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プロテオミクス市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Proteomics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のプロテオミクス市場は、2021年に264億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.2%を示し、2027年までに665億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性... もっと見る

 

 

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2022年6月13日 US$2,499
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144 英語

 

サマリー

世界のプロテオミクス市場は、2021年に264億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR18.2%を示し、2027年までに665億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

プロテオミクスとは、プロテオーム、その構造、生理機能などを大規模に研究することを指します。1994年、マーク・ウィルキンスは、ゲノムから翻訳されたタンパク質をプロテオームと呼び、生体内で合成されるタンパク質全体を指すようになりました。プロテオームには、既存のタンパク質が様々な条件にさらされたときに起こる修飾や変化が含まれています。プロテオミクスは、タンパク質の定量や同定、診断マーカーの検出、細胞内の病原体の理解、さまざまな疾患におけるタンパク質経路の解明など、さまざまな技術を応用している。また、タンパク質の生産速度や相互作用のパターンを評価するため、創薬や個別化医療の開発に幅広く応用されています。

創薬やバイオテクノロジーの研究開発の増加とともに、個別化薬物への嗜好が高まっていることが、市場の成長を促す主な要因となっています。プロテオミクスシステムは、医薬品の化学合成と生物学的試験に必要な時間、コスト、資源を削減し、創薬プロセスを簡素化します。さらに、バイオマーカーの同定や質量分析ベースのプロテオミクスに関連する機会が、市場の成長をさらに後押ししています。さらに、タンパク質技術の包括的な分析における技術的な浸透の増加が、市場を牽引しています。これらの技術には、エレクトロスプレーイオン化-液体クロマトグラフィー-質量分析法(ESI-LC-MS)、表面プラズマ共鳴、マイクロアレイ、タンパク質分画システム、X線結晶学が含まれます。これらの進歩により、タンパク質の徹底的な定量・定性分析が可能となり、がん治療薬や治療法の同定ができるようになりました。また、広範な研究開発(R&D)に対する有利な政府政策などの他の要因も、市場の成長を増大させています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のプロテオミクス市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、分析タイプ、コンポーネントタイプ、テクノロジー、アプリケーション、エンドユーザーに基づき、市場を分類しています。

分析タイプ別内訳。

構造プロテオミクス
機能性プロテオミクス
タンパク質発現プロテオミクス

コンポーネントタイプ別構成比

コアプロテオミクスサービス
バイオインフォマティクスソフトウェア関連サービス

技術別構成比。

分光法
クロマトグラフィー
電気泳動
プロテインマイクロアレイ
X線結晶学
表面プラズモン共鳴
その他

アプリケーション別構成比

タンパク質発現プロファイリング
プロテオームマイニング
翻訳後修飾(Post-translational Modifications

エンドユーザー別構成比

臨床診断機関
研究機関(創薬)
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
このレポートでは、Agilent Technologies Inc.、Bio-RAD Laboratories Inc.、Bruker Corporation、Creative Proteomics、Danaher Corporation、GE Healthcare Inc.、堀場製作所、Luminex Corporation、メルクグループ、Perkinelmer Inc、Promega Corporation、Thermo Fisher Scientific Inc、Waters Corporationなどの主要企業による市場競争環境も分析されています。

本レポートで回答した主な質問
プロテオミクスの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
主要な地域市場は?
COVID-19はプロテオミクスの世界市場にどのような影響を与えたか?
分析タイプに基づく市場の内訳は?
コンポーネントタイプに基づく市場のブレークアップは?
技術に基づく市場のブレークアップは?
アプリケーション別の市場ブレークアップは?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
プロテオミクスの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Proteomics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Analysis Type
6.1 Structural Proteomics
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Functional Proteomics
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Protein Expression Proteomics
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Component Type
7.1 Core Proteomics Services
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Bioinformatics Software and Related Services
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Spectroscopy
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Chromatography
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Electrophoresis
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Protein Microarrays
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 X-Ray Crystallography
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Surface Plasmon Resonance
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Others
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Protein Expression Profiling
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Proteome Mining
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Post-translational Modifications
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End-User
10.1 Clinical Diagnostic Laboratories
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Research Organizations (Drug Discovery)
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Others
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Agilent Technologies Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Bio-RAD Laboratories Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Bruker Corporation
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Creative Proteomics
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Danaher Corporation
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 GE Healthcare Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Horiba Ltd.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.8 Luminex Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Merck Group
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Perkinelmer Inc.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Promega Corporation
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Thermo Fisher Scientific Inc.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis
15.3.13 Waters Corporation
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials
15.3.13.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global proteomics market reached a value of US$ 26.4 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 66.5 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 18.2% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Proteomics refers to the study of proteomes, their structure and physiological functions on a large-scale. In 1994, Mark Wilkins first coined the term proteome for the proteins that are translated from genome, to denote the whole set of proteins synthesized within a living organism. It encompasses the modifications and alterations that take place in the existing protein when it is exposed to varying conditions. Proteomics applies various technologies for the quantification and identification of proteins, along with the detection of diagnostic markers, understanding of pathogens in cells and interpretation of protein pathways in different diseases. It also evaluates the rate of protein production and the interaction patterns of proteins due to which it finds extensive applicability in drug discovery and the development of personalized medications.

The growing preference for personalized drugs, along with increasing research and development in drug discovery and biotechnology, is the key factor driving the growth of the market. Proteomic systems reduce the time, cost and resources needed for the chemical synthesis and biological testing of drugs and simplify the process of drug discovery. Furthermore, opportunities related to biomarker identification and mass spectrometry-based proteomics are favoring the market growth further. Additionally, the market is driven by increasing technological penetration in the comprehensive analysis of protein techniques. These techniques include Electrospray Ionization-Liquid Chromatography-Mass Spectrometry (ESI-LC-MS), surface plasma resonance, microarray, protein fractionation systems and X-ray crystallography. These advancements enable a thorough quantitative and qualitative analysis of proteins and identification of cancer therapies and treatments. Other factors, such as favorable government policies for extensive research and development (R&D) are also augmenting the growth of the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global proteomics market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on analysis type, component type, technology, application and end-user.

Breakup by Analysis Type:

Structural Proteomics
Functional Proteomics
Protein Expression Proteomics

Breakup by Component Type:

Core Proteomics Services
Bioinformatics Software and Related Services

Breakup by Technology:

Spectroscopy
Chromatography
Electrophoresis
Protein Microarrays
X-Ray Crystallography
Surface Plasmon Resonance
Others

Breakup by Application:

Protein Expression Profiling
Proteome Mining
Post-translational Modifications

Breakup by End-User:

Clinical Diagnostic Laboratories
Research Organizations (Drug Discovery)
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Agilent Technologies Inc., Bio-RAD Laboratories Inc., Bruker Corporation, Creative Proteomics, Danaher Corporation, GE Healthcare Inc., Horiba Ltd., Luminex Corporation, Merck Group, Perkinelmer Inc., Promega Corporation, Thermo Fisher Scientific Inc., Waters Corporation, etc.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global proteomics market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What has been the impact of COVID-19 on the global proteomics market?
What is the breakup of the market based on the analysis type?
What is the breakup of the market based on the component type?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end-user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global proteomics market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Proteomics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Analysis Type
6.1 Structural Proteomics
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Functional Proteomics
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Protein Expression Proteomics
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Component Type
7.1 Core Proteomics Services
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Bioinformatics Software and Related Services
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Spectroscopy
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Chromatography
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Electrophoresis
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Protein Microarrays
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 X-Ray Crystallography
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Surface Plasmon Resonance
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Others
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Protein Expression Profiling
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Proteome Mining
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Post-translational Modifications
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End-User
10.1 Clinical Diagnostic Laboratories
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Research Organizations (Drug Discovery)
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Others
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Agilent Technologies Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Bio-RAD Laboratories Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Bruker Corporation
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Creative Proteomics
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Danaher Corporation
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 GE Healthcare Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Horiba Ltd.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.8 Luminex Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Merck Group
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Perkinelmer Inc.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Promega Corporation
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Thermo Fisher Scientific Inc.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis
15.3.13 Waters Corporation
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.13.3 Financials
15.3.13.4 SWOT Analysis

 

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