世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

スペインのホスピタリティ産業 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Hospitality Industry in Spain - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

最新の統計によると、スペインは世界で4番目に訪問者数の多い国です(ここで出典に言及すると、他の記述が自動的に出典を説明することになります)。スペインは2018年に8200万人以上の観光客の訪日を記録しました... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
130 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

最新の統計によると、スペインは世界で4番目に訪問者数の多い国です(ここで出典に言及すると、他の記述が自動的に出典を説明することになります)。スペインは2018年に8200万人以上の観光客の訪日を記録しました。Anuario de Turismo Madrid(マドリード観光局)の報告によると、首都マドリードは2018年に2017年より8%増となる1020万人の観光客を迎え、そのうち約53%が外国人観光客であるという。外国人観光客の増加は、国内ブランドやヨーロッパ発祥のブランドが中心となっているスペインのホスピタリティ産業への国際ブランドの投資を促しています。Horwath HTLによると、2018年の宿泊数は前年比11%増で、国際宿泊数は61%以上、39%を占める国内宿泊数を上回った。ホスピタリティ産業は急速に拡大しており、年々新規の客室開設が多く登録されています。さらに、都市部から島に近い場所への開発のシフトが観察され、旅行や滞在においてよりリラックスした体験を好む顧客の関心の変化を表している。2015年から2018年にかけて、4つ星滞在が約57%で投資を独占し、次いで3つ星滞在が31%を占めています。マドリードやその他の都市部で最近オープンしたホテルの多くで見られた傾向は、レストランやバー、またはその両方を備えたアクセスしやすい屋上体験で、これは、素晴らしい街のスカイラインとその高さからの眺めを高級な環境で提供することで顧客を惹きつけようとする投資家の関心を明確に説明するものである。

主な市場動向

外国人旅行者の増加により、島嶼部でのホテルの成長が加速化

スペインの観光産業は、外国人観光客に大きく支配されています。2019年の1月から7月までの国内到着者数が2.6%増加したのに対し、海外到着者数は18.1%増加し、そのうちアメリカは単独で6.7%を占めた。海外からの旅行者の多くは、都市部よりも近郊や島嶼部での滞在を好む傾向にあり、その分コストも高くなることが確認されています。最近、ホテル取引の70%以上は、国際観光客の92%を記録した6つの地域で行われた。カタルーニャ地方が23.8%で1位、バレアレス諸島が18.0%で2位となり、カタルーニャ地方とバレアレス諸島を合わせた総受取人数の約8割を占める。カナリア諸島、アンダルシア、バレンシアも10.4%の取引高を記録している。バレアレス諸島とカナリア諸島を合わせると、総投資額の40%近くを占めている。

国内および欧州オリジンのブランドが市場を席巻

アメリカからの国際資本流入は、2018年に2,177百万EUDを占めた。チェーンホテルのブランド浸透度は、同地域の個人ホテルより比較的高い。スペインの異なるチェーンホテルブランドは、2017年と比較して2018年に約34%の前年比変化を記録し、これはヨーロッパ諸国の中で最も高い値である。スペインには253の異なるホテルブランドがあり、約2,400のホテル施設を持ち、異なる場所や島に広がる392,000以上の客室を提供しており、そのうち187は国内およびヨーロッパ生まれで、そのうち66は国際ブランドで構成されています。

競合の状況

国際的なブランドとそのチェーン浸透率は、国内およびヨーロッパ生まれの様々なブランドによって市場が支配されているため、安定した状態にあります。国際的なチェーンの浸透と成長の機会は限られているが、ブランド提携や国内の小規模ホテルとの協力でその可能性がある。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Insights on Revenue Flows from Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.4 Leading Cities in Spain with Respect to Number of Visitors
4.5 Investments (Real Estate, FDI and others) in the Hospitality Industry
4.6 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.7 Insights on Shared LIving Spaces Impact on the Hospitality Industry
4.8 Insights on Other Economic Contributors to the Hospitality Industry
4.9 Value Chain Analysis
4.10 Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper Mid Scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company Profiles
6.2.1 Melia Hotels International
6.2.2 Barcelo Hotels International
6.2.3 Eurostars Hotel Company
6.2.4 Marriott International
6.2.5 NH Hotel Group
6.2.6 H10 Hotels
6.2.7 Accor Hotels
6.2.8 Wyndham Hotels Worldwide
6.2.9 Thomas Cook
6.2.10 IHG
6.3 Loyalty programs offered by Major Hotel Brands

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE INDUSTRY

9 APPENDIX

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Spain is the fourth most visited country in the world according to the latest statistics (mention source here the other statements would automatically explain the source). Spain recorded more than 82 million tourists visiting the country in 2018. The capital city Madrid welcomed 10.2 million tourists in 2018 which is an 8% increase over 2017, of whom around 53% are international visitors according to the report of Anuario de Turismo Madrid (Madrid Tourism Office). The rising number of international visitors is encouraging international brands to invest in the Spain hospitality industry which is dominated by domestic brands and European origin brands. According to Horwath HTL, the overnight stays grew by 11% year on year in 2018 and international overnight stays were greater than national stays which accounted for more than 61% and 39% respectively. The hospitality industry is expanding in a rapid manner and is registering more new rooms openings year on year. Further, the shift in developments from urban regions to locations that are nearer to islands is observed which is representing the changing interests in customers' preference for more relaxed experiences in the travel and stay. the upper-upscale and luxury categories have registered more growth in recent times. The 4-star stay dominated the investments with around 57% followed by 3- star stays with 31% during 2015-2018. The one trend that occurred in most of the recently opened hotels in Madrid and other urban locations is the accessible roof top experience with restaurant or bar or both, which clearly explains the investors interest in attracting customers by providing stunning city skylines and the views from such a height in an exclusive environment.

Key Market Trends

Rising Number of International visitors are Accelerating the Growth of Hotels in Island Regions

The tourism industry in Spain is greatly dominated by international tourists. In 2019 from January to July, national arrivals increased by 2.6% whereas the international arrivals rose by 18.1% of which the USA accounted for 6.7% alone. A trend has been observed where most of the international travelers are preferring stays near or in island locations than the urban locations even though the cost them more. In recent times more than 70% of hotel transaction activity took place in the six regions which recorded 92% of international tourism. The Catalonia region occupied the first position with 23.8% of the total receipts followed by the Balearic Islands with 18.0%. The Canary Islands, Andalusia, and Valencia 10.4% have also registered transaction volume. The Balearic and Canary Islands together have represented almost 40% of the total investment volumes.

Domestic and European Origin Brands are Dominating the Market

The international capital flows from the USA accounted for EUD 2,177 million in 2018. The brand penetration for chain hotels is comparatively high than the individual hotels in the region. Different chain hotel brands in Spain registered around 34% year on year change in 2018 when compared to 2017 which is the highest among all the European countries. There are 253 different hotel brands with around 2,400 hotel properties and are offering more than 392,000 rooms in Spain which are spread across different locations and islands of which 187 are domestic and European born of which 66 constitutes to the international brands.

Competitive Landscape

The international brands and their chain penetration rates have reached stabilization as the market is dominated by different domestic and European born brands. The opportunities for international chain penetration and growth are limited yet holds a scope with brand tie-up or in collaboration with the smaller domestic hotels.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Insights on Revenue Flows from Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.4 Leading Cities in Spain with Respect to Number of Visitors
4.5 Investments (Real Estate, FDI and others) in the Hospitality Industry
4.6 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.7 Insights on Shared LIving Spaces Impact on the Hospitality Industry
4.8 Insights on Other Economic Contributors to the Hospitality Industry
4.9 Value Chain Analysis
4.10 Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper Mid Scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company Profiles
6.2.1 Melia Hotels International
6.2.2 Barcelo Hotels International
6.2.3 Eurostars Hotel Company
6.2.4 Marriott International
6.2.5 NH Hotel Group
6.2.6 H10 Hotels
6.2.7 Accor Hotels
6.2.8 Wyndham Hotels Worldwide
6.2.9 Thomas Cook
6.2.10 IHG
6.3 Loyalty programs offered by Major Hotel Brands

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE INDUSTRY

9 APPENDIX

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/19 10:28

144.64 円

160.77 円

193.27 円

ページTOPに戻る