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GCCの使い捨て(単回使用)パッケージ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


GCC Disposables (Single-Use) Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

GCCの使い捨て(シングルユース)パッケージ市場(以下、調査対象市場)は、2019年には18億7,989万米ドルと評価され、2020年から2025年の間に4.11%のCAGRを記録し、2025年には23億2,850万米ドルに達すると予想さ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

GCCの使い捨て(シングルユース)パッケージ市場(以下、調査対象市場)は、2019年には18億7,989万米ドルと評価され、2020年から2025年の間に4.11%のCAGRを記録し、2025年には23億2,850万米ドルに達すると予想されています。都市人口の増加と、それに伴う外食需要の増加が、市場の成長に大きな影響を与えています。

主なハイライト
世界銀行によると、2019年、アラブ首長国連邦の都市人口増加率は約1.67%であるのに対し、バーレーンは4.59%でした。
フードサービスは、消費者支出の重要な部分を占めるまでに成長しました。この傾向が強まる中、パッケージは食品の安全性を確保し、消費者に利便性を提供する上で重要な役割を果たしています。例えば、パッケージに適切なラベルが貼られていれば、食品の調理担当者は、食品の原材料、適切な保存温度、必要な調理量を知ることができます。
国際通貨基金(IMF)によると、GCCの経済規模は2020年までに2兆ドルに達すると予測されており、その内訳は、サウジアラビアが9,020億ドル、次いでアラブ首長国連邦(5,020億ドル)、カタール(2,690億ドル)、クウェート(1,960億ドル)、オマーン(810億ドル)、バーレーン(400億ドル)となっています。
消費者の間では、食品に関する利便性、適時性、多様性などの多くの要素が重要視されており、食品廃棄物市場には大きな可能性があります。さらに、消費者の多忙なライフスタイルのシナリオは、テイクアウトやケータリングサービスのトレンドを生み出しています。
外食産業では、COVID-19の発生を受けて、包装材やカトラリーなどの使い捨て製品を、再利用可能な製品に代わる安全なものと考えています。この分野の企業は、COVID-19の拡散を防ぐために使い捨て製品を利用しています。
COVID-19の発生期間中、外食産業の多くはお客様に持ち帰りサービスを提供してきました。COVID-19の大流行の中、外食産業の中で大きな後押しとなったのは、デリバリー市場です。


主な市場動向

大きな成長が見込まれるクイックサービス・レストラン


クイック・サービス・レストラン(QSR)は、サービスの速さを重視し、低価格の食事を提供する。テーブルサービスを最小限に抑え、セルフサービスを重視していることが、このグループを従来のレストランとは異なるものにしている。
さらに、QSRでは、食べ物や飲み物は食べる前に支払います。過去10年間で、これらの国の地域フードサービス市場では、いくつかの国際的なQSRチェーンや、消費者の嗜好の変化に合わせて様々な料理を提供する国産ブランドが成長してきました。
QSRチェーンの台頭にはフランチャイズモデルが欠かせず、これがこの地域の市場の成長を促進するでしょう。例えば、地域当局は、フランチャイズ加盟店やフランチャイザーにインセンティブを提供し、経験豊富な地元のプレーヤーの助けを借りて市場に参入しようとする国際的なブランドや投資家を誘致し始めています。
UAEやサウジアラビアなどのGCC諸国以外にも、カタール、クウェート、バーレーンなどの国々でもQSRセクターへの有望な投資領域を提供しており、これらの国々では食品・飲料クラスターが増加していることからも明らかです。
例えば、2020年2月、サウジアラビアのクイックサービスチェーンであるAl Baikは、バーレーン国際空港(BIA)の新旅客ターミナルビルに海外2号店をオープンすることを発表しました。BIAの新ターミナルには、総面積899平方メートルの中に飲食店舗が設置されます。


サウジアラビアが大幅に導入される見込み


サウジアラビアのフードサービス業界は、都市化の進展、フードデリバリーサービスの急速な拡大、若年層や労働人口の増加、国内の可処分所得の増加などを背景に成長しています。例えば、トレーディングエコノミクスによると、サウジアラビアの消費者支出は、2019年第3四半期の290242万SARから2019年第4四半期に293383万SARに増加しました。
ファストフードやカジュアルダイニングの人気に伴い、連鎖的な消費者向けの飲食サービスが速いペースで増加しています。国内ではカジュアルダイニングレストランが増加しており、Applebee's、Chilis、Outback Steak House、TGI Fridaysなどの国際的なブランドがその存在を示しています。さらに、世界的なチェーン店は、メニューをインテリジェントに変更することで、カスタマイズとローカライゼーションの戦略をとっています。このような国際的な展開も、国内のフードサービスの使い捨て市場の成長を促進しています。
同国の食品宅配サービス市場は、既存レストランのM&A(合併・買収)の増加が牽引役となっています。オンライン食品宅配サービスのHungerStation社は、Hellofood社(Food Panda社の一部門)に買収されました。
この地域の消費者のライフスタイルは、すぐに食べられる(RTE)食品の需要を高めています。サウジアラビアの包装会社であるNapco National社によると、グラブ&ゴーミールやRTEの増加が、同国の食品包装のトレンドの将来を形成しているといいます。
サウジアラビア総合投資庁によると、同国では2021年までに約590億米ドル相当の投資が食品産業に行われると予想されています。このような投資は、予測期間中、市場の成長を積極的に促進するでしょう。


競争状況

この市場では、国内のローカルベンダー間の競争が激化している。フードサービス用使い捨て機器のサプライヤーは多岐にわたるため、バイヤーは複数のベンダーから選択することができます。また、この市場では国際的な企業の進出も見られます。国内の包装会社は、原材料価格の変動、高い人件費、海外のサプライヤーとの激しい競争などの要因により、海外のベンダーと比較して厳しい利益率で運営されていることが多いです。海外のサプライヤーは、パッケージングにおけるいくつかの技術的進歩の恩恵を受けています。


2020年3月 - UAEの食品・飲料メーカーであるNational Food Products Company (NFPC) , は、飲料水のOasisブランドを持続可能なテトラパックのカートンパッケージで発売しましたが、これはこの地域の水ブランドとしては初めてのことです。
2019年7月 - ネスレの(ドバイの)ベルギーのミネラルウォーターブランド「Valvert」が、リサイクルPET(rPET)のみで作られたボトルを発売。今年4月に発表されたネスレのパッケージに関する野心は、2025年までにパッケージの100%をリサイクルまたは再利用可能にすることです。


その他のメリット

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Threat of New Entrants
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact Of Covid-19 on the Disposable (Single-use) Packaging Market
4.6.1 Market Demand Impact Due to Pandemic
4.6.2 Reusable vs Single-user Safer Solution in Current Scenario
4.6.3 Plastic Food Service Regulations and COVID-19 Materials Safety
4.6.4 Impact on Recycling and Convenience of Food Service Products

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product
5.1.1 Trays, Plates, Food Containers, and Bowls
5.1.2 Boxes and Cartons
5.1.3 Bottles
5.1.4 Cups and Lids
5.1.5 Clamshell
5.1.6 Bags and Wraps
5.1.7 Other Product Types (Cutlery, Stirrers/Straws, etc.)
5.2 End-user Application
5.2.1 Quick Service Restaurants
5.2.2 Full-service Restaurants
5.2.3 Coffee and Snack Outlets
5.2.4 Retail Establishments
5.2.5 Institutional and Hospitality
5.2.6 Other End-user Applications
5.3 Country
5.3.1 United Arab Emirates
5.3.2 Saudi Arabia
5.3.3 Rest of GCC

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Jebel Pack LLC
6.1.2 Detpak - Detmold Group
6.1.3 Falcon Pack
6.1.4 Precision Plastic Products Co. (LLC)
6.1.5 Freshpack
6.1.6 Panache International
6.1.7 Gulfeast Paper & Plastic Industries LLC
6.1.8 Al Bayader International
6.1.9 Hotpack Packaging LLC
6.1.10 M.R.S. Packaging Limited
6.1.11 Huhtamäki Oyj
6.1.12 Prestige Packing Industry
6.1.13 International Food Services (IFS)
6.1.14 Cristal Plastic Industrial LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The GCC disposables (single-use) packaging market (henceforth, referred to as the market studied) was valued at USD 1,879.89 million in 2019, and it is expected to reach USD 2,328.50 million by 2025, registering a CAGR of 4.11% during the period of 2020-2025. Growth in the urban population and the consequent increase in demand for food service have a significant impact on the market's growth.

Key Highlights
According to World Bank, in 2019, the urban population growth rate of the United Arab Emirates was around 1.67%, compared to 4.59% of Bahrain.
Food service has grown to become a significant part of consumer spending. As this trend increases, packaging plays a crucial role in ensuring food safety and providing convenience to consumers. For instance, proper package labeling allows the food preparers to know the food source, its proper holding temperature, and the adequate amount of cooking needed.
According to the International Monetary Fund (IMF), GCC's economy is predicted to reach USD 2 trillion by 2020, with Saudi Arabia contributing USD 902 billion, followed by the United Arab Emirates (USD 502 billion), Qatar (USD 269 billion), Kuwait (USD 196 billion), Oman (USD 81 billion), and Bahrain (USD 40 billion).
The growing importance of numerous factors, such as convenience, timeliness, and variety regarding food items among consumers, poses great potential for food disposables in the market. Moreover, consumers' hectic lifestyle scenario has given rise to the trend of takeout and catering services.
The food service sector sees disposables like packaging and cutlery as a safer alternative to reusable products during the COVID-19 outbreak. Businesses in the sector are turning to disposables in an attempt to prevent the spread of COVID-19.
During the Covid-19 outbreak, many in the food service industry have been providing takeaway services to customers. One area in the food service sector to receive a massive boost during the COVID-19 pandemic is the delivery marketplace.


Key Market Trends

Quick-Service Restaurants Expected to Witness Significant Growth


Quick service restaurants (QSRs) offer low-cost food options, focusing on speed of service. The minimal table service and emphasis on self-service makes this group different from traditional restaurants.
Moreover, at QSRs, food, and beverages are paid for before consumption. Over the last decade, the regional foodservice market, specifically for these countries, has witnessed the growth of several international QSR chains and home-grown brands offering varied cuisines suiting the changing consumer preference.
The franchise model will be crucial to the rise of QSR chains, which will fuel the growth of the market in the region. For example, regional authorities have started providing incentives to franchisees and franchisers to attract international brands and investors who would be interested in entering the market with the help of experienced local players.
Apart from the leading GCC economies such as UAE and Saudi Arabia, countries like Qatar, Kuwait, and Bahrain also offer a promising investment domain in the QSR sector, which is evident from the rising number of food and beverage clusters in these countries.
For instance, in February 2020, Al Baik, a Saudi Arabian quick-service chain, announced to open its second international outlet at Bahrain International Airport's (BIA) new passenger terminal building. The new terminal at BIA will feature food and beverage outlets spread over a total area of 899 square meters.


Saudi Arabia is Expected to Show Significant Adoption


The foodservice industry in Saudi Arabia is growing owing to increasing urbanization, rapid expansion in food delivery services, a rising number of young adults and working population, and rising disposable income in the country. For instance, according to trading economics, consumer spending in Saudi Arabia increased to SAR 293383 million in the fourth quarter of 2019 from SAR 290242 million in the third quarter of 2019.
With the popularity of fast-food and casual dining, chained consumer food services are increasing at a fast pace. Casual dining restaurants are increasing in number in the country, with international brands, such as Applebee’s, Chilis, Outback Steak House, and TGI Fridays, marking their presence. Additionally, the global chains have followed the strategy of customization and localization through intelligent modifications in their menus. Such international expansions are also driving the foodservice disposable market growth in the country.
The food home delivery service market in the country is driven by an increase in the number of mergers and acquisitions (M&A) of existing restaurants. HungerStation, an online food delivery service, was acquired by Hellofood (a division of the Food Panda, an online food delivery service provider).
Consumer lifestyles in the region are increasing demand for ready to eat (RTE) foods. According to the Napco National, a Saudi packaging company, the rise of grab-and-go meals and RTE are shaping the future of the food packaging trends in the country.
According to the Saudi Arabia General Investment Authority, the country is expected to witness around USD 59 billion worth of investment in its food industry by 2021. Such an investment would augment the market's growth positively over the forecast period.


Competitive Landscape

There is increasing competition among local vendors in the country in the market. Owing to a wide range of suppliers of food service disposable, buyers have the option to choose from multiple vendors. The market has also witnessed international players' expansion. The local packaging companies often operate in tighter margins, compared to the foreign vendors, owing to factors, such as fluctuations in raw material prices, high labor costs, and intense competition from the foreign suppliers. The foreign suppliers benefit from several technological advancements in the packaging.


March 2020 - UAE’s food and beverage manufacturer, National Food Products Company (NFPC) , launched its Oasis brand of drinking water in a sustainable Tetra Pak carton packaging, the first water brand in the region to do so.
July 2019 - Nestlé’s (in Dubai) Belgian mineral water brand, Valvert, launched a bottle made entirely from recycled PET (rPET). Nestlé’s packaging ambition, announced in April this year, is to make 100% of its packaging recyclable or re-usable by 2025.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions & Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Industry Value Chain Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Threat of New Entrants
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Impact Of Covid-19 on the Disposable (Single-use) Packaging Market
4.6.1 Market Demand Impact Due to Pandemic
4.6.2 Reusable vs Single-user Safer Solution in Current Scenario
4.6.3 Plastic Food Service Regulations and COVID-19 Materials Safety
4.6.4 Impact on Recycling and Convenience of Food Service Products

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product
5.1.1 Trays, Plates, Food Containers, and Bowls
5.1.2 Boxes and Cartons
5.1.3 Bottles
5.1.4 Cups and Lids
5.1.5 Clamshell
5.1.6 Bags and Wraps
5.1.7 Other Product Types (Cutlery, Stirrers/Straws, etc.)
5.2 End-user Application
5.2.1 Quick Service Restaurants
5.2.2 Full-service Restaurants
5.2.3 Coffee and Snack Outlets
5.2.4 Retail Establishments
5.2.5 Institutional and Hospitality
5.2.6 Other End-user Applications
5.3 Country
5.3.1 United Arab Emirates
5.3.2 Saudi Arabia
5.3.3 Rest of GCC

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Jebel Pack LLC
6.1.2 Detpak - Detmold Group
6.1.3 Falcon Pack
6.1.4 Precision Plastic Products Co. (LLC)
6.1.5 Freshpack
6.1.6 Panache International
6.1.7 Gulfeast Paper & Plastic Industries LLC
6.1.8 Al Bayader International
6.1.9 Hotpack Packaging LLC
6.1.10 M.R.S. Packaging Limited
6.1.11 Huhtamäki Oyj
6.1.12 Prestige Packing Industry
6.1.13 International Food Services (IFS)
6.1.14 Cristal Plastic Industrial LLC

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