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欧州ソーシャルメディア分析市場 - 成長、トレンド、予測(2022年 - 2027年)


Europe Social Media Analytics Market - Growth, Trends, Forecast(2022 - 2027)

欧州のソーシャルメディア分析市場は、予測期間2020-2025年に年平均成長率15.2%で成長すると予測されています。欧州はソーシャルメディアのアクティブユーザーが3億人を超えており、ソーシャルメディアアナリテ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州のソーシャルメディア分析市場は、予測期間2020-2025年に年平均成長率15.2%で成長すると予測されています。欧州はソーシャルメディアのアクティブユーザーが3億人を超えており、ソーシャルメディアアナリティクスは企業がオンライン市場を獲得するのに役立つと考えられます。エンドユーザー業界別、ベンダー別、国別でセグメント化。

主なハイライト
世界銀行によると、ドイツはアクティブなインターネットユーザーが多く、これがソーシャルメディアの成長に寄与しています。スマートフォンは、ソーシャルメディアのコンテンツにアクセスするための主要なソースの1つです。
2019年4月現在、Facebook、Pinterest、Twitterは、Instagram、Youtube、Google+、Snapchatなどの人気ソーシャルメディアプラットフォームと並んで、国内で最も利用されているトップ3であり、イギリスでは62,621,016以上のアカウントで様々な推論や個人向けコンテンツを引き出すための分析に利用されています。
しかし、近年、ソーシャルメディア上で共有される言論の性質やニュースの信憑性を規制する法律が導入されたことにより、この地域におけるソーシャルメディアの成長は減速しています。このようなコンテンツを削除しなかった大手オンラインサービスには、新しい改正法の一環として5,000万ユーロの罰金が課されました(その草案は、ハイコ・マス法務大臣によって紹介されています)。
COVID-19の流行は、データの真の必要性と、パンデミック管理において分析がいかに重要な役割を果たすかを実証している。人々は家庭で社会的距離を置かざるを得なくなり、ソーシャルメディアのコンテンツを消費する時間が増え、その結果、供給量が増加する傾向にあるのです。このことは、賢いマーケターが魅力的なコンテンツを作成するための新たな可能性をも生み出しています。FacebookのCPCは、西ヨーロッパで20.6%、南ヨーロッパで16.2%増加しました。


主な市場動向

アナリティクスとインサイトが大きな成長を見せる


ソーシャルメディア分析とは、ソーシャルメディアソースからデータをマイニングし、統計に基づく洞察を処理して企業に提示し、意思決定プロセスを支援するアプローチを指す広義の用語です。
ドイツでは過去に多くの選挙キャンペーンで、国民の感情を推し量るためにソーシャルメディア分析が利用されました。InstagramやTwitterの投稿を監視・分析し、人気のある感情分析についてのフィードバックを得ています。
エールフランス航空やKLMオランダ航空などの大手企業は、同国での旅行人気を背景に、観光や旅行に関する洞察を得るためにソーシャルメディアを利用してきました。
スペインは、ヨーロッパ諸国の中で最も急成長しているスマートフォン市場の一つです。スペインのインターネットユーザーの80%以上が携帯電話からインターネットにアクセスしており、スマートフォンの成長がソーシャルメディアの成長につながり、それがソーシャルメディア分析市場の成長につながると考えられています。
新興企業であるKPI6は、Facebookのデータを統合し、マーケティングや戦略的な意思決定に役立てているとされる。このような企業が成長していることから、この地域ではソーシャルメディアアナリティクスの利用が拡大すると予想されます。


メディアとエンターテインメントが最も高いシェアを占める


ソーシャルメディアは、ヨーロッパで最も急速に成長しているメディアとエンターテインメントのカテゴリーの一つであり、ブランドとコンテンツを、特にミレニアル世代のアクティブな読者と潜在的な読者の両方に見せるための有意義な方法となっています。
ソーシャルメディア分析は、Netflix、amazon prime、CBSなどのストリーミングサービスで、最も視聴された番組のデータを収集し、それを分析して顧客に同様の推奨をするために使用されています。
ドイツでは、さまざまな価格設定、広告、ソーシャルシナリオのテストに予測モデルが使用されており、放送局はマーケティングキャンペーン、売上予測、価格設定の面で、事実に基づいたビジネス上の意思決定を行うことができます。
有名タレントやテレビ局は、より良いパフォーマンスを提供するために、ソーシャルメディア・プラットフォームを使って、ファンからの議論やレビューをモニターしています。また、ナイキやアディダスなどの有名ブランドは、フォロワー数の多い有名人を選んでマーケティング戦略に協力させ、商品の認知度を高めている。


競合他社の状況

欧州ソーシャルメディア分析市場の競争環境は、市場における複数の中小ソリューションプロバイダーの出現により、断片化に向かって進むと予測されます。ソリューションプロバイダーは、ソーシャルメディア分析ソリューションの採用を促進するために、業界を超えた複数の企業との協力関係を深めています。また、既存の市場参加者は、市場での競争に打ち勝つために、自社のソリューションを革新しています。


2020年11月- ヒューゴ・ボスは本日、会計年度の最新四半期にオンライン売上が66%増加したと発表した。しかし、店舗閉鎖を補うことはできず、グループ売上は24%減少した。同ブランドは現在、ソーシャルメディアを活用し、新たな方法でブランドの認知度を高めています。
2020年10月- ケンブリッジに拠点を置くデータ分析スタートアップGeospockは、市場で最も速く、最もスケーラブルなデータベースと呼ぶものの開発と採用を加速させるため、460万ユーロの追加資金提供を発表した。この戦略的投資ラウンドにより、GeoSpockがこれまでに調達した資金は2700万ユーロを超えました。


追加のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Assesment of Covid-19 impact on Social Media Analytics Market
4.3 Market Drivers
4.3.1 Exponential of number of social media users
4.3.2 Inreased Emphasis On Targeted MARKEting and Competitive Intelligence
4.4 Market Restraints
4.4.1 Growing volume of unstructured data
4.4.2 Complex social Media workflow analytics and Lack of Awareness
4.5 Value Chain Analysis
4.6 Porters Five Force Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Component
5.1.1 Monitoring
5.1.2 Measurement
5.1.3 Analytics and Insight
5.2 Mode of Deployement
5.2.1 On-Premise
5.2.2 Cloude
5.3 End-user Vertical
5.3.1 BFSI
5.3.2 IT and Telecommunication
5.3.3 Retail
5.3.4 Healthcare
5.3.5 Government Service
5.3.6 Media and Entertainment
5.3.7 Utilities
5.3.8 Transportation and Logistics
5.3.9 Other End-users
5.4 Country
5.4.1 United Kingdom
5.4.2 Germany
5.4.3 France
5.4.4 Italy
5.4.5 Spain
5.4.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 IBM Corporation
6.1.2 SAS Institute Inc.
6.1.3 Clarabridge Inc.
6.1.4 Adobe Systems Incorporated
6.1.5 Oracle Corporation
6.1.6 Salesforce.com

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

Europe Social Media analytics market is expected to grow at a CAGR of 15.2% during the forecast period 2020-2025. Europe has more than 300 million active users in social media and Social Media Analytics will help the companies capture the online market. Segmented by end user industry, by vendors and by countries.

Key Highlights
Smartphone penetration has been estimated to rise drastically, which is further expected to boost the market for social media analytics, as an increasing number of users are currently gaining internet access.According to the World Bank, Germany has a high number of active internet users, which has contributed to the growth of social media. Smartphones are one of the primary sources of access to social media content.
As of April 2019, Facebook, Pinterest, and Twitter are among the top three most-used platforms in the country, along with Instagram, Youtube, Google+, and Snapchat, among other popular social media platforms, which are used for analytics to draw various inferences and personalized content with more than 62,621,016 accounts in United Kingdom.
However, the recent introduction of laws to control the nature of speech and credibility of news being shared across social media has decelerated the growth of social media in the region. Fines of EUR 50 million for major online services that have failed to take down such content have been imposed as a part of the new amendment (the draft of which has been introduced by the Justice Minister Heiko Mass).
The COVID-19 outbreak has demonstrated the true need for data and how analytics has a key role to play in pandemic management. People have been forced into social distancing at home and have more time to consume social media content and as a result the supply is trending up. That has also create new possible oppurtunities for smart marketers to create engaging content. Facebook CPC increased by 20.6% in Western Europe and 16.2% in Southern Europe.


Key Market Trends

Analytics and Insight to Show Significant Growth


Social media analytics is a broad term that is used to refer to an approach of mining data from social media sources, for processing and presenting statistics-based insights to businesses, in order to aid their decision-making processes.
Many election campaigns in Germany were relying on social media analytics in the past for the inference about public sentiments. Instagramand Twitter posts have been monitored and analyzed for feedback about the popular sentimental analysis.
Major companies, such as AirFrance and KLM, have been using social media to gain insights toward tourism and travel, owing to the popularity of travel in the country.
Spain is among the fastest-growing smartphones markets among the European countries. More than 80% of internet users in Spain access the internet through mobile phones, owing to which, growth of smartphones is leading to the growth of social media, which, in turn, would lead to the growth of the social media analytics market.
Startup companies, KPI6, has been integrating Facebook data, which is believed to help in making marketing and strategic decisions. Such companies have been growing, owing to which, the use of social media analytics is expected to grow in the region.


Media and Entertainment to Hold the Highest Market Share


Social media is one of the fastest growing categories of media and entertainment in Europe, which is becoming a meaningful way to expose brands and content to, both, active and potential readers, especially the millennial population.
Social media analytics are used by streaming services, like Netflix, amazon prime, CBS, to collect data of the most watched shows and analyze them to give similar recommendations to the customers.
Predictive models in Germany are being used to test different pricing, advertising, and social scenarios, allowing the broadcasters to make fact-based business decisions, in terms of marketing campaigns, sales forecasting, and pricing.
Famous celebrities and TV channels use social media platforms to monitor the discussions and reviews from the fans, in order to deliver better performances. Also, famous brands, like Nike, Adidas, and other product-based brands, pick celebrities with maximum followers to collaborate their marketing strategies, to widen the products’ reach.


Competitive Landscape

The competitive landscape of the Europe Social Media Analytics Market is expected to move towards fragmentation, owing to the emergence of several small and medium-sized solution providers in the market. The solution providers are increasingly collaborating with several companies across the industries to boost the adoption of their Social Media analytics solutions. Also, the existing market players are innovating their solutions to compete in the market.


in November 2020- Hugo Boss today reported a 66% rise in its online sales in the latest quarter of the financial year – although that could not compensate for store closures and group sales fell by 24%. The brand is now using social media to raise awareness of its brand in new ways.
In October 2020- Cambridge based Data Analytics Startup Geospock has announced €4.6 million in additional funding to accelerate the development and adoption of what it calls the fastest, most scalable database on the market. This strategic investment round brings the total GeoSpock has raised to date to over €27 million.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Assesment of Covid-19 impact on Social Media Analytics Market
4.3 Market Drivers
4.3.1 Exponential of number of social media users
4.3.2 Inreased Emphasis On Targeted MARKEting and Competitive Intelligence
4.4 Market Restraints
4.4.1 Growing volume of unstructured data
4.4.2 Complex social Media workflow analytics and Lack of Awareness
4.5 Value Chain Analysis
4.6 Porters Five Force Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Component
5.1.1 Monitoring
5.1.2 Measurement
5.1.3 Analytics and Insight
5.2 Mode of Deployement
5.2.1 On-Premise
5.2.2 Cloude
5.3 End-user Vertical
5.3.1 BFSI
5.3.2 IT and Telecommunication
5.3.3 Retail
5.3.4 Healthcare
5.3.5 Government Service
5.3.6 Media and Entertainment
5.3.7 Utilities
5.3.8 Transportation and Logistics
5.3.9 Other End-users
5.4 Country
5.4.1 United Kingdom
5.4.2 Germany
5.4.3 France
5.4.4 Italy
5.4.5 Spain
5.4.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 IBM Corporation
6.1.2 SAS Institute Inc.
6.1.3 Clarabridge Inc.
6.1.4 Adobe Systems Incorporated
6.1.5 Oracle Corporation
6.1.6 Salesforce.com

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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