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ソーシャルメディアアナリティクス市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Social Media Analytics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のソーシャルメディア分析市場は、2021年に70億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR22.06%を示し、2027年までに291億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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147 英語

 

サマリー

世界のソーシャルメディア分析市場は、2021年に70億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR22.06%を示し、2027年までに291億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

ソーシャルメディア分析(SMA)は、ソーシャルネットワーキングプラットフォームからのデータを追跡、収集、評価し、情報に基づいたビジネス上の意思決定を行うことを支援するツールです。企業が最新トレンドを理解し、顧客エンゲージメントを促進し、製品やサービスにとって価値の高い機能を特定し、サードパーティのパートナーやチャネルをマッピングするのに役立ちます。その結果、ソーシャルメディアのパフォーマンスを理解し、カスタマイズされたレポートを作成し、重要なソーシャルメディア指標を追跡し、リアルタイムでブランドイメージと顧客属性を分析するために、世界中で利用されています。

ソーシャルメディア・アナリティクスの市場動向
コロナウイルス病(COVID-19)の発生により、世界中の企業は、パンデミックによる全体的な業務や収益への影響を最小限に抑えるため、安定と生存に努めています。その結果、企業はSMAのような高度な分析に頼って、世界中のソーシャルメディアとのやり取りを通じてパンデミックのリアルタイムシナリオを理解しようとしています。これとは別に、インターネットの普及率の上昇とスマートフォンの販売増に伴うソーシャルメディア・ネットワーキング・サイトの利用急増が、市場の成長に寄与しています。さらに、企業は市場での存在感を高め、競争力を獲得するために、売上の分析に注力しています。また、ブランド意識の高まりや、より高品質で低価格の製品、迅速なサービスの提供へのシフトが、SMAの需要に影響を与えています。このツールは、非構造化ソーシャルデータの分析に役立ち、ダイナミックな市場環境に対応し、より高い目標と業務上の収益性を達成することができます。さらに、最近では、クラウド上でSMAソリューションを利用できるSoftware-as-a-Service(SaaS)モデルも取り入れられています。クラウドコンピューティングは、柔軟性、信頼性、拡張性、低コストを提供するため、市場にプラスの影響を与えると予測されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のソーシャルメディア分析市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、コンポーネント、展開モード、組織規模、用途、エンドユーザーなどに基づいて市場を分類しています。

コンポーネント別の内訳

ソリューション
サービス

導入形態別構成比。

オンプレミス
クラウド型

組織規模別構成比。

中堅・中小企業
大企業

アプリケーション別の内訳。

顧客セグメンテーションとターゲティング
競合他社のベンチマーキング
マルチチャネルキャンペーンマネジメント
顧客行動分析
マーケティングマネジメント

エンドユーザー別構成比

BFSI
メディア・エンターテインメント
旅行・ホスピタリティ
IT・通信
小売
ヘルスケア
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
業界の競争環境は、Adobe Inc、Brandwatch (Cision US Inc.)、Clarabridge、Hootsuite Inc、International Business Machines Corporation、NetBase Quid、Oracle Corporation、Salesforce.com、SAP SE、SAS Institute Incなどの主要企業のプロファイルと共に検討されています。

本レポートで回答した主な質問

世界のソーシャルメディア分析市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のソーシャルメディア分析市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場とは?
構成要素に基づく市場の内訳は?
展開モードに基づく市場のブレークアップは?
組織規模に基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のソーシャルメディア分析市場の構造と主要プレイヤーは?
業界における競争の程度は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Social Media Analytics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Solutions
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Mode
7.1 On-premises
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cloud-based
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Organization Size
8.1 Small and Medium Enterprises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Large Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Customer Segmentation and Targeting
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Competitor Benchmarking
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Multichannel Campaign Management
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Customer Behavioral Analysis
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Marketing Management
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User
10.1 BFSI
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Media and Entertainment
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Travel and Hospitality
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 IT and Telecom
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Retail
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Healthcare
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Others
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Adobe Inc.
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Brandwatch (Cision US Inc.)
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Clarabridge
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Hootsuite Inc.
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.5 International Business Machines Corporation
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 NetBase Quid
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.7 Oracle Corporation
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Salesforce.com, inc.
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.8.4 SWOT Analysis
16.3.9 SAP SE
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.9.4 SWOT Analysis
16.3.10 SAS Institute Inc.
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 SWOT Analysis

 

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Summary

The global social media analytics market reached a value of US$ 7.0 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 29.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 22.06% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Social media analytics (SMA) is a tool that assists in tracking, collecting, and evaluating data from social networking platforms for making informed business decisions. It helps companies understand the latest trends, drive customer engagement, identify high-value features for products and services, and map third-party partners and channels. As a result, it finds applications worldwide for understanding social media performance, creating customized reports, keeping track of important social media metrics, and analyzing the brand image and customer demographics in real-time.

Social Media Analytics Market Trends:
Due to the coronavirus disease (COVID-19) outbreak, businesses around the world are striving for stability and survival to minimize the impact of the pandemic on overall operations and revenue. As a result, companies are relying on advanced analytics like SMA to understand the real-time scenario of the pandemic through social media interactions across the globe. Apart from this, the surging use of social media networking sites on account of the rising penetration of the Internet and boosting sales of smartphones is contributing to market growth. Moreover, organizations are focusing on analyzing sales to improve their market presence and gain a competitive edge. In addition, the rising brand consciousness and considerable shift towards better quality and low-priced products and fast delivery of services are influencing the demand for SMA. The tool helps in analyzing unstructured social data to respond to the dynamic market conditions and achieve higher goals and operational profitability. Furthermore, a software-as-a-service (SaaS) model is nowadays incorporated to enable the use of SMA solutions on the cloud. As cloud computing offers flexibility, reliability, scalability, and low costs, it is projected to influence the market positively.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global social media analytics market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component, deployment mode, organization size, application and end user.

Breakup by Component:

Solutions
Services

Breakup by Deployment Mode:

On-premises
Cloud-based

Breakup by Organization Size:

Small and Medium Enterprises
Large Enterprises

Breakup by Application:

Customer Segmentation and Targeting
Competitor Benchmarking
Multichannel Campaign Management
Customer Behavioral Analysis
Marketing Management

Breakup by End User:

BFSI
Media and Entertainment
Travel and Hospitality
IT and Telecom
Retail
Healthcare
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adobe Inc, Brandwatch (Cision US Inc.), Clarabridge, Hootsuite Inc., International Business Machines Corporation, NetBase Quid, Oracle Corporation, Salesforce.com, inc., SAP SE and SAS Institute Inc.

Key Questions Answered in This Report:

How has the global social media analytics market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global social media analytics market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the deployment mode?
What is the breakup of the market based on the organization size?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global social media analytics market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Social Media Analytics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Component
6.1 Solutions
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Services
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Mode
7.1 On-premises
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cloud-based
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Organization Size
8.1 Small and Medium Enterprises
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Large Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Customer Segmentation and Targeting
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Competitor Benchmarking
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Multichannel Campaign Management
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Customer Behavioral Analysis
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Marketing Management
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User
10.1 BFSI
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Media and Entertainment
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Travel and Hospitality
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 IT and Telecom
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Retail
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
10.6 Healthcare
10.6.1 Market Trends
10.6.2 Market Forecast
10.7 Others
10.7.1 Market Trends
10.7.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia-Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Adobe Inc.
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Brandwatch (Cision US Inc.)
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Clarabridge
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Hootsuite Inc.
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.5 International Business Machines Corporation
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.5.4 SWOT Analysis
16.3.6 NetBase Quid
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.7 Oracle Corporation
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Salesforce.com, inc.
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 Financials
16.3.8.4 SWOT Analysis
16.3.9 SAP SE
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.9.4 SWOT Analysis
16.3.10 SAS Institute Inc.
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 SWOT Analysis

 

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