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機内エンターテインメントとコネクティビティ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Inflight Entertainment and Connectivity Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast (2022 - 2027)

機内エンターテインメントとコネクティビティ市場は、2020年に22億5000万米ドル、2026年には36億米ドルに達し、予測期間(2021-2026年)のCAGRは6.45%を記録すると予測されています。 現在進行中のCOVID-19の... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

機内エンターテインメントとコネクティビティ市場は、2020年に22億5000万米ドル、2026年には36億米ドルに達し、予測期間(2021-2026年)のCAGRは6.45%を記録すると予測されています。

現在進行中のCOVID-19のパンデミックは、ウイルスの蔓延を抑えるための世界的な取り組みとして、渡航制限の発動やフライトの停止など、本格的な危機を招きました。航空業界は、航空輸送量と収益の損失により不自由な生活を余儀なくされており、サバイバルモードに入っています。IATA、ICAO、国際空港評議会(ACI)、国連世界観光機関(UNWTO)、世界貿易機関(WTO)、国際通貨基金(IMF)の最新情報によると、2020年の国際航空旅客数は2020年の基準と比べて50~55%程度落ち込むと予想されています。

ストリーミングサービスの需要が高まり、乗客は手元で高画質なコンテンツと中断のない接続性の両方を期待するようになりました。さらに、スマートフォン、タブレット、ラップトップなどの電子機器の普及により、機内接続の新しいトレンドが生まれ、航空会社は乗客が個人の機器で機内やその他の娯楽コンテンツにアクセスできるようにWi-Fi接続を提供するようになりました。これは、航空会社とその顧客の双方にとって前向きな一歩です。しかし、ロックダウンや制限的なCOVID-19防止方法の賦課により、旅客数の回復速度が予想よりも遅いため、古い航空機に新しい機内エンターテイメントおよび接続(IFEC)技術を組み込むための需要が減少しました。

ヨーロッパとアジア太平洋地域は、国際旅客輸送量と収益の面で最も大きな打撃を受けると予想されます。このため、航空会社は発注を延期またはキャンセルしており、市場の成長余地が限られています。航空会社は、運航コストを削減するため、早期の航空機退役に踏み切りました。例えば、アメリカン航空は2020年4月に106億ドルの政府支援を受けた後も、毎日約7000万ドルのパンデミック関連損失を計上し、その結果、A330-300、B757、B767、E190の退役を計画することになりました。また、流動性を維持するためにオーダーブックを延期またはキャンセルする航空会社もあり、予測期間中の市場のラインフィットとレトロフィットの両側面の可能性を低下させています。

主な市場動向

接続性セグメントで予測期間中に急成長

機内接続サービスには、インターネット閲覧、テキストメッセージ、携帯電話の使用(許可されている場合)、電子メール送信などのサービスが含まれます。最近では、ほとんどの航空会社が、乗客が選択したクラスに基づいて、一部のフライトで機内Wi-Fiを提供し始めています。機内Wi-Fiを導入している航空会社は、現在、より良く、より速く、より安く提供することに力を注いでいる。機内Wi-Fiは、機内エンターテインメント配信の有力な手段となっています。また、コンテンツ分野の成長は、航空機に搭載される新しいIFEC機器の増加に起因しています。したがって、ソフトウェアの需要も増加している。最近では、多くのアンドロイドや独自のソフトウェアが登場し、航空会社に豊富な選択肢を与えています。しかし、ほとんどのソフトウェアはハードウェアにプリインストールされているため、ハードウェアの信頼性がソフトウェアの販売に大きな影響を及ぼしている。航空会社では、ワイヤレス機内エンターテインメント(W-IFE)システムの採用が拡大しています。W-IFEは、ライブ接続に必要な端末を除き、機内接続とほぼ同じ機内アーキテクチャを持つためです。ワイヤレスキットは完全な組み込み型であり、型式認証(STC)の補足が必要です。ワイヤレス接続の専門知識という当然の利点から、IFCプロバイダーはW-IFE業界に参入しました。W-IFEの成長は、IFCプロバイダーの市場も拡大させています。さらに、機内エンターテインメントの成長により、ストリーミング・データの需要が発生し、機内接続の市場を牽引しています。

予測期間中に最も高い成長を遂げるのはアジア太平洋地域

アジア太平洋地域の民間航空部門は、過去5年間(COVID-19の発生前)に大きな進歩を遂げており、今後さらなる改善が期待されています。しかし、COVID-19の大流行により、主要な航空ハブが一時的に機能しなくなったため、大きな損失を被り、業界の成長見通しが大きく損なわれた。

航空会社は、乗客に高度で洗練された機内サービスを提供するために、航空機に高度で洗練された技術を搭載することに注力しています。IFECシステムに対する需要の高まりは、航空会社がIFECシステムメーカーと協力し、航空会社のブランドイメージを促進するシステムを開発することを促しています。2018年9月、香港航空はAVANT IFEシステムを搭載した最初のA350の商業運航を開始しました。このシステムは、直感的なナビゲーションを提供し、完全なアンドロイドスマートフォン体験を提供し、第2のエンターテインメントスクリーンとして機能するAvii Touch Passenger Media Unitを搭載しています。2019年8月より、シンガポール航空株式会社(以下、シンガポール航空)は、A350、A380、B777-300ER、B787-10の保有機材で無料Wi-Fiを提供しています。同航空は、パナソニックとSITA OnAirの2社のWi-Fiサービスプロバイダーと提携し、無線ルーターを使用してインターネット接続を確立するInmarsat PLC(Inmarsat)GX ネットワークを使用しています。

また、各地方自治体では、航空機内でのモバイル端末の利用範囲を定める新たな規制を策定しています。2019年9月、GogoとAPT Mobile Satcom Limitedは、Gogoの業界をリードする衛星接続ソリューション「2Ku」を用いて、中国の航空会社向けに機内接続(IFC)サービスを提供する契約を締結しました。このパートナーシップにより、中国国外ではGogoのグローバルなKu衛星ネットワークと連携し、中国ではAPSATCOMのネットワーク運用センター(NOC)とデータセンターを通じて最先端のネットワーク管理サービスが可能になると期待されています。このような投資により、予測期間中、アジア太平洋地域の機内エンターテインメントおよび接続性市場に明るい展望がもたらされると期待されています。

競合他社の状況

民間航空機の機内エンターテインメントとコネクティビティ市場の主要プレーヤーは、パナソニック株式会社、Global Eagle Entertainment Inc、Gogo LLC、Thales Groupで、市場シェアの半分近くを占めています。また、航空機の販売や航空会社の改修プログラムに依存するため、市場プレイヤーの収益は周期的に変動します。Gogo LLCは2018年に航空機の設置台数を増やし、中国民間航空IFEC市場への参入に成功した。2019年半ばの時点で、GogoのIFECシステムは世界で3000機以上の航空機に搭載されています。同社の消費者基盤の拡大は、顧客に提供する接続サービスの向上に起因しています。

IFECシステムメーカーは、安全性や美観などの特性を補完または強化するために、最新の航空機に組み込む先進的な関連システムの開発に投資しています。このような投資は、設計責任、新しい生産ツールの開発、資本及び資金の投入の増加、納期及び独自の契約上の要件に関連する一定のリスクにさらされることになります。さらに、新しい航空機プログラムは、市場の状況によっては、コスト超過、遅延、終了の可能性があり、予測期間中の市場見通しに影響を与える可能性があります。

その他のメリット

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter’s Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Competitive Rivalry within the Industry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Product Type
5.1.1 Content
5.1.2 Hardware
5.1.3 Connectivity
5.2 Fit
5.2.1 Retrofit
5.2.2 Linefit
5.3 Class
5.3.1 Economy Class
5.3.2 Premium Economy Class
5.3.3 Business Class
5.3.4 First Class
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.2 Europe
5.4.2.1 United Kingdom
5.4.2.2 France
5.4.2.3 Germany
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 India
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Middle-East and Africa
5.4.4.1 South Africa
5.4.4.2 Saudi Arabia
5.4.4.3 United Arab Emirates
5.4.4.4 Rest of Middle-East and Africa
5.4.5 Latin America
5.4.5.1 Brazil
5.4.5.2 Mexico
5.4.5.3 Rest of Latin America

6 Competitive Landscape
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Thales Group
6.2.2 Honeywell International Inc.
6.2.3 Global Eagle Entertainment Inc.
6.2.4 ViaSat Inc.
6.2.5 Gogo Inc.
6.2.6 Panasonic Corporation
6.2.7 Kontron S&T AG
6.2.8 Burrana Inc.
6.2.9 Safran SA
6.2.10 Lufthansa Systems GmbH & Co. KG
6.2.11 Inmarsat Global Limited
6.2.12 Stellar Entertainment Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Inflight Entertainment and Connectivity Market was valued at USD 2.25 billion in 2020 and is expected to reach USD 3.6 billion by 2026, registering a CAGR of 6.45% during the forecast period (2021-2026).

The ongoing COVID-19 pandemic resulted in a full-scale crisis with the imposition of travel restrictions and suspension of flights in a global effort to contain the spread of the virus. The aviation industry is in survival mode, crippled by the loss of traffic and revenues. According to the latest updates from IATA, ICAO, the Airports Council International (ACI), the UN World Tourism Organization (UNWTO), the World Trade Organization (WTO), and the International Monetary Fund (IMF), the international air passenger traffic in 2020 is expected to experience a drop of about 50-55% compared to 2020 baseline.

The increasing demand for streaming services led to passengers expecting both high-definition content and uninterrupted connectivity at their fingertips. Additionally, the widespread use of electronic devices, such as smartphones, tablets, and laptops, led to a new trend of inflight connectivity and airlines offering Wi-Fi connectivity to passengers to access inflight and other entertainment content on their personal devices. This is a positive step for both the airlines and their customers. However, the imposition of lockdown and restrictive COVID-19 prevention methods drove down the demand for retrofitting old aircraft with new inflight entertainment and connectivity (IFEC) technologies due to the slower than the anticipated recovery rate of passenger traffic.

Europe and Asia-Pacific are expected to be the worst hit in terms of international passenger traffic and revenues. Thus, airlines are deferring or canceling their order book, limiting the scope of growth of the market. Airlines resorted to premature fleet retirement to reduce operational costs. For instance, even after receiving USD 10.6 billion in government relief in April 2020, American Airlines still reported pandemic-related losses of about USD 70 million daily, resulting in the airline planning to retire its A330-300, B757, B767, and E190 aircraft. Some airlines are also deferring or canceling their order book to sustain liquidity, reducing the potential for both linefit and retrofit aspects of the market during the forecast period.

Key Market Trends

Connectivity Segment to Witness Rapid Growth During the Forecast Period

Inflight connectivity includes services like internet browsing, text messaging, cell phone usage (where permitted), and emailing. Most of the airlines, these days, started offering inflight Wi-Fi for passengers on select flights, based on the class they choose. Airlines that have onboard Wi-Fi are now putting efforts to make it better, faster, and cheaper. Inflight Wi-Fi has become a prominent means for inflight entertainment delivery. The growth in the content segment is also attributed to the increase of new IFEC equipment on the aircraft. Thus, the demand for the software has increased. Many android and proprietary software have emerged in the recent past, giving the airlines a plethora of options to choose from. However, as most software comes preinstalled with the hardware, hardware reliability plays a major role in the sales of the software. There is a growth in the adoption of wireless inflight entertainment (W-IFE) systems among the airlines, as W-IFE has almost the same onboard architecture as inflight connectivity, excluding the terminals required for a live connection. The wireless kit is fully embedded and requires supplemental type certification (STC). Due to the natural advantage of their expertise in wireless connectivity, IFC providers entered the W-IFE industry. The growth in W-IFE is also increasing the market for the IFC providers. Moreover, the growth in inflight entertainment generates demand for streaming data, driving the market for inflight connectivity.

Asia-Pacific to Witness the Highest Growth During the Forecast Period

Asia-Pacific’s commercial aviation sector made great strides in the past five years (before the outbreak of COVID-19), and further improvements are expected in the coming period. However, the COVID-19 pandemic sharply curtailed the industry growth prospects, with major aviation hubs reeling from substantial losses because of the imposed lockdown that crippled the industry temporarily.

Intending to offer advanced and sophisticated in-flight services to air passengers, airlines are focusing on integrating advanced and more sophisticated technologies in their aircraft fleet. The rising demand for IFEC systems is driving airlines to collaborate with IFEC system manufacturers to develop systems that promote the airline’s brand image. In September 2018, Hong Kong Airlines initiated the commercial operation of the first A350 equipped with the AVANT IFE system. The system features the Avii Touch Passenger Media Unit that provides intuitive navigation, offers a full android smartphone experience, and acts as a second entertainment screen. Since August 2019, Singapore Airlines Ltd (Singapore Airlines) is providing free Wi-Fi on its aircraft fleet of A350, A380, B777-300ER, and B787-10. The airline partnered with two Wi-Fi service providers, Panasonic and SITA OnAir, and it uses Inmarsat PLC’s (Inmarsat) GX network, which uses wireless routers to establish internet connectivity.

Regional governments are also formulating new regulations defining the scope of mobile device usage on an aircraft. In September 2019, Gogo and APT Mobile Satcom Limited signed an agreement to provide inflight connectivity (IFC) service for Chinese airlines with Gogo's industry-leading satellite connectivity solution, 2Ku. The partnership is expected to enable state-of-the-art network management services through APSATCOM's Network Operating Center (NOC) and data center in China, in tandem with Gogo's global Ku satellite network outside China. Such investments are expected to provide a positive outlook for the inflight entertainment and connectivity market in Asia-Pacific during the forecast period.

Competitive Landscape

The major players in the commercial aircraft inflight entertainment and connectivity market are Panasonic Corporation, Global Eagle Entertainment Inc., Gogo LLC, and Thales Group that accounted for nearly half of the market share. The revenues of the market players are also cyclic, as they are dependent on aircraft sales and airline retrofit programs. Gogo LLC increased its installed aircraft base in 2018 and successfully entered the Chinese commercial aviation IFEC market. As of mid-2019, Gogo’s IFEC systems were installed on over 3000 aircraft globally. The company’s growing consumer base is attributed to the improving connectivity services it offers to clients.

The IFEC system manufacturers invest in developing advanced associated systems to be integrated into modern aircraft to complement or enhance their characteristics, including safety and aesthetics. Such investments result in the companies being exposed to certain risks associated with design responsibility, new production tool development, increased capital and funding commitments, delivery schedules, and unique contractual requirements. Moreover, new aircraft programs may be prone to cost-overrun, delay, or termination, depending on the market conditions, which may affect the market prospects of the players during the forecast period.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter’s Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Competitive Rivalry within the Industry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD billion)
5.1 Product Type
5.1.1 Content
5.1.2 Hardware
5.1.3 Connectivity
5.2 Fit
5.2.1 Retrofit
5.2.2 Linefit
5.3 Class
5.3.1 Economy Class
5.3.2 Premium Economy Class
5.3.3 Business Class
5.3.4 First Class
5.4 Geography
5.4.1 North America
5.4.1.1 United States
5.4.1.2 Canada
5.4.2 Europe
5.4.2.1 United Kingdom
5.4.2.2 France
5.4.2.3 Germany
5.4.2.4 Rest of Europe
5.4.3 Asia-Pacific
5.4.3.1 China
5.4.3.2 India
5.4.3.3 Japan
5.4.3.4 Australia
5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.4.4 Middle-East and Africa
5.4.4.1 South Africa
5.4.4.2 Saudi Arabia
5.4.4.3 United Arab Emirates
5.4.4.4 Rest of Middle-East and Africa
5.4.5 Latin America
5.4.5.1 Brazil
5.4.5.2 Mexico
5.4.5.3 Rest of Latin America

6 Competitive Landscape
6.1 Vendor Market Share
6.2 Company Profiles
6.2.1 Thales Group
6.2.2 Honeywell International Inc.
6.2.3 Global Eagle Entertainment Inc.
6.2.4 ViaSat Inc.
6.2.5 Gogo Inc.
6.2.6 Panasonic Corporation
6.2.7 Kontron S&T AG
6.2.8 Burrana Inc.
6.2.9 Safran SA
6.2.10 Lufthansa Systems GmbH & Co. KG
6.2.11 Inmarsat Global Limited
6.2.12 Stellar Entertainment Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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