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GCCの家具市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


GCC Furniture Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

GCCの家具市場は、人口の増加や建設活動の活発化などの要因により、予測期間中に高い成長が見込まれています。家具産業は、GCC地域で最も活気があり、急成長している産業の一つとなっています。不動産開発の増加... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

GCCの家具市場は、人口の増加や建設活動の活発化などの要因により、予測期間中に高い成長が見込まれています。家具産業は、GCC地域で最も活気があり、急成長している産業の一つとなっています。不動産開発の増加や住宅需要の増加、社会経済インフラの整備に向けた政府の取り組みなどが、この地域の家具製品の需要を押し上げている主な要因です。

外資系企業も、この地域でのプレゼンスを高めるため、あるいは事業拡大のために多額の投資を行っており、これがGCC地域の家具産業をさらに押し上げる要因となっています。また、建設活動の活発化に伴い、家具の消費量も増加しています。これにより、住宅用および非住宅用の家具の需要が発生する。GCC市場では、現地での家具生産が比較的少ないため、外国製品の輸入で必要なものを満たしています。

GCC地域の国々は家具の重輸入国であり、その大半は中国、イタリア、トルコ、ドイツ、米国、ポーランド、マレーシアなどから輸入されている。

サウジアラビアとアラブ首長国連邦はこの地域で最大の家具市場を形成していますが、アラブ首長国連邦は家具製品の再輸出に頼り、サウジアラビアは家具製品の国内消費に完全に依存しています。

主な市場動向

サウジアラビアは、GCC地域で最も成長している家具市場の一つである

サウジアラビアは、GCC地域で最大の建設市場を有しており、同地域の総市場シェアの約33%を占めています。人口増加と都市化により、同国の建設部門は拡大しています。同地域における不動産開発の増加や住宅需要の高まりに加え、社会経済的インフラの整備に向けた政府の取り組みが、サウジアラビアの家具産業の成長を後押ししています。

新しい住宅の継続的な開発と、若年層や成長期の人口の増加により、家具製品の需要が増加しています。さらに、都市化とKSAの経済発展により、住宅地、ホテル、オフィス、工業部門での家具の需要が大きく伸びています。これは、今後数年間で、さらに成長することが期待されています。

拡大する建設部門が市場を牽引

不動産セクターは、家具産業に大きな影響を与えています。GCC地域は、世界で最も急速に成長している不動産市場の一つを抱えています。人口動態の変化、メガイベントの開催、観光業、ここ数年の海外駐在員の流入などが、不動産部門の主な成長要因となっています。GCC地域では、石油市場の変動により経済が減速している可能性がありますが、それでも投資は増加しています。

この地域では不動産活動が活発化しているため、主に政府が支援する投資によって、建設部門が急速に拡大しています。同地域では、住宅地や商業施設の開発が増加しており、建設業界は前年同期比で約5%の成長率を示しています。このような建設部門の急速な拡大は、家具製品の需要を押し上げるでしょう。

競争状況

この市場は競争が激しく、国内および海外のプレーヤーで構成されています。市場は細分化されており、IKEA、Pan Emirates、Home Center、Homes R Us、Royal Furniture、Danubeなどのプレーヤーが存在しています。国内のホームファニチャー製品などの家具製品のほとんどは、主に輸入され、IKEAなどの大型ショールームで販売されています。家具メーカーは、GCC地域全体で、オンライン小売に徐々に進出している。この地域のオンライン家具店には、Ebarza、The Bowery Company、HomeBox、LifeInteriorsなどがあります。

その他の特典

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Insights on Regulatory Analysis on Furniture Products
4.2 Insights on Consumer Behavior Analysis on Furniture Products
4.3 Insights on Key Trends and Innovations in the Furniture Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Overview
5.2 Market Drivers
5.3 Market Restraints
5.4 Opportunities
5.5 Industry Value Chain Analysis
5.6 Porter's Five Forces Analysis

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Material
6.1.1 Wood
6.1.2 Metal
6.1.3 Plastic
6.1.4 Other Materials
6.2 By Application
6.2.1 Home Furniture
6.2.2 Office Furniture
6.2.3 Hospitality Furniture
6.2.4 Other Applications
6.3 By Distribution Channel
6.3.1 Supermarkets and Hypermarkets
6.3.2 Specialty Stores
6.3.3 Online Channels
6.3.4 Other Distribution Channels
6.4 By Country
6.4.1 Saudi Arabia
6.4.2 United Arab Emirates
6.4.3 Kuwait
6.4.4 Qatar
6.4.5 Rest of GCC Countries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Competition - Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 IKEA
7.2.2 Home Centre
7.2.3 Royal Furniture
7.2.4 Homes R Us
7.2.5 ID design
7.2.6 Luxe Living
7.2.7 Natuzzi
7.2.8 Al Huzaifa
7.2.9 Riyadh Furniture Industries
7.2.10 Delmon Interiors & Furniture Factory
7.2.11 Fahmy Furniture
7.2.12 AL Mutlaq
7.2.13 Ebarza
7.2.14 HomeBox
7.2.15 LifeInterios
7.2.16 PAN Emirates
7.2.17 Danube Home
7.2.18 Midas

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX

10 DISCLAIMER

 

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Summary

The GCC furniture market is expected to witness strong growth during the forecast period, owing to factors, such as the rising population and increased construction activity. The furniture industry has become one of the most vibrant and fast-growing industries in the GCC region. The growing number of real estate developments and the increasing demand for residential properties, along with governmental initiatives to develop socio-economic infrastructure, are some of the major factors fuelling the demand for furniture products in the region.

Foreign players are also investing heavily in the region, either to increase their presence or to expand their businesses in these countries, thereby, further boosting the GCC region's furniture industry. Furniture consumption is also rising due to a positive trend in construction activity. This generates a demand for furniture, both for residential and non-residential uage. The local furniture production is relatively lesser in the GCC market, and thus, the region meets its requirements thorough the imports of foreign products.

The countries in the GCC region are heavy importers of furniture, with the majority of the imports coming from countries, like China, Italy, Turkey, Germany, the United States, Poland, and Malaysia.

Saudi Arabia and the United Arab Emirates host the biggest furniture markets in the region, with the United Arab Emirates relying on re-exports of furniture products and Saudi Arabia relying completely on the domestic consumption of furniture products.

Key Market Trends

Saudi Arabia is One of the Fastest-growing Furniture Markets in the GCC Region

Saudi Arabia has the largest construction market in the GCC region, accounting for nearly 33% of the total market share in the area. Due to the rising population and urbanization, the construction sector of the country is expanding. Increasing real estate development and the rising demand for residential properties in the region, along with the governmental initiatives to develop socio-economic infrastructure, are fuelling the growth of the furniture industry in Saudi Arabia.

The continuous development of new housing units, coupled with a rise in the young and growing population of the country, is increasing the demand for furniture products. Additionally, urbanization and the development of the KSA's economy have generated a significant demand for furniture in the residential areas, hotels, offices, and industrial sectors. This is expected to grow further, in the coming years.

The Expanding Construction Sector is Driving the Market

The real estate sector has a significant effect on the furniture industry. The GCC region hosts one of the fastest-growing real estate markets across the world. Demographic changes, hosting of mega-events, tourism, and the influx of expatriates over the last few years are some of the major growth drivers for the real estate sector. Although the GCC region may have witnessed an economic slowdown, due to fluctuations in the oil market, the region is still witnessing increased investments.

Due to the increase in real estate activities in the region, the construction sector is expanding rapidly, mainly being driven by government-backed investments. The construction industry is witnessing a growth rate of nearly 5%, Y-o-Y, in the region, with increasing residential and commercial property developments. This rapid expansion in the construction sector will boost the demand for furniture products.

Competitive Landscape

The market is highly competitive and comprises both local and international players. The market is fragmented, with the presence of players, such as IKEA, Pan Emirates, Home Center, Homes R Us, Royal Furniture, and Danube. Most of the furniture products in the country, such as home furniture products, are primarily imported and retailed through large-format showrooms, like IKEA. The furniture producers are slowly making their way through online retailing, across the GCC region. Some of the online furniture stores in the region are Ebarza, The Bowery Company, HomeBox, and LifeInteriors.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Insights on Regulatory Analysis on Furniture Products
4.2 Insights on Consumer Behavior Analysis on Furniture Products
4.3 Insights on Key Trends and Innovations in the Furniture Industry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Overview
5.2 Market Drivers
5.3 Market Restraints
5.4 Opportunities
5.5 Industry Value Chain Analysis
5.6 Porter's Five Forces Analysis

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Material
6.1.1 Wood
6.1.2 Metal
6.1.3 Plastic
6.1.4 Other Materials
6.2 By Application
6.2.1 Home Furniture
6.2.2 Office Furniture
6.2.3 Hospitality Furniture
6.2.4 Other Applications
6.3 By Distribution Channel
6.3.1 Supermarkets and Hypermarkets
6.3.2 Specialty Stores
6.3.3 Online Channels
6.3.4 Other Distribution Channels
6.4 By Country
6.4.1 Saudi Arabia
6.4.2 United Arab Emirates
6.4.3 Kuwait
6.4.4 Qatar
6.4.5 Rest of GCC Countries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Market Competition - Overview
7.2 Company Profiles
7.2.1 IKEA
7.2.2 Home Centre
7.2.3 Royal Furniture
7.2.4 Homes R Us
7.2.5 ID design
7.2.6 Luxe Living
7.2.7 Natuzzi
7.2.8 Al Huzaifa
7.2.9 Riyadh Furniture Industries
7.2.10 Delmon Interiors & Furniture Factory
7.2.11 Fahmy Furniture
7.2.12 AL Mutlaq
7.2.13 Ebarza
7.2.14 HomeBox
7.2.15 LifeInterios
7.2.16 PAN Emirates
7.2.17 Danube Home
7.2.18 Midas

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX

10 DISCLAIMER

 

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