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スウェーデンのサービス業 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Hospitality Industry in Sweden - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

スウェーデンのホテル市場は比較的成熟しており、主に国内チェーンブランドによって占められています。国内外からの旅行者が着実に増加し、ホテルに対する需要が高まっています。すべての年齢層で旅行への関心が... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

スウェーデンのホテル市場は比較的成熟しており、主に国内チェーンブランドによって占められています。国内外からの旅行者が着実に増加し、ホテルに対する需要が高まっています。すべての年齢層で旅行への関心が高まっていること、手頃な価格で旅行できる機会が増えていること、所得が減少していることなどが、観光を推進する主な要因となっています。スウェーデンは2018年に同国への到着者数で5.5成長率を記録しました。ホスピタリティ業界の主要プレイヤーは、部屋の予約から様々な支払い方法の提供、簡単なセルフチェックイン、チェックアウト施設、滞在のカスタマイズなど、まさにモバイルソリューションを提供し、ダイナミックな顧客を引き付けるために、様々な戦略を採用しています。宿泊業界は、国内のチェーンホテル総客室の51%以上を占める高級・中級セグメントによって大きく支配されています。

主な市場動向

外国人観光客の増加が市場を牽引

スウェーデンでは、ストックホルム郡が外国人観光客によるホテル宿泊予約のほぼ1/3を占め、宿泊予約の1/5以上を占めています。スウェーデン統計局によると、2018年にストックホルム郡の異なる形態の商業宿泊施設だけで1400万泊以上の宿泊客の宿泊が観測され、これは2017年から4%の増加であり、過去5年間から33%の成長を占めています。また、最近の傾向として、ヨーロッパ以外の国からの訪問者が増加していることが同郡で観察されています。例えば、インド、中国、アメリカからの訪問者は、2013年からの全体の変化のうち、それぞれ93%、83%、71%を記録しました。

ダイナミックな稼働率が市場全体の収益成長に挑戦している

国内では観光客に宿泊施設を提供するさまざまな施設が増加していますが、動的な稼働率は全体的な収益に影響を及ぼすと予想されます。ほとんどの地域で、中級、上級、上級のセグメントがチェーンホテルの大きなシェアを占めています。ストックホルムには170軒以上のホテルがあり、ヨーテボリには約90軒のホテルがあり、地域内で最も多くのホテルがあります。

競合の状況

Horwath HTLによると、スウェーデンは2018年にチェーンホテル普及率21%、チェーンルーム普及率51%を記録しました。リースは最も人気のあるモデルで、Scandic Hotelsのほぼすべての物件がリースされている。国内ブランドのBest Western、Nordic Choice、Scandic Hotelsは、同国のチェーンホテルブランドのトップ3であり、総客室の60%以上を占めている。ベストウェスタンとノルディックホテルズはホテル数が最も多く、スカンディックホテルズは85軒のホテルで17,000室以上を提供しており、チェーンホテルでは最大の供給元となっています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Impact of COVID-19 on Hospitality Industry
4.4 Insights on Revenue Flows from Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.5 Leading Cities in the Sweden with Respect to Number of Visitors
4.6 Investments (Real Estate, FDI and others) in the Hospitality Industry
4.7 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.8 Insights on Shared Living Spaces Impact on the Hospitality Industry
4.9 Insights on Other Economic Contributors to the Hospitality Industry
4.10 Value Chain Analysis
4.11 Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper mid scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company profiles
6.2.1 Best Western Hotels & Resorts
6.2.2 Scandic Hotels
6.2.3 Nordic Choice Hotels
6.2.4 First Hotels
6.2.5 Elite Hotels
6.2.6 Radisson Hotel Group
6.2.7 Ligula Hospitality Group
6.2.8 Marriott International
6.2.9 Accor Hotels
6.2.10 Hilton Hotels & Resorts
6.2.11 Comwell Hotels
6.3 Loyalty programs offered by Major Hotel Brands

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE SECTOR

9 APPENDIX

 

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Summary

The Swedish hotel market is relatively mature and is majorly dominated by domestic chain brands. The demand for hotels is increasing with the steady growing number of travelers from both the domestic and international as well. Increasing interest in travel across all age groups, rising affordable travel opportunities, and the disposal incomes are the major drivers that are driving tourism. Sweden has recorded 5.5 growth rate in arrivals to the country in 2018. The key players in the hospitality industry been adopting different strategies in order to attract dynamic customers by offering mobile solutions right from booking the room to offering different payment methods, easy self-check-in, and check-out facilities, customizing their stays, etc. The lodging industry is majorly dominated by upper and upper-midscale segment which accounts for more than 51% of total chain hotel rooms in the country.

Key Market Trends

Increasing Number of Foreign Visitors Are Driving the Market

In Sweden, Stockholm County accounts for almost 1/3 of all hotel stays booked by foreign visitors and more than 1/5 of all overnight hotel stays. According to Statistics Sweden, more than 14 million nights spent by guests was observed in 2018 in different forms of commercial lodging in Stockholm County alone which is an increase of 4% since 2017 and accounted for a growth of 33% from the past five years. Also, a recent trend of increasing visitors from non-European countries has been observed in the county. For instance visitors from India, China and the USA recorded 93, 83 and 71% of overall change since 2013 respectively.

Dynamic Occupancy Rate is challenging the Overall Revenue Growth of the Market

Though the number of different establishments that offer accommodation to visitors is increasing in the country the dynamic occupancy rate is expected to challenge the overall revenues. The midscale, upper and upper-upscale segments occupy a great share of the chain hotels in most of the regions. Stockholm holds a high number of hotels in the region with more than 170 hotels in the city followed by around 90 in Gothenburg.

Competitive Landscape

According to Horwath HTL, Sweden recorded 21% Chain hotel penetration and 51% chain room penetration in 2018. Leases are the most popular model with almost all of Scandic Hotels properties are being leased. The domestic brands' Best Western, Nordic Choice, and Scandic Hotels are the top 3 chain hotel brands in the country and account for more than 60% of total rooms. Best Western and Nordic Hotels have the largest number of hotels whereas Scandic Hotels being the largest provider of chain hotel rooms with more than 17,000 among 85 hotels.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Impact of COVID-19 on Hospitality Industry
4.4 Insights on Revenue Flows from Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.5 Leading Cities in the Sweden with Respect to Number of Visitors
4.6 Investments (Real Estate, FDI and others) in the Hospitality Industry
4.7 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.8 Insights on Shared Living Spaces Impact on the Hospitality Industry
4.9 Insights on Other Economic Contributors to the Hospitality Industry
4.10 Value Chain Analysis
4.11 Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper mid scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company profiles
6.2.1 Best Western Hotels & Resorts
6.2.2 Scandic Hotels
6.2.3 Nordic Choice Hotels
6.2.4 First Hotels
6.2.5 Elite Hotels
6.2.6 Radisson Hotel Group
6.2.7 Ligula Hospitality Group
6.2.8 Marriott International
6.2.9 Accor Hotels
6.2.10 Hilton Hotels & Resorts
6.2.11 Comwell Hotels
6.3 Loyalty programs offered by Major Hotel Brands

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE SECTOR

9 APPENDIX

 

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