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クロアチアのサービス業:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Hospitality Industry in Croatia - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

経済成長を続けるクロアチアは、ホスピタリティ産業の収益や投資額も増加傾向にあることを記録しています。2018年第4四半期、クロアチア統計局によるとGDPは2.3%成長し、18四半期連続の経済成長となり、2018年のG... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

経済成長を続けるクロアチアは、ホスピタリティ産業の収益や投資額も増加傾向にあることを記録しています。2018年第4四半期、クロアチア統計局によるとGDPは2.3%成長し、18四半期連続の経済成長となり、2018年のGDP全体では2.6%の成長を遂げました。この経済の好成長により、ホスピタリティ業界は同年、より多くの投資家を惹きつけ、業界内の案件も好調に推移しました。同国への訪問者数は増加傾向にあり、全体的な成長数は、ホスピタリティ産業で同地域に投資する新進の投資家のモチベーションを高めています。クロアチアのホスピタリティ産業は、ゆっくりと、しかし着実に前進しています。業界は、国際的なプレーヤーよりもヨーロッパ生まれのブランドに有利なようで、厳しい政策のために、このようにヨーロッパのブランドのほとんどによって主に支配され、それが国際的なプレーヤーによって支配されているとして、ホテルプロジェクトの建設パイプラインは有望に見えます。既存のホテルでも、国際的なブランドは、主にザグレブとアドリア海沿岸の他のいくつかの主要都市に制限されています。2018年、クロアチアはRevPARで前年比16%増を記録し、観光面での高い季節性が業界の急成長をわずかに阻害しています。

主な市場動向

欧州産ブランドが市場を席巻している

欧州のブランドは、国際的なプレーヤーと比較して、国内のさまざまな場所でより速くその足跡を広げています。ブランドチェーンは、個々のブランドよりも高い成長数を記録しています。全体のチェーン普及率は、2017年と比較した場合、2018年に前年比11%の差を記録し、30,000室以上がこの地域の異なる大小のブランドに属しています。国内には約15の国際ブランドがあり、8,500室以上を提供しているにもかかわらず、彼らが占有する総客室数は、国内チェーンが保持する総客室数よりも少ないです。国内チェーンが提供する総客室数はクロアチアで30,000室以上であり、国内ブランドチェーンの優位性を明確に説明している。

ホテル建設パイプラインは、拡大する需要に対応することを目指している

業界は、主要な観光地や出張の多い地域を網羅する形で拡大しています。最近の取引(最近開業したホテルやパイプラインの建設プロジェクト)は、既存の総客室数に大きなプラスとなっており、拡大する新規開発需要に対応することが期待されます。ポレッチのホテルプロジェクトは、5,000室以上の総需要に対応する予定ですが、そのうちいくつかは既にオープンしており、いくつかは2021年以前にオープンする予定の建設パイプラインに含まれています。

競合の状況

クロアチアのホスピタリティ産業は、国内企業が市場の70%近くを占めています。国際的な中堅企業が市場に参入する際の主な障壁は、厳しい政策(クロアチアはビジネスのしやすさランキングで123位、建設許可の取り扱いでは159位)と季節性の高い観光地である。一方、クロアチアは旅行・観光業の競争力指数で27位にランクインしており、大半のプレーヤーがこの地域で事業を展開する動機付けとなっています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Impact of COVID-19 on Hospitality Industry
4.4 Insights on Revenue Flows from Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.5 Leading Cities in the Croatia with Respect to Number of Visitors
4.6 Investments (Real Estate, FDI and others) in the Hospitality Industry
4.7 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.8 Insights on Shared Living Spaces Impact on the Hospitality Industry
4.9 Insights on Other Economic Contributors to the Hospitality Industry
4.10 Value Chain Analysis
4.11 Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper mid scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company profiles
6.2.1 Valamar Riviera
6.2.2 Plava Laguna
6.2.3 Liburnia Riviera Hoteli
6.2.4 Bluesun H&R
6.2.5 Amadria Park
6.2.6 Meli Hotels International
6.2.7 Falkensteiner
6.2.8 Park Plaza hotels
6.2.9 Sol Hotels Meli
6.2.10 Marriott International
6.3 Loyalty programs offered by Major Hotel Brands

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE SECTOR

9 APPENDIX

 

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Summary

With a growing economy, Croatia has been recording a growing number in terms of revenues and investments in the hospitality industry. In Q4 2018, the GDP grew by 2.3% according to the Croatian Bureau of Statistics, which was an 18th consecutive quarter of economic growth and the country made 2.6% growth in overall GDP for 2018. This positive growth in the economy helped the hospitality industry to attract more investors and a good number of deals in the industry for the same year. The number of visitors to the country is on the rise and the overall growth number is motivating budding investors to invest in the region in the hospitality industry. The hospitality industry is Croatia is moving forward in a slow yet steady manner. The industry seems more favorable to the European born brands than the international players and due to stringent policies, thus dominated largely by most of the European brands yet the hotel projects construction pipeline looks promising as it is being dominated by international players. Even with the existing hotels, International brands are mostly restricted to Zagreb and a few other major cities along the Adriatic coast. For the year 2018, Croatia scored a 16% year on year increase in RevPAR and the high seasonality in terms of tourism is slightly inhibiting the industry to grow in rapid manner.

Key Market Trends

The European Grown Brands are Dominating the Market

The European brands are expanding their footprint in different locations of the country in a faster manner when compared to international players. The brand chains are registering a high growth number year on year than the individual ones. The overall chain penetration recorded 11% year on year difference in 2018 when compared to 2017 with more than 30,000 rooms belong to different large and small brands in the region. Even though there are around 15 international brands in the country and are offering more than 8,500, the total number of rooms that they occupy is less than the total rooms that domestic chains hold. The total number of rooms that domestic chains offer is more than 30,000 in Croatia which clearly explains the domestic brand chain dominance.

The Hotel Construction Pipeline is Aiming to Address the Growing Demand

The industry is expanding in a way it which it is aiming to cover all the major tourist destinations along with the locations where business travel is also increasing. The recent transactions (recently opened hotels and construction projects that are pipeline) are adding a great number of rooms to the existing total, which is expected to address the growing demand for new developments. The hotel projects in Porec are going to address total demand with more than 5,000 rooms, out of which few are already opened and a few are in construction pipeline that is scheduled for opening in or before 2021.

Competitive Landscape

The hospitality industry in Croatia is dominated by domestic players and covers almost 70% of the market. The main barrier for medium international players to enter the market is majorly the stringent policies (Croatia stood at 123rd place in ease of doing business rankings and 159th in dealing with construction permits) and the high seasonality tourism. Whereas Croatia stood at 27th place in the travel and tourism competitiveness index which is motivating a majority of the players to spread their operations in the region.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Impact of COVID-19 on Hospitality Industry
4.4 Insights on Revenue Flows from Accommodation and Food and Beverage Sectors
4.5 Leading Cities in the Croatia with Respect to Number of Visitors
4.6 Investments (Real Estate, FDI and others) in the Hospitality Industry
4.7 Technological Innovations in the Hospitality Industry
4.8 Insights on Shared Living Spaces Impact on the Hospitality Industry
4.9 Insights on Other Economic Contributors to the Hospitality Industry
4.10 Value Chain Analysis
4.11 Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Chain Hotels
5.1.2 Independent Hotels
5.2 By Segment
5.2.1 Service Apartments
5.2.2 Budget and Economy Hotels
5.2.3 Mid and Upper mid scale Hotels
5.2.4 Luxury Hotels

6 COMPETITVE INTELLIGENCE
6.1 Market Concentration
6.2 Company profiles
6.2.1 Valamar Riviera
6.2.2 Plava Laguna
6.2.3 Liburnia Riviera Hoteli
6.2.4 Bluesun H&R
6.2.5 Amadria Park
6.2.6 Meli Hotels International
6.2.7 Falkensteiner
6.2.8 Park Plaza hotels
6.2.9 Sol Hotels Meli
6.2.10 Marriott International
6.3 Loyalty programs offered by Major Hotel Brands

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE SECTOR

9 APPENDIX

 

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