
6.2.1 Hypermarkets & Supermarkets and Convenience Stores
6.2.2 Specialty Stores
6.2.3 Department Stores
6.2.4 E–commerce
6.2.5 Other Distribution Channels

7 COMPANY PROFILES
7.1 RT Mart
7.2 Costco
7.3 E - Mart
7.4 Hi - Living
7.5 Gmarket
7.6 Home Forever
7.7 Lotte Mart
7.8 Kim’s club
7.9 Newcore Outlet
7.10 Walmart

8 INVESTMENT ANALYSIS ON CHINA RETAIL SECTOR

9 FUTURE OF CHINA RETAIL SECTOR

 

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Summary

The Chinese retail sector is projected to witness a CAGR of 10.6% by 2024. The market is segmented by product category, distribution channel, and market dynamics.

Key Highlights
China’s economy appears to be stabilizing gradually, boosted by rising industrial production and higher foreign currency reserves. However, questions loom large over its market status and sovereign risk rating. Chinese retail sales were up by 9% in 2018 versus a year earlier, roughly in line with that reported in the past year.
The value of outstanding loans in China increased by 12.9%. This was actually a relatively slow rate of growth, when compared to that of the past several years.
From January to September 2018, the retail sales of consumer goods in urban areas was up by 9.1% year-on-year, while that in rural areas was up by 10.4%.
China Internet Giants were at the heart of digital retail and they also have been the ones to usher in the new retail era.


Key Market Trends

Chinese Consumers are Willing to pay for Higher Quality and Unique Experience Products


Retail sales in rural areas grew by 9% this year, about 1-2 percentage points faster than that in urban areas.
Chinese shoppers continue to flock to Western brands, but they are not just seeking out aspirational names in fashion and technology.
Millions of China’s shoppers are also looking to buy everyday items, such as food and personal care products, from international brands, and they are turning to online marketplaces to buy these products directly from overseas brands and retailers.
Chinese demand for imported international brands has created a huge, high-growth market for cross-border e-commerce.
Approximately 24% of China’s digital shoppers had made a cross-border purchase this year, lifting the market’s value by 15% year over year, to USD 115.5 billion. However, that means three-quarter of the country’s online consumers will not be shopping across borders this year, suggesting that there is still plenty of opportunities for Western names to generate demand and capture share in China.
There are three primary supports of the growing Chinese demand for imported goods. It is often cheaper for Chinese shoppers to buy Western brands from cross-border platforms than to buy them from Chinese shops.


Most of China’s Automobile Production are Passenger Cars


Commercial vehicles make up less than 20% of the auto production market. As passenger cars constitute the bulk of automobile production in China, production, sales, and tariffs changes in foreign ownership may affect this market.
The Chinese automobile market is mainly a joint venture market with both domestic and foreign auto producers producing joint venture brands.
This is a legacy of the first auto manufacturing in China, which started with joint ventures. Local brands did not have a chance to develop.
There might also be a “consumption bias” on JV brands, since early on, there may have been little trust in local brands, even if the foreign joint venture brands were manufactured in China.
Most automobile companies in China have joint ventures with European and Japanese manufacturers. There are only a few Korean and American joint ventures.
Foreign players have around 60% of sales in the Chinese automobile market, which includes joint ventures. However, one requirement to this are the new “energy cars” that are being built from scratch recently.


Competitive Landscape

The report covers major international players operating in the Chinaese retail sector. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Research Methodology

2 SCOPE OF STUDY

3 MARKET INSIGHTS
3.1 Market Overview
3.2 Customer Behavior Analysis
3.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.2 Restraints
4.3 Opportunities
4.4 Industry Value Chain Analysis

5 TECHNOLOGY SNAPSHOT

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 BY PRODUCT CATEGORY
6.1.1 Food and Beverage and Tobacco Products
6.1.2 Personal and Household Care
6.1.3 Apparel ,Footwear and Accessories
6.1.4 Furniture, Toys & Hobby
6.1.5 Industrial and Automotive
6.1.6 Electronic and Household Appliances
6.1.7 Pharmaceuticals, Luxury goods and Others
6.2 BY DISTRIBUTION CHANNEL
6.2.1 Hypermarkets & Supermarkets and Convenience Stores
6.2.2 Specialty Stores
6.2.3 Department Stores
6.2.4 E–commerce
6.2.5 Other Distribution Channels

7 COMPANY PROFILES
7.1 RT Mart
7.2 Costco
7.3 E - Mart
7.4 Hi - Living
7.5 Gmarket
7.6 Home Forever
7.7 Lotte Mart
7.8 Kim’s club
7.9 Newcore Outlet
7.10 Walmart

8 INVESTMENT ANALYSIS ON CHINA RETAIL SECTOR

9 FUTURE OF CHINA RETAIL SECTOR

 

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