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トルコのサービス業 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Hospitality Industry in Turkey - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

観光客の増加により、トルコのホスピタリティ産業は投資家にとって魅力的な市場となっています。同国は2018年に4000万人、2019年には前年比13.7%増の5190万人の観光客到着を記録しました。トルコの観光産業は、... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

観光客の増加により、トルコのホスピタリティ産業は投資家にとって魅力的な市場となっています。同国は2018年に4000万人、2019年には前年比13.7%増の5190万人の観光客到着を記録しました。トルコの観光産業は、主にその豊かな文化や遺産によって支えられています。同国は、Vision 2023目標の一環として、5,000万人の旅行者を迎え入れ、500億米ドルを生み出すという目標を掲げています。これを受けて、文化観光省は一部の地域で季節限定リゾートの制限を解除し、通年での運営を認めることになりました。この動きにより、既存のリゾート経営者は、季節に応じてリゾートを回転させることで、一年を通してそれぞれのリゾートを宣伝している。これらの取り組みにより、同国は平均日額収入(ADR)と利用可能客室単価(RevPAR)の増加数を記録することに成功しました。2018年、トルコはADRで6.5%の伸び、RevPAR(3.9%)の伸びを記録し、稼働率も2.5%上昇しました。トルコには900以上のホテルチェーンが存在し、さまざまなセグメント/クラスの170万室以上を提供している。国内には約60のブランドがあり、そのうち70%以上が国内ブランドである。客室数の多い都市は、アンタルヤ、イスタンブール、ムグラで、それぞれ883軒、745軒、503軒である。

主な市場動向

中級以上のホテルが高いシェアを占めている。

観光客の入国者数は増加傾向にあり、外国人観光客も増加傾向にある。統計データによると、トルコはホスピタリティ産業から10億米ドル以上を生み出していることが明らかになった。トルコには900を超えるホテルがあり、全国で170万室以上を提供している。中級・上級ホテルが市場の大半を占め、全国で500軒以上、高級ホテルが320軒ほどある。

高まる需要に対応するため、イスタンブールではさらに多くのホテルが建設される予定です。

トルコ統計協会によると、2019年のトルコの到着観光客数はイスタンブールが約1500万人でトップ、そのうち約33%が外国からの観光客で、次いでアンタルヤが1465万人、北西部のエディルネ県が約430万人となっています。これらの訪問者数の増加に伴い、2019年の観光収入は過去最高となる345億米ドルを記録し、2018年の295億米ドルと比較すると17%増となりました。この増加する訪問者を収容するために、イスタンブールでは、異なるホテルブランドから1000以上の客室が追加され、2018年から2021年の間に供給が追加される予定です。

競合他社の状況

業界は国内ブランドによって大きく支配されており、国際ブランドは供給のほとんどを担っている。この地域は多くの投資家を惹きつけており、そのような企業のプロファイルはより多様化しています。フランチャイジングモデルが市場を支配している。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Impact of COVID-19 on the Hospitality Industry
4.4 Insights into the Revenue Flows from the Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.5 Leading Cities in Turkey, with Respect to the Number of Visitors
4.6 Investments (Real Estate, FDI, and Others) in the Hospitality Industry
4.7 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.8 Insights into the Impact of Shared Living Spaces on the Hospitality Industry
4.9 Insights into the Other Economic Contributors to the Hospitality Industry
4.10 Value Chain Analysis
4.11 Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper Mid-scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company Profiles
6.2.1 Wyndham Hotels & Resorts Inc.
6.2.2 Hilton Worldwide Holdings Inc.
6.2.3 Accor SA
6.2.4 Marriott International Inc.
6.2.5 InterContinental Hotels Group
6.2.6 Rixos Hotels
6.2.7 Anemon
6.2.8 Divan Group
6.2.9 Dedeman Hotels & Resorts International
6.2.10 Kaya Hotels & Resorts
6.3 Loyalty Programs offered by Major Hotel Brands

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE SECTOR

9 APPENDIX

 

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Summary

The growing number of visitors is making the hospitality industry in Turkey an attractive market for investors. The country registered 40 million visitor arrivals in 2018 and 51.9 million in 2019 which is a rise of 13.7% from the previous year. The tourism industry in Turkey is primarily driven by its rich culture and heritage. The country has set the target to welcome 50 million travelers as a part of Vision 2023 goal and to generate USD 50 billion for the same. In support of this, the Ministry of Culture and Tourism lifted restrictions on seasonal resorts concept in some areas and is allowing them to operate the full year cycle. With this move, the existing resort managements are promoting their respective resorts all year long by turning themselves with the seasons by turning resorts depending upon the seasons. These initiatives helped the country to record growing numbers of average daily revenue (ADR) and revenue per available room (RevPAR). For the year 2018, Turkey registered a 6.5% growth in ADR, a 3.9% increase in RevPAR (3.9%), and the occupancy rate also increased by 2.5%. Turkey has more than 900 hotel chains present in the country that are offering more than 1.7 lakh rooms of different segments/class. There are around 60 brands in the country of which more than 70% are domestic brands. The cities with high number of rooms are Antalya, Istanbul, and Mugla with 883, 745 and 503 hotels respectively.

Key Market Trends

The Mid and Upper Mid-scale Segment Hotels are Occupying a Higher Share of the Total Market

The tourist arrivals to the country are recording a growing number and visitors from foreign countries are on the rise. The statistical data revealed that turkey generated more than USD 1 billion from the hospitality industry. The country has more than 900 hotels that are providing more than 1.7 lakh rooms across the country. The mid and upper mid-scale segment occupied a major share of the market, with more than 500 properties across the country, followed by the luxury segment, with around 320 properties.

To Address the Growing Demand, More Hotels are Going to be Built in Istanbul

According to the Turkish Statistical Institute, Istanbul was the top arriving destination in Turkey for 2019 with nearly 15 million tourist arrivals of which around 33% are from foreign countries followed by Antalya with 14.65 million and Northwestern province of Edirne with around 4.3 million visitors. With these rising numbers of visitors, the country generated USD 34.5 billion tourism revenue in 2019 which is a new record high and is made a 17% increase when compared to USD 29.5 billion it generated in 2018. In order to accommodate this growing number of visitors, more than 1000rooms from different hotel brands are being added and are going to be added to the supply during 2018-2021, in Istanbul.

Competitive Landscape

The industry is largely dominated by domestic brands, whereas the international brands have addressed most of the supply. The region been attracting a great number of investors and has more diversified profiles of such companies. The franchising model is dominating the market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Impact of COVID-19 on the Hospitality Industry
4.4 Insights into the Revenue Flows from the Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.5 Leading Cities in Turkey, with Respect to the Number of Visitors
4.6 Investments (Real Estate, FDI, and Others) in the Hospitality Industry
4.7 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.8 Insights into the Impact of Shared Living Spaces on the Hospitality Industry
4.9 Insights into the Other Economic Contributors to the Hospitality Industry
4.10 Value Chain Analysis
4.11 Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper Mid-scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company Profiles
6.2.1 Wyndham Hotels & Resorts Inc.
6.2.2 Hilton Worldwide Holdings Inc.
6.2.3 Accor SA
6.2.4 Marriott International Inc.
6.2.5 InterContinental Hotels Group
6.2.6 Rixos Hotels
6.2.7 Anemon
6.2.8 Divan Group
6.2.9 Dedeman Hotels & Resorts International
6.2.10 Kaya Hotels & Resorts
6.3 Loyalty Programs offered by Major Hotel Brands

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE SECTOR

9 APPENDIX

 

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