インドのゲーミング産業-成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)Indian Gaming Industry - Growth, Trends, Impact of COVID-19, and Forecasts (2022 - 2027) インドのゲーム市場は、2019年には18.9億米ドルと推定され、2020年~2025年の予測期間において14.01%のCAGRを記録し、2025年には40.1億米ドルに達すると予想されています。 主なハイライト 世界最大級の若者... もっと見る
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サマリーインドのゲーム市場は、2019年には18.9億米ドルと推定され、2020年~2025年の予測期間において14.01%のCAGRを記録し、2025年には40.1億米ドルに達すると予想されています。主なハイライト 世界最大級の若者人口を抱えるインドは、ゲーム業界において世界有数の市場となることが期待されています。同国の成長を牽引しているのは、若年層人口の増加、可処分所得の向上、新しいゲームジャンルの導入、スマートフォンやタブレットのユーザー数の急増などです。 また、ゲーム開発者は、ゲーマーの体験を向上させるために絶えず努力しており、PlayStation、Xbox、Windows PCなどの多様なコンソール/プラットフォーム向けに新しいゲームを発売し、これらのデバイスを通じてゲーマーに提供しています。 AppsFlyerが2020年4月に発表したレポートによると、インドではCOVID-19の報告件数が増加し始めた3月7日以降、ゲームアプリのインストール数とセッション数が徐々に増加しているとのことです。2020年4月には、ユーザーセッションが65%、オーガニックインストールが50%増加したと報告されています。 主な市場動向 モバイルゲームが大きな成長を遂げると予想される 近年、日本のデータ通信料は急激に低下しており、日本は低コストでデータ通信ができる最も安価な市場の一つとなっています。このことは、インドのインターネットおよびスマートフォンのユーザー数にプラスの影響を与えています。GroupM社によると、インドの携帯電話加入者数は約7億人で、インターネット利用者数は4億5,100万人となっています。 COVID-19が発生して以来、インド国民は携帯電話でゲームをする時間が増えています。CMR社の調査によると、インドで真剣にゲームをしている人の5人に1人が、ロックダウン前よりも約4時間多くゲームをしていることがわかりました。また、国内のゲームに関する重要な傾向として、モバイルゲーマーの約15%がフリーミアムゲームから有料ゲームに移行していることが挙げられます。 Google Play Storeでのゲームのアプリ内課金による収益は、2020年中に前年に比べて大幅に増加しました。パンデミックの期間中、Playストアでは、フリーミアムゲームから有料ゲームアプリに移行するユーザーが増え、ゲーム時間が急増しました。Androidは、同国における携帯電話の普及拡大の主な要因になると予想されます。さらに、Xiaomi社を筆頭に、スマートテレビでもAndroidが大きなシェアを占めると予想されています。 競争状況 インドでは、IT分野が好調であることが、ゲーム市場を牽引する重要な要因の一つとなっています。外国からの直接投資に関するビジネスニュースやガイドを発行している出版社India Briefingによると、インドのオンラインゲーム開発者の数は、2010年の25人から2019年には275人に増加しています。さらに、優秀なITエンジニアが増えていることから、インドはゲーム会社のバックエンド開発拠点としても人気を集めています。インドのトップゲーム開発会社は、Red Apple Technologies、Octro、99 Games、Moonfrog Labs、2Pi Interactive Pvt Ltd、Games 2Win、Dhruva Interactive、Creatiosoft、Dream11です。 その他の特典 エクセル形式の市場推定値(ME)シート 3ヶ月間のアナリスト・サポート 目次1 Introduction1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 GAMING MARKET INSIGHT 4.1 Gaming Market Overview 4.2 Industry Ecosystem Analysis 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers 4.3.2 Bargaining Power of Consumers 4.3.3 Threat of New Entrants 4.3.4 Threat of Substitutes 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.4 Gaming Base Indicator Analysis 4.4.1 Current State of Internet Penetration in India and Forecast 4.4.2 Smartphone Penetration In India – Estimations and Forecast, 2019-2025 4.4.3 Traditional PC Market Landscape (Inclusive of Desktops, Notebooks, and Workstations) – Estimations in Million Unit, 2019-2025 4.4.4 Console Market Insights (Number of Consoles, Key Players, Estimations and Forecasts for 2019-2025 in Revenue USD million) 4.4.5 Mobile Gamers’ Population By Age and Gender 4.4.6 Indian Mobile Gamer Demographics And Usage Statistics 4.4.7 Indian Game publishers vs. International 4.4.8 Top 10 Games And Publishers 4.4.9 Global vs India gaming market 4.4.10 Bans on real money games across different states 5 MARKET DYNAMICS 5.1 Market Drivers 5.2 Market Challenges 5.3 Key Trends in the India Gaming Market 5.4 Impact of COVID-19 on India Gaming Market 6 MARKET SEGMENTATION 6.1 Mobile Gaming 6.1.1 Android 6.1.2 iOS 6.2 Console Gaming 6.3 PC Browser/Downloaded 7 5G OUTLOOK IN INDIA 7.1 Key Considerations and Opportunities Supporting 5G Roll Out in India 7.2 Stakeholder Investments and Activities 7.3 Insights into 5G Spectrum Auction in India 7.4 Timeline of Commercial Rollout of 5G in India 7.5 Global Cues on the Impact of 5G on the Mobile Gaming Landscape 8 THE INDIAN GAMING MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
SummaryThe Indian gaming market was estimated to be valued at USD 1.89 billion in 2019, and it is expected to reach USD 4.01 billion by 2025, registering a CAGR of 14.01% over the forecast period 2020 – 2025. Table of Contents1 Introduction1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 GAMING MARKET INSIGHT 4.1 Gaming Market Overview 4.2 Industry Ecosystem Analysis 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers 4.3.2 Bargaining Power of Consumers 4.3.3 Threat of New Entrants 4.3.4 Threat of Substitutes 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.4 Gaming Base Indicator Analysis 4.4.1 Current State of Internet Penetration in India and Forecast 4.4.2 Smartphone Penetration In India – Estimations and Forecast, 2019-2025 4.4.3 Traditional PC Market Landscape (Inclusive of Desktops, Notebooks, and Workstations) – Estimations in Million Unit, 2019-2025 4.4.4 Console Market Insights (Number of Consoles, Key Players, Estimations and Forecasts for 2019-2025 in Revenue USD million) 4.4.5 Mobile Gamers’ Population By Age and Gender 4.4.6 Indian Mobile Gamer Demographics And Usage Statistics 4.4.7 Indian Game publishers vs. International 4.4.8 Top 10 Games And Publishers 4.4.9 Global vs India gaming market 4.4.10 Bans on real money games across different states 5 MARKET DYNAMICS 5.1 Market Drivers 5.2 Market Challenges 5.3 Key Trends in the India Gaming Market 5.4 Impact of COVID-19 on India Gaming Market 6 MARKET SEGMENTATION 6.1 Mobile Gaming 6.1.1 Android 6.1.2 iOS 6.2 Console Gaming 6.3 PC Browser/Downloaded 7 5G OUTLOOK IN INDIA 7.1 Key Considerations and Opportunities Supporting 5G Roll Out in India 7.2 Stakeholder Investments and Activities 7.3 Insights into 5G Spectrum Auction in India 7.4 Timeline of Commercial Rollout of 5G in India 7.5 Global Cues on the Impact of 5G on the Mobile Gaming Landscape 8 THE INDIAN GAMING MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
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