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血液培養検査市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Blood Culture Test Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

血液培養検査の世界市場は、2021年に43億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.77%を示し、2027年までに71億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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146 英語

 

サマリー

血液培養検査の世界市場は、2021年に43億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.77%を示し、2027年までに71億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

血液培養検査は、細菌、真菌、マイコバクテリアの感染症を診断するために実施される医療手順を指します。血液サンプル中の様々な微生物を同定し、敗血症の発症を予防するために実施されます。培養検査の結果は、感染症を引き起こしている特定の病原体や、その病気と闘うための可能な方法を決定するのに役立ちます。血液培養培地、アッセイキット、試薬、血液培養アクセサリーなどの製品や、自動血液培養システムなどの機器、サポートラボ機器などを利用します。

血液培養検査の市場動向
世界中で慢性疾患や感染症が増加していることは、市場の成長を促進する重要な要因の1つです。さらに、敗血症やその他の医療疾患にかかりやすい老年人口の増加も、市場の成長を後押ししています。さらに、COVID-19のパンデミックの発生により、検体を分析するための血液培養検査の需要が高まっていることも、主要な成長促進要因として作用しています。研究所、診断センター、その他の医療機関では、血液中の抗体の存在を検出し、感染者を特定・隔離するために、これらの検査を使用するケースが増えています。その他、大衆の健康意識の高まり、医療インフラの改善、医療科学分野における広範な研究開発(R&D)活動などが、市場をさらに牽引すると予測されています。

主な市場細分化
IMARC Groupでは、血液培養検査の世界市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、2022~2027年の世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、検査方法、製品、技術、用途、エンドユーザーなどに基づいて市場を分類しています。

検査方法別の内訳。

従来型
自動化

製品別の内訳。

消耗品
血液培養用培地
好気性血液培養液
嫌気性血液培養液
真菌・酵母用血液培養液
マイコバクテリア用血液培養液
アッセイキット・試薬
血液培養用アクセサリー
培養装置
血液培養自動化装置
研究室支援機器
インキュベーター
コロニーカウンター
マイクロスコープ
グラム染色機
ソフトウェアとサービス

技術別構成比

培養技術
分子生物学的技術
マイクロアレイ
PCR
PNA-FISH
プロテオミクス技術
その他

アプリケーション別構成比

細菌感染症
真菌感染症
マイコバクテリア(真菌)感染症

エンドユーザー別構成比

病院検査室
リファレンスラボラトリー
研究機関
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
このレポートでは、Abbott Laboratories、Danaher Corporation、Becton, Dickinson and Company、bioMeriux SA、Bruker Corporation、Luminex Corporation、Merck KGaA、Siemens Healthcare GmbH、 F.Hoffmann-La Roche Ltd、T2 Biosystems Inc、Thermo Fisher Scientific Companyなどの主要企業による市場競争環境も分析されています。

本レポートで回答した主な質問
血液培養検査の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
主要な地域市場は?
COVID-19は世界の血液培養検査市場にどのような影響を与えたか?
検査方法に基づく市場のブレークアップは?
製品別の市場構成は?
技術に基づく市場のブレークアップは?
アプリケーション別の市場ブレークアップは?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
血液培養検査の世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界における競争の程度はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Blood Culture Test Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Testing Method
6.1 Conventional
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Automated
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Product
7.1 Consumables
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Major Types
7.1.2.1 Blood Culture Media
7.1.2.1.1 Aerobic Blood Culture Media
7.1.2.1.2 Anaerobic Blood Culture Media
7.1.2.1.3 Fungi/Yeast Blood Culture Media
7.1.2.1.4 Mycobacteria Blood Culture Media
7.1.2.2 Assay Kits and Reagents
7.1.2.3 Blood Culture Accessories
7.1.3 Market Forecast
7.2 Instruments
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Major Types
7.2.2.1 Automated Blood Culture Systems
7.2.2.2 Supporting Laboratory Equipment
7.2.2.2.1 Incubators
7.2.2.2.2 Colony Counters
7.2.2.2.3 Microscopes
7.2.2.2.4 Gram Stainers
7.2.3 Market Forecast
7.3 Software and Services
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Culture-based Technology
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Molecular Technology
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Major Types
8.2.2.1 Microarray
8.2.2.2 PCR
8.2.2.3 PNA-FISH
8.2.3 Market Forecast
8.3 Proteomic Technology
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Bacterial Infections
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Fungal Infections
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Mycobacterial Infections
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End-User
10.1 Hospital Laboratories
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Reference Laboratories
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Research Laboratories
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Others
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Abbott Laboratories
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Danaher Corporation
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 SWOT Analysis
15.3.3 Becton, Dickinson and Company
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 bioMeriux SA
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Bruker Corporation
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analy
15.3.6 Luminex Corporation
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Merck KGaA
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Siemens Healthcare GmbH
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 F.Hoffmann-La Roche Ltd
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 T2 Biosystems Inc
15.3.10.1 Company Overview
15 .3. 10 .2 Product Portfolio
15.3.11 Thermo Fisher Scientific Company
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global blood culture test market reached a value of US$ 4.3 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 7.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 8.77% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

A blood culture test refers to a medical procedure that is conducted to diagnose bacterial, fungal and mycobacterial infections. It is performed for the identification of various microorganisms in the blood sample and for preventing the development of sepsis conditions. The results of the culture test can aid in determining the specific pathogens that are causing the infection and possible ways for combating the disease. It utilizes products including blood culture media, assay kits, reagents, and blood culture accessories, and instruments such as automated blood culture systems and supporting laboratory equipment.

Blood Culture Test Market Trends:
The increasing prevalence of chronic and infectious diseases across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, the growing geriatric population that is more susceptible to sepsis and other medical ailments is also providing a boost to the market growth. Additionally, the growing demand for blood culture tests to analyze specimens, due to the outbreak of the COVID-19 pandemic, is acting as another major growth-inducing factor. Laboratories, diagnostic centers and other healthcare institutes are now increasingly using these tests for detecting the presence of antibodies in the blood and identifying and isolating the infected individuals. Other factors, including the rising health consciousness among the masses, improvements in the healthcare infrastructure and extensive research and development (R&D) activities in the field of medical sciences, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global blood culture test market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on testing medthod, product, technology, application and end-user.

Breakup by Testing Method:

Conventional
Automated

Breakup by Product:

Consumables
Blood Culture Media
Aerobic Blood Culture Media
Anaerobic Blood Culture Media
Fungi/Yeast Blood Culture Media
Mycobacteria Blood Culture Media
Assay Kits and Reagents
Blood Culture Accessories
Instruments
Automated Blood Culture Systems
Supporting Laboratory Equipment
Incubators
Colony Counters
Microscopes
Gram Stainers
Software and Services

Breakup by Technology:

Culture-based Technology
Molecular Technology
Microarray
PCR
PNA-FISH
Proteomic Technology
Others

Breakup by Application:

Bacterial Infections
Fungal Infections
Mycobacterial Infections

Breakup by End-User:

Hospital Laboratories
Reference Laboratories
Research Laboratories
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Abbott Laboratories, Danaher Corporation, Becton, Dickinson and Company, bioMeriux SA, Bruker Corporation, Luminex Corporation, Merck KGaA, Siemens Healthcare GmbH, F.Hoffmann-La Roche Ltd., T2 Biosystems Inc. and Thermo Fisher Scientific Company.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global blood culture test market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What has been the impact of COVID-19 on the global blood culture test market?
What is the breakup of the market based on the testing method?
What is the breakup of the market based on the product?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end-user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global blood culture test market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Blood Culture Test Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Testing Method
6.1 Conventional
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Automated
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Product
7.1 Consumables
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Major Types
7.1.2.1 Blood Culture Media
7.1.2.1.1 Aerobic Blood Culture Media
7.1.2.1.2 Anaerobic Blood Culture Media
7.1.2.1.3 Fungi/Yeast Blood Culture Media
7.1.2.1.4 Mycobacteria Blood Culture Media
7.1.2.2 Assay Kits and Reagents
7.1.2.3 Blood Culture Accessories
7.1.3 Market Forecast
7.2 Instruments
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Major Types
7.2.2.1 Automated Blood Culture Systems
7.2.2.2 Supporting Laboratory Equipment
7.2.2.2.1 Incubators
7.2.2.2.2 Colony Counters
7.2.2.2.3 Microscopes
7.2.2.2.4 Gram Stainers
7.2.3 Market Forecast
7.3 Software and Services
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Culture-based Technology
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Molecular Technology
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Major Types
8.2.2.1 Microarray
8.2.2.2 PCR
8.2.2.3 PNA-FISH
8.2.3 Market Forecast
8.3 Proteomic Technology
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Bacterial Infections
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Fungal Infections
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Mycobacterial Infections
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End-User
10.1 Hospital Laboratories
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Reference Laboratories
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Research Laboratories
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Others
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Abbott Laboratories
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Danaher Corporation
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 SWOT Analysis
15.3.3 Becton, Dickinson and Company
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 bioMeriux SA
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Bruker Corporation
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analy
15.3.6 Luminex Corporation
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Merck KGaA
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Siemens Healthcare GmbH
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 F.Hoffmann-La Roche Ltd
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 T2 Biosystems Inc
15.3.10.1 Company Overview
15 .3. 10 .2 Product Portfolio
15.3.11 Thermo Fisher Scientific Company
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis

 

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