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インドネシア小売業界 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Indonesia Retail Sector - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インドネシアの小売業は、アジア諸国の中でも最も有望な市場の一つです。その背景には、人口の多さ、世帯購買力の高い中産階級の増加、消費習慣の近代化があります。しかし、突然のCOVID-19の大流行により、市場... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

インドネシアの小売業は、アジア諸国の中でも最も有望な市場の一つです。その背景には、人口の多さ、世帯購買力の高い中産階級の増加、消費習慣の近代化があります。しかし、突然のCOVID-19の大流行により、市場は閉鎖的な状態に陥り、その結果、実店舗の流通経路の収益が低下しました。小規模で非組織的な企業はいくつかの損失を被り、そのうちのいくつかは事業活動の一時的な停止につながりました。消費は食料品や電力などの価格上昇の影響を大きく受けたが、調査期間の最初の年、すなわち2018年の間に、信用コストの低下、雇用の増加、社会福祉の拡大などの支援を受けて、小売業は軌道に乗り出した。

インドネシアでは、家計消費がこの2年間で減速しており、家計消費が経済の最大の牽引役であり、投資や輸出、政府支出よりも重要度が高いため、大きな懸念材料となっている。家計消費という形の個人消費は、常に国家のGDPのまだ50%以上を占めてきた。消費の伸びには鈍化が見られる。調査期間中、小売業者の利益率は不安定で、突然のCOIVD-19の大流行による影響を大きく受けた。小売業は、パンデミックにより低迷した人々の購買力により、回復が遅れると予想される。

主な市場動向

オンライン小売業が拡大する一方で、リアル小売業が市場を席巻

インドネシア人はデジタル技術を熱心に取り入れ始め、世界で最も熱心なソーシャルメディアの利用者の一人です。同様に、インドネシアでは、オンラインコマース、メディア配信、ライドシェアサービス、金融サービスなどのデジタルエコシステムが拡大しており、また、Bukalapak、Tokopedia、Go-Jek、Travelokaなど、東南アジア地域で最も多くの10億ドル規模のハイテクスタートアップが存在します。同様に、小売業界では、調査期間中にオンライン流通チャネルの市場シェアが経験的に伸び始めていますが、顧客の感情や信念のために、物理的な小売業が市場を支配しています。COVID-19の大流行の中、オンライン小売は2020年に非常に強くなり、その高い導入率と利便性により、予測期間も続くと予想されます。

インドネシア経済において重要な役割を果たす食品・飲料分野

インドネシア経済において、飲食料品部門は重要な役割を担っている。パーム油、魚、ココア、コーヒーの一大生産国であり、余剰生産物を海外に輸出する一方で、小麦、乳製品、加工食品など、現地で生産できない(あるいは量が足りない)製品は輸入に頼っており、世界のF&B市場におけるインドネシアの地位は不確かなものである。COVID-19が大流行する中、飲食業はインドネシア経済においてより回復力のある成長分野の一つとして浮上している。流行の結果、毎年恒例のラマダン期間中に需要が急落したにもかかわらず、同部門は2020年第1四半期に3.94%、第2四半期に0.22%の前年同期比でプラスの成長率を記録することができた。

競合他社の状況

本レポートでは、インドネシアの小売市場に進出している主要な国際的プレイヤーを取り上げています。市場シェアの観点からは、現在数社の大手プレイヤーが市場を支配しています。組織小売市場は、企業が店舗を拡大し、新しいエリアでのビジネスの可能性を検討することで、大きく成長しています。未組織の小売店舗の多くは、大型小売店のハイパーマーケットやスーパーマーケット、その他の小売チェーンに取って代わられることが多くなってきています。これは予測期間中も大規模に続くと予想され、市場の成長に大きくつながる可能性があります。

その他のメリット

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints/Challenges
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Porter's Five Forces Analysis
4.6 Consumer Behavior Analysis
4.7 Insights into Technological Innovations in the Retail Industry
4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Food and Beverages
5.1.2 Personal and Household Care
5.1.3 Apparel, Footwear, and Accessories
5.1.4 Furniture, Toys, and Hobby
5.1.5 Electronic and Household Appliances
5.1.6 Other Products
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, and Department Stores
5.2.2 Specialty Stores
5.2.3 Online
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 PT Matahari Putra Prima Tbk
6.2.2 Ramayana Lestari Sentosa
6.2.3 Mitra Adiperkasa
6.2.4 Alfartmart
6.2.5 PT Trans Retail Indonesia
6.2.6 Hero Supermarket Group
6.2.7 Erajaya Swasembada
6.2.8 AEON Group
6.2.9 Lotte Mart
6.2.10 Indomarket*

7 FUTURE OF THE INDONESIAN RETAIL SECTOR

8 DISCLAIMER

9 ABOUT US

 

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Summary

The retail sector in Indonesia remains one of the most promising markets among Asian countries, on the back of its large population and the growing middle class with higher household purchasing power and increasingly modern spending habits. However, the sudden COVID-19 pandemic has pushed the market into lockdowns, resulting in a drop in the revenues of the physical distribution channels. The small and unorganized players incurred several losses, of which some result in a temporary halt of the business activities. Though the consumption was largely affected by higher prices for food, electricity, etc., during the initial year of the study period, i.e., during 2018, the retail sector got back to track with the support of lower credit cost, increasing employment, and an expansion of social welfare.

In Indonesia, household consumption has slowed down in the past two years, which is a great concern, as household consumption has been the biggest driving factor for the economy and is of greater importance than investment, exports, and government spending. Private consumption in the form of household spending has always accounted for more than 50% of the nation’s GDP yet. There has been a slowdown in consumption growth. The retailer's profit margins were unstable during the study period and were largely affected by the sudden COIVD-19 pandemic. The retail sector is expected to witness a slow recovery rate in the country owing to the people’s purchasing power which remained sluggish due to the pandemic.

Key Market Trends

Online Retailing is Gaining More Traction, Yet Physical Retailing is Dominating the Market

Indonesians have started embracing digital technology with enthusiasm and are among the world’s most avid users of social media. Likewise, Indonesia has a growing digital ecosystem featuring online commerce, media distribution, ride-sharing services, financial services, etc., and also, the country has the leading number of billion-dollar tech startups in the Southeast Asian region, which includes Bukalapak, Tokopedia, Go-Jek, Traveloka, and others. Similarly, the retail sector has started an experienced growth in market share of the online distribution channel during the study period, yet due to customer sentiments and beliefs, physical retailing has dominated the market. Amidst the COVID-19 pandemic, online retailing has become very strong during 2020, which is expected to continue in the forecast period as well, owing to the high adoptability rate and convenience it offers.

Food and Beverage Sector Plays a Vital Role in the Indonesian Economy

The F&B sector plays a vital role in the Indonesian economy. Indonesia’s position in the global F&B market is uncertain, as, on the one hand, Indonesia is one of the largest producers of palm oil, fish, cocoa, and coffee, exporting its production surpluses abroad, while on the other hand, Indonesia relies on imports of products that cannot be produced (either at all or insufficient quantity) locally, such as wheat, dairy, or processed food products. Amid the COVID-19 pandemic, the F&B sector has emerged as one of the more resilient pockets of growth in Indonesia’s economy. Despite the plunge in demand during the annual Ramadan period as a result of the outbreak, the sector was able to record positive year-on-year growth rates of 3.94% and 0.22% for the first and second quarter of 2020, respectively.

Competitive Landscape

The report covers major international players operating in the Indonesian retail market. In terms of market share, a few of the major players currently dominate the market. The organized retail market has been growing significantly with companies expanding stores and considering the business potential in new areas. Most of the unorganized retail outlets are increasingly being replaced with big retail hypermarkets, supermarkets, and other retail chains. This is expected to continue on a large scale during the forecast period, which may significantly lead to market growth.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints/Challenges
4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.5 Porter's Five Forces Analysis
4.6 Consumer Behavior Analysis
4.7 Insights into Technological Innovations in the Retail Industry
4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Food and Beverages
5.1.2 Personal and Household Care
5.1.3 Apparel, Footwear, and Accessories
5.1.4 Furniture, Toys, and Hobby
5.1.5 Electronic and Household Appliances
5.1.6 Other Products
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, and Department Stores
5.2.2 Specialty Stores
5.2.3 Online
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 PT Matahari Putra Prima Tbk
6.2.2 Ramayana Lestari Sentosa
6.2.3 Mitra Adiperkasa
6.2.4 Alfartmart
6.2.5 PT Trans Retail Indonesia
6.2.6 Hero Supermarket Group
6.2.7 Erajaya Swasembada
6.2.8 AEON Group
6.2.9 Lotte Mart
6.2.10 Indomarket*

7 FUTURE OF THE INDONESIAN RETAIL SECTOR

8 DISCLAIMER

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