スウェーデンのサービス業 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)Hospitality Industry in Sweden - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) スウェーデンのホテル市場は比較的成熟しており、主に国内チェーンブランドによって占められています。国内外からの旅行者が着実に増加し、ホテルに対する需要が高まっています。すべての年齢層で旅行への関心が... もっと見る
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サマリースウェーデンのホテル市場は比較的成熟しており、主に国内チェーンブランドによって占められています。国内外からの旅行者が着実に増加し、ホテルに対する需要が高まっています。すべての年齢層で旅行への関心が高まっていること、手頃な価格で旅行できる機会が増えていること、所得が減少していることなどが、観光を推進する主な要因となっています。スウェーデンは2018年に同国への到着者数で5.5成長率を記録しました。ホスピタリティ業界の主要プレイヤーは、部屋の予約から様々な支払い方法の提供、簡単なセルフチェックイン、チェックアウト施設、滞在のカスタマイズなど、まさにモバイルソリューションを提供し、ダイナミックな顧客を引き付けるために、様々な戦略を採用しています。宿泊業界は、国内のチェーンホテル総客室の51%以上を占める高級・中級セグメントによって大きく支配されています。主な市場動向 外国人観光客の増加が市場を牽引 スウェーデンでは、ストックホルム郡が外国人観光客によるホテル宿泊予約のほぼ1/3を占め、宿泊予約の1/5以上を占めています。スウェーデン統計局によると、2018年にストックホルム郡の異なる形態の商業宿泊施設だけで1400万泊以上の宿泊客の宿泊が観測され、これは2017年から4%の増加であり、過去5年間から33%の成長を占めています。また、最近の傾向として、ヨーロッパ以外の国からの訪問者が増加していることが同郡で観察されています。例えば、インド、中国、アメリカからの訪問者は、2013年からの全体の変化のうち、それぞれ93%、83%、71%を記録しました。 ダイナミックな稼働率が市場全体の収益成長に挑戦している 国内では観光客に宿泊施設を提供するさまざまな施設が増加していますが、動的な稼働率は全体的な収益に影響を及ぼすと予想されます。ほとんどの地域で、中級、上級、上級のセグメントがチェーンホテルの大きなシェアを占めています。ストックホルムには170軒以上のホテルがあり、ヨーテボリには約90軒のホテルがあり、地域内で最も多くのホテルがあります。 競合の状況 Horwath HTLによると、スウェーデンは2018年にチェーンホテル普及率21%、チェーンルーム普及率51%を記録しました。リースは最も人気のあるモデルで、Scandic Hotelsのほぼすべての物件がリースされている。国内ブランドのBest Western、Nordic Choice、Scandic Hotelsは、同国のチェーンホテルブランドのトップ3であり、総客室の60%以上を占めている。ベストウェスタンとノルディックホテルズはホテル数が最も多く、スカンディックホテルズは85軒のホテルで17,000室以上を提供しており、チェーンホテルでは最大の供給元となっています。 その他の特典 市場推定(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Dynamics 4.2.1 Drivers 4.2.2 Restraints 4.2.3 Opportunities 4.3 Impact of COVID-19 on Hospitality Industry 4.4 Insights on Revenue Flows from Accommodation and Food and Beverage Sectors 4.5 Leading Cities in the Sweden with Respect to Number of Visitors 4.6 Investments (Real Estate, FDI and others) in the Hospitality Industry 4.7 Technological Innovations in the Hospitality Industry 4.8 Insights on Shared Living Spaces Impact on the Hospitality Industry 4.9 Insights on Other Economic Contributors to the Hospitality Industry 4.10 Value Chain Analysis 4.11 Porter's Five Forces Analysis 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Type 5.1.1 Chain Hotels 5.1.2 Independent Hotels 5.2 By Segment 5.2.1 Service Apartments 5.2.2 Budget and Economy Hotels 5.2.3 Mid and Upper mid scale Hotels 5.2.4 Luxury Hotels 6 COMPETITVE INTELLIGENCE 6.1 Market Concentration 6.2 Company profiles 6.2.1 Best Western Hotels & Resorts 6.2.2 Scandic Hotels 6.2.3 Nordic Choice Hotels 6.2.4 First Hotels 6.2.5 Elite Hotels 6.2.6 Radisson Hotel Group 6.2.7 Ligula Hospitality Group 6.2.8 Marriott International 6.2.9 Accor Hotels 6.2.10 Hilton Hotels & Resorts 6.2.11 Comwell Hotels 6.3 Loyalty programs offered by Major Hotel Brands 7 INVESTMENT ANALYSIS 8 FUTURE OUTLOOK OF THE SECTOR 9 APPENDIX
SummaryThe Swedish hotel market is relatively mature and is majorly dominated by domestic chain brands. The demand for hotels is increasing with the steady growing number of travelers from both the domestic and international as well. Increasing interest in travel across all age groups, rising affordable travel opportunities, and the disposal incomes are the major drivers that are driving tourism. Sweden has recorded 5.5 growth rate in arrivals to the country in 2018. The key players in the hospitality industry been adopting different strategies in order to attract dynamic customers by offering mobile solutions right from booking the room to offering different payment methods, easy self-check-in, and check-out facilities, customizing their stays, etc. The lodging industry is majorly dominated by upper and upper-midscale segment which accounts for more than 51% of total chain hotel rooms in the country. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Dynamics 4.2.1 Drivers 4.2.2 Restraints 4.2.3 Opportunities 4.3 Impact of COVID-19 on Hospitality Industry 4.4 Insights on Revenue Flows from Accommodation and Food and Beverage Sectors 4.5 Leading Cities in the Sweden with Respect to Number of Visitors 4.6 Investments (Real Estate, FDI and others) in the Hospitality Industry 4.7 Technological Innovations in the Hospitality Industry 4.8 Insights on Shared Living Spaces Impact on the Hospitality Industry 4.9 Insights on Other Economic Contributors to the Hospitality Industry 4.10 Value Chain Analysis 4.11 Porter's Five Forces Analysis 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Type 5.1.1 Chain Hotels 5.1.2 Independent Hotels 5.2 By Segment 5.2.1 Service Apartments 5.2.2 Budget and Economy Hotels 5.2.3 Mid and Upper mid scale Hotels 5.2.4 Luxury Hotels 6 COMPETITVE INTELLIGENCE 6.1 Market Concentration 6.2 Company profiles 6.2.1 Best Western Hotels & Resorts 6.2.2 Scandic Hotels 6.2.3 Nordic Choice Hotels 6.2.4 First Hotels 6.2.5 Elite Hotels 6.2.6 Radisson Hotel Group 6.2.7 Ligula Hospitality Group 6.2.8 Marriott International 6.2.9 Accor Hotels 6.2.10 Hilton Hotels & Resorts 6.2.11 Comwell Hotels 6.3 Loyalty programs offered by Major Hotel Brands 7 INVESTMENT ANALYSIS 8 FUTURE OUTLOOK OF THE SECTOR 9 APPENDIX
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