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アジア太平洋地域の機内エンターテインメントとコネクティビティ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Asia-Pacific Inflight Entertainment and Connectivity Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アジア太平洋地域の機内エンターテインメントおよびコネクティビティ市場は、予測期間中に9%を超えるCAGRを記録すると予測されています。 主なハイライト この地域における旅客輸送量の増加は、新世代の航空... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域の機内エンターテインメントおよびコネクティビティ市場は、予測期間中に9%を超えるCAGRを記録すると予測されています。

主なハイライト
この地域における旅客輸送量の増加は、新世代の航空機の需要を生み出し、それが機内エンターテインメントおよびコネクティビティシステムの需要を生み出しています。
アジア太平洋地域の航空会社がローコストキャリアのビジネスモデルを採用するようになり、LCCが乗客体験を向上させるためにIFECソリューションを統合するようになったことが、アジア太平洋地域の機内エンターテイメントおよび接続性市場の成長を後押ししています。
また、VR、高速インターネット、携帯電子機器(PED)などの新しい機内エンターテインメントシステムの導入により、乗客の機内体験を向上させることが、アジア太平洋地域における機内エンターテインメントおよび接続システムの需要を加速させると予想されています。


主な市場動向

予測期間中、ファーストクラスセグメントが最も高い成長を遂げると予想される

アジア太平洋地域の機内エンターテインメントおよびコネクティビティ市場において、ファーストクラスは予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想されています。これは、この地域の航空会社が、乗客が支払う航空券の価格に見合った多くの洗練されたカスタマイズを提供し、最高のエンターテインメントと接続性オプションを備えたファーストクラスの座席を乗客に提供していることが理由です。例えば、ガルーダ・インドネシア航空では、ファーストクラスのお客様に、タッチスクリーンとプレミアムハンドセットで簡単に操作できる23.5インチのLCDスクリーンを通じて、最新のオンデマンド機内エンターテインメントと革新的なAVODシステムで厳選したテレビ番組のライブストリームを提供しています。Telkom Indonesiaは、パナソニックのグローバルコミュニケーションシステムとともに、同航空のファーストクラスの乗客に機内接続サービスを提供しています。また、キャセイパシフィック航空は、2019年12月からボーイング777-300ER型機に搭乗するファーストクラスの乗客に無料WiFiの提供を開始しました。同航空は現在、保有機材全体にGogo 2Kuテクノロジーを導入しています。2019年12月現在、31機中20機に同技術が搭載されています。この地域の航空会社が乗客の体験を向上させるためにこのような高度なIFECソリューションを提供することで、予測期間中に市場の需要が発生することが期待されます。

中国が最も高い市場シェアを占める

現在、アジア太平洋地域の機内エンターテインメントおよびコネクティビティ市場において、中国が最も高い市場シェアを占めています。これは主に、新しい航空機の調達による航空会社のフリートの近代化、および最新のエンターテイメントと接続性のソリューションのインストールによるものです。中国の民間航空会社は、高速インターネットへのアクセスを通じて、乗客により良いフライト体験をもたらすためにIFEシステムを導入しています。例えば、FTSテクノロジーズ社は、東海航空と契約を結び、同航空の航空機にXStream-SAT次世代機内ブロードバンドシステムを搭載することになりました。同様に、タレスグループは中国HNAグループと、ワイドボディのA330型機42機とA350 XWB型機17機にアンドロイドベースの機内エンターテインメントソリューションであるAVANTを提供する契約を締結しました。また、中国の航空会社向けの新しいIFEC製品群の導入は、同国のIFEC市場の成長をさらに後押しすると予想されます。例えば、2020年2月、ハネウェルは、中国におけるJetWave接続システムの地上試験と飛行試験の完了を発表しました。JetWaveは、中国のKaバンド衛星ネットワークと最大速度180Mbpsの高速機内接続用に設計されています。その後、2020年3月にハネウェルはエアエスサーフ(ARE)と3年間の契約を締結し、中国の航空会社にJetWave衛星通信システムを提供することになりました。中国の航空会社によるこうした高度なIFECソリューションの開発と統合は、予測期間中に同国の市場成長を加速させると予測される。

競合他社の状況

市場における有力企業には、Envee Inflight Entertainment Co.Ltd.、Global Eagle Entertainment Inc.、Thales Group、パナソニック株式会社、Vaisat Inc.などです。現在、Envee Entertainment は、中国国際航空、中国南方航空、深セン航空、四川航空、チベット航空など、中国に拠点を置く航空会社の 80%以上と正式に提携しています。さらに、航空会社は現地のコンテンツやエンターテイメント・プロバイダーと提携し、さまざまな言語のコンテンツにアクセスできるなど、乗客の好みに合わせてよりよいサービスを提供しています。また、各社は地域別のIFECソリューションを航空会社に提供しています。例えば、2020年2月、パナソニックアビオニクス株式会社は、Nelco Limitedとの契約を発表し、Nelcoの機内・海上接続(IFMC)の電気通信省ライセンスに基づき、パナソニックが機内接続(IFC)ソリューションを提供することを発表しました。国際企業と地元企業とのこのようなパートナーシップは、企業がこの地域でさらに存在感を高めるのに役立つでしょう。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Hardware
5.1.2 Content
5.1.3 Connectivity
5.2 Fit
5.2.1 Line-fit
5.2.2 Retrofit
5.3 Class
5.3.1 First Class
5.3.2 Business Class
5.3.3 Economy Class
5.4 Geography
5.4.1 Country
5.4.1.1 China
5.4.1.2 India
5.4.1.3 Japan
5.4.1.4 South Korea
5.4.1.5 Australia
5.4.1.6 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Collins Aerospace (Raytheon Technologies)
6.1.2 Thales Group
6.1.3 Safran SA
6.1.4 Honeywell International Inc.
6.1.5 Global Eagle
6.1.6 Viasat Inc.
6.1.7 Gogo LLC
6.1.8 Panasonic Corporation
6.1.9 Envee Inflight Entertainment Co. Ltd
6.1.10 Kontron S&T AG
6.1.11 Inmarsat Global Limited
6.1.12 Stellar Entertainment Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Asia-Pacific inflight entertainment and connectivity market is projected to record a CAGR of more than 9% during the forecast period.

Key Highlights
The increasing passenger traffic in the region is generating demand for new generation aircraft, which, in turn, is generating demand for inflight entertainment and connectivity systems.
The increasing adoption of low-cost carrier business models by airlines in the Asia-Pacific region and integration of IFEC solutions by LCCs, to enhance their passenger experience, are propelling the growth of the Asia-Pacific inflight entertainment and connectivity market.
The introduction of new cabin entertainment systems, like VR, high-speed internet, and provision of portable electronic devices (PEDs) for passengers, to enhance their experience in the aircraft cabins is anticipated to accelerate the demand for inflight entertainment and connectivity systems in the Asia-Pacific region.


Key Market Trends

The First Class Segment is Expected to Experience the Highest Growth During the Forecast Period

The first-class segment of the Asia-Pacific inflight entertainment and connectivity market is expected to register the highest CAGR during the forecast period. This is because the airlines in the region are providing passengers the first-class seats with the best entertainment and connectivity options available, with many sophistications and customizations being provided, corresponding to the price of the ticket they pay. For instance, Garuda Indonesia provides its first-class passengers with the latest on-demand inflight entertainment and live streams of selected TV shows on the innovative AVOD system, through the personal 23.5 inch LCD screen, controlled conveniently by touchscreen and premium handset. Telkom Indonesia, along with Panasonic's Global Communication System, offers inflight connectivity services for the airline’s first-class passengers. Also, Cathay Pacific started to provide free WiFi to first-class passengers traveling on Boeing 777-300ER aircraft from December 2019. The airline is currently installing Gogo 2Ku technology throughout its fleet. As of December 2019, 20 out of 31 aircraft were fitted with the technology. The provision of such advanced IFEC solutions by the airlines of this region for improving passenger experience is expected to generate demand in the market during the forecast period.

China Holds the Highest Market Share

China currently has the highest market share in the Asia-Pacific inflight entertainment and connectivity market. This is majorly due to the fleet modernization of airlines with the procurement of new aircraft, as well as the installation of the latest entertainment and connectivity solutions. Chinese commercial airlines are installing IFE systems for bringing better flight experiences to their passengers through access to high-speed internet. For instance, FTS Technologies Inc. signed an agreement with Donghai Airlines to equip the airline's fleet with the XStream-SAT Next Generation Inflight Broadband System. Similarly, Thales Group signed an agreement with China HNA Group to provide AVANT, an android-based inflight entertainment solution for 42 wide-body A330 and 17 A350 XWB aircraft. Also, the introduction of new IFEC product lines for Chinese airlines is anticipated to further support the growth of the IFEC market in the country. For instance, in February 2020, Honeywell announced the completion of ground testing and flight testing of the JetWave connectivity systems in China. The JetWave is designed for China’s Ka-band satellite network and high-speed cabin connectivity of speed up to 180 Mbps. Later, in March 2020, Honeywell signed a three-year agreement with Air Esurfing (ARE) to provide JetWave satellite communications systems to Chinese airlines. The development and integration of such advanced IFEC solutions by the airlines in China are anticipated to accelerate the growth of the market in the country during forecast period.

Competitive Landscape

Some of the prominent players in the market are Envee Inflight Entertainment Co. Ltd, Global Eagle Entertainment Inc., Thales Group, Panasonic Corporation, and Vaisat Inc. Currently, Envee Entertainment is officially partnering with more than 80% of the airlines based in China, including Air China, China Southern Airlines, Shenzhen Airlines, Sichuan Airlines, and Tibet Air. Additionally, airlines are partnering with local content and entertainment providers to provide better services in line with passengers’ preferences, with access to content in different languages. Also, companies are providing region-specific IFEC solutions to airlines. For instance, in February 2020, Panasonic Avionics Corporation announced an agreement with Nelco Limited, under which Panasonic will provide inflight connectivity (IFC) solutions under Nelco’s Department of Telecommunications license for Inflight and Maritime Connectivity (IFMC). Such partnerships of international companies with local companies will help companies further enhance their presence in the region.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product Type
5.1.1 Hardware
5.1.2 Content
5.1.3 Connectivity
5.2 Fit
5.2.1 Line-fit
5.2.2 Retrofit
5.3 Class
5.3.1 First Class
5.3.2 Business Class
5.3.3 Economy Class
5.4 Geography
5.4.1 Country
5.4.1.1 China
5.4.1.2 India
5.4.1.3 Japan
5.4.1.4 South Korea
5.4.1.5 Australia
5.4.1.6 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Collins Aerospace (Raytheon Technologies)
6.1.2 Thales Group
6.1.3 Safran SA
6.1.4 Honeywell International Inc.
6.1.5 Global Eagle
6.1.6 Viasat Inc.
6.1.7 Gogo LLC
6.1.8 Panasonic Corporation
6.1.9 Envee Inflight Entertainment Co. Ltd
6.1.10 Kontron S&T AG
6.1.11 Inmarsat Global Limited
6.1.12 Stellar Entertainment Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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