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ベトナムのホスピタリティ産業 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Hospitality Industry in Vietnam - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

World Travel Awards 2018 ベトナムがアジアを代表するデスティネーションに選ばれ、国連世界観光機関(UNWTO)が世界で最も急速に成長している観光地第3位にランクインするなど、ベトナムはこの10年で国内・海外... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

World Travel Awards 2018 ベトナムがアジアを代表するデスティネーションに選ばれ、国連世界観光機関(UNWTO)が世界で最も急速に成長している観光地第3位にランクインするなど、ベトナムはこの10年で国内・海外ともに観光ブームが到来しています。国内観光客数は2008年の2050万人から2018年には8000万人に、ベトナムへの国際観光客到着数は2008年の420万人から2018年には1550万人とほぼ4倍になっています。2008年から2015年までの年平均約9%から2016年から2018年までの年平均約25%と、過去3年間でこの地域への国際観光客は大きく伸びているのです。また、ベトナムの国内観光は、海外からのインバウンド観光よりも圧倒的にボリュームがあります。これは、ベトナムの中間層が急速に成長し、彼らの旅行意欲が高まっていること、国内の低価格航空会社の成長の中で航空輸送の価格が向上したことなどの要因によって、国内旅行の数が同様に増加しているのです。ベトナムは2013年から2017年にかけて、海外からの旅行者の消費による収入が倍増し、その結果、ベトナムのGDPや商品・サービスの総輸出額に占める割合が上昇しました。

主な市場動向

訪日観光客の増加がホスピタリティ産業を牽引する

ベトナムの観光産業は、世界で最も急速に成長している観光地にランクインし続けており、2018年の売上は267.5億米ドル(620兆ドン)に達し、2017年と比較して47.5億米ドル(1100億ドン)以上増加している。海外からの観光客数は、2010年の500万人から2018年には1500万人以上と3倍に増加しています。3650万人の訪問者数を誇るホーチミン市は、2018年に全都市・省の中で最も多くの訪問者数を記録しました。その内訳は、国内観光客が2900万人、海外からの観光客が約750万人でした。首都ハノイは、550万人の外国人観光客を占める合計2800万人の観光客を集めました。また、この両都市は最近、JLLの2019年短期都市モメンタム指数において、世界で最もダイナミックに成長している都市トップ10に選ばれています。

市場を牽引するのはラグジュアリーセグメント

ホスピタリティ業界は特に好調で、1室あたりの客室稼働率、売上高ともに大きな動きを見せています。ベトナムでは、平均客室単価が前四半期比21%増、前年同期比41%増を記録しています。高級ホテルの年間稼働率は上昇しており、今後も上昇することが予想されます。この地域には、2020年に開業予定の高級ホテルが150軒以上あります。主要な観光都市であるホーチミン市やハノイでは、大半のホテルが最大限のキャパシティと稼働率で運営されていますが、ダナンやフーコックなどの新しい観光地では宿泊施設の数が限られており、増加する観光客に対応するために投資家にとって潜在的な投資機会となっています。

競合他社の状況

ベトナムのホスピタリティ産業は、国内外のブランドホテルとそのチェーンホテルが混在しています。この業界はまだ発展途上であり、ホテルやチェーン店の大半は、独立系または自社ブランドのチェーン店となっています。国内ブランドのVinpearlは約19のホテルと7,100以上の客室を持ち、国内最大のポートフォリオを持っているのに対し、国際ブランドのAccor Hotelsは24のホテルと約5,000の客室を持っています。国際的なブランドは安定した速度で浸透しており、国内の主要な観光地に進出している。しかし、国内チェーンは2018年時点で合計22,000室以上と、全体の供給量を圧倒しています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(エクセル形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Insights on Revenue Flows from Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.4 Leading Cities in Vietnam with Respect to Number of Visitors
4.5 Investments (Real Estate, FDI and others) in the Hospitality Industry
4.6 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.7 Insights on Shared LIving Spaces Impact on the Hospitality Industry
4.8 Insights on Other Economic Contributors to the Hospitality Industry
4.9 Value Chain Analysis
4.10 Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper Mid Scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company Profiles
6.2.1 Vinpearl
6.2.2 Muong Thanh Hospitality
6.2.3 Accor Hotels
6.2.4 InterContinental Hotels Group
6.2.5 Marriott International
6.2.6 Saigon Tourist
6.2.7 Diamond Bay Resort & Spa
6.2.8 A25 Hotel Group
6.2.9 H&K Hospitality
6.2.10 Ascott Hotels
6.3 Loyalty Programs Offered by Major Hotel Brands

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE INDUSTRY

9 APPENDIX

 

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Summary

With World Travel Awards 2018 Vietnam as Asia’s leading destination, and the United Nations World Tourism Organization (UNWTO) ranked Vietnam as the third fastest-growing tourist destination in the world, Vietnam has been experiencing a boom in both domestic and international tourism over the past decade. The number of domestic tourist number has increased from 20.5 million in 2008 to 80 million in 2018 and the international tourist arrivals to Vietnam has almost quadrupled to 15.5 million in 2018 from 4.2 million in 2008. There is a significant growth in international visitors in the past 3 years to the region, with an average of around 9% per annum between 2008 to 2015 to an average of 25% between 2016 and 2018. Domestic tourism in Vietnam is also significantly greater in volume than inbound tourism from abroad. This has experienced a similar increase in the number of domestic trips owing to factors like Vietnam’s rapidly growing middle class, and their desire to travel, improving the affordability of air transport amidst the growth of low-cost domestic air carriers among others. Vietnam managed to record doubled amounts of revenues from international visitor spending from 2013 - 2017 which resulted to rise as a share of the country’s GDP and of total goods and services exports.

Key Market Trends

Growing Tourism to the Country is Driving the Hospitality Industry

The tourism industry in Vietnam continues to rank amongst the fastest growing tourist destinations in the world, with revenue in 2018 reaching USD 26.75 billion (VND 620 trillion), which is more than USD 4.75 billion (VND 110 billion) compared to 2017. The number of international tourists has grown three-fold since 2010, from 5 million to more than 15 million in 2018. With 36.5 million visitors Ho Chi Minh City recorded the highest number of visitors in 2018 among all the cities and provinces. This included 29 million domestic visitors and around 7.5 million international visitors. The capital city Hanoi attracted 28 million tourists in total which accounted for 5.5 million international tourists. Both of these cities have also recently featured amongst the top 10 most dynamically growing cities in the world in JLL’s Short-Term City Momentum Index in 2019.

Luxury Segment of the Industry is Leading the Market

The hospitality industry has been performing particularly well with significant movement in terms of both the occupancy and revenue per room. Vietnam is recording an average room rate which has been increased with 21% quarter over quarter growth and 41 % year over year. The annual occupancy rate of luxury hotels is increasing and is forecasted to increase in the future as well. The region has more than 150 luxury hotel properties that are set to be open in 2020. In the major tourist destination cities, Ho Chi Minh City and Hanoi, majority hotels are operating with at most capacity and occupancy, while the new destinations such as Da Nang and Phu Quoc have limited number of accommodation facilities available and are becoming potential investment opportunities for investors to cater the growing number of tourists.

Competitive Landscape

The hospitality industry in Vietnam is a combination of both the international and domestic brands and their chain hotels. The industry is still in a developing stage and a majority of the hotels/chains are either being independent or homegrown brand chains. The domestic brand Vinpearl has the largest portfolio in the country with around 19 hotels and more than 7,100 rooms whereas the international brand Accor Hotels has 24 hotels with around 5,000 rooms. The international brands have been penetrating at a steady rate and have a presence across major tourist locations in the country. However, the domestic chains dominate the overall supply with a total of more than 22,000 rooms as of 2018.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Insights on Revenue Flows from Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.4 Leading Cities in Vietnam with Respect to Number of Visitors
4.5 Investments (Real Estate, FDI and others) in the Hospitality Industry
4.6 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.7 Insights on Shared LIving Spaces Impact on the Hospitality Industry
4.8 Insights on Other Economic Contributors to the Hospitality Industry
4.9 Value Chain Analysis
4.10 Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper Mid Scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company Profiles
6.2.1 Vinpearl
6.2.2 Muong Thanh Hospitality
6.2.3 Accor Hotels
6.2.4 InterContinental Hotels Group
6.2.5 Marriott International
6.2.6 Saigon Tourist
6.2.7 Diamond Bay Resort & Spa
6.2.8 A25 Hotel Group
6.2.9 H&K Hospitality
6.2.10 Ascott Hotels
6.3 Loyalty Programs Offered by Major Hotel Brands

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE INDUSTRY

9 APPENDIX

 

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