血液培養検査市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Blood Culture Test Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 血液培養検査の世界市場は、2021年に43億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.77%を示し、2027年までに71億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る
サマリー血液培養検査の世界市場は、2021年に43億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.77%を示し、2027年までに71億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。血液培養検査は、細菌、真菌、マイコバクテリアの感染症を診断するために実施される医療手順を指します。血液サンプル中の様々な微生物を同定し、敗血症の発症を予防するために実施されます。培養検査の結果は、感染症を引き起こしている特定の病原体や、その病気と闘うための可能な方法を決定するのに役立ちます。血液培養培地、アッセイキット、試薬、血液培養アクセサリーなどの製品や、自動血液培養システムなどの機器、サポートラボ機器などを利用します。 血液培養検査の市場動向 世界中で慢性疾患や感染症が増加していることは、市場の成長を促進する重要な要因の1つです。さらに、敗血症やその他の医療疾患にかかりやすい老年人口の増加も、市場の成長を後押ししています。さらに、COVID-19のパンデミックの発生により、検体を分析するための血液培養検査の需要が高まっていることも、主要な成長促進要因として作用しています。研究所、診断センター、その他の医療機関では、血液中の抗体の存在を検出し、感染者を特定・隔離するために、これらの検査を使用するケースが増えています。その他、大衆の健康意識の高まり、医療インフラの改善、医療科学分野における広範な研究開発(R&D)活動などが、市場をさらに牽引すると予測されています。 主な市場細分化 IMARC Groupでは、血液培養検査の世界市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、2022~2027年の世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、検査方法、製品、技術、用途、エンドユーザーなどに基づいて市場を分類しています。 検査方法別の内訳。 従来型 自動化 製品別の内訳。 消耗品 血液培養用培地 好気性血液培養液 嫌気性血液培養液 真菌・酵母用血液培養液 マイコバクテリア用血液培養液 アッセイキット・試薬 血液培養用アクセサリー 培養装置 血液培養自動化装置 研究室支援機器 インキュベーター コロニーカウンター マイクロスコープ グラム染色機 ソフトウェアとサービス 技術別構成比 培養技術 分子生物学的技術 マイクロアレイ PCR PNA-FISH プロテオミクス技術 その他 アプリケーション別構成比 細菌感染症 真菌感染症 マイコバクテリア(真菌)感染症 エンドユーザー別構成比 病院検査室 リファレンスラボラトリー 研究機関 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合環境。 このレポートでは、Abbott Laboratories、Danaher Corporation、Becton, Dickinson and Company、bioMeriux SA、Bruker Corporation、Luminex Corporation、Merck KGaA、Siemens Healthcare GmbH、 F.Hoffmann-La Roche Ltd、T2 Biosystems Inc、Thermo Fisher Scientific Companyなどの主要企業による市場競争環境も分析されています。 本レポートで回答した主な質問 血液培養検査の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? 主要な地域市場は? COVID-19は世界の血液培養検査市場にどのような影響を与えたか? 検査方法に基づく市場のブレークアップは? 製品別の市場構成は? 技術に基づく市場のブレークアップは? アプリケーション別の市場ブレークアップは? エンドユーザー別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 血液培養検査の世界市場の構造と主要プレイヤーは? 業界における競争の程度はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Blood Culture Test Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Testing Method 6.1 Conventional 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Automated 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Product 7.1 Consumables 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Major Types 7.1.2.1 Blood Culture Media 7.1.2.1.1 Aerobic Blood Culture Media 7.1.2.1.2 Anaerobic Blood Culture Media 7.1.2.1.3 Fungi/Yeast Blood Culture Media 7.1.2.1.4 Mycobacteria Blood Culture Media 7.1.2.2 Assay Kits and Reagents 7.1.2.3 Blood Culture Accessories 7.1.3 Market Forecast 7.2 Instruments 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Major Types 7.2.2.1 Automated Blood Culture Systems 7.2.2.2 Supporting Laboratory Equipment 7.2.2.2.1 Incubators 7.2.2.2.2 Colony Counters 7.2.2.2.3 Microscopes 7.2.2.2.4 Gram Stainers 7.2.3 Market Forecast 7.3 Software and Services 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology 8.1 Culture-based Technology 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Molecular Technology 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Major Types 8.2.2.1 Microarray 8.2.2.2 PCR 8.2.2.3 PNA-FISH 8.2.3 Market Forecast 8.3 Proteomic Technology 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Bacterial Infections 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Fungal Infections 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Mycobacterial Infections 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End-User 10.1 Hospital Laboratories 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Reference Laboratories 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Research Laboratories 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Others 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Abbott Laboratories 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Danaher Corporation 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 SWOT Analysis 15.3.3 Becton, Dickinson and Company 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 bioMeriux SA 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.5 Bruker Corporation 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Financials 15.3.5.4 SWOT Analy 15.3.6 Luminex Corporation 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.6.4 SWOT Analysis 15.3.7 Merck KGaA 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Siemens Healthcare GmbH 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 F.Hoffmann-La Roche Ltd 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.10 T2 Biosystems Inc 15.3.10.1 Company Overview 15 .3. 10 .2 Product Portfolio 15.3.11 Thermo Fisher Scientific Company 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.11.3 Financials 15.3.11.4 SWOT Analysis
SummaryThe global blood culture test market reached a value of US$ 4.3 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 7.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 8.77% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Blood Culture Test Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Testing Method 6.1 Conventional 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Automated 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Product 7.1 Consumables 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Major Types 7.1.2.1 Blood Culture Media 7.1.2.1.1 Aerobic Blood Culture Media 7.1.2.1.2 Anaerobic Blood Culture Media 7.1.2.1.3 Fungi/Yeast Blood Culture Media 7.1.2.1.4 Mycobacteria Blood Culture Media 7.1.2.2 Assay Kits and Reagents 7.1.2.3 Blood Culture Accessories 7.1.3 Market Forecast 7.2 Instruments 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Major Types 7.2.2.1 Automated Blood Culture Systems 7.2.2.2 Supporting Laboratory Equipment 7.2.2.2.1 Incubators 7.2.2.2.2 Colony Counters 7.2.2.2.3 Microscopes 7.2.2.2.4 Gram Stainers 7.2.3 Market Forecast 7.3 Software and Services 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology 8.1 Culture-based Technology 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Molecular Technology 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Major Types 8.2.2.1 Microarray 8.2.2.2 PCR 8.2.2.3 PNA-FISH 8.2.3 Market Forecast 8.3 Proteomic Technology 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Others 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Bacterial Infections 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Fungal Infections 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Mycobacterial Infections 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End-User 10.1 Hospital Laboratories 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Reference Laboratories 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Research Laboratories 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Others 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Abbott Laboratories 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Danaher Corporation 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 SWOT Analysis 15.3.3 Becton, Dickinson and Company 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 bioMeriux SA 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.5 Bruker Corporation 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Financials 15.3.5.4 SWOT Analy 15.3.6 Luminex Corporation 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 Financials 15.3.6.4 SWOT Analysis 15.3.7 Merck KGaA 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Siemens Healthcare GmbH 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 F.Hoffmann-La Roche Ltd 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.10 T2 Biosystems Inc 15.3.10.1 Company Overview 15 .3. 10 .2 Product Portfolio 15.3.11 Thermo Fisher Scientific Company 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.11.3 Financials 15.3.11.4 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(医療)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(blood)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|