ソーシャルメディアアナリティクス市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Social Media Analytics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のソーシャルメディア分析市場は、2021年に70億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR22.06%を示し、2027年までに291億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の... もっと見る
サマリー世界のソーシャルメディア分析市場は、2021年に70億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR22.06%を示し、2027年までに291億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。ソーシャルメディア分析(SMA)は、ソーシャルネットワーキングプラットフォームからのデータを追跡、収集、評価し、情報に基づいたビジネス上の意思決定を行うことを支援するツールです。企業が最新トレンドを理解し、顧客エンゲージメントを促進し、製品やサービスにとって価値の高い機能を特定し、サードパーティのパートナーやチャネルをマッピングするのに役立ちます。その結果、ソーシャルメディアのパフォーマンスを理解し、カスタマイズされたレポートを作成し、重要なソーシャルメディア指標を追跡し、リアルタイムでブランドイメージと顧客属性を分析するために、世界中で利用されています。 ソーシャルメディア・アナリティクスの市場動向 コロナウイルス病(COVID-19)の発生により、世界中の企業は、パンデミックによる全体的な業務や収益への影響を最小限に抑えるため、安定と生存に努めています。その結果、企業はSMAのような高度な分析に頼って、世界中のソーシャルメディアとのやり取りを通じてパンデミックのリアルタイムシナリオを理解しようとしています。これとは別に、インターネットの普及率の上昇とスマートフォンの販売増に伴うソーシャルメディア・ネットワーキング・サイトの利用急増が、市場の成長に寄与しています。さらに、企業は市場での存在感を高め、競争力を獲得するために、売上の分析に注力しています。また、ブランド意識の高まりや、より高品質で低価格の製品、迅速なサービスの提供へのシフトが、SMAの需要に影響を与えています。このツールは、非構造化ソーシャルデータの分析に役立ち、ダイナミックな市場環境に対応し、より高い目標と業務上の収益性を達成することができます。さらに、最近では、クラウド上でSMAソリューションを利用できるSoftware-as-a-Service(SaaS)モデルも取り入れられています。クラウドコンピューティングは、柔軟性、信頼性、拡張性、低コストを提供するため、市場にプラスの影響を与えると予測されます。 主な市場細分化 IMARC Groupは、世界のソーシャルメディア分析市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、コンポーネント、展開モード、組織規模、用途、エンドユーザーなどに基づいて市場を分類しています。 コンポーネント別の内訳 ソリューション サービス 導入形態別構成比。 オンプレミス クラウド型 組織規模別構成比。 中堅・中小企業 大企業 アプリケーション別の内訳。 顧客セグメンテーションとターゲティング 競合他社のベンチマーキング マルチチャネルキャンペーンマネジメント 顧客行動分析 マーケティングマネジメント エンドユーザー別構成比 BFSI メディア・エンターテインメント 旅行・ホスピタリティ IT・通信 小売 ヘルスケア その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合環境。 業界の競争環境は、Adobe Inc、Brandwatch (Cision US Inc.)、Clarabridge、Hootsuite Inc、International Business Machines Corporation、NetBase Quid、Oracle Corporation、Salesforce.com、SAP SE、SAS Institute Incなどの主要企業のプロファイルと共に検討されています。 本レポートで回答した主な質問 世界のソーシャルメディア分析市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界のソーシャルメディア分析市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域市場とは? 構成要素に基づく市場の内訳は? 展開モードに基づく市場のブレークアップは? 組織規模に基づく市場のブレークアップは? アプリケーションに基づく市場のブレークアップは? エンドユーザー別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界のソーシャルメディア分析市場の構造と主要プレイヤーは? 業界における競争の程度は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Social Media Analytics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Solutions 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Deployment Mode 7.1 On-premises 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Cloud-based 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Organization Size 8.1 Small and Medium Enterprises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Large Enterprises 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Customer Segmentation and Targeting 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Competitor Benchmarking 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Multichannel Campaign Management 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Customer Behavioral Analysis 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Marketing Management 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End User 10.1 BFSI 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Media and Entertainment 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Travel and Hospitality 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 IT and Telecom 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Retail 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Healthcare 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Others 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Adobe Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Brandwatch (Cision US Inc.) 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.3 Clarabridge 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Hootsuite Inc. 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 International Business Machines Corporation 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 NetBase Quid 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.7 Oracle Corporation 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Salesforce.com, inc. 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 SAP SE 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 SAS Institute Inc. 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 SWOT Analysis
SummaryThe global social media analytics market reached a value of US$ 7.0 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 29.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 22.06% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Social Media Analytics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Component 6.1 Solutions 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Services 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Deployment Mode 7.1 On-premises 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Cloud-based 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Organization Size 8.1 Small and Medium Enterprises 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Large Enterprises 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Customer Segmentation and Targeting 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Competitor Benchmarking 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Multichannel Campaign Management 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Customer Behavioral Analysis 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Marketing Management 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End User 10.1 BFSI 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Media and Entertainment 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Travel and Hospitality 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 IT and Telecom 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Retail 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 10.6 Healthcare 10.6.1 Market Trends 10.6.2 Market Forecast 10.7 Others 10.7.1 Market Trends 10.7.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia-Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Adobe Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Brandwatch (Cision US Inc.) 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.3 Clarabridge 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Hootsuite Inc. 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 International Business Machines Corporation 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.5.4 SWOT Analysis 16.3.6 NetBase Quid 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.7 Oracle Corporation 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Salesforce.com, inc. 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 Financials 16.3.8.4 SWOT Analysis 16.3.9 SAP SE 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 SAS Institute Inc. 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(social media)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|