スペインのホスピタリティ産業 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)Hospitality Industry in Spain - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) 最新の統計によると、スペインは世界で4番目に訪問者数の多い国です(ここで出典に言及すると、他の記述が自動的に出典を説明することになります)。スペインは2018年に8200万人以上の観光客の訪日を記録しました... もっと見る
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サマリー最新の統計によると、スペインは世界で4番目に訪問者数の多い国です(ここで出典に言及すると、他の記述が自動的に出典を説明することになります)。スペインは2018年に8200万人以上の観光客の訪日を記録しました。Anuario de Turismo Madrid(マドリード観光局)の報告によると、首都マドリードは2018年に2017年より8%増となる1020万人の観光客を迎え、そのうち約53%が外国人観光客であるという。外国人観光客の増加は、国内ブランドやヨーロッパ発祥のブランドが中心となっているスペインのホスピタリティ産業への国際ブランドの投資を促しています。Horwath HTLによると、2018年の宿泊数は前年比11%増で、国際宿泊数は61%以上、39%を占める国内宿泊数を上回った。ホスピタリティ産業は急速に拡大しており、年々新規の客室開設が多く登録されています。さらに、都市部から島に近い場所への開発のシフトが観察され、旅行や滞在においてよりリラックスした体験を好む顧客の関心の変化を表している。2015年から2018年にかけて、4つ星滞在が約57%で投資を独占し、次いで3つ星滞在が31%を占めています。マドリードやその他の都市部で最近オープンしたホテルの多くで見られた傾向は、レストランやバー、またはその両方を備えたアクセスしやすい屋上体験で、これは、素晴らしい街のスカイラインとその高さからの眺めを高級な環境で提供することで顧客を惹きつけようとする投資家の関心を明確に説明するものである。主な市場動向 外国人旅行者の増加により、島嶼部でのホテルの成長が加速化 スペインの観光産業は、外国人観光客に大きく支配されています。2019年の1月から7月までの国内到着者数が2.6%増加したのに対し、海外到着者数は18.1%増加し、そのうちアメリカは単独で6.7%を占めた。海外からの旅行者の多くは、都市部よりも近郊や島嶼部での滞在を好む傾向にあり、その分コストも高くなることが確認されています。最近、ホテル取引の70%以上は、国際観光客の92%を記録した6つの地域で行われた。カタルーニャ地方が23.8%で1位、バレアレス諸島が18.0%で2位となり、カタルーニャ地方とバレアレス諸島を合わせた総受取人数の約8割を占める。カナリア諸島、アンダルシア、バレンシアも10.4%の取引高を記録している。バレアレス諸島とカナリア諸島を合わせると、総投資額の40%近くを占めている。 国内および欧州オリジンのブランドが市場を席巻 アメリカからの国際資本流入は、2018年に2,177百万EUDを占めた。チェーンホテルのブランド浸透度は、同地域の個人ホテルより比較的高い。スペインの異なるチェーンホテルブランドは、2017年と比較して2018年に約34%の前年比変化を記録し、これはヨーロッパ諸国の中で最も高い値である。スペインには253の異なるホテルブランドがあり、約2,400のホテル施設を持ち、異なる場所や島に広がる392,000以上の客室を提供しており、そのうち187は国内およびヨーロッパ生まれで、そのうち66は国際ブランドで構成されています。 競合の状況 国際的なブランドとそのチェーン浸透率は、国内およびヨーロッパ生まれの様々なブランドによって市場が支配されているため、安定した状態にあります。国際的なチェーンの浸透と成長の機会は限られているが、ブランド提携や国内の小規模ホテルとの協力でその可能性がある。 その他の特典 市場推定(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Dynamics 4.2.1 Drivers 4.2.2 Restraints 4.2.3 Opportunities 4.3 Insights on Revenue Flows from Accommodation and Food and Beverage Sectors 4.4 Leading Cities in Spain with Respect to Number of Visitors 4.5 Investments (Real Estate, FDI and others) in the Hospitality Industry 4.6 Technological Innovations in the Hospitality Industry 4.7 Insights on Shared LIving Spaces Impact on the Hospitality Industry 4.8 Insights on Other Economic Contributors to the Hospitality Industry 4.9 Value Chain Analysis 4.10 Porter's Five Forces Analysis 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Type 5.1.1 Chain Hotels 5.1.2 Independent Hotels 5.2 By Segment 5.2.1 Service Apartments 5.2.2 Budget and Economy Hotels 5.2.3 Mid and Upper Mid Scale Hotels 5.2.4 Luxury Hotels 6 COMPETITVE INTELLIGENCE 6.1 Market Concentration 6.2 Company Profiles 6.2.1 Melia Hotels International 6.2.2 Barcelo Hotels International 6.2.3 Eurostars Hotel Company 6.2.4 Marriott International 6.2.5 NH Hotel Group 6.2.6 H10 Hotels 6.2.7 Accor Hotels 6.2.8 Wyndham Hotels Worldwide 6.2.9 Thomas Cook 6.2.10 IHG 6.3 Loyalty programs offered by Major Hotel Brands 7 INVESTMENT ANALYSIS 8 FUTURE OUTLOOK OF THE INDUSTRY 9 APPENDIX
SummarySpain is the fourth most visited country in the world according to the latest statistics (mention source here the other statements would automatically explain the source). Spain recorded more than 82 million tourists visiting the country in 2018. The capital city Madrid welcomed 10.2 million tourists in 2018 which is an 8% increase over 2017, of whom around 53% are international visitors according to the report of Anuario de Turismo Madrid (Madrid Tourism Office). The rising number of international visitors is encouraging international brands to invest in the Spain hospitality industry which is dominated by domestic brands and European origin brands. According to Horwath HTL, the overnight stays grew by 11% year on year in 2018 and international overnight stays were greater than national stays which accounted for more than 61% and 39% respectively. The hospitality industry is expanding in a rapid manner and is registering more new rooms openings year on year. Further, the shift in developments from urban regions to locations that are nearer to islands is observed which is representing the changing interests in customers' preference for more relaxed experiences in the travel and stay. the upper-upscale and luxury categories have registered more growth in recent times. The 4-star stay dominated the investments with around 57% followed by 3- star stays with 31% during 2015-2018. The one trend that occurred in most of the recently opened hotels in Madrid and other urban locations is the accessible roof top experience with restaurant or bar or both, which clearly explains the investors interest in attracting customers by providing stunning city skylines and the views from such a height in an exclusive environment. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Dynamics 4.2.1 Drivers 4.2.2 Restraints 4.2.3 Opportunities 4.3 Insights on Revenue Flows from Accommodation and Food and Beverage Sectors 4.4 Leading Cities in Spain with Respect to Number of Visitors 4.5 Investments (Real Estate, FDI and others) in the Hospitality Industry 4.6 Technological Innovations in the Hospitality Industry 4.7 Insights on Shared LIving Spaces Impact on the Hospitality Industry 4.8 Insights on Other Economic Contributors to the Hospitality Industry 4.9 Value Chain Analysis 4.10 Porter's Five Forces Analysis 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Type 5.1.1 Chain Hotels 5.1.2 Independent Hotels 5.2 By Segment 5.2.1 Service Apartments 5.2.2 Budget and Economy Hotels 5.2.3 Mid and Upper Mid Scale Hotels 5.2.4 Luxury Hotels 6 COMPETITVE INTELLIGENCE 6.1 Market Concentration 6.2 Company Profiles 6.2.1 Melia Hotels International 6.2.2 Barcelo Hotels International 6.2.3 Eurostars Hotel Company 6.2.4 Marriott International 6.2.5 NH Hotel Group 6.2.6 H10 Hotels 6.2.7 Accor Hotels 6.2.8 Wyndham Hotels Worldwide 6.2.9 Thomas Cook 6.2.10 IHG 6.3 Loyalty programs offered by Major Hotel Brands 7 INVESTMENT ANALYSIS 8 FUTURE OUTLOOK OF THE INDUSTRY 9 APPENDIX
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