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フランスのホスピタリティ産業 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Hospitality Industry in France - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

フランスは2018年に8940万人の外国人観光客を迎え、2017年のそれを3%上回った。これにより、同年の収益は562億米ドル(493億ユーロ)、発生しました。アジア諸国からの訪問者は、総額の7.4%増と高いシェアを記録... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

フランスは2018年に8940万人の外国人観光客を迎え、2017年のそれを3%上回った。これにより、同年の収益は562億米ドル(493億ユーロ)、発生しました。アジア諸国からの訪問者は、総額の7.4%増と高いシェアを記録しました。訪問者の増加は、継続するテロの脅威、2018年末から2019年初頭にかけて影響を与えたエールフランスとSNCFのストライキとイエローベストの抗議行動にもかかわらず、同年は利用可能な部屋あたりの収益(RevPAR)が6.6%増加したのに対し、宿泊者数は5.4%の増加と高い記録を残して市場を牽引しています。RevPARの成長とともに、フランスのホスピタリティ業界は、2017年に16%であった開発のシェアが2018年には24%に上がったにもかかわらず、依然として新規開発に対する需要を保持しています。特にパリでは、年々増加する観光客に対応するために供給が遅れており、新規開発に対する強い需要があります。既存の需要に加え、2023年のラグビーワールドカップと2024年のオリンピックを控え、この地域にはホテル投資家にとって大きな機会があると言えます。リヨン、ナント、トゥールーズといった地方都市も、首都パリと並んで発展の見込みがあり、高い需要を記録している。リールも需要は高いものの、JLLによると、2020年から2024年の開業を目指すホテルプロジェクトが数多く建設中です。

主な市場動向

ホテルプロジェクトの建設計画が好調でも、パリは依然として高いホテル需要がある

ホスピタリティ・ネットによると、高級ホテルの総客室供給量は2012年以降、パリが大幅に増加しました。パリには2018年末時点で2,000軒以上のホテルがあり、総客室数は82,000室以上となっています。同年、ホテル・ルテシアが128室のホテルをリポジショニングしたのに続き、高級食材店で有名なフォションが54室、さらにいくつかのホテルがリポジショニングされました。2019年前半には、25hoursのHotel Terminus Nordのオープン、ハイアットの164室のHotel du Louvreのリニューアルオープン、オープンハウスやシェアスペースを提供しているJO&JOEのParis-Gentillyがオープンします。ホテルプロジェクトの建設パイプラインは、今後5年間に約6,850室を追加する予定で、これは既存の供給量の8%に相当します。このパイプラインの約3分の1は高級ホテルが占め、その約半分はパリ中心部以外の場所に建設されるため、既存の高い需要を満たすことができると予測されています。

高級ホテルの稼働率・RevPARの上昇が市場を牽引

フランスにおけるホテルの稼働率は年々上昇しています。2018年には、すべてのセグメントのホテルが62%以上の稼働率を記録しました。バジェットセグメントとエコノミーセグメントのホテルの稼働率は高いものの、ラグジュアリーセグメントのホテルはRevPARに高い貢献をしています。ラグジュアリーセグメントホテルの稼働率は約63%で、2017年に記録した稼働率より1.2%高い。また、このセグメントは2018年に約299ユーロと高いRevPARを貢献し、これは2017年に登録したものよりも7.2%多いものであった。このように、ラグジュアリーセグメントは他のセグメントよりも多くの収益を生み出しており、投資家からの注目度も高い。

競合の状況

フランスのホスピタリティ業界は、国内ブランドと他の欧州ブランドが大部分を占め、なおかつ国際的なブランドのボリュームも多い。AccorHotelsは業界をリードするプレイヤーであり、格安セグメントから高級セグメントまで非常に多様なポートフォリオを保持しており、Louvre Hotel GroupとB&B Hotelsがそれに続いている。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Insights into the Revenue Flows from the Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.4 Leading Cities in France, with Respect to the Number of Visitors
4.5 Investments (Real Estate, FDI, and Others) in the Hospitality Industry
4.6 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.7 Insights into the Impact of Shared Living Spaces on the Hospitality Industry
4.8 Effects of Other Economic Contributors on the Hospitality Industry
4.9 Value Chain Analysis
4.10 Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper Mid-scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company Profiles
6.2.1 AccorHotels
6.2.2 Louvre Hotels Group
6.2.3 B&B Hotels
6.2.4 Brit Hotel Groupe
6.2.5 Oceania Hotels
6.2.6 Best Western Hotels & Resorts
6.2.7 Marriott/Starwood
6.2.8 IHG
6.2.9 Choice
6.2.10 Disneyland Hotels & Resorts
6.3 Loyalty Programs Offered by Major Hotel Brands

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE INDUSTRY

9 APPENDIX

 

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Summary

France welcomed 89.4 million foreign tourists in 2018, which was 3% more than that of 2017. This resulted in the generation of USD 56.2 billion (EUR 49.3 billion) in revenue, for the same year. Visitors from the Asian countries registered a high share of the total value, up by 7.4%. the rising number of visitors are driving the market by recording high number of overnight stays which increased by 5.4% whereas revenue per available room (RevPAR) increased by 6.6% in the same year despite ongoing terrorism threat and the Air France and SNCF strikes and the Yellow Vest protests that affected the late 2018 and early 2019. Along with the growing RevPAR the hospitality industry in France still holds a demand for new developments even though the share of developments went up to 24% in 2018 which was at 16% in 2017. The country still holds strong demand for new developments particularly in Paris where the supply is lagging in meeting the high demand with the rising number of visitors year on year. with the existing demand and the upcoming 2023 Rugby World Cup and 2024 Olympics, the region holds great opportunities for hotel investors. Several other regional cities namely Lyon, Nantes, and Toulouse also have prospects for development along with the capital city Paris and are registering high demand. Though Lille also registering good demand, the city holds a good number of hotel projects that are in the construction pipeline and are targeting openings in 2020-2024 according to JLL.

Key Market Trends

Even with a Strong Hotel Project Construction Pipeline, Paris Still has a High Demand for Hotels

According to Hospitality Net, the total room supply in luxury hotels increased Paris significantly since 2012. There are more than 2,000 hotels as of the end of 2018 in Paris with a total of more than 82,000 rooms. In the same year, Hotel Lutetia repositioned its 128-room hotel followed by a 54-room Fauchon which is famous for its high-end food store and a few more. In the first half of 2019, the opening of the 25hours Hotel Terminus Nord, the reopening of the Hyatt’s 164-room Hotel du Louvre and the JO&JOE’s Paris-Gentilly which is providing an open house and shared spaces. The hotel project construction pipeline is going to add around 6,850 rooms which accounts for 8% of existing supply in the coming five years. Around one-third of this pipeline is largely dominated by luxury segment hotels and almost half of it is going to be located outside of central Paris which forecasts to reach the existing high demand.

Growing Occupancy Rate and RevPAR of Luxury Segment Hotels are Driving the Market

The occupancy rate of hotels in France is increasing year and year. In 2018, all the segments of hotels registered more than 62% of the occupancy rate. Though the occupancy rates of budget and economy segmented hotels are high, the luxury segment of the hotel contributed high amounts of RevPAR. The occupancy rate of luxury segmented hotels was around 63% which is 1.2% more than the occupancy rate it recorded in 2017. The segment also contributed high RevPAR with around EUR 299 in 2018, which was 7.2% more than it registered in 2017. Thus, the luxury segment is generating more revenues than the others and is attracting more attention from investors.

Competitive Landscape

The hospitality industry in France is largely dominated by domestic and other European brands, and yet has a high volume of international brands. AccorHotels is the leading player in the industry and holds a very diversified portfolio, from the budget segment to the luxury segment, followed by the Louvre Hotel Group and B&B Hotels.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Insights into the Revenue Flows from the Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.4 Leading Cities in France, with Respect to the Number of Visitors
4.5 Investments (Real Estate, FDI, and Others) in the Hospitality Industry
4.6 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.7 Insights into the Impact of Shared Living Spaces on the Hospitality Industry
4.8 Effects of Other Economic Contributors on the Hospitality Industry
4.9 Value Chain Analysis
4.10 Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper Mid-scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company Profiles
6.2.1 AccorHotels
6.2.2 Louvre Hotels Group
6.2.3 B&B Hotels
6.2.4 Brit Hotel Groupe
6.2.5 Oceania Hotels
6.2.6 Best Western Hotels & Resorts
6.2.7 Marriott/Starwood
6.2.8 IHG
6.2.9 Choice
6.2.10 Disneyland Hotels & Resorts
6.3 Loyalty Programs Offered by Major Hotel Brands

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE INDUSTRY

9 APPENDIX

 

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