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フィリピンの小売セクター - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Philippines Retail Sector - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

フィリピンの小売業は、調査期間中、厳しい状況にありましたが、突然のCOVID-19の大流行により、さらに悪化しています。スーパーマーケットやコンビニエンスストア、ハイパーマーケット、専門店、百貨店、その他... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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120 英語

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サマリー

フィリピンの小売業は、調査期間中、厳しい状況にありましたが、突然のCOVID-19の大流行により、さらに悪化しています。スーパーマーケットやコンビニエンスストア、ハイパーマーケット、専門店、百貨店、その他中小規模の店舗を含む小売業の大半は、封鎖や物理的な距離を置く措置のために困難に直面しています。汚染への恐怖から、多くのお客様が一時的に来店を見合わせた。

しかし、お客さまを店内に迎え入れたものの、店内の収容人数が限られていることや、消毒の頻度・頻度が高いことなどから、小売店には思わぬコストがかかり、利益を抑制している。また、労働需要の増大も、小売店の積極的な出店を困難にしている要因の一つである。大規模な集会や社交行事の禁止は、同国の小売業の大部分を占める臨時・季節販売に大きな影響を及ぼしています。アパレル分野は2020年に大きな影響を受けており、特にアパレルやフットウェアで活躍する市場のブランド企業やラグジュアリープレイヤーは、需要の低迷により大きな影響を受けている。

主な市場動向

食品・飲料部門はパンデミック時にも増収を記録し続けた

フィリピンの小売業界は、食品、飲料、電子機器、家具、家庭用品など、さまざまな商品の組み合わせで構成されています。食品・飲料は、同国において需要の高い、市場をリードする商品セグメントの一つです。COVID-19の大流行時には、食品・飲料の需要が急増した。彼らは、人々が自宅で過ごすために多くの時間を得たとして、野菜、果物、肉、健康飲料、冷たい飲み物を含む生鮮品の需要、必須項目とみなされます。食品や飲料に続いて、いくつかのパーソナルケアや家庭用ケア製品の需要がパンデミックの間に急増し、市場がより多くの収益を記録するのに役立ち、パンデミックの高さで収益の50%の急増を計上しました。同様に、電子ガジェットや家具など、在宅勤務のセットアップに役立つ製品も、2020年の間に好調に推移しています。

オンライン流通チャネルが台頭する市場

COVID-19の困難な時期に、フィリピンの小売市場は大きな打撃を受け、2020年の間に電子機器、大型家電、家具などいくつかの贅沢品や比較的高価格の商品の需要が大きく落ち込んだ。封鎖措置により小売店舗が長期間閉鎖されたため、顧客は買い物のニーズをオンライン流通チャネルに切り替え始めた。調査期間中、オンラインチャネルの市場シェアは低かったものの、顧客のオンライン流通チャネルへの移行が確認された。様々なショッピングアプリケーションへの総アクセス数は、国内でのロックダウンのピーク時には約49億に上りました。2020年第2四半期には、前年同時期と比較して総アクセス数が24%まで上昇し、顧客の嗜好が大きく変化していることが確認された。この傾向は今年も引き続き強く、予測期間も同様に、このセグメントの収益増に貢献すると予想されます。

競合他社の状況

本レポートでは、フィリピンの小売市場で事業を展開する主要プレイヤーを取り上げています。市場シェアの観点からは、現在少数の主要プレイヤーが市場を支配しています。小売市場は、企業が店舗を拡大し、新しいエリアでのビジネスの可能性を検討することで、大きく成長しています。未組織の小売店舗の多くは、大手小売業のハイパーマーケットやスーパーマーケット、その他の小売チェーンに取って代わられることが多くなってきています。これは予測期間中、大規模に続くと予想されます。

その他のメリット

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints/Challenges
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Porter's Five Forces Analysis
4.6 Consumer Behavior Analysis
4.7 Insights into Technological Innovations in the Retail Industry
4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Products
5.1.1 Food and Beverages
5.1.2 Personal and Household Care
5.1.3 Apparel, Footwear, and Accessories
5.1.4 Furniture, Toys, and Hobby
5.1.5 Electronic and Household Appliances
5.1.6 Other Products
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, and Department Stores
5.2.2 Specialty Stores
5.2.3 Online
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 SM Investments Corp ( SM Retail Inc.)
6.2.2 Puregold Price Club Inc.
6.2.3 SSI Group Philippines
6.2.4 Metro Retail Sores Group Inc.
6.2.5 Robinsons Retail Holdings Inc.
6.2.6 Rustan Supercenters Inc.
6.2.7 Alfamart
6.2.8 7-Eleven
6.2.9 Golden ABC Inc.
6.2.10 Mercury Drug Corp.*

7 FUTURE OF THE PHILIPPINE RETAIL SECTOR

8 DISCLAIMER

9 ABOUT US

 

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Summary

The retail sector in the Philippines has been facing challenging times in the study period, which got worsen due to the sudden COVID-19 pandemic. The majority of forms of physical retail, including supermarkets and convenience stores, hypermarkets, specialty stores, department stores, and other small and medium store owners around the country, are facing challenges owing to the lockdown and physical distancing measures. Due to the fear of contamination, many customers temporarily stopped visiting the stores.

However, though customers were welcome into the stores, factors such as the limited number of people in-store capacity and frequent/regular disinfection have added unexpected costs to the retailers, restricting the profits. The increased labor demand is another factor that is challenging the retailers to be active on the market. The ban on large gatherings and social events has a huge impact on occasional and seasonal sales, which are a large part of the retailing in the country. The apparel segment has been affected greatly in 2020, especially the branded and luxury players in the market who are active in apparel and footwear due to the low demand for the products.

Key Market Trends

Food and Beverages Segment Continued Recording More Revenues Even During the Pandemic

The retail industry in the Philippines is a combination of various products varying from food and beverages to electronics and appliances, furniture, and several household products. Food and beverages have been one of the leading product segments in the market, which has been in high demand in the country. The demand for food and beverages surged during the COVID-19 pandemic. They are considered essential items, demand for perishable goods, including vegetables, fruits, meat, health drinks, and cold beverages, as people got more time to spend at home. Following the food and beverages, the demand for several personal and household care products surged during the pandemic, helping the market to record more revenues and posted a 50% surge in revenues at the height of the pandemic. Similarly, the products that are helpful in work-from-home set-ups, such as electronic gadgets and furniture, have performed well during the year 2020.

Online Distribution Channel is Emerging in the Market

During the difficult times of COVID-19, the retail market in the Philippines was largely hit, and the demand for several luxury and comparatively high-priced items such as electronics, large appliances, and furniture was hit hard during the year 2020. As the retail stores are closed for a long time owing to the lockdown measures, the customers have started switching to the online distribution channel for their shopping needs. Though the online channel accounted for a lower share in the market during the study period, a shift in customers' approach toward the online distribution channel was observed. The total visits to various shopping applications climbed to approximately 4.9 billion during the peak of the lockdown period in the country. During Q2 2020, the total visits were up to 24% when compared to the same time the previous year, which showed a great shift in customer preferences. The trend is continued to be strong in the year and is anticipated to continue in the forecast period as well helping the segment to record more revenues.

Competitive Landscape

The report covers major players operating in the Philippine retail market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. The retail market has been growing significantly with companies expanding stores and considering the business potential in new areas. Most of the unorganized retail outlets are increasingly being replaced with big retail hypermarkets, supermarkets, and other retail chains. This is expected to continue on a large scale during the forecast period.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints/Challenges
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Porter's Five Forces Analysis
4.6 Consumer Behavior Analysis
4.7 Insights into Technological Innovations in the Retail Industry
4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Products
5.1.1 Food and Beverages
5.1.2 Personal and Household Care
5.1.3 Apparel, Footwear, and Accessories
5.1.4 Furniture, Toys, and Hobby
5.1.5 Electronic and Household Appliances
5.1.6 Other Products
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, and Department Stores
5.2.2 Specialty Stores
5.2.3 Online
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 SM Investments Corp ( SM Retail Inc.)
6.2.2 Puregold Price Club Inc.
6.2.3 SSI Group Philippines
6.2.4 Metro Retail Sores Group Inc.
6.2.5 Robinsons Retail Holdings Inc.
6.2.6 Rustan Supercenters Inc.
6.2.7 Alfamart
6.2.8 7-Eleven
6.2.9 Golden ABC Inc.
6.2.10 Mercury Drug Corp.*

7 FUTURE OF THE PHILIPPINE RETAIL SECTOR

8 DISCLAIMER

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