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潰瘍性大腸炎市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Ulcerative Colitis Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の潰瘍性大腸炎市場は、2021年に69億2000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.60%を示し、2027年までに9.71 Billion米ドルの市場に達すると予想しています。COV... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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148 英語

 

サマリー

世界の潰瘍性大腸炎市場は、2021年に69億2000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.60%を示し、2027年までに9.71 Billion米ドルの市場に達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

潰瘍性大腸炎(UC)は、消化管に刺激、炎症、潰瘍(ただれ)を引き起こす慢性炎症性腸疾患(IBD)を指します。一般的には、大腸および直腸の内壁が侵されます。一般に、症状は時間とともに進行し、UCと診断された方でも、症状が軽度の期間や全くない期間を経験することがあります。しかし、時には衰弱や生命を脅かすような合併症を引き起こすこともあります。UCの治療法はまだありませんが、治療により患者さんの症状を管理・軽減し、再燃を防ぎ、長期的な寛解をもたらすことができます。その結果、UCの治療は、患者さんの生活の質を高め、身体的・精神的な健康を確保することができるため、世界中で急速に普及しつつあります。

潰瘍性大腸炎の市場動向。
潰瘍性大腸炎の蔓延と治療法に関する認知度の向上が、市場成長の主な要因となっています。また、強力なパイプライン製品の存在や、多数の薬剤における継続的な進歩が、製品需要を増大させています。さらに、各国政府は、この疾患についての認識を広め、適切な医療施設へのアクセスや利用可能性を高めるために、いくつかの取り組みを行っています。これは、新規治療法の開発のための研究開発(R&D)活動への投資の増加と相まって、市場の成長を後押ししています。さらに、主要企業は、製品ポートフォリオを拡大し、市場での競争力を高めるために、革新的でより効果的な医薬品の上市に注力しています。その他、バイオシミラー医薬品の入手のしやすさ、医療インフラの改善、有利な償還政策、医療に対する個人消費の増加なども、市場の前向きな見通しを生み出しています。

主要な市場細分化
IMARCグループは、世界の潰瘍性大腸炎市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、市場をタイプ、疾患タイプ、分子タイプ、薬剤タイプ、投与経路、流通チャネルに基づき分類しています。

タイプ別内訳

軽症UC
中等度UC
重度UC

疾患別構成比

潰瘍性直腸炎
直腸S状結腸炎
左側大腸炎
膵臓炎または万能性大腸炎
劇症型大腸炎

分子タイプ別構成比

低分子化合物
生物学的製剤

薬物タイプ別内訳。

抗炎症剤
抗TNF生物学的製剤
免疫抑制剤
カルシニューリン阻害剤
その他

投与経路別構成比

経口
注射剤

販売チャネル別構成比。

病院薬局
小売薬局
ドラッグストア
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
業界の競争環境についても、アボット・ラボラトリーズ、アッヴィー、アストラゼネカ、ブリストル・マイヤーズ スクイブ、イーライリリー・アンド・カンパニー、ホフマン・ラ・ロシュ、グラクソ・スミスクライン、ジョンソン&ジョンソン、メルク・アンド・カンパニー、ファイザーなど主要企業のプロファイルと共に調査しています。Inc.、ファイザー株式会社、武田薬品工業株式会社、テバ・ファーマシューティカル・インダストリーズ株式 会社(以下、「テバ社」といいます。

本レポートで回答した主な質問
潰瘍性大腸炎の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の潰瘍性大腸炎市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
タイプ別の市場構成は?
疾患の種類に基づく市場の内訳は?
分子タイプに基づく市場のブレークアップは?
薬物タイプ別の市場ブレークアップは?
投与経路別の市場構成は?
販売チャネル別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の潰瘍性大腸炎市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Ulcerative Colitis Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Mild UC
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Moderate UC
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Severe UC
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Disease Type
7.1 Ulcerative Proctitis
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Proctosigmoiditis
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Left-sided Colitis
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Pancolitis or Universal Colitis
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Fulminant Colitis
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Molecule Type
8.1 Small Molecules
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Biologics
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Drug Type
9.1 Anti-Inflammatory Drugs
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Anti-TNF Biologics
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Immunosuppressant
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Calcineurin Inhibitors
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Route of Administration
10.1 Oral
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Injectable
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Distribution Channel
11.1 Hospital Pharmacies
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Retail Pharmacies
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Drug Store
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Others
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 North America
12.1.1 United States
12.1.1.1 Market Trends
12.1.1.2 Market Forecast
12.1.2 Canada
12.1.2.1 Market Trends
12.1.2.2 Market Forecast
12.2 Asia-Pacific
12.2.1 China
12.2.1.1 Market Trends
12.2.1.2 Market Forecast
12.2.2 Japan
12.2.2.1 Market Trends
12.2.2.2 Market Forecast
12.2.3 India
12.2.3.1 Market Trends
12.2.3.2 Market Forecast
12.2.4 South Korea
12.2.4.1 Market Trends
12.2.4.2 Market Forecast
12.2.5 Australia
12.2.5.1 Market Trends
12.2.5.2 Market Forecast
12.2.6 Indonesia
12.2.6.1 Market Trends
12.2.6.2 Market Forecast
12.2.7 Others
12.2.7.1 Market Trends
12.2.7.2 Market Forecast
12.3 Europe
12.3.1 Germany
12.3.1.1 Market Trends
12.3.1.2 Market Forecast
12.3.2 France
12.3.2.1 Market Trends
12.3.2.2 Market Forecast
12.3.3 United Kingdom
12.3.3.1 Market Trends
12.3.3.2 Market Forecast
12.3.4 Italy
12.3.4.1 Market Trends
12.3.4.2 Market Forecast
12.3.5 Spain
12.3.5.1 Market Trends
12.3.5.2 Market Forecast
12.3.6 Russia
12.3.6.1 Market Trends
12.3.6.2 Market Forecast
12.3.7 Others
12.3.7.1 Market Trends
12.3.7.2 Market Forecast
12.4 Latin America
12.4.1 Brazil
12.4.1.1 Market Trends
12.4.1.2 Market Forecast
12.4.2 Mexico
12.4.2.1 Market Trends
12.4.2.2 Market Forecast
12.4.3 Others
12.4.3.1 Market Trends
12.4.3.2 Market Forecast
12.5 Middle East and Africa
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Breakup by Country
12.5.3 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Price Analysis
17 Competitive Landscape
17.1 Market Structure
17.2 Key Players
17.3 Profiles of Key Players
17.3.1 Abbott Laboratories
17.3.1.1 Company Overview
17.3.1.2 Product Portfolio
17.3.1.3 Financials
17.3.1.4 SWOT Analysis
17.3.2 AbbVie Inc.
17.3.2.1 Company Overview
17.3.2.2 Product Portfolio
17.3.2.3 Financials
17.3.2.4 SWOT Analysis
17.3.3 AstraZeneca plc
17.3.3.1 Company Overview
17.3.3.2 Product Portfolio
17.3.3.3 Financials
17.3.3.4 SWOT Analysis
17.3.4 Bristol-Myers Squibb Company
17.3.4.1 Company Overview
17.3.4.2 Product Portfolio
17.3.4.3 Financials
17.3.4.4 SWOT Analysis
17.3.5 Eli Lilly and Company
17.3.5.1 Company Overview
17.3.5.2 Product Portfolio
17.3.5.3 Financials
17.3.5.4 SWOT Analysis
17.3.6 F. Hoffmann-La Roche Ltd.
17.3.6.1 Company Overview
17.3.6.2 Product Portfolio
17.3.6.3 Financials
17.3.7 GlaxoSmithKline plc
17.3.7.1 Company Overview
17.3.7.2 Product Portfolio
17.3.7.3 Financials
17.3.7.4 SWOT Analysis
17.3.8 Johnson & Johnson
17.3.8.1 Company Overview
17.3.8.2 Product Portfolio
17.3.8.3 Financials
17.3.8.4 SWOT Analysis
17.3.9 Merck & Co. Inc.
17.3.9.1 Company Overview
17.3.9.2 Product Portfolio
17.3.9.3 Financials
17.3.9.4 SWOT Analysis
17.3.10 Pfizer Inc.
17.3.10.1 Company Overview
17.3.10.2 Product Portfolio
17.3.10.3 Financials
17.3.10.4 SWOT Analysis
17.3.11 Takeda Pharmaceutical Company Limited
17.3.11.1 Company Overview
17.3.11.2 Product Portfolio
17.3.11.3 Financials
17.3.11.4 SWOT Analysis
17.3.12 Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
17.3.12.1 Company Overview
17.3.12.2 Product Portfolio
17.3.12.3 Financials
17.3.12.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global ulcerative colitis market reached a value of US$ 6.92 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 9.71 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5.60% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Ulcerative colitis (UC) refers to a chronic inflammatory bowel disease (IBD) that causes irritation, inflammation, and ulcers (sores) in the digestive tract. It typically affects the inner lining of the large intestine (or colon) and rectum. The symptoms generally develop over time, and individuals diagnosed with UC may experience periods of mild or no symptoms. However, it can sometimes lead to debilitating or life-threatening complications. While there is no cure for UC yet, the treatment can help patients manage and reduce their symptoms, prevent flare-ups, and bring about long-term remission. As a result, UC treatment is rapidly gaining traction across the globe as it can help enhance the quality of life and ensure the physical and mental wellbeing of the patients.

Ulcerative Colitis Market Trends:
The widespread prevalence of UC disease and the rising awareness regarding the available treatment options represent the primary factors driving the market growth. Besides this, the presence of strong pipeline products and continuous advancements in numerous drugs are augmenting the product demand. Additionally, governments of various countries are taking several initiatives to spread awareness about the condition and enhance the accessibility and availability of proper healthcare facilities. This, in confluence with the increasing investments in the research and development (R&D) activities for the development of novel therapies, is propelling the market growth. Furthermore, the leading players are focusing on launching innovative and more effective drugs to expand their product portfolio and gain a competitive edge in the market. Other factors, including the easy availability of biosimilar drugs, improving healthcare infrastructure, favorable reimbursement policies, and increasing consumer spending on healthcare, are also creating a positive market outlook.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global ulcerative colitis market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, disease type, molecule type, drug type, route of administration and distribution channel.

Breakup by Type:

Mild UC
Moderate UC
Severe UC

Breakup by Disease Type:

Ulcerative Proctitis
Proctosigmoiditis
Left-sided Colitis
Pancolitis or Universal Colitis
Fulminant Colitis

Breakup by Molecule Type:

Small Molecules
Biologics

Breakup by Drug Type:

Anti-Inflammatory Drugs
Anti-TNF Biologics
Immunosuppressant
Calcineurin Inhibitors
Others

Breakup by Route of Administration:

Oral
Injectable

Breakup by Distribution Channel:

Hospital Pharmacies
Retail Pharmacies
Drug Store
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abbott Laboratories, AbbVie Inc., AstraZeneca plc, Bristol-Myers Squibb Company, Eli Lilly and Company, F. Hoffmann-La Roche Ltd., GlaxoSmithKline plc, Johnson & Johnson, Merck & Co. Inc., Pfizer Inc., Takeda Pharmaceutical Company Limited and Teva Pharmaceutical Industries Ltd.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global ulcerative colitis market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global ulcerative colitis market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the disease type?
What is the breakup of the market based on the molecule type?
What is the breakup of the market based on the drug type?
What is the breakup of the market based on the route of administration?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global ulcerative colitis market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Ulcerative Colitis Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Mild UC
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Moderate UC
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Severe UC
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Disease Type
7.1 Ulcerative Proctitis
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Proctosigmoiditis
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Left-sided Colitis
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Pancolitis or Universal Colitis
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Fulminant Colitis
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Molecule Type
8.1 Small Molecules
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Biologics
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Drug Type
9.1 Anti-Inflammatory Drugs
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Anti-TNF Biologics
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Immunosuppressant
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Calcineurin Inhibitors
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Route of Administration
10.1 Oral
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Injectable
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Distribution Channel
11.1 Hospital Pharmacies
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Retail Pharmacies
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Drug Store
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Others
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 North America
12.1.1 United States
12.1.1.1 Market Trends
12.1.1.2 Market Forecast
12.1.2 Canada
12.1.2.1 Market Trends
12.1.2.2 Market Forecast
12.2 Asia-Pacific
12.2.1 China
12.2.1.1 Market Trends
12.2.1.2 Market Forecast
12.2.2 Japan
12.2.2.1 Market Trends
12.2.2.2 Market Forecast
12.2.3 India
12.2.3.1 Market Trends
12.2.3.2 Market Forecast
12.2.4 South Korea
12.2.4.1 Market Trends
12.2.4.2 Market Forecast
12.2.5 Australia
12.2.5.1 Market Trends
12.2.5.2 Market Forecast
12.2.6 Indonesia
12.2.6.1 Market Trends
12.2.6.2 Market Forecast
12.2.7 Others
12.2.7.1 Market Trends
12.2.7.2 Market Forecast
12.3 Europe
12.3.1 Germany
12.3.1.1 Market Trends
12.3.1.2 Market Forecast
12.3.2 France
12.3.2.1 Market Trends
12.3.2.2 Market Forecast
12.3.3 United Kingdom
12.3.3.1 Market Trends
12.3.3.2 Market Forecast
12.3.4 Italy
12.3.4.1 Market Trends
12.3.4.2 Market Forecast
12.3.5 Spain
12.3.5.1 Market Trends
12.3.5.2 Market Forecast
12.3.6 Russia
12.3.6.1 Market Trends
12.3.6.2 Market Forecast
12.3.7 Others
12.3.7.1 Market Trends
12.3.7.2 Market Forecast
12.4 Latin America
12.4.1 Brazil
12.4.1.1 Market Trends
12.4.1.2 Market Forecast
12.4.2 Mexico
12.4.2.1 Market Trends
12.4.2.2 Market Forecast
12.4.3 Others
12.4.3.1 Market Trends
12.4.3.2 Market Forecast
12.5 Middle East and Africa
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Breakup by Country
12.5.3 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Price Analysis
17 Competitive Landscape
17.1 Market Structure
17.2 Key Players
17.3 Profiles of Key Players
17.3.1 Abbott Laboratories
17.3.1.1 Company Overview
17.3.1.2 Product Portfolio
17.3.1.3 Financials
17.3.1.4 SWOT Analysis
17.3.2 AbbVie Inc.
17.3.2.1 Company Overview
17.3.2.2 Product Portfolio
17.3.2.3 Financials
17.3.2.4 SWOT Analysis
17.3.3 AstraZeneca plc
17.3.3.1 Company Overview
17.3.3.2 Product Portfolio
17.3.3.3 Financials
17.3.3.4 SWOT Analysis
17.3.4 Bristol-Myers Squibb Company
17.3.4.1 Company Overview
17.3.4.2 Product Portfolio
17.3.4.3 Financials
17.3.4.4 SWOT Analysis
17.3.5 Eli Lilly and Company
17.3.5.1 Company Overview
17.3.5.2 Product Portfolio
17.3.5.3 Financials
17.3.5.4 SWOT Analysis
17.3.6 F. Hoffmann-La Roche Ltd.
17.3.6.1 Company Overview
17.3.6.2 Product Portfolio
17.3.6.3 Financials
17.3.7 GlaxoSmithKline plc
17.3.7.1 Company Overview
17.3.7.2 Product Portfolio
17.3.7.3 Financials
17.3.7.4 SWOT Analysis
17.3.8 Johnson & Johnson
17.3.8.1 Company Overview
17.3.8.2 Product Portfolio
17.3.8.3 Financials
17.3.8.4 SWOT Analysis
17.3.9 Merck & Co. Inc.
17.3.9.1 Company Overview
17.3.9.2 Product Portfolio
17.3.9.3 Financials
17.3.9.4 SWOT Analysis
17.3.10 Pfizer Inc.
17.3.10.1 Company Overview
17.3.10.2 Product Portfolio
17.3.10.3 Financials
17.3.10.4 SWOT Analysis
17.3.11 Takeda Pharmaceutical Company Limited
17.3.11.1 Company Overview
17.3.11.2 Product Portfolio
17.3.11.3 Financials
17.3.11.4 SWOT Analysis
17.3.12 Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
17.3.12.1 Company Overview
17.3.12.2 Product Portfolio
17.3.12.3 Financials
17.3.12.4 SWOT Analysis

 

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2024/11/07 10:27

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